Логопедиялық жұмыстың негізгі мақсаты
- оқушылардағы тілдік емес функциялардың кемістіктерін және тіл
бұзылыстарды дер кезінде анықтау негізгі қасиеттерді қалыптастыру
арқылы барлық сфераларды қозғалыс, дем алу,сенсорлық және т.б
дамыту тәрбиелеу және түзету, жеке дара ыңғай жасау арқылы сөйлеу
тіліндегі бқзылыстарды түбегейлі жою болып табылады.
Аталмыш мақсатқа жету жолында,логопед
мұғалім ретінде, төмендегі міндеттерді алға қоямын:
- Ауызша сөйлеу тілінің бұзылыстарын
түзету.Тілдік моториканы қалыптастыру және дамыту; просодикалық
элементтерді дамыту;дыбыстау бұзылыстарын түзету;фонематикалық
қабылдауды қалыптастыру және дамыту;сөйлеу тілінің кемшіліктерін
жою және лексико-грамматикалық жағын жетілдіру.
- Оқушылардың жазба тіл бұзылыстарының
алдын алу. Балалардың психофизиологиялық денгейіне сәйкес тілдік
және тілдік емес жаттығулар арқылы функционалды негіз және жағымды
орта қалыптастыру.
- Оқушылардың жазба тіліндегі бұзылыстарды
түзету. Сауат ашуға қажетті тілдік және тілдік емес дағды және
функцияларды дамыту;талдау және жинақтаудың фонематикалық
дағдыларын қалыптастыру.
2020 жылдың қыркүйек айында оқушылардың
сөйлеу тіліне логопедиялық зерттеу жұмыстары жүргізілді. Мектеп
бойынша барлық оқушы саны 314 оқушылар қамтылған, 19-сыныпта білім
алып келеді.Сынып жетекшілеріне сауалнама алу арқылы зерттеу
жұмыстарының нәтижесінде-11оқушылар логопед сыныбына тізіміге
енді.
Оның ішінде фонетикалық – фонематикалық
бұзылысы бар 8-оқушы
1-сыныптан: Нұрсұлтан Мерей, Орынбаев
Бақытбек, Садулла Мағжан, Бекболат Сағыныш.
2-сыныптан: Сағынғали Бағдат, Садулла
Мағжан
4-сыныптан: Сағынғали Нұржайна
6-сыныптан: Дүзелбаева Айгерім
Жалпы сөйлеу тілі дамымаған
1-оқушы
1-сыныптан: Нұрсұлтан Бексұлтан
Үйден оқитын ерекше білімді қажет ететін –
2 оқушылар
4-сыныптан: Мағауза Жұлдыз,
3-сыныптан: Әбуғали Әлишер
қабылданды.
Қабылданған оқушылардың 8 оқушы «Р», «К»,
«Л» дыбыстарын толықтай айтып жақсы нәтижемен жылды аяқтады және
оларға енді логопедтің көмегі қажет етпейді,ал қалған 3- оқушыға
кішкене өзгеріс бар бірақ тағы да логопедиялық сабақты кеңнен алып
барылуы керек.
Қабылданған оқушылардан топтар
құрылды.Инклюзивті оқыту бойынша жеке сабақтар жүргізілді. Сабақ
кестесі құрылып,қатысым журналы уақытылы толтырылады. Логопед
қызметінде жоспарлар құрылып,мектеп директоры бекіткен:логопедиялық
қызметтің 2020- 2021 оқу жылына арналған жылдық жұмыс
жоспары,логопедиялық коррекциялық жұмыстардың әдістемелік
жоспары,логопедиялық коррекциялық түзету жұмыстарының күнтізбелік
тақырыптық жоспары сөйлеу тілінің фонетикалық – фонематикалық жағын
тексеру. Жылдық жоспарға негізделе отырып,күнтізбелеі жоспар
құрылды.
Мұғалім логопед сөйлеу тілі жалпы
дамымаған,фонетика-фонематикалық жетіспеушілік,сөйлеу тілінің
бұзылуы бар оқушылар,тұттықпа дене даму мүмкіндігі шектеулі
балалармен жұмыстар жүргізілуде. Жұмыстарды жүзеге асыру барысында
ата-аналармен сауалнама парақшасы толтырылған және оқушылардың
сөйлеу карталары жасақталған. Мектебіміздегі логопед жұмыстарында
тіл кемшіліктерін ұсақ-қол моторикасын,логикалық ойлау
қабілетін,сөздік қорын,байланыстырып сөйлеуін тексеруге арналған
құрал-жабдықтар; айналар тақта,әдістемелік құралдар,іс-қағаздары
және көрнекіліктер пайдаланылады. Ең алдымен оларды тілге жасалатын
қабілетін,сөздік қорын,байланыстырып сөйлеуін тексеруге арналған
құрал-жабдықтар:айналар,тақта,құрал-жабдықтар;
айналар,тақта,әдістемелік құрал, іс-қағаздары және көрнекіліктер
пайдаланылады және оларды тілге жасалатын артикуляциялық
жаттығулармен таныстырып,жасалу жолдары айтылды. Сонымен қатар
қолдың ұсақ моторикасына жаттығулар;мозайкамен жұмыстар,суреттер
бояу,ілгек қадау,және күнделікті тыны салу жаттығулары жасалынды.
Жоғарыда айтылып кеткен жаттығулардың барлығы да күнделікті
сабақтаң барысында жасалып отырылады. Қортындылай келе 2020-2021
оқу жылында қойылған логопедиялық жұмыстың мақсаты жүзеге
асырылда.
«Ә.Жанкелдин атындағы жалып білім
беретін
мектебі» КММ директоры:
Ж.Ш.Избасаров.
2020-2021 оқу жылына арналған түзете- дамыту
сыныбы . бойынша логопедтің жасаған жылдық есебі
Логопед: Калиева.Т