Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Мақала
Материал туралы қысқаша түсінік
Коммуникативтік құзыреттлікті дамытуда диалогтік тіл оқу үрдісіндегі қарым-қатынаста алдыңғы орын алады: ол- оқытудың негізі мақсаттарының бірі және оның маңыздығы туралы.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
22 Желтоқсан 2017
309
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қазақ тілі сабағында әсерлі әдістерді қолдану арқылы оқушылардың қатынас тіл біліктерін дамыту. Бермухамедова Б.М.қазақ тілі мен әдебиет мұғаліміАлександров орта мектебі, қаңтар 2016ж.
Тіл - ұлт ажары, ар тазалығының белгісі, мәдениет нұсқасы.Тіл-рухани байлығымыздың қайнар бұлағы.Тіл- ұлттық құжат, ататек негізі.Тіл - халқымыздың қазынасы, сан ғасырлар жүріп өткен жолымыздың шежіресі. Мағжан Жұмабаев
Бүгінгі таңда тілді меңгеру ең өзікті мәселелердің бірі болып отыр. Көп ұлтты республикамыздың жағдайында тілді меңгеру, мемлекеттіл тілде сөйлеу оңай іс емес екендігі белгілі. Оқытудың өзіндік тәжірибесі қалыптасып, оқу құлардары, сөздіктер, тілашарлар, кітапшалар жарық көрді. Әр ұстаз өз шәкірттерінің білімің неғұрлым жоғары болуын, салыстыру, талдау, қорытынды жасау және ойлау қабілетінің шығармашылық тұрғыда кең болғанын армандайды. ХХІ ғасыр қазақстандықтардың өзекі мәселелердің бірі- өзгермелі әлеуметтік және экономикалық жағдайда өмір сүруге дайын ғана емес, айналасындағы шынайы өмірге белсенді қатынасын байқатып, оны жақсартуға ықпал етел алатын бәсекеге қабілетті жеке тұлғаны қалыптастыру болып табылады. Осыған байланысты жеке тұлғаға қойылатын мынадай талаптар алдыңғы орынға шығады: коммуникавтік, креативтілік, белсенділік, әлеуметтік жауапкершілік, ой-өрісінің кеңдігі, жоғары кәсіби деңгейлік сауаттылық, танымдық әрекетке қызығушылығың басымдылығы. Сондықтан, қазіргі уақыт талабы мұғалімнен оқытудың жаңаша, аса құнды әдіс-тәсілдері қажет етеді.Халқымыздың рухани көсемі Ахмет Байтұрсынұлының "Мектеп керектері" мақаласында: "ең әуелі мектепке керегі терең білімді, педагогика оқыту ісіне керек құралдар һәм сайлы болуы. Құралсыз іс істелмейді, һәм құралдар қандай болса, істеген іс те сондай болмақшы" деп көрегендікпен айтқан пікірі бүгінгі оқыту ісінің алдынан шығып отыр. Соңғы кезде оқытудың әртүрлі педагогикалық технологияларды мектеп тәжірибесіне енгізіп жатыр."Коммуникативтік құзыреттілік" (латынның "соmpetere" - қол жеткізу, сәйкес келу сөзінен шыққан) - оқушылар және қоғам үшін күнделікті оқуда қатысымдық міндеттердің тіл арқылы шеше білу қабілеттілігі, қатысымдық мақсатты тіл іске асыруда оқушының тіл және сөз құралдарын пайдалана алуы. Егер оқушы сол тілде сөйлеушілермен тікелей немесе аралық қарым-қатынас барысында сол тілдің нормалары мен мәдени дәстүріне сәйкес өзара түсіне алса, коммуникативтік құзыреттілікті меңгергені.Орыс мектептерінде қазақ тілін үйрену, лексикалық және грамматикалық тақырыптарды меңгеру - күрделі жұмыс. Сондықтан басқа ұлтқа қазақ тілін оқыту, ауызекі сөйлеуге үйрету - қиын да қызық жұмыс. Сол қиындықтарды жеңілдету үшін сызбаларды қолдану арқылы төмендегі әдістерді дамытуға мүмкіндік туғызамыз.
Әдістер
Сұрақ- жауап Өз ойын айту Баяндау Сұхбат Монолог АудармаМен өз тәжірібімде, көбінесе, оқушылармен бірлесіп, ұйымдасып, топтасып жұмыс істеуіне көңіл бөлеміз. Оқушы бірлесіп үйретуде кішігірім топтармен, жұппен жқмысқа, ортақ мәселелерді талқылағанда жаңа пікірлерге шығармашылықпен қарау тұрғысында, жаңалықтар ашу барысында жұмыс істейді. Топ мүшелері өз ойларын ортаға салып және сол ойларды кесте арқылы көрсетеді. Шамалары келгенше қорғап шығуға тырысады.Берлесіп жұмыс атқарғанда мына жағдайлар еске ұсталғанына көзім жетті:1. оқушылар бір-біріне бірдей бағынышта, сыйластықта болды;2. жаупкершіліктерді артты;3. топқа бөлгенде оқушылардың ойлау мүмкіндіктері ескерілді;4. топқа барлық мүшелердің бір-бірін тыңдау, күту шыдамдылығы, кезектесіп сөйлеу дағдылары қалыптасады;5. мұғалімнің, оқушылардың топ ішінде сөйлеуін бақылау және қажет кезде кірісіп сөйлеп кету еркіндігі тең дәрежеде болды;6. топта бірлесіп жұмыс істеп үйренген оқушылардың білімдері нәтижелі шыңдалды;7. жиі-жиі талқылау жасау және терең түсінік пен ойлаудың дамуы арқылы оқушының сөйлеу дағдылары дамытады;8. жұмыс кезінде топ мүшелерінің қабілетіне, олардың бір-біріне дұрыс көзқараспен қарап, ойларын құрметтеуге машықтанды;9. оқушының, ең алдымен, есте ұстау қабілеті жоғарылады;10. бір-біріне көмектесіп, ойларын ортаға салып, өздерінің білім алуын көтермеледі.11. оқуға, жазуға, тыңдауға, сөйлеуге кең мүмкіндіктерен беретін ортада оқушы өз пікірін, білімін, бар жігерін жеткізді.Осындай сабақтарда мұғалім тек ұйымдастырушы, бағыттаушы, сараптаушы ретінде көрініп, бар жаупкершілікті оқушылардың өз тізгіндеріне беріп, үлкен жаупкершілікті сезінтеді.Коммуникативтық әдіс- оқушы мен мұғалімнің тікелей қарым - қатынасы арқылы жүзеге асатын, белгілі бір тілде сөйлеу мәнерін қалыптастырып, тілдік қатынас пен әдістемелік категорияларға тән басты белгілер мен қағидалардың басты жүйесінен тұратын, тіл үйретудің құралы ретінде іс жүзіне асыратын әдістің түрі.Коммуникативтік құзыреттлікті дамытуда диалогтік тіл оқу үрдісіндегі қарым-қатынаста алдыңғы орын алады: ол- оқытудың негізі мақсаттарының бірі және оның маңызды құралы деп санаймын.Диалог- екі жақты құбылыс. Қарым-қатынаста көзделетін мақсатқа орай диалогтың өзіндік әр түрлі ерекшеліктері болады:
Әдебиеттер:1. "Қазақ тілі сабағында оқушылардың жаңа технологиялар арқылы сөйлеу дағдысын жетілдіру" 2010ж. "Қазақ тілі мен әдебиеті" Республикалық ғылыми-әдістемелік және педагогикалық журнал, №5 4-5 бет2. "Қазақ тілі сабақтарында коммуникативтік оқытудың элементтерін қолдану" 2011ж. "Қазақ тілі мен әдебиеті орыс мектебінде" Республикалық ғылыми-педагогикалық басылым, №9 31-34 бет3. "Сабақта - оқытудың коммуникативтік әдістері" 2014ж. . "Қазақ тілі мен әдебиеті орыс мектебінде" Республикалық ғылыми-педагогикалық басылым, №2 40-44 бет.
Тіл - ұлт ажары, ар тазалығының белгісі, мәдениет нұсқасы.Тіл-рухани байлығымыздың қайнар бұлағы.Тіл- ұлттық құжат, ататек негізі.Тіл - халқымыздың қазынасы, сан ғасырлар жүріп өткен жолымыздың шежіресі. Мағжан Жұмабаев
Бүгінгі таңда тілді меңгеру ең өзікті мәселелердің бірі болып отыр. Көп ұлтты республикамыздың жағдайында тілді меңгеру, мемлекеттіл тілде сөйлеу оңай іс емес екендігі белгілі. Оқытудың өзіндік тәжірибесі қалыптасып, оқу құлардары, сөздіктер, тілашарлар, кітапшалар жарық көрді. Әр ұстаз өз шәкірттерінің білімің неғұрлым жоғары болуын, салыстыру, талдау, қорытынды жасау және ойлау қабілетінің шығармашылық тұрғыда кең болғанын армандайды. ХХІ ғасыр қазақстандықтардың өзекі мәселелердің бірі- өзгермелі әлеуметтік және экономикалық жағдайда өмір сүруге дайын ғана емес, айналасындағы шынайы өмірге белсенді қатынасын байқатып, оны жақсартуға ықпал етел алатын бәсекеге қабілетті жеке тұлғаны қалыптастыру болып табылады. Осыған байланысты жеке тұлғаға қойылатын мынадай талаптар алдыңғы орынға шығады: коммуникавтік, креативтілік, белсенділік, әлеуметтік жауапкершілік, ой-өрісінің кеңдігі, жоғары кәсіби деңгейлік сауаттылық, танымдық әрекетке қызығушылығың басымдылығы. Сондықтан, қазіргі уақыт талабы мұғалімнен оқытудың жаңаша, аса құнды әдіс-тәсілдері қажет етеді.Халқымыздың рухани көсемі Ахмет Байтұрсынұлының "Мектеп керектері" мақаласында: "ең әуелі мектепке керегі терең білімді, педагогика оқыту ісіне керек құралдар һәм сайлы болуы. Құралсыз іс істелмейді, һәм құралдар қандай болса, істеген іс те сондай болмақшы" деп көрегендікпен айтқан пікірі бүгінгі оқыту ісінің алдынан шығып отыр. Соңғы кезде оқытудың әртүрлі педагогикалық технологияларды мектеп тәжірибесіне енгізіп жатыр."Коммуникативтік құзыреттілік" (латынның "соmpetere" - қол жеткізу, сәйкес келу сөзінен шыққан) - оқушылар және қоғам үшін күнделікті оқуда қатысымдық міндеттердің тіл арқылы шеше білу қабілеттілігі, қатысымдық мақсатты тіл іске асыруда оқушының тіл және сөз құралдарын пайдалана алуы. Егер оқушы сол тілде сөйлеушілермен тікелей немесе аралық қарым-қатынас барысында сол тілдің нормалары мен мәдени дәстүріне сәйкес өзара түсіне алса, коммуникативтік құзыреттілікті меңгергені.Орыс мектептерінде қазақ тілін үйрену, лексикалық және грамматикалық тақырыптарды меңгеру - күрделі жұмыс. Сондықтан басқа ұлтқа қазақ тілін оқыту, ауызекі сөйлеуге үйрету - қиын да қызық жұмыс. Сол қиындықтарды жеңілдету үшін сызбаларды қолдану арқылы төмендегі әдістерді дамытуға мүмкіндік туғызамыз.
Әдістер
Сұрақ- жауап Өз ойын айту Баяндау Сұхбат Монолог АудармаМен өз тәжірібімде, көбінесе, оқушылармен бірлесіп, ұйымдасып, топтасып жұмыс істеуіне көңіл бөлеміз. Оқушы бірлесіп үйретуде кішігірім топтармен, жұппен жқмысқа, ортақ мәселелерді талқылағанда жаңа пікірлерге шығармашылықпен қарау тұрғысында, жаңалықтар ашу барысында жұмыс істейді. Топ мүшелері өз ойларын ортаға салып және сол ойларды кесте арқылы көрсетеді. Шамалары келгенше қорғап шығуға тырысады.Берлесіп жұмыс атқарғанда мына жағдайлар еске ұсталғанына көзім жетті:1. оқушылар бір-біріне бірдей бағынышта, сыйластықта болды;2. жаупкершіліктерді артты;3. топқа бөлгенде оқушылардың ойлау мүмкіндіктері ескерілді;4. топқа барлық мүшелердің бір-бірін тыңдау, күту шыдамдылығы, кезектесіп сөйлеу дағдылары қалыптасады;5. мұғалімнің, оқушылардың топ ішінде сөйлеуін бақылау және қажет кезде кірісіп сөйлеп кету еркіндігі тең дәрежеде болды;6. топта бірлесіп жұмыс істеп үйренген оқушылардың білімдері нәтижелі шыңдалды;7. жиі-жиі талқылау жасау және терең түсінік пен ойлаудың дамуы арқылы оқушының сөйлеу дағдылары дамытады;8. жұмыс кезінде топ мүшелерінің қабілетіне, олардың бір-біріне дұрыс көзқараспен қарап, ойларын құрметтеуге машықтанды;9. оқушының, ең алдымен, есте ұстау қабілеті жоғарылады;10. бір-біріне көмектесіп, ойларын ортаға салып, өздерінің білім алуын көтермеледі.11. оқуға, жазуға, тыңдауға, сөйлеуге кең мүмкіндіктерен беретін ортада оқушы өз пікірін, білімін, бар жігерін жеткізді.Осындай сабақтарда мұғалім тек ұйымдастырушы, бағыттаушы, сараптаушы ретінде көрініп, бар жаупкершілікті оқушылардың өз тізгіндеріне беріп, үлкен жаупкершілікті сезінтеді.Коммуникативтық әдіс- оқушы мен мұғалімнің тікелей қарым - қатынасы арқылы жүзеге асатын, белгілі бір тілде сөйлеу мәнерін қалыптастырып, тілдік қатынас пен әдістемелік категорияларға тән басты белгілер мен қағидалардың басты жүйесінен тұратын, тіл үйретудің құралы ретінде іс жүзіне асыратын әдістің түрі.Коммуникативтік құзыреттлікті дамытуда диалогтік тіл оқу үрдісіндегі қарым-қатынаста алдыңғы орын алады: ол- оқытудың негізі мақсаттарының бірі және оның маңызды құралы деп санаймын.Диалог- екі жақты құбылыс. Қарым-қатынаста көзделетін мақсатқа орай диалогтың өзіндік әр түрлі ерекшеліктері болады:
- күнделікті тұрмысқа байланыстылығы;
- ресми қарым-қатынасқа құрылуы;
- дене қимылының белсенділігі;
- эмоцианалды-экспрессивтілігі, әсерлігі;
- сөйлемдердің ықшамдалуы;
- сөйлетін сөздің алдын ала жоспарланбауы;
- ауызекі стил ерекшіліктерінің басым болуы.
- сөйлеу;
- оқу;
- жазу;
- түсіну.
- сөйлеу материалдары;
- сөйлемді оқу, жазу, ұғыну.
Әдебиеттер:1. "Қазақ тілі сабағында оқушылардың жаңа технологиялар арқылы сөйлеу дағдысын жетілдіру" 2010ж. "Қазақ тілі мен әдебиеті" Республикалық ғылыми-әдістемелік және педагогикалық журнал, №5 4-5 бет2. "Қазақ тілі сабақтарында коммуникативтік оқытудың элементтерін қолдану" 2011ж. "Қазақ тілі мен әдебиеті орыс мектебінде" Республикалық ғылыми-педагогикалық басылым, №9 31-34 бет3. "Сабақта - оқытудың коммуникативтік әдістері" 2014ж. . "Қазақ тілі мен әдебиеті орыс мектебінде" Республикалық ғылыми-педагогикалық басылым, №2 40-44 бет.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)