Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan




    Lesson plan 


    LESSON: Unit 1. Hobbies and leisure

    School: Mahmud Kashgariy 

    Date:

    Teacher name: Abduraimova Makhsura

    CLASS: 7

    Number present:

    Absent :

    Lesson title

    Discussion about hobbies and leisure

    Learning objectives(s)

    that this lesson is contributing to

    (link to the Subject program)

    7. S.2 Ask complex questions to get information about a limited range of general topics and some curricular topics

    7. R.1 understand the main points in texts on limited range of general and curricular topics.

    7.L.1 understand with little support the main points in extended talk on a limited range of general and curricular topics

    Level of thinking skills

    Higher level of thinking skills

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Name the kinds of hobbies and leisure

    • Read and find out the key words connected with hobbies and leisure

    • Listen and match the words with their definitions


    Most learners will be able to:

    • Talk about their own hobbies using the key words


    Some learners will be able to:

    • Describe the activities connected with hobbies and leisure

    Assessment criteria


    • identify the main idea in the texts on general and curricular topics

    • identify the main idea in extended talks with little support

    • show an ability to ask different types of questions including complex

    Values links

    Health is above wealth

    Crosss-curricular links

    Physical Training, self-learning



    Previous learning


    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your

    Planned activities)

    Resources

    Start

    5 min

    1. Greeting and asking organization moment’s questions

    2. To inform Students with Lesson Objectives 3.Brainstorming


    “Images” – Activity

    Teacher shows some pictures of hobbies and leisure time activities and asks students to say what activity is it, thus students find the theme of the lesson

    Differentiation questions for more able student:

    1. How much free time do you have in a day?

    2. Will your hobby help you in your future?

    AFL – oral feedback according to the Student’s ability

    Pictures of Hobbies and Leisure time Activities

    Middle

    5min












    5 min













    10min














    10min
























    5min





    (I) Drilling activity

    Listen and read the words.

    Swimming riding drawing driving dancing singing


    Differentiation task for less able student:

    Check the meaning of these words in a dictionary.

    Swimming riding drawing driving dancing singing


    Differentiation:

    More able students add other hobbies and leisure activities to the list and make up 2 sentences with them.


    AFL oral comments



    (I)Task 1 . Listen to the teacher and match the words with their definitions


    1. Swim a) to travel on a horse

    2. Ride b) to make pictures with a pencil

    3. Draw c) to make music with your mouth

    4. Drive d) to move through water

    5. Dance e) to move around in a car

    6. Sing f) to move your body while listening to

    music




    AFL Laminated papers

    (I)Task 2. Describing activity. Choose one of the cards and describe the activity.



    Swimming



    Riding


    Dancing


    Driving



    Drawing


    Singing


    Differentiation for less able students: to find the key words of this action


    Descriptor: A learner

    - chooses the card

    -describes the activity


    (G)Task 3. “Scanning” activity. Read the text and find the key words . Talk about your own hobby using key words.

    HOBBIES

    Different people like doing different things. So they have different hobbies. There are many hobbies for example, travelling, gardening, reading, sports and music. Some people prefer reading books, newspapers or magazines. Somebody likes listening to music, others prefer singing, dancing. Many people especially boys are fond of sports; they go in for football, tennis, hockey. Girls prefer cooking, music, and gardening. Collecting is one of the most popular hobbies. We can collect stamps, badges, coins. Collections may be thematic.

    Differentiation: teacher helps the students to understand the meaning of some words by giving the translation

    My hobby is…        

    I like to ……              

    It is really interesting to ...


    Descriptor: - A learner

    -reads the text

    - identifies the key words

    - talks about own hobby using the key words

    (P)Task 4. Face to face

    Stand in two lines face to face. Have one minute to talk to the person directly facing them about their hobbies. The first line asks the second line answer. Then the first line move one place to the left so that they are now facing a different person. They repeat the conversation again. After they swap their roles.

    Probing questions

    What is your hobby?

    When do you do it?

    Why do you like this activity?


    AFL – peer assessment

    Descriptor: A learner

    • Chooses a partner

    • Asks and answers questions about partner’s hobby

    • Listens to the partner














    Excel 7.

    Exercise 1. WB

    Page 4









    Excel 7.

    Exercise 4. WB

    Page 5













    Excel 7.

    Exercise 8. WB

    Page 7



    End

    4-5 min.

    Feedback .Thumbs

    Teacher asks Students to show their “Thumbs”

    - Thumbs up – if you understand the idea of the text correctly;

    - Thumb down – if you do not understand the text properly

    Afterwards Teacher encourages more able learners to help those students who need some help

    Giving home task.


    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check

    “Images” activity

    - Differentiation questions for more able student:

    1. How much free time do you have in a day?

    2. Will your hobby help you in your future?

    “Drilling” activity

    - Differentiation task for less able student:

    Check the meaning of these words in a dictionary.

    Swimming riding drawing driving dancing singing

    Differentiation:

    More able students add other hobbies and leisure activities to the list and make up 2 sentences with them.

    Task 2.

    Differentiation for less able students: to find the key words of this action

    Task 3.

    -Differentiation: teacher helps the students to understand the meaning of some words by giving the translation

    AFL – oral feedback according to the Student’s action


    AFL oral comments


    AFL Laminated papers

    AFL – peer assessment


    Be careful while acting the dialogue out

    Reflection

    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

    Did all the learners achieve the lesson objectives/learning objectives? If not, why?


    Did my planned differentiation work well?


    Did I stick to timings?


    What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.


    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Әбдіханиева Мәдина Нұрғалиқызы
    02 Қараша 2021
    383
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    LESSON: Unit 1. Hobbies and leisure

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    LESSON: Unit 1. Hobbies and leisure

    Материал туралы қысқаша түсінік
    3.W5. Develop with some support coherent arguments supported when necessary by examples and reasons for a limited range of written genres in familiar general and curricular topics; 3UE13. Use a variety
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan




    Lesson plan 


    LESSON: Unit 1. Hobbies and leisure

    School: Mahmud Kashgariy 

    Date:

    Teacher name: Abduraimova Makhsura

    CLASS: 7

    Number present:

    Absent :

    Lesson title

    Discussion about hobbies and leisure

    Learning objectives(s)

    that this lesson is contributing to

    (link to the Subject program)

    7. S.2 Ask complex questions to get information about a limited range of general topics and some curricular topics

    7. R.1 understand the main points in texts on limited range of general and curricular topics.

    7.L.1 understand with little support the main points in extended talk on a limited range of general and curricular topics

    Level of thinking skills

    Higher level of thinking skills

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • Name the kinds of hobbies and leisure

    • Read and find out the key words connected with hobbies and leisure

    • Listen and match the words with their definitions


    Most learners will be able to:

    • Talk about their own hobbies using the key words


    Some learners will be able to:

    • Describe the activities connected with hobbies and leisure

    Assessment criteria


    • identify the main idea in the texts on general and curricular topics

    • identify the main idea in extended talks with little support

    • show an ability to ask different types of questions including complex

    Values links

    Health is above wealth

    Crosss-curricular links

    Physical Training, self-learning



    Previous learning


    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your

    Planned activities)

    Resources

    Start

    5 min

    1. Greeting and asking organization moment’s questions

    2. To inform Students with Lesson Objectives 3.Brainstorming


    “Images” – Activity

    Teacher shows some pictures of hobbies and leisure time activities and asks students to say what activity is it, thus students find the theme of the lesson

    Differentiation questions for more able student:

    1. How much free time do you have in a day?

    2. Will your hobby help you in your future?

    AFL – oral feedback according to the Student’s ability

    Pictures of Hobbies and Leisure time Activities

    Middle

    5min












    5 min













    10min














    10min
























    5min





    (I) Drilling activity

    Listen and read the words.

    Swimming riding drawing driving dancing singing


    Differentiation task for less able student:

    Check the meaning of these words in a dictionary.

    Swimming riding drawing driving dancing singing


    Differentiation:

    More able students add other hobbies and leisure activities to the list and make up 2 sentences with them.


    AFL oral comments



    (I)Task 1 . Listen to the teacher and match the words with their definitions


    1. Swim a) to travel on a horse

    2. Ride b) to make pictures with a pencil

    3. Draw c) to make music with your mouth

    4. Drive d) to move through water

    5. Dance e) to move around in a car

    6. Sing f) to move your body while listening to

    music




    AFL Laminated papers

    (I)Task 2. Describing activity. Choose one of the cards and describe the activity.



    Swimming



    Riding


    Dancing


    Driving



    Drawing


    Singing


    Differentiation for less able students: to find the key words of this action


    Descriptor: A learner

    - chooses the card

    -describes the activity


    (G)Task 3. “Scanning” activity. Read the text and find the key words . Talk about your own hobby using key words.

    HOBBIES

    Different people like doing different things. So they have different hobbies. There are many hobbies for example, travelling, gardening, reading, sports and music. Some people prefer reading books, newspapers or magazines. Somebody likes listening to music, others prefer singing, dancing. Many people especially boys are fond of sports; they go in for football, tennis, hockey. Girls prefer cooking, music, and gardening. Collecting is one of the most popular hobbies. We can collect stamps, badges, coins. Collections may be thematic.

    Differentiation: teacher helps the students to understand the meaning of some words by giving the translation

    My hobby is…        

    I like to ……              

    It is really interesting to ...


    Descriptor: - A learner

    -reads the text

    - identifies the key words

    - talks about own hobby using the key words

    (P)Task 4. Face to face

    Stand in two lines face to face. Have one minute to talk to the person directly facing them about their hobbies. The first line asks the second line answer. Then the first line move one place to the left so that they are now facing a different person. They repeat the conversation again. After they swap their roles.

    Probing questions

    What is your hobby?

    When do you do it?

    Why do you like this activity?


    AFL – peer assessment

    Descriptor: A learner

    • Chooses a partner

    • Asks and answers questions about partner’s hobby

    • Listens to the partner














    Excel 7.

    Exercise 1. WB

    Page 4









    Excel 7.

    Exercise 4. WB

    Page 5













    Excel 7.

    Exercise 8. WB

    Page 7



    End

    4-5 min.

    Feedback .Thumbs

    Teacher asks Students to show their “Thumbs”

    - Thumbs up – if you understand the idea of the text correctly;

    - Thumb down – if you do not understand the text properly

    Afterwards Teacher encourages more able learners to help those students who need some help

    Giving home task.


    Additional information

    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

    Health and safety check

    “Images” activity

    - Differentiation questions for more able student:

    1. How much free time do you have in a day?

    2. Will your hobby help you in your future?

    “Drilling” activity

    - Differentiation task for less able student:

    Check the meaning of these words in a dictionary.

    Swimming riding drawing driving dancing singing

    Differentiation:

    More able students add other hobbies and leisure activities to the list and make up 2 sentences with them.

    Task 2.

    Differentiation for less able students: to find the key words of this action

    Task 3.

    -Differentiation: teacher helps the students to understand the meaning of some words by giving the translation

    AFL – oral feedback according to the Student’s action


    AFL oral comments


    AFL Laminated papers

    AFL – peer assessment


    Be careful while acting the dialogue out

    Reflection

    Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

    Did all the learners achieve the lesson objectives/learning objectives? If not, why?


    Did my planned differentiation work well?


    Did I stick to timings?


    What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.


    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ Барлық сыныптар
    02.11.2021
    383
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Әбдіханиева Мәдина Нұрғалиқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации