Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Искакова З.К, ағылшын тілі пәнінің мұғалімі

    БҚО, Теректі ауданы, Ақжайық ауылы.

    Ақжайық жалпы орта білім беретін мектебі

    Lesson plan

    Unit of a long time: Unit 7: Natural Disasters /Excel, 7/

    School: Akzhaik secondary school

    Date:

    Teacher name: Iskakova Z.K

    Class: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title: Looking at natural disasters in Kazakhstan and around the world

    Learning objectives (s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    7.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

    7.L4 understand with little support some of the implied meaning in extended talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

    7.S8 recount some extended stories and events on a growing range of general and curricular topics

    Lesson objectives


    All learners will be able to:

    • identify the main idea

    • name various types of natural disasters

    • retell the story with support

    Most learners will be able to:

    • identify some details

    • make the statements using key words

    • retell the story without support

    Some learners will be able to:

    • give at least one key fact for each type of natural disaster

    • explain whether natural disasters are weather-related or geology-related.

    • express their own opinion to the events

    • make up their own story


    Assessment criteria

    Read and answer the questions

    Share their own ideas and discuss

    Interview each other and get more information on the topic

    Values links

    To respect each other and yourself, respect other opinion, careful attitude to the environment (Values of mankind)

    Cross-curricular links

    Geography, science

    ICT skills

    Projector for presenting PPT and video image of this story

    Previous learning

    Basic knowledge about natural disasters


    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Start


    2 min







    5 min

    Greetings: ask students to make a circle and say wishes each other to create a friendly atmosphere in class.

    T: divides class into three groups.


    Leed-in

    (W) Speaking activity:


    Prediction. (Watching the video)

    How do you think what this video is about?

    What are we going to talk about today?

    (Today we shall speak about natural disasters)

    Association.

    When you hear the word disaster what thoughts come to your mind?


    aShape2 Shape1 ccident great harm

    Shape3

    disaster


    Shape4

    Shape5

    death damage










    https://youtu.be/zQYe3ngG6qs

    Video (10 deadly natural disasters)







    Slide PPT

    Middle















    5 min















    3 min














    3 min











    3 min









    5 min






    5 min






    10 min







































    7 min






























    T: There are two types of disaster: natural and man-made (technological in nature). Today we shall speak about natural disaster.










    V ocabulary (Drilling)

    New words: flood, earthquake, tsunami, avalanche, tornado, volcanic eruption, lightening, hurricane, drought



    Task 1: (P) Match the natural phenomena (1-9) to the pictures (A-I)

    Look at the pictures and say which of these phenomena are/are not common in your country.

    Example: Floods are common in my country.

    Tornadoes are not common in my country.



    Pre-listening (I)

    Text: True stories


    Students predict what the text is about by pictures and key words /warm breeze, crystal water, loud roar, huge wave swallowed me, hand grabbed me, palm tree, in panic, lonely and lost, lucky to be /.

    (Elicit what they show: a tropical beach, a huge wave, a flooded village. Elicit Ss’ guesses as to what the text is about)


    Gist-questions. (W)

    • Have you ever seen a natural disaster?

    • Have you ever wondered what caused them?

    • Have you noticed that certain natural disasters cause or trigger other natural disasters?


    While-listening (I)

    Play the recording. Ss listen and follow the text in their books and check if their guesses were correct.



    Post-listening (I)

    Read the text again and complete the sentences. Use two to four words



    Differentiation by task (G)


    1. Give the story another title

    (suggested answer: “Lucky to be alive”, “A narrow escape”)


    1. Match the adjectives to their synonyms. Then explain the words in bold.


    1 welcome

    2Shape6 massive

    3 shocked

    4 safe

    5 lonely

    6 relieved


    a huge

    b horrified

    c pleasant

    d abandoned

    e calm

    f unharmed



    С. Imagine you are Mark. How did you feel during the tsunami? Say and\ or write a few sentences.


    Questions by Bloom’s taxonomy

    • How does disaster influence to a human?

    • What types of natural disasters are common in our area? Why?

    • What can we do to prepare for natural disasters?

    • Can natural disasters ever be prevented? Give examples

    • How does government of our country prevent natural disaster?


    Formative assessment (P)

    a) Talk with your partner about your funniest, saddest or scariest experience on holiday.

    1 where/you go?

    A: Where did you go?

    B: I went to ... .

    <

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Искакова Замзагуль Калмановна
    18 Қараша 2020
    1057
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Looking at natural disasters in Kazakhstan and around the world.

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Looking at natural disasters in Kazakhstan and around the world.

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Ағылшын тілі пәні мұғалімдеріне арналған қмж
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Искакова З.К, ағылшын тілі пәнінің мұғалімі

    БҚО, Теректі ауданы, Ақжайық ауылы.

    Ақжайық жалпы орта білім беретін мектебі

    Lesson plan

    Unit of a long time: Unit 7: Natural Disasters /Excel, 7/

    School: Akzhaik secondary school

    Date:

    Teacher name: Iskakova Z.K

    Class: 7

    Number present:

    absent:

    Lesson title: Looking at natural disasters in Kazakhstan and around the world

    Learning objectives (s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    7.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

    7.L4 understand with little support some of the implied meaning in extended talk on a limited range of general and curricular topics

    7.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics

    7.S8 recount some extended stories and events on a growing range of general and curricular topics

    Lesson objectives


    All learners will be able to:

    • identify the main idea

    • name various types of natural disasters

    • retell the story with support

    Most learners will be able to:

    • identify some details

    • make the statements using key words

    • retell the story without support

    Some learners will be able to:

    • give at least one key fact for each type of natural disaster

    • explain whether natural disasters are weather-related or geology-related.

    • express their own opinion to the events

    • make up their own story


    Assessment criteria

    Read and answer the questions

    Share their own ideas and discuss

    Interview each other and get more information on the topic

    Values links

    To respect each other and yourself, respect other opinion, careful attitude to the environment (Values of mankind)

    Cross-curricular links

    Geography, science

    ICT skills

    Projector for presenting PPT and video image of this story

    Previous learning

    Basic knowledge about natural disasters


    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Start


    2 min







    5 min

    Greetings: ask students to make a circle and say wishes each other to create a friendly atmosphere in class.

    T: divides class into three groups.


    Leed-in

    (W) Speaking activity:


    Prediction. (Watching the video)

    How do you think what this video is about?

    What are we going to talk about today?

    (Today we shall speak about natural disasters)

    Association.

    When you hear the word disaster what thoughts come to your mind?


    aShape2 Shape1 ccident great harm

    Shape3

    disaster


    Shape4

    Shape5

    death damage










    https://youtu.be/zQYe3ngG6qs

    Video (10 deadly natural disasters)







    Slide PPT

    Middle















    5 min















    3 min














    3 min











    3 min









    5 min






    5 min






    10 min







































    7 min






























    T: There are two types of disaster: natural and man-made (technological in nature). Today we shall speak about natural disaster.










    V ocabulary (Drilling)

    New words: flood, earthquake, tsunami, avalanche, tornado, volcanic eruption, lightening, hurricane, drought



    Task 1: (P) Match the natural phenomena (1-9) to the pictures (A-I)

    Look at the pictures and say which of these phenomena are/are not common in your country.

    Example: Floods are common in my country.

    Tornadoes are not common in my country.



    Pre-listening (I)

    Text: True stories


    Students predict what the text is about by pictures and key words /warm breeze, crystal water, loud roar, huge wave swallowed me, hand grabbed me, palm tree, in panic, lonely and lost, lucky to be /.

    (Elicit what they show: a tropical beach, a huge wave, a flooded village. Elicit Ss’ guesses as to what the text is about)


    Gist-questions. (W)

    • Have you ever seen a natural disaster?

    • Have you ever wondered what caused them?

    • Have you noticed that certain natural disasters cause or trigger other natural disasters?


    While-listening (I)

    Play the recording. Ss listen and follow the text in their books and check if their guesses were correct.



    Post-listening (I)

    Read the text again and complete the sentences. Use two to four words



    Differentiation by task (G)


    1. Give the story another title

    (suggested answer: “Lucky to be alive”, “A narrow escape”)


    1. Match the adjectives to their synonyms. Then explain the words in bold.


    1 welcome

    2Shape6 massive

    3 shocked

    4 safe

    5 lonely

    6 relieved


    a huge

    b horrified

    c pleasant

    d abandoned

    e calm

    f unharmed



    С. Imagine you are Mark. How did you feel during the tsunami? Say and\ or write a few sentences.


    Questions by Bloom’s taxonomy

    • How does disaster influence to a human?

    • What types of natural disasters are common in our area? Why?

    • What can we do to prepare for natural disasters?

    • Can natural disasters ever be prevented? Give examples

    • How does government of our country prevent natural disaster?


    Formative assessment (P)

    a) Talk with your partner about your funniest, saddest or scariest experience on holiday.

    1 where/you go?

    A: Where did you go?

    B: I went to ... .

    <

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 7 сынып
    18.11.2020
    1057
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Искакова Замзагуль Калмановна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации