Математиканы оқыту
Математиканы
оқыту-бұл бүкіл сыныпқа бір уақытта емес, әр оқушыға жеке
бағытталған өнер. Сабақ - музыкалық шығарма ретінде, қоңыраумен
туады және қоңыраумен өледі, бірақ әр оқушының жаны мен санасында
өз ізін қалдырады, жабайы табиғат пен жыралар арқылы түсінуге,
шындыққа әлі жете алмайтын жолды тудырады. Бірақ барлық балалар
бірдей еңбекқор емес. Сондықтан мен баланың түсінігі мен жүрегіне
жол табу өте маңызды деп санаймын.
№ 1 Слайд
Оқушыларды
математикаға қалай қызықтыруға болады?
Балаларға
математика сабағына асығуды қалай жасауға болады?
Оқушылардың оқу
еңбегіне жауапкершілікпен қарауын қалай қалыптастыруға болады?
Менің
сабақтарымның жүйесі, ең алдымен, оқушылардың менің сабақтарымда
бос жүрмеуіне, бірақ олар менімен бірге сабақтарды "жасауына",
күш-жігерін толықтай жұмсауға бағытталған.
Сыныптан бастап
мен жеткілікті көңіл бөлемін:
№ 2 Слайд
1) оқушылардың
білімі мен іскерлігінің жай-күйі, олардың қызығушылықтары,
көңіл-күйі, сабаққа дайындығы туралы ақпаратты жинау және
талдау.
Бұл кезеңде
менің оқушыларымның не істей алатынын және не істей алмайтынын
анықтау маңызды.
Мұндай оқу
дайындығын талдау маған оқушылардың пәнге деген көзқарасын, олардың
дайындық деңгейін, жағдайды жақсарту үшін қажетті шараларды толық
ұсынуға мүмкіндік береді.
Әр сабақтың
немесе оның бір бөлігінің соңында өткен материалды қайталап қана
қоймай, баланың жағдайын, оның не болып жатқанына қатынасын,
сабақтағы тәжірибесін рефлексивті түрде жүзеге асыру маңызды.
Менің
сабағымнан кетіп бара жатып, оқушылар сабаққа дейін берілген үш
түстің біреуінің картасын партада қалдырады:
№ 3 Слайд
қызыл карточка:
"мен сабаққа қанағаттанамын, сабақ маған пайдалы болды, Мен көп,
пайдалы және сабақта жақсы жұмыс істедім, лайықты баға алдым,
сабақта не айтылғанын және не істелгенін түсіндім"дегенді
білдіреді
көк карточка:
"сабақ қызықты болды және мен оған белсенді қатыстым, сабақ маған
белгілі бір дәрежеде пайдалы болды, мен бірқатар тапсырмаларды
орындай алдым, сабақта өзімді жайлы сезіндім"дегенді білдіреді
жасыл карточка:
"сабақтың пайдасы аз болды, Мен не туралы екенін түсінбедім, маған
бұл өте қажет емес, үй тапсырмасын түсінбедім, сабақта жауап беруге
дайын емес едім"дегенді білдіреді
Оқу процесінде
мені мектеп оқушыларын пәнге баулу, оқу материалын игерудің
тиімділігін арттыру мақсатында оқу материалын ұсынудың жаңа және
ерекше формалары, әдістері мен тәсілдері қызықтырады.
№ 4 Слайд
2) оқушылардың
білімін ағымдағы бақылауды мен әртүрлі тәсілдермен жүзеге
асырамын:
а)"тұжырымдамалық қыздыру". Мен тақырыпқа байланысты терминдерді
тақтаға іліп қоямын. Оқушының міндеті осы математикалық ұғымды
мүмкіндігінше толық, сауатты ашу.
б)"қауымдастықтар гирляндасы". Мен математикалық ұғымды атаймын, ал
оқушылар атаумен байланысты және байланысты ұғымдарды атайды.
в) ауызша
жылыту " тағы да қайталайық!»
Сабақтағы басты
мақсатым – табысты оқу-танымдық іс-әрекетті үйрету, қызықтыру,
ұйымдастыру.
Сондықтан,
менің сауалнама формаларым әрдайым оқушылардың кемшіліктері мен
кемшіліктерін іздеуге емес, ізгіліктерді, білімдерді, дағдыларды
іздеуге бағытталған. Сауалнама барысында менің басты міндетім –
қолдау, көмектесу, үйрету.
Білімді бақылау
және тексеру процесінде бүкіл сынып жұмысқа қатысады: бір оқушы
жауап береді, екінші орыннан бағалайды, үшінші толықтырады, жазбаша
жауап дайындайды – төртінші.
№ 5 Слайд
3) жаңа
материалды түсіндіру кезеңінде мен оқушылардың танымдық
белсенділігін арттыруға көп көңіл бөлемін.
- Оқушылар жаңа
проблемалық материалды түсіндіру барысында реферат жүргізбейді,
бірақ туындайтын сұрақтарды жазады, олардың ішіндегі ең қызықтысы
үшін бағалар қойылады;
№ 6 Слайд
- Жаңа
материалды түсіндіру барысында оқушылар барлық зерттелген және
жаңадан енгізілген ұғымдарды жазады, ал түсіндіру процесінде мен
бірнеше минут сайын қызықты қысқа тапсырмалар мен түсіну, түсіндіру
және қолдану тапсырмаларын қоямын.
- Кейде
оқушыларға тақырыптың мазмұнын өз бетінше пысықтауды ұсынамын.
Оқулық мәтінімен жұмыс жеке, жұптық немесе топтық түрде
ұйымдастырылуы мүмкін.