Мектеп
психологының ата-аналармен жұмысы:

Осы бағыттардың кез келгені мектеп психологының және ата-ананың өзара бірлескен әрекетін қажет етеді.
Психологтың отбасымен жұмысы отбасының жүйелі дамуын түсінуді талап етеді (отбасы балада симптом пайда болуына қалай әсер етеді) және жеке реакцияларды бағалауды да талап етеді (отбасының әр бір мүшесінің алдында және баланың алдында қандай мәселелер туындайды). Әңгіменің басында отбасыда және өзара қарым-қатынаста не жақсы жүріп жатқанын анықтап алған маңызды. Бұл жағымды бағытталуға және босаңсуға, отбасында жақсы және мықты не бар екенін, неге сүйенуге болатынын анықтауға мүмкіндік береді.
Әрбір жағдайда әртүрлі контексте талқыланады. Бірінші әңгіменің мақсаты - отбасының өзара әсерін түсіну, оның мықты және әлсіз жақтарын талқылау бола алады. Міне мысалға қоюға болатын сұрақтар: мәселе қай уақытта туындайды, қандай жағдайда, және қай уақытта туындамайды; туындап тұрған мәселелерге ата-ананың, балалардың, ұстаздардың қандай қатысы бар; ата-ана баладан не күтеді, өз балаларының болашақтарын олар қалай көреді. Ата-аналарға бала дамуын зерттеу сауалнамасын ұсынуға болады.
|
1. Балаңыздың аты-жөні.____________________ 2. Балаңыздың туған жылы, күні ________________________________________________ 3. Әкесінің аты-жөні.___________________________________________________________ 4.Туған жылы, күні.___________________________________________________________ 5. Жұмыс орны._______________________________________________________________ 6. Анасының аты-жөні.________________________________________________________ 7. Туған жылы, күні.___________________________________________________________ 8. Жұмыс орны._______________________________________________________________ 9. Мекен жайыңыз, телефон (сот)________________________________________________ 10. Жанұядағы бала саны жас ерекшеліктері______________________________________ 11. Қай сабақтарды нашар меңгереді? ___________________________________________ 12. Қай сабақты сүйіп оқиды? _________________________________________________ 13. Үйде сабақты қадағалайсыз ба? Қанша уақыт бөлесіз күніне? ______________________________ ______________________________________________ 14. Балаңызды қандай үйірмеге қатысқанның қалайсыз? __________________________ 15. Балаңыз қандай ойындарды қалайды? ________________________________________ 3. Спроттық ойындардың қандай түрлерін жақсы көреді? ________________________ 4. Кіммен жиі ойнайды? _______________________________________________________ 5. Балаңыз ұжымда өзін қалай ұстайды? ________________________________________ 6. Отбасында бала тәрбиесімен кім айналысады? _________________________________ 7. Сізді бала тәрбиесіндегі қандай жақтары қинайды? _____________________________ _____________________________________________________________________________ 8. Тәрбиенің қандай әдісін қолдайсыз? __________________________________________ _____________________________________________________________________________ /көндіру, түсіндіру, қатал тәртіп қою, мадақтау, жазалау т.б. / Ата-ананың аты-жөні __________________________________ Жауабыңызға рахмет. |
Сауалнамадан басқа ата-аналарға ұсынылатын әдістемелер: «Менің баламның өмір тарихы» атты шығарма, бала жұмысымен салыстырмалы алынатын бағалау-өзіндік бағалау әдістемесі РЕП және т.с.с.
Балаға ұсынылатын әдістемелер: отбасы суреті және оның модификациясы, Рене-Жиляның әдістемесінің бейімделген нұсқасы, «Аяқталмаған сөйлемдер» әдістемесінің әр түрлі нұсқалары, бағалау-өзіндік бағалау әдістемесінің модификациясы, Б.Шелбидің «Ертегі» тесті және т.с.с. Баламен проективті интервьюдің жобалап берілген сұрақтары:
Сен кіммен
тұрасың?
Кімді ойнағың келеді?
Ең бірінші кімді күтесің?
Өз басындағы қиыншылықтармен кіммен бөлісесің?
Жазалаудан қорқасың ба?
Сен өз балаңды осылай тәрбиелейсің бе?
|
Сынып__________ Аты.жөні___________________________________________ 1.Мектеп ұнайма? 2.Мектеп директоры ұнайма? 3.Ұстаздармен тіл табысу қиынба? 4.Бірге оқитын оқушылар ұнайма? 5.Мектептің ережесі,тәртібі ұнайма? 6.Сыныптан-сыныпқа барып оқыған ұнайма? 7.Мұғалімдердің сабақ бергені ұнайма? 8.Барлық ұзтаздар саған үлгі бола алады ма? 9.Ұстаз маған аз көңіл аударады? 10.Мұғалім білімге қызығушылығыңды,дамытады ма?Кім. 11.Мектеп асханасы көңіліңнен шығама? 12.Ата-анаңа мектеп туралы жиі айтасың ба? |
Бала өмірін жақсарту мақсатында ата-ана рөлін мектеп өмірінде
күшейту ерекше маңызды. Бұл жұмыс формасы тек қана отбасымен тығыз
байланыс ұстау ғана емес, ал ата-ананың кез келген уақытта сабаққа
қатысуы, бірге қыдыруға, саяхатқа шығуы, әр түрлі ойындарда,
мерекелерде, туған күндерде бірге болуы.
Алайда барлық ата-ана бірдей бала өмірінде белсенді рөл атқаруға дайын болмайды. Осындай қиын кездерде мектеп пен отбасы арасындағы қарым-қатынаста делдал болатын, ата-ананы бала мен педагогтарға жақындастыратын психологтың атқаратын рөлі зор. Жиі психологтардың өзіне ата-анамен жағымды қарым-қатынас орнату қажет болып жатады, өйткені оларды педагогикалық және психологиялық дайындығы өте төмен болуы мүмкін.

жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Мектеп психологының ата-аналармен жұмысы
Мектеп психологының ата-аналармен жұмысы
Мектеп
психологының ата-аналармен жұмысы:

Осы бағыттардың кез келгені мектеп психологының және ата-ананың өзара бірлескен әрекетін қажет етеді.
Психологтың отбасымен жұмысы отбасының жүйелі дамуын түсінуді талап етеді (отбасы балада симптом пайда болуына қалай әсер етеді) және жеке реакцияларды бағалауды да талап етеді (отбасының әр бір мүшесінің алдында және баланың алдында қандай мәселелер туындайды). Әңгіменің басында отбасыда және өзара қарым-қатынаста не жақсы жүріп жатқанын анықтап алған маңызды. Бұл жағымды бағытталуға және босаңсуға, отбасында жақсы және мықты не бар екенін, неге сүйенуге болатынын анықтауға мүмкіндік береді.
Әрбір жағдайда әртүрлі контексте талқыланады. Бірінші әңгіменің мақсаты - отбасының өзара әсерін түсіну, оның мықты және әлсіз жақтарын талқылау бола алады. Міне мысалға қоюға болатын сұрақтар: мәселе қай уақытта туындайды, қандай жағдайда, және қай уақытта туындамайды; туындап тұрған мәселелерге ата-ананың, балалардың, ұстаздардың қандай қатысы бар; ата-ана баладан не күтеді, өз балаларының болашақтарын олар қалай көреді. Ата-аналарға бала дамуын зерттеу сауалнамасын ұсынуға болады.
|
1. Балаңыздың аты-жөні.____________________ 2. Балаңыздың туған жылы, күні ________________________________________________ 3. Әкесінің аты-жөні.___________________________________________________________ 4.Туған жылы, күні.___________________________________________________________ 5. Жұмыс орны._______________________________________________________________ 6. Анасының аты-жөні.________________________________________________________ 7. Туған жылы, күні.___________________________________________________________ 8. Жұмыс орны._______________________________________________________________ 9. Мекен жайыңыз, телефон (сот)________________________________________________ 10. Жанұядағы бала саны жас ерекшеліктері______________________________________ 11. Қай сабақтарды нашар меңгереді? ___________________________________________ 12. Қай сабақты сүйіп оқиды? _________________________________________________ 13. Үйде сабақты қадағалайсыз ба? Қанша уақыт бөлесіз күніне? ______________________________ ______________________________________________ 14. Балаңызды қандай үйірмеге қатысқанның қалайсыз? __________________________ 15. Балаңыз қандай ойындарды қалайды? ________________________________________ 3. Спроттық ойындардың қандай түрлерін жақсы көреді? ________________________ 4. Кіммен жиі ойнайды? _______________________________________________________ 5. Балаңыз ұжымда өзін қалай ұстайды? ________________________________________ 6. Отбасында бала тәрбиесімен кім айналысады? _________________________________ 7. Сізді бала тәрбиесіндегі қандай жақтары қинайды? _____________________________ _____________________________________________________________________________ 8. Тәрбиенің қандай әдісін қолдайсыз? __________________________________________ _____________________________________________________________________________ /көндіру, түсіндіру, қатал тәртіп қою, мадақтау, жазалау т.б. / Ата-ананың аты-жөні __________________________________ Жауабыңызға рахмет. |
Сауалнамадан басқа ата-аналарға ұсынылатын әдістемелер: «Менің баламның өмір тарихы» атты шығарма, бала жұмысымен салыстырмалы алынатын бағалау-өзіндік бағалау әдістемесі РЕП және т.с.с.
Балаға ұсынылатын әдістемелер: отбасы суреті және оның модификациясы, Рене-Жиляның әдістемесінің бейімделген нұсқасы, «Аяқталмаған сөйлемдер» әдістемесінің әр түрлі нұсқалары, бағалау-өзіндік бағалау әдістемесінің модификациясы, Б.Шелбидің «Ертегі» тесті және т.с.с. Баламен проективті интервьюдің жобалап берілген сұрақтары:
Сен кіммен
тұрасың?
Кімді ойнағың келеді?
Ең бірінші кімді күтесің?
Өз басындағы қиыншылықтармен кіммен бөлісесің?
Жазалаудан қорқасың ба?
Сен өз балаңды осылай тәрбиелейсің бе?
|
Сынып__________ Аты.жөні___________________________________________ 1.Мектеп ұнайма? 2.Мектеп директоры ұнайма? 3.Ұстаздармен тіл табысу қиынба? 4.Бірге оқитын оқушылар ұнайма? 5.Мектептің ережесі,тәртібі ұнайма? 6.Сыныптан-сыныпқа барып оқыған ұнайма? 7.Мұғалімдердің сабақ бергені ұнайма? 8.Барлық ұзтаздар саған үлгі бола алады ма? 9.Ұстаз маған аз көңіл аударады? 10.Мұғалім білімге қызығушылығыңды,дамытады ма?Кім. 11.Мектеп асханасы көңіліңнен шығама? 12.Ата-анаңа мектеп туралы жиі айтасың ба? |
Бала өмірін жақсарту мақсатында ата-ана рөлін мектеп өмірінде
күшейту ерекше маңызды. Бұл жұмыс формасы тек қана отбасымен тығыз
байланыс ұстау ғана емес, ал ата-ананың кез келген уақытта сабаққа
қатысуы, бірге қыдыруға, саяхатқа шығуы, әр түрлі ойындарда,
мерекелерде, туған күндерде бірге болуы.
Алайда барлық ата-ана бірдей бала өмірінде белсенді рөл атқаруға дайын болмайды. Осындай қиын кездерде мектеп пен отбасы арасындағы қарым-қатынаста делдал болатын, ата-ананы бала мен педагогтарға жақындастыратын психологтың атқаратын рөлі зор. Жиі психологтардың өзіне ата-анамен жағымды қарым-қатынас орнату қажет болып жатады, өйткені оларды педагогикалық және психологиялық дайындығы өте төмен болуы мүмкін.

шағым қалдыра аласыз













