Алматы қаласы
Қоғамдық денсаулық сақтау
басқармасының
ШЖҚ «Жоғары медициналық
колледжi» КМК
|
|
КГП на ПХВ «Высший медицинский колледж» Управления
общественного здравоохранения города
Алматы
|
ЦӘК №1 «ЖАЛПЫ ГУМАНИТАРЛЫҚ
ПӘНДЕР»
ҚМЖ
|
Модуль /
Пән
|
"Қазақстан
тарихы"
(қоғамдық-гуманитарлық
бағыт)
|
Бөлім / кіші
бөлім
|
2.
Этникалық және әлеуметтік процестер
|
Сабақ
тақырыбы
|
2.1.2 тақырып. Мәдени –генетикалық
код –ұлт негізі
|
Мұғалім
|
Тлекметова Гульнар
Болысбековна
|
күні: « »____2023
күні: « »____2023 күні:
« »____2023
күні: « »____2023
күні: « »____2023
|
Жалпы
мәліметтер
|
Курс 1
группа
МІ
23-7,
МІ
23-8,
МІ
23-9,
МІ
23-10,
МІ
23-02.
|
Сабақ
түрі
|
Жаңа білімді
игеру
|
Мақсаттары,
міндеттері
|
-
Мәдени –генетикалық код –ұлт
негізі ерекшеліктерін
талдайды;
|
Күтілетін
нәтижелер
|
-
Туған жердің мәдениеті, салт
дәстүрінің маңызына баға беруде «мәдени-генетикалық код» ұғымын
қолдану;
|
Сабақ
барысы
|
Сабақтың жоспарланған
кезеңдері
|
Сабақта жоспарланған
іс-шаралар
|
Ресурстар
|
Сабақтың
ортасы
(Түсіну
кезеңі)
|
-
Сыныпты
ұйымдастыру.
«Тәу
етер-Тәуелсіздікке тілек».
-
Топтастыру: «Бинго»
әдісі
-
Тәуелсіздік
-
Мәңгілік
Ел
-
Мақсаты: Оқушылардың
бір-біріне тілектері арқылы тыңдау дағдыларын дамыту, сабаққа
белсенділігін арттыру.
-
Тиімділігі: Оқушылар
бір-біріне тілек айту арқылы жақындасады, көңіл-күйлері көтеріледі
және ынтымақтастығы артады.
-
Тірек білімді
өзектендіру
«Ғажайып жетілік».
Алдыңғы білімді жинақтау
мақсатында өткен тақырыптарға
шолу. Бинго шариктеріндегі нөмірленген сұрақтармен
жұмыс.
1.Этностар
құрылуының тәсілдерін ата?
2.Қола дәуіріндегі
этникалық үдерістерді ата?
3.Темір дәуіріндегі
өмір сүрген тайпаларды
атаңыз?
4.Кейінгі темір
дәуірінде өмір сүрген тайпалар кімдер
еді?
5.Қазақтар
этногенезінің түркілік кезеңіндегі тайпалардың шаруашылығы қандай
болды?
6.Қазақ
этногенезінің моңғолдық кезеңінде қандай өзгеріс
болды?
7.Қазақ хандығы туралы не
білесің?
Оқушылар сабақтың тақырыбымен,
оқу мақсатымен танысады.
|
Қазақстан тарихы, 10-сынып,
З.А.Жандосова.
https://youtu.be/kQ43gqRQy8k?si=ikgqfeYRg6ZMqH3L
|
Сабақтың
ортасы
(Түсіну
кезеңі)
|
-
Жаңа материалды
зерттеу
Мағынаны
тану
«Төңкерілген сынып»
әдісі
Топтар арасындағы
жұмысты жандандыру мақсатында топтарға тапсырмалар
ұйымдастырамын.
1.Тапсырма: Мәдени-генетикалық код»,
«Ұлттық нигилизм» ұғымының мәнін ашады, дайындаған материалдарын
сыныпта қорғайды.
-Тәуелсіздік тобы-
Мәдени генетикалық код
-Мәңгілік Ел
тобы-Ұлттық нигилизм
ЕББҚ студенттеріне арналған
тапсырма: Мәдени генетикалық код, Ұлттық
нигилизм анықтамасын мәтіннен тауып
жазады.
2.Тапсырма: Талдау. Мәтіндік
жұмыс:
Бірнеше
дереккөздерінен алынған мәліметтерді және өз білімін қолдана отырып
талдайды.XXғасыр басындағы қазақтардың
мәдени –генетикалық кодының бұзылуына не себеп
болды:
-
-
-
-
3.Тапсырма: Деректермен жұмыс.
Салыстырыңдар. (жұптық
жұмыс)
Жұпта оқушылар
деректермен жұмыс жасап, Кеңестік кездегі мәдени
генетикалық кодтың сақталуы
мен
кәзіргі
күндегі мәдени генетикалық кодтың
сақталуының ұқсастығы мен
айырмашылығын анықтап, «‘Бір жағынан’ ‘Басқа жағынан’» әдісі арқылы
салыстырып талдайды.
|
https://youtu.be/QUayQPnH0Fc?si=tld1OOj5G1QjCU_l
Қосымша
1
Қазақстан тарихы, 10-сынып, З.А.Жандосова
85-90бет
Қосымша
2
|
Сабақтың
соңы
|
-
Жаңа материалды
бекіту
«Сәйкестікті
табу» стратегиясы.
Берілген сілтемеге
өтіп мәдени –генетикалық код –ұлт
негізі ерекшеліктерін талдайды
анықтайды.
Мұғалімнің
бақылау картасы
ТАӘ
|
сұрақтарға жауап
береді
|
Мәдени-генетикалық код»,
«Ұлттық нигилиз» ұғымының мәнін
ашуы.
|
Венн диагараммасын
толтырады
|
«Сәйкестікті табу»
стратегиясын орындауы
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Рефлексия
«3,2,1»
әдісі арқылы кері
байланыс
1.Маған
ұнаған
нәрсе
|
|
2. Есімде
қалған нәрсе
|
|
3 .Тақырып
бойынша 1
сұрақ
|
|
V. Үй
тапсырмасы:
-
Мәдени –генетикалық
код –ұлт негізі екендігін мәтіннен сипаттап жазу; (ЕББҚ бар білім
алушылар үшін)
2. «Ана тілдің
қоғамдағы маңыздылығы» тақырыбында –эссе
жазу
|
https://quizlet.com/686176821/match?funnelUUID=d955997c-fdab-4924-a6df-24b83d5db4da
|
Тексерілді:
ЦӘК төрайымы ____________
А.Н.Далибаева
ҒӘБ басшысымен келісілді
____________ Г.А. Амрина
Қосымша
1
Мәдени-генетикалық код
дегеніміз не? Адамзат тарихын зерттеудегі
өркениеттік тәсіл бойынша әрбір этнос, ұлт пен өркениеттің бірегей
өзіндік мәдени ерекшеліктеріне үлкен аударуды қажет етеді. Бүл
ерекшеліктер этноска тарихтың кез келген қиыншылықтарының алдында
өзінің қайталанбас келбетін сактауға мүмкіндік беріп кана қоймай,
оның өмір сүруіне де жауап береді. Ерекше мәдени белгілер жаңа
ұрпақтарға тілдегі, мифология мен мәдени нышандардагы ақпарат
түрінде беріледі. Ол бұл этносқа кіретін адамдардың рухани дүниесі
мен өзіндік
санасын
анықтайды. Өзіндік мәдениетті жоғалту күйреуге,
бөтен мәдениетке араласып кетуге
әкеледі.
Әрбір этностың мәдениетінде тек өздеріне ғана
түсінікті және соларды ғана біріктіретін идеялар мен түсініктер,
нышандар мен белгілер жүйесі болады. Этностың бүл ішкі әлемі
этностың көзге көрінбейтін, «құпия» (яғни, бөгделер үшін
жасырын)
мәдени-генетикалық
коды
ретінде өмір
сүреді.
«Генетикалык» үғымын
сөзбе-сөз
қан, ген, ДНҚ арқылы берілетін
нәрсе
деп түсінуге болады. Бұл ішінара солай да: біз
ата-бабаларымыздың генетикалық жадын сақтаймыз. Қазакстан жерінде
тұрғандар энеолит жылкышыларының, қола дәуіріндегі жауынгер
арбакештердің, сақ садақшылары мен зергерлерінің, жартастағы сурет
авторларының, ежелгі қорғандар мен кесенелер құрылысшыларының,
руналық мәтіндер
85авторларының, отқа, Күнге, Тәңірге табынушылардың
жэне алғашкы түркі мұсылмандарының, қолөнершілер мен егіншілердің,
түркі және моңғол жауынгерлерінің, яғни Ұлы Даладағы барлық
дәуірл