САБАҚ:Мағжан Жұмбаев.Бесік жыры. | Мектеп: №147 гимназия | |
Күні: 20.02.2018 ж | Мұғалімнің есімі:Ахметбекова А | |
СЫНЫП: 2 «В» | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар: |
Сабақ негізделген оқумақсаты (мақсаттары) | 2.1.5.1 - өз ойы мен сезімін тірек сөздерді пайдалана отырып жеткізу2.2.8.1 -мұғалімнің көмегімен сюжеттің дамуындағы өзгерістерді анықтау; | |
Сабақ мақсаттары | Барлық оқушылар: | |
Оқушылардың басым бөлігі: | ||
Кейбір оқушылар: | ||
Бағалау критерийі | ||
Ресурстар | Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар және әртүрлі заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер. | |
Әдіс-тәсілдер | Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия. | |
Пәнаралық байланыс | Музыка, қазақ тілі,тарих. | |
Жоспарланғануақыт | Жоспарланған жаттығулар | Ресурстар |
Басталуы 5 минут | Топқа бөлу 2 минут Қолдарына қай жануардың суреті түссе, сол сурет бойынша 4 топқа бөлініп отырады.Психологиялық ахуал қалыптастыру: 1 минут«Көңілді күн» би | 1-топ «Қошақандар»2-топ «Ботақандар»3-топ «Құлыншақтар»4-топ «Балапандар» |
Ортасы 20 минут | Үй тапсырмасын қайталау.« Сиқырлы қобдиша» әдісі Қобдишаның ішінде сұрақтар болады. Оқушылар кезектесіп жауап береді. Дескрипторлар: - өлеңді жатқа айтады және жауабын айтады.;- өлеңді жатқа айтады;- бесікке нәрестені бөлейтінін айтады.- Ы.Алтынсариннің кім екендігін айтады.ҚБ: смайликтер арқылы - Бесік деген не? Бесік неден жасалған?- Бесікке жатқан бала бар ма?- Қандай салт – дәстүрлерді білесіндер?Слайдқа назар аударып, оқушылардың шілдехана, бесік той, қырқынан шығару, тұсау кесу туралы ойларын тыңдау?Дескрипторлар: - Бесіктің не екенін айтады.;- бесіктің неден жасалғанын айтады;- Салт – дәстүрлерді айтады.ҚБ: мақтау,мадақтау. - Баланы бесікке салғанда не айтылады? - Бесік жыры -Ендеше мынадай Бесік жырын тыңдап көрейік. Үнтаспадан тыңдату.-Сендерге ұнады ма? Әннен қандай әсер алдыңдар?- Олай болса, балалар, бүгінгі біздің өтетін тақырыбымыз Мағжан Жұмабаевтың «Бесік жыры» өлеңі.- Өлеңмен таныспас бұрын бесік жыры туралы түсінік берейік..- Бізге бүгін қонаққа Ғалия әжей келіпті ол ксі сендерге жалпы Бесік туралы түсіндіріп,жаға мағлүматтар айтып береді.Бесік көрсетіліп, түсінік беріледі. -Бесік жыры тұрмыс салт жырларының көне түрінің бірі. Әлемде Бесік жырын айтпайтын халық жоқ. Бесік жырының басты қызметі-бесік тербелісіне ыңғайлас сазды әуен, ырғақты сөзбен баланы тыныштандыра отырып, оның жан-жүйесі мен санасына ұлттық тәрбиенің алғашқы нәрін сіңіру. Бесік жырлары ел арасында ежелден айтылып, әбден қалыпқа түскен, барлық жерлерде мазмұны мен әуені өзгертілмей орындалады. Олар: «Әлди, әлди ақ, бөпем,, Ақ бесікке жат бөпем!» деген ана мейіріміне толы өлең жолдарымен басталып, баланы жұбататын, алдандырып тәтті ұйқыға батыратын шумақтарға ұласады.«...Айыр қалпақ киісіп,Ақырып жауға тиісіп,Батыр болар ма екенсің!Бармақтарың майысып,Ою- өрнек ойысып,Ұста болар ма екенсің!Таңдайларың тақылдап,Шешен болар ма екенсің!»деп баласының болашағынан көп үміт күтеді.Бұл –бесік жырының бір түрі ғана. Осындай әдемі әуенмен астарында ізгі тілегі бар бесік жырын тыңдаған бала шебер болуға да, шешен болуға да ұмтылып өседі. Баланың бойына әсерлі әуен, сұлу сөзбен айтылатын ананың әлдиі ана сүтімен қосылып осылай сіңеді. Бесік жырының толып жатқан түрі бар. Сәбиінің аман өсуінен бастап, болашақ өміріне деген тілегі, сенімі, ниеті әдемі әнге шумақ болып өріліп, анасының айтуымен балаға жетеді. Тіпті алыстағы төркініне деген сағынышын да бөпесіне айтып, баласымен сырласа отырып «әй, әй, бөпем, артта қалған, елімді көрер ме екем ..» деп іштегі шерін бесік жырына қосқан. Анасының еліне деген сағынышы бөпеге беріліп, ол анасын аяйтын, ардақтайтын, мейірімді әрі жанашыр болып өседі екен.Бесікті қарағай, қайыңнан, талдан иіп жасайды. Мұндай бесік жеңіл, ықшам әрі берік, көшіп-қонуға ыңғайлы болады. Бесікте жатқан бала әрі таза, әрі жылы жатады. Мағжан Жұмабаевтың өмірімен таныстыру.Дәптермен жұмыс Мағжан Жұмабаевтің өмірбаянын жазып алу | |
Сергіту сәті 2 минут | Алдарында жатқан қағаздарын бастарына қойып жанындағы досының суретін салу. Салып болған суретті жанындағы досына сыйлау. | Қағаздар |
Аяқталуы 20 минут | Үш тілде сөйлеп үйренейікБесік жыры – колыбельная - cradleНәресте – ребенок - babyСинтез Суретпен жұмыс.Суретте кім бейнеленген?Ана баласына қандай сөздер айтады?- Анаң сені қалай еркелетеді?- 1 - топ: Өлең ұйқастыру----------------------------------- сыйлаймын,----------------------------------- тыңдаймын.----------------------------------- аламын,------------------------------------ баламын.2 - топ: Бесік туралы ырым – тыйым сөздерді жазу,айту3 - топ: Өлеңнен балаға арналған жылы сөздерді теріп жазу.4- топ: Бесіктің маңыздылығы мен пайдасын жазу.Әр топ өздерінің постерлерін қорғайды.Дескрипторлар: - өлеңді ұйқастандырады.;- бесік туралы ырым- тыйымдарды жазады;- Жылы сөздерді теріп,жазады.- Бесіктің мағыздылығын айтады.,жазады. ҚБ: смайликтер арқылы, мақтау мадақтау Жарайсыңдар Ойын «иә, жоқ»: иә - шапалақтау, жоқ - үндемеу.- Бесік жыры өлеңінің авторы Мағжан Жұмабаев.- Бесік жырын қуыршақтарға арнайды.- Сәбиді бесікке жатқызады.- Мағжан Жұмабаев әнші.- Ана баласына жылы сөздер айтады? | Оқушылар топпен жұмыс жасайды |
Кері байланыс | Білім қоржыны» кері байланыс | Сабақтан алған әсерлерін стикерге жазып, қоржындарға жабыстырады |
Үйге тапсырма: «Бесік жырын» жаттау.Мағжан Жұмабаев туралы қосымша мәлімет жинақтау. | ||
Саралау – Сіз қосымшакөмек көрсетуді қалайжоспарлайсыз? Сізқабілеті жоғарыоқушыларға тапсырманыкүрделендіруді қалайжоспарлайсыз? | Бағалау - Оқушылардыңүйренгенін тексерудіқалай жоспарлайсыз? | Пəнаралық байланысҚауіпсіздік жəне еңбектіқорғау ережелеріАКТ-мен байланысҚұндылықтардағыбайланыс |
РефлексияСабақ / оқумақсаттарышынайы ма?Бүгін оқушыларне білді?Сыныптағы ахуалқандай болды?Мен жоспарлағансаралау шараларытиімді болды ма?Мен берілгенуақыт ішіндеүлгердім бе? Менөз жоспарымақандай түзетулеренгіздім жəненеліктен? | «Менің көңіл-күйім баспалдағы»Оқушылар стикерлерге өз есімдерін жазып (немесе смайликтің суретін салып) тақтада салынған баспалдақтардың біріне жабыстырады. Баспалдақтар «Керемет!», «Өзіме сенімдімін!», «Жақсы», «Жаман емес», «Маған көмек керек!», «Білмеймін», «Нашар» деп аталады. | |
Қорытынды бағамдауҚандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымдыжетілдіруге көмектесетін не білдім? | ||