Материалдар / «Мектеп жасына дейінгі балалардың рухани-адамгершілік тәрбиесін қалыптастыру үшін заттық-дамытушы кеңістіктік ортаны құру» Бөбекжайішілік семинар
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

«Мектеп жасына дейінгі балалардың рухани-адамгершілік тәрбиесін қалыптастыру үшін заттық-дамытушы кеңістіктік ортаны құру» Бөбекжайішілік семинар

Материал туралы қысқаша түсінік
Балабақшада заттық-кеңестіктік дамытушы ортаны ұйымдастыруда педагогтарға әдістемелік көмек
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Сәуір 2023
460
7 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

«Мектеп жасына дейінгі балалардың рухани-адамгершілік тәрбиесін қалыптастыру үшін

заттық-дамытушы кеңістіктік ортаны құру»

бөбекжайішілік семинар

Мақсаты: Балалардың рухани-адамгершілік қабілетін сақтау, заттық-дамытушы кеңістіктік ортаны ұйымдастыру бойынша жұмыс тәжірибесімен әріптестермен бөлісу.

Міндеттері:

- мектепке дейінгі білім беруді жаңғырту жағдайында педагогтердің кәсіби құзыреттілігін арттыру;

- балаларды рухани-адамгершілік тәрбиелеу үшін заттық-дамытушы кеңістіктік ортаны жобалауға теориялық және практикалық дайындықты қамтамасыз ету.

Күні

Уақыты

Мазмұны (тақырып)

Өтілу түрі

Жауаптылар

Семинар практикум

Тақырыбы: «Мектеп жасына дейінгі балалардың рухани-адамгершілік тәрбиесін қалыптастыру үшін заттық-дамытушы кеңістіктік ортаны құру»

Өту аралығы: Ақпан

Өтілу түрі: іскерлік ойын

Лекциялар

14 ақпан

2023 жыл

13.00 – 13.05

Мәселенің өзектілігі

Хабарлама

Әдіскер

13.05 – 13.25

Презентация: «Мектепке дейінгі білім беру ұйымының заттық – дамытушы ортасының балалардың рухани-адамгершілік тәрбиесіне әсері»

Лекция

Презентация

Әдіскер

13.25 – 13.35

Тәрбиешілерден алынған сауалнамаларды талдау.

- «Балабақшада заттық-дамытушы ортаны құру»


Ұжымдық талдау

Әдістемелік бірлестік жетекшісі

13.35-13.45

«Ересек мектеп жасына дейінгі балалардың рухани-адамгершілік және патриоттық тәрбиесін жүзеге асыру және оңтайландыру үшін пәндік-дамыту ортасын құру»

Кеңес

Әдіскер

Ұйымдастырылған іс-әрекеттер, сайыстар



15 ақпан 2023 жыл

9.00-9.15

«Мектеп жасына дейінгі балалардың рухани-адамгершілік тәрбиесінің пәндік-дамытушылық ортасын құру» тақырыбы бойынша ата-аналармен суреттер көрмесі

Сурет көрмесі

Тәрбиешілер

9.15-9.35

Зерттеу ойыны: «Металдар»

Эксперимент

Тәрбиеші-Серік Г.

«Қарлығаш» ересек тобы

9.40-10.05

Интерактивті жабдықты қолдана отырып, логика бойынша ұйымдастырылған іс-әрекеті: «Ойын-сауық логикасы»

ҰІӘ

Тәрбиеші-Келгенбек А.

«Қазына» МАД тобы

10.05-10.35

Тақырыбы: «Біздің әдемі, мейірімді әлем» ұйымдастырылған іс-әрекеті

ҰІӘ


Педагог-психолог

«Ақбота» ортаңғы тобы

10.40-11.00

«Қолды суламай, қағаз қыстырғышты судан қалай алуға болады?»

Эксперимент

Тәрбиеші-Куршибаева А.

«Еркетай» кіші тобы

Семинарға қатысушылардың баяндамалары мен сөз сөйлеулері, шебер – сыныптар

16 ақпан 2023 жыл


13.00-13.15

«Бір-біріңе жүрегіңді аш» жаттығуы

Ойын жатығуы

Әдіскер

13.15-13.25

«МЖМБС талаптарына сәйкес заттық-дамытуыш кеңістіктік ортасы туралы сіз не білесіз?»

Командалық ойыны

Педагог-психолог

13.25- 13.40

«Балабақшада МЖМБС талаптарына сәйкес дамытушы заттық-кеңістіктік ортаны құру»

Шебер-сынып

Тәрбиешілер - Касымбекова Г.

Бодыкова А.К.

13.40 -13.55

«Біз ойнай отырып, қолымыздан не келетінін және не білетінімізді тексереміз»

Іскерлік ойын-викторина

А.Келгенбек – спорт нұсқаушысы

13.55-14.10

«Карусель»

Жаттығуы

С.Акишова-тәрбиеші

14.10-14.25

«Қазіргі білім беру жағдайындағы патриоттық тәрбие моделі»

Ойын

Тәрбиешілер

14.25-14.40

«Адамгершілік-патриоттық тәрбие бойынша пәндік-кеңістіктік дамытушы ортаны құру бойынша әдістемелік ұсынымдар»

Әдістемелік ұсыным

Әдіскер

14.40-15.00

«Жүзім шоғыры»

Ойын-рефлексия

Әдіскер





















Мәселенің

өзектілігі



Презентация: «Мектепке дейінгі білім беру ұйымының пәндік – дамытушылық ортасының балалардың рухани-адамгершілік тәрбиесіне әсері»

Баланың шынайы шығармашылық дамуы әлеуметтік және табиғи құралдардың бірлігін, баланың әр түрлі іс-әрекетін қамтамасыз етуді және оның сөйлеу тәжірибесін байытуды көздейтін байытылған заттық-дамытушы орта жағдайында сәтті жүзеге асырылады. Қазақ қоғамындағы идеологиялық және рухани өзгерістер мектеп жасына дейінгі баланың жеке басының қалыптасуында да көрініс тапты. Көптеген бағдарламалар баланы мектепке дейінгі білім беру мекемесінде дамыту мәселелерін шешуге мүмкіндік береді, дегенмен бағдарламалардың басымдықтары, олардың үйлесімділігі, қажеттілігі мен жеткіліктілігі әлі де анық емес. Мектепке дейінгі білім беру мекемесінде заттық-дамыту ортасын ұйымдастыру мәселесі әсіресе өзекті және жеткілікті зерттелмеген мәселе болып қала береді.

Бала өмір сүретін орта, оның ішінде балабақша бөлмесі, тұрмыстық заттар, ойыншықтар, оның құрдастары мен ересектері оның дамуы мен тәрбиесіне үлкен әсер етеді.

Балабақшаның заттық-дамыту ортасы-мектепке дейінгі білім беру сапасын сипаттайтын маңызды аспект. Баланың шынайы шығармашылық дамуын қамтамасыз ету үшін заттық-даму ортасы мен ересектердің балалармен мағыналы қарым – қатынасының бірлігі қажет. Біздің мектепке дейінгі білім беру мекемесінде жылжымалы және стационарлық құралдар мен қызмет объектілерінің болуы әр балаға қызметті өз бетінше таңдауға және оны жүзеге асыру шарттарын жасауға мүмкіндік береді.

Мектепке дейінгі білім беру мекемесінде заттық-дамытушы ортасын ұйымдастыру пайда болған сәттен бастап әрдайым белгілі бір талаптар қойылды, өйткені мектеп жасына дейінгі балалардың психофизиологиялық ерекшеліктері ескерілді. Бұл мәселенің маңыздылығын қазіргі заманғы зерттеулер көрсетеді.

Балалардың жас ерекшеліктеріне және тәрбие міндеттеріне жауап беретін заттық – дамытушы ортаны қажетті ұйымдастыру туралы айта отырып, Флерина баланың қоршаған ортамен өзара әрекеттесуін ұйымдастыру маңызды деп санады, оның пікірінше, баланың жеке басын, шығармашылық белсенділігін қалыптастырады.

Қазіргі уақытта отандық педагогика мен психологияда мектепке дейінгі білім беру мекемесінде заттық – дамыту ортасын құру негізінде мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеу мен оқытудың жеткілікті тәжірибесі жинақталды. Барлық осы зерттеулердің ерекшелігі-педагогикалық процесте оны ұйымдастырудың жаңа тәсілдерін көздейтін пәндік-даму ортасын құруға көбірек көңіл бөлу. Мектепке дейінгі білім беру мекемесінде «Баланың жеке басының дамуына, оның рухани – адамгершілік және патриоттық тәрбиесіне ықпал ететін» сан, әртүрлілік, бірегейлік, өзгергіштік, баланың жеке басына әсер ету дәрежесі» тұрғысынан үйлестіруге бағытталған осындай ортаны ұйымдастыруға болады.Сонымен қатар, бала өмір сүретін және тәрбиеленетін орта әр түрлі болуы мүмкін: қолдау, дамыту, бай, оның дұрыс ұйымдастырылуы және баланы қоршаған объективті әлеммен белсенді өзара әрекеттесуге шебер қосуы педагогикалық процестің тиімділігінің шарттарының бірі болып табылады. Балабақшадағы балаларды қоршаған орта олардың өмірінің қауіпсіздігін қамтамасыз етуі керек, денсаулықты нығайтуға және олардың әрқайсысының денесін қатайтуға ықпал етуі керек. Балабақшада пәндік-дамыту ортасын құрудың міндетті шарты – балалар мен ересектер арасындағы өзара әрекеттесудің тұлғаға бағытталған моделіне сүйену.

Қоршаған ортаны құру стратегиясы мен тактикасы жеке тұлғаға бағытталған білім беру моделінің ерекшеліктерімен анықталады.

Оның негізгі ерекшеліктері:

Ересек адам балалармен қарым-қатынаста: «жақын емес, астында емес, бірге!»

Оның мақсаты-баланың тұлға ретінде қалыптасуына ықпал ету.

Бұл келесі мәселелерді шешуді қамтиды:

1.Психологиялық қауіпсіздік сезімін қамтамасыз ету – баланың әлемге деген сенімі.

2.Өмір сүру қуаныштары (психологиялық денсаулық).

3.Жеке тұлғаның қалыптасуы (жеке мәдениеттің негізі).

4.Баланың даралығын дамыту "бағдарламалау" емес, жеке тұлғаның дамуына ықпал етеді.

Білім, дағдылар мақсат ретінде емес, жеке тұлғаны толыққанды дамыту құралы ретінде қарастырылады. Қарым – қатынас тәсілдері-баланың жеке басын түсіну, тану, қабылдау, оның көзқарасын ескеру, оның сезімдері мен эмоцияларын елемеу. Қарым-қатынас тактикасы-ынтымақтастық.

Біздің балабақшада заттық – дамытушы ортасын ұйымдастыру арқылы балалардың рухани – адамгершілік және патриоттық сезімдерін қалыптастыруға маңызды мән беріледі. Баланың дамуы оны тәрбиелеу процесінің қалай жүзеге асырылатынына, ол өсетін және жетілдірілетін кеңістіктің қалай ұйымдастырылғанына, оның қандай ортада орналасқанына байланысты – монотонды, монотонды немесе, керісінше, әр түрлі, бай, ерекше, өзгермелі, динамикалық. Бұл оның тіршілік ету ортасы, ол осында тұрады, айналысады, демалады. Біздің топта пәндік-дамыту ортасы сұлулық заңдарына сәйкес құрылған, өсіп келе жатқан адамда жақсылықты, көршісіне деген сүйіспеншілікті, өз Отанына деген сүйіспеншілікті қалыптастыру факторы ретінде құрылған және мыналарды қамтиды:

1.Балалар тұратын және тәрбиеленетін топтың ішкі безендірілуі (барлық беттерді, қабырғаларды, төбелерді бояу).

Біздің топта екі түс басым. Сары түс-күннің түсі, қуанышты көңіл-күй қалыптастырады, ақыл – ой қабілетін арттырады, асқазан-ішек жолдарының, бауырдың қызметін қалыпқа келтіреді.

Жасыл түс-ішкі үйлесімділіктің түсі. Бұл ұйқыға пайдалы әсер етеді, жүйке аурулары кезінде тітіркену жағдайын бақылауға көмектеседі, тыныштық береді, көру өткірлігін арттырады.

2.Интерьерге, жиһазға, жарқын ойыншықтарға, бейнелеу өнеріне, балалар шығармашылығына сәйкес келетін жарық фон.

3.Балалардың жас ерекшеліктеріне сәйкестігі: ойындар мен іс-шараларға арналған барлық кітаптар, ойыншықтар, заттар мен материалдар балаларға қол жетімді және оларды тек мақсатымен ғана емес, сыртқы түрімен де қуантады.

Біздің топтағы дұрыс ұйымдастырылған заттық-дамыту ортасы әр балаға өзіне ұнайтын іс-әрекетті табуға, өз күштері мен қабілеттеріне сенуге, құрдастарымен қарым-қатынас жасауды үйренуге, олардың сезімдері мен әрекеттерін түсінуге мүмкіндік береді.Заттық-даму ортасының мазмұны ұлдар мен қыздардың мүдделеріне сәйкес келеді, мезгіл-мезгіл өзгеріп отырады, үнемі байытылады, балалардың "жақын даму аймақтарын" қамтамасыз етеді. Заттардың орналасуы және әртүрлі жас топтарындағы пәндік-даму ортасын ұйымдастыру ерекше белгілерге ие. Әр жас тобында әр түрлі бұрыштарды бөліп көрсете отырып, жиһаздың ұтымды және орынды орналасуы ойластырылған. Қазіргі уақытта патриоттық тәрбие тақырыбы өзекті, мектеп жасына дейінгі балаларды патриоттық тәрбиелеуде даму ортасын құру үлкен маңызға ие. Биыл бізде бар нәрсені жаңартып, толықтыруды шештік. Пәндік орта осындай материалдар мен құралдармен қаныққан, сондықтан бала өз бетінше жұмыс істеп, ойнап, бірлескен іс-шараларға қатыса отырып, біртіндеп біздің өлкемізді мекендейтін халықтардың мәдениеті мен өмірінің ерекшеліктерін сіңіріп, туған қаласы мен елінің гүлденуі үшін еңбек күшінің маңыздылығы мен қажеттілігін түсінеді.

Олар дидактикалық үстел ойындарын сатып алды – лото, бөлінген суреттер, басқатырғыштар, домино-олардың барлығында өлкетану материалы бар. Кітаптар, фотоальбомдар балаларды қаламен, оның көрікті жерлерімен, тұрғындардың ұлттық ерекшеліктерімен таныстырады, Дәстүрлі шығармашылық бұрыштары нағыз шығармашылық шеберханаларға айналды. Топтың интерьері ұлттық костюмдердегі қуыршақтармен безендірілген, ойыншықтар мен рөлдік ойындарға арналған атрибуттар ата – аналарға көмектесті, олар көп нәрсені берді. ҚР-ның елтаңбасы мен Туының үлгілері бар. Барлық білім беру материалдары, көрме заттары әр балаға қол жетімді, ыңғайлы орналасқан. Әрине, біз мұнымен тоқтап қалмаймыз, бізде көптеген идеялар бар; біз флора мен фаунаның өкілдерімен климаттық және табиғи аймақтардың макеттерін жасағымыз келеді, содан кейін "шекарашылар", "теңізшілер", "ғарышкерлер", "өрт сөндірушілер", "құтқарушылар" ойындарына атрибуттар жасағымыз келеді, газеттер жасағымыз келеді: "менің спорттық отбасым", "Таңертең күн шығады, мені балабақшаға шақырады" және тағы басқалар.

Қорытындылай келе, заттық – даму ортасы балалардың қуаныш сезімін, балабақшаға эмоционалды оң көзқарасын, оған баруға, жаңа білім мен әсерлермен байытуға деген ұмтылысын тудырады, балалардың рухани – адамгершілік және патриоттық тәрбиесіне ықпал етеді, өйткені біздің бақшамызда әрқашан үйлесімділік пен жайлылық бар. Сондықтан мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеу мен дамыту процесіне заттық – дамытушы ортаның әсері күмән тудырмайды. Біз адамгершілік-патриоттық тәрбие бойынша жұмысты жалғастыратын боламыз, өйткені біз балаларымыздың ұрпақтар жинаған барлық нәрсені сақтауына, балаларымыздың бізді жақсы көруіне, өз өлкесін, өз Отанын жақсы көруіне, ең бастысы, қартайудан қорықпауымызға, біз жалғыз емес екенімізге сенімді болуымызға мүдделіміз.











































Педагогтарға арналған

«Балабақшада заттық-дамытушы ортаны құру» сауалнамасы


Сауалнама мектепке дейінгі білім беру мекемесінің педагогтарының заттық кеңістіктік-дамыту ортасын құру мәселелеріндегі құзыреттілігін анықтау мақсатында жүргізіледі. Ұсынылған сұрақтарға жауап беруіңізді сұраймыз.

Педагогтің т. а. ә. ___

Толтыру күні ___

1. " Заттық кеңістіктік- даму ортасы" ұғымына анықтама беріңіз


2. Сіздің ойыңызша, заттық кеңістіктік-дамыту ортасы мектеп жасына дейінгі баланың дамуы үшін қандай маңызға ие?


3. Балалардың белсенділігін ескере отырып, топты қандай негізгі аймақтарға бөлуге болады? Принциптерге сипаттама беріңіз:

* белсенділік, тәуелсіздік, шығармашылық принципі –

* қоршаған ортаның эмоционалдылығы, әр бала мен ересек адамның жеке жайлылығы мен эмоционалды әл-ауқаты принципі –


3. Сіз заттық кеңістіктік-дамыту ортасының тағы қандай принциптерін білесіз?


4. Заттық кеңістіктік-дамыту ортасы топтарда қаншалықты жиі өзгерту және жаңарту керек? Неліктен?


5. Заттық кеңістіктік-дамыту ортасы тобын құруға кім қатысады?


6. Ба

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!