Бисенбаева Гүлжан
Бақытжанқызы
№132 Т.Айтбаев
атындағы орта мектебінің география пәні
мұғалімі
Марапаттары: 2015-2016 жылы ғылыми
жоба II орын алды.
Шәкірттерім жалпы білім
беретін пәндер бойынша Республикалық олимпиада диплом 2013 жылы
құттықтау хат
2015жылы Республикалық
«Мәртебе .kz» білім сайты «Үздік сабақ» номинациясымен
марапат
2017 жылы «Үздік
сындарлы сабақ» III орын диплом.
2017 жылы құрмет
грамотасы
2017 жылы Орта Азия
мемлекеттерінің ғылыми-педагогикалық қауымдастығы және
республикалық ақпараттық , ғылыми-педагогикалық журналы құрмет
грамотасы
Тақырыбы: География
сабағында оқушылардың функционалдық сауаттылығын
дамыту
Елбасы Н.Назарбаев 2012 жылғы
27 қаңтардағы «Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту – Қазақстан
дамуының басты бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауында мектеп
оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту бойынша бес жылдық
ұлттық жоспарды қабылдау жөнінде нақты міндет қойды.Ұлт-тық
жоспардың мақсаты - Қазақстанда білім сапасын жетілдірудегі,
оқушы-лардың функционалдық сауаттылығын дамыту жөніндегі
атқарылатын іс-шаралардың жүйелілігі мен тұтастығын қамтамассыз ету
болып табылады.
Аталған міндет Қазақстанның
әлемдегі бәсекеге қабілетті 50 елдің қатарына кіруі процесінде де
маңызды болып табылады. Еліміз үшін маңызды болып табылатын аталған
стратегиялық міндетті шешу жағдайында тұлғаның ең басты
функционалдық сапалары белсенділік, шығармашыл тұрғыда ойлауға және
шешім қабылдай алуға, кәсіби жолын таңдай алуға қабілеттілік, өмір
бойы білім алуға дайын тұруы болып табылады. Бұл функционалдық
дағдылар мектеп қабырғасында қалыптасады. Мемлекет басшысының
айтуына қарағанда, білім беру жастардың сауатын ашып қана қоймай,
оны әлеуметтік бейімделу кезінде пайдалануға үйретуі
тиіс.
Пәндік білімдеріне, ептіліктеріне және
дағдыларына сүйене отырып, оқу пәндері арқылы функционалдық
сауаттылықты дамыту үдерісі ойлау дағдыларын қалыптастыру негізінде
жүзеге асады. Осыған орай география сабақтарында ойлау дағдыларын
қалыптастыру және дамытуты ескере отырып әр түрлі тапсырмалар
берілгені жөн.
Сауаттылық ұғымының нақты
мазмұны дара тұлғаның дамуына қойылатын қоғамдық талаптарға
байланысты құбылмалы сипатқа ие болады. Ол қарапайым оқу, жазу,
санау біліктіліктерінен бастап адамның әлеуметтік үдерістерге
саналы түрде қатысуына мүмкіндік беретін, қоғамдық қажеттігі айқын
кешенді білімдер мен біліктерден құралатын функционалдық
сауаттылықты меңгеруді де қамтиды.
Сонымен, функционалдық
сауаттылық дегеніміз не?
Функционалдық сауаттылығы
дегеніміз-адамдардың әлеуметтік , мәдени, саяси және экономикалық
қызметтерге белсене араласуы, яғни бүгінгі жаһандану дәуіріндегі
заман ағымына, жасына қарамай ілесіп отыруы, адамның маман-дығына ,
жасына қарамай үнемі білімін жетілдіріп отыруы. Ондағы басты мақсат
жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан Республикасының
зияткерлік, дене және рухани тұрғысынан дамыған азаматын
қалыптастыру, оның әлемде әлеуметтік бейімделуі болып
табылады.
Мұндағы басшылыққа алынатын
сапалар:
-белсенділік
-шығармашылық тұрғыда
ойлау
-шешім қабылдай
алу
-өз кәсібін дұрыс таңдай
алу
-өмір бойы білім алуға дайын
тұруы болып табылады.
Заттар, нысандар, құбылыстар
туралы мағлұматтар беру кезiнде де адам әрекетi солармен бiрлiкте,
байланыста беріледі. Жер,табиғат, еліміздің табиғат жағдайлары ,
қоршаған орта, әлем елдері, табиғат ресурстары туралы бiлiм, білік,
дағды қалыптастыру мектепте «География» пәні арқылы жүзеге
асырылады. Пәндік білім, білік, дағдыларды меңгертудегі
шығармашылық ұстаным сабақты шығармашылық үдеріс ретінде құруды
мақсат етеді. Оқу үдерісінде жұптық, топтық жұмыс түрлеріне,
біріккен шығармашылық тапсырмалар мен жобаларды орындауға үлкен мән
берілді. Белгілі бір қатысымдық міндеттерді шешу барысында
оқушылардың өз тілек-емеуріндерін іске асыруға мүмкіндігі болады.
Оқу үдерісінде оқушылардың алдыңғы сабақтарда алған білім, дағды,
біліктерін жаңа жағдаятта қолдана алуына қажетті дағдылары
дамытылады. Пәнді интеллектуалдық және шығармашылық тұрғыда түсініп
меңгертуге ден қойылады.Ол үшін қазіргі таңдағы оқыту
технологияларының стратегияларын пайдалану тиімді болып
келеді:«Джиксо-ұжымдық оқыту»
стратегиясы, «Дана үкілер» стратегиясы, «Мозаика немесе Ара ұясы»
стратегиясы. Мақсаты: Жалпы мәселені жұпта, ұжымда
талқылау.Бұл стратегиялар мазмұнды жоғары табыспен меңгеру,
оқығанды есте сақтау үшін тиімді.Оқушының оқуға деген қызығушылығы
артады, ұжымда жақсы қарым-қатынас қалыптасады, саналы тәртіп
орнайды, өз бетінше ойлауға, ізденуге, нәтижеге жетуге
дағдыланады.. Сондай ақ мұғалімді мектеп қызметкерлерін түсіну
оларға деген дұрыс көзқарасқа үйренеді.
Осы орайда ұлы ұстаз Абайдың:
«Адам ата-анадан туғанда есті болып тумайды: естіп, көріп, ұстап,
татып ескерсе, дүниедегі жақсы, жаманды таниды-дағы, сондайдан
білгені, көргені көп болған адам білімді болады» деген дана
сөздерінен адам табиғатының, болмысы мен танымының қалыптасуының
өзі осы ізбен жүретінін байқауға болады. Егер оқу үдерісі,
балаларға білім, білік, дағдыларды игерту осы ұстанымға негізделсе,
нәтижелі болатыны анық.