Мектепке дейінгі
мекемелердің іскерлік сараптауға арналған педагогтардың қызметін
бағалау белгілерін өңдеуі.
«Тиісті үлгідегі білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік
қағидаларын бекіту туралы» ҚР Білім және ғылым министирінің 2018
жылғы 30 қазан № 595 бұйрығына өзгерістермен толықтырулар еңгізу
туралы»ҚР Білім және ғылым министирінің 2020 18 мамырдағы № 207
бұйрығы, «ҚР мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу
жоспарларын бекіту туралы», «Білім туралы» ҚР Заңына өзгерістер мен
толықтырулар енгізу туралы, «Білім берудегі барлық деңгейдегі
мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарын бекіту
туралы» Білім және ғылым министирінің 2018жылғы 30 қазандаңы №604
бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы, ҚР Білім және
ғылым министирінің 2020 жылғы 5 мамырдағы №182 бұйрығына,ҚР заңы «
Педагог мәртебесі»27 желтоқсан 2019жылгы №293, Өңірлерді дамытудың
2020-2025жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасын негізге ала
отырып мектепке дейінгі мекемелердің педагогтің іскерлік
сараптауға арналған қызметін бағалау, өңдеу жолдары іске
асырылады.
Еліміздегі білім беру жүйесінін модернизациялаудын ғылыми
негізделген стратегиясына сүйенетін мектепке дейінгі тәрбие және
білім беруді қолдайтын мемлекеттік бағдарлама стратегиялық
міндеттерді орындау аясында педагогтар мынадай кәсіби қасиеттерге
ие болады: мектепке дейінгі білім берудің заманауи міндеттерінің
көрінісі;балаға, мәдениетке, шығармашылыққа қатысты адамгершілік
педагогикалық ұстанымның болуы;балалық шақтың экологиясын,
балалардың рухани және физикалық денсаулығын сақтауды білу;әр
баланың жеке басының дамуына қамқорлық көрсету;мәдени-ақпараттық
және заттық-дамытушы білім беру ортасын құру және байыту
білігі;оқыту мазмұнымен және педагогикалық технологиялармен жұмыс
істей білу, оларға тұлғалық-мағыналық бағыт бере білу;қазіргі
заманғы тәсілдер мен технологияларды енгізу бойынша эксперименттік
қызметті жүзеге асыру, олардың нәтижелілігін бағалау білілігі;
білім беру саласынын қол жетімділігін, сапасын және ашықтығын
арттыруды;даму мүмкіндіктері шектелу балаларға мектепке дейінгі
тәрбие және білім берудің тиісті деңгейін қамтамасыз ететін
инклюзивтік білім беру жүйесін құруды;білім берудің мазмұнын
жаңартуды білім беру қызметінің үздіксіздігі мен қарқындылығын
қамтамасыз етуді талап етіп педагогтардың ең жоғары біліктілік
деңгей мен құзыреттілігіне сай болуды.
МДМ балалардың дайындық деңгейіне,мектепке дейінгі тәрбие
мен оқытудың мазмұндарына және оқу жүктемесінің ең жоғары көлеміне
қойылатын талаптарды айқындау жолдары –педагог сапасына және
жағдайларына қойылатын талаптарды айкындау кезінде
өткізеді.
Қазіргі білім беру процесі-бұл педагогтар мен
балалардың арнайы ұйымдастырылған өзара әрекеті (педагогикалық
өзара әрекеттесу). Мектепке дейінгі баланың тәрбиесі мен дамуының
сапалық деңгейі мектепке дейінгі мекемедегі білім беру процесінің
қаншалықты сауатты құрылатындығына байланысты. Қойылған білім беру
және тәрбие міндеттерін жүзеге асыруға қабілетті негізгі тұлға
кәсіби құзыреттіліктің жоғары деңгейімен ерекшеленетін педагог
болады.
Педагогтың кәсіби құзыреттілігі әр түрлі жеке қасиеттерге
байланысты, ал құзыреттіліктің психологиялық негізі оның
біліктілігін үнемі жетілдіруге, кәсіби дамуға дайын болу болып
табылады.Сондықтан педагогтың құзыреттілігі мен кәсібилігін арттыру
педагогикалық процестің де, жалпы мектепке дейінгі білім берудің
сапасын арттырудың қажетті шарты болып табылады.
Тәрбиешілер үшін
бұл мектепке дейінгі мекеме басшыларының, ата-аналардың
жетістіктерін оң бағалау:
- олардың барлық
оқу бағдарламаларын табысты орындауы;
- балалармен жұмыс
істеу әдістері мен тәсілдерін оңтайлы таңдау;
- балалардың оқу
процесіне қызығушылығын сақтау;
- балаларды оқыту
процесінде олардың табысты дамуы;
- балалардың
психикалық және физикалық денсаулығын сақтау;
- балалардың оқу
уақыты мен тәрбиешінің жұмыс уақытын тиімді пайдалану;
- педагогикалық процестің барлық қажетті құралдармен және
жабдықтармен қамтамасыз етілуі.
Осылайша сапа-бұл қызметтің барлық аспектілерінің
тиімділігін сипаттайтын және барлық білім беру субъектілерін
қамтитын кешенді ұғым. (балалар, ата-аналар, педагог)
Педагог қызметінің сапасын арттыруын бағалау
өлшемдері:
Педагогтың кәсіби қызметінің сапасы-білім беру процесіне
барлық қатысушылардың көрсетілетін білім беру қызметтерінен
қажеттіліктері мен үміттерін қанағаттандыру дәрежесі.
Бағалау критерийі:
Педагогтің кәсіби қызметі сапасының белгіленген
нормаларға, талаптарға, эталондарға, стандарттарға сәйкестігінде
көрінеді,сонымен қатар тәрбиеші қызметінің кодексі
орындалуында:
-Мейірімділік пен гуманизм-тәрбиешінің жүрегі
-Шығармашылық-бұл ерекше қасиет
-Салауатты өмір салты-өмір сүрудің негізі
-Әріптестерге, балаларға, мектеп жасына дейінгі балалардың
ата – аналарына құрмет-тәрбиеші мәдениеті
-Өзін – өзі жетілдіру, өзін-өзі дамыту,мінез-құлықтың
үстемдігі
Кәсіби құзыреттілік
-Ар-намыс.
Қазіргі таңда мдм педагогтің сапасын бағалау барсында
еңген жаңа өзгерістер мен талаптар ;
- кәсіби қызметін жүзеге асыратын педагогтын еңбегіне ақы
төлеу жүйесі (лауазымдық жалақылар,қосымша ақылар,үстем ақылар және
ынталандырушы сипатты басқа төлемдер); Ел басымыздың биылғы оқу
жылына 25 пайызды жалақы қосуы.
-Республика алдында педогогикалық қызметтегі үздік еңбегі
үшін педагогке « Қазақстанның еңбек сіңірген ұзтазы»ҚР мемлекеттік
наградасы беріледі.
- «Үздік педагог» атағын иеленушіге 1000 еселенген айлық
есептік көрсеткіш мөлшерінде сыйақы беріледі;
- ұзақтылығы күнтізбелік 56 күнге ақысы төленетің жыл
саыйынғы еңбек демалысы беріледі;
-сонымен қатар бір лауазымдық жалақы мөлшерінде сауықтыруға
жәрдемақы алуға әлеуметтік кепілдіктер беріледі,
- бес жылда кемінде бір рет біліктілігін
арттыру,
-инновациялық әдіс –тәсілдерді кең ауқымды
пайдалану,
- педагогті оның кәсіби міндеттеріне байланысты емес жұмыс
түрлеріне тартуға, көзделмеген тексерулер жүргілуге тиым
салынды.
Мектепке дейінгі ұйымда
білім беру сапасын басқару бойынша жаңа талаптар, болып жатқана
өзгерістер мен бағыттар педагогтерді табысты түрде мамандауға,
балалардың,ата –аналардың әлеуметтік сұраныстарына орай жедел және
икемді,тиімді жұмыс істеу жүйесін заман талабына сай өз
шығармашылығымен жетілдіруді көздейді.