Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / «Мектептегі дау дамайды шешу формуласы»
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
«Мектептегі дау дамайды шешу формуласы»
Материал туралы қысқаша түсінік
Оқушылар арасында кездесетін дау дамайлық жағдайларды шешу
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Шебер сынып «Мектептегі дау дамайды шешу формуласы»
Мақсаты: педагогикалық ортада кездесетін дау дамайды шешуде қолданатын теориялық және практикалық тәжірибені алу, педагогтің коммуникативті және әлеуметтік психологиялық құзырлығын көтеруМіндеті:
шебер сыныпқа қатысушыларды тәрбиелеу технологиясымен таныстыру
Дау дамайдың теориясымен ,шығу себептері мен педагогикалық дау дамайлар туралы ақпараттандыру
Дау дамайдан шығу жолдары туралы ақпарат беру
Өткізілу уақыты орны: 3 топқа бөлу, 40 мин.Керек құрал жабдықтар : проектор, интерактивті тақта, карточкалар.
Ұйымдастыру кезеңі.
2.Сәлемдесу . Әр түрлі елдер қалай амандасады.Жаттығу орындату.«Әр елдің салты басқа, иттері қара қасқа» дегендей, әлем елдерінде сәлемдесу рәсімдері әр түрлі. Кейбір елдер әдеттегі қол алысумен қатар, үлкен сәлемдесу салтанатын өткізеді. Назарларыңызға әлемдегі ең қызықты сәлемдесу рәсімдерін ұсынамыз.Жапония. Жапон халқы сәлемдесу рәсіміне аса ән береді. Бір-бірін көрген кезде олар иіледі. Жастарөзарабастарынизепамандасады. Ал татамидетізерлепотырып, жергеқарайиілукерек.Қытайхалқыныңдәстүрлісәлемдесуі «коутоу» депаталады. Сәлемдескенкездеқолдардыбүгіп, иілуқажет. Әйелазаматтардыңсәлемдесурәсімі «ваньфу» депаталады. Оларқолдарынбіріктіріп, оны денесініңбойыментөменқарайсырғытады.Филиппин еліндесәлемдесурәсіміжасерекшеліктергебайланыстыәрқилы. Мысалы, жасжігітүлкенкісінікөргенкездеолбасынизеп, оңқолыменүлкенкісініңоңқолынұстайды. Кейінсаусағыныңұшыноныңмаңдайынатигізеді де «мано по» депайтады. «Мано» — қол, «по» — құрметдегенмағынабереді.Кения. Кенияғасапаршеккенжандармасаитайпасынкездестіреді. Масаи тайпасыныңхалқыбір-бірінкөргенде, билейбастайды. Би арқылыоларбір-біріменамандасады. Сәлемдесубиі «адаму» депаталады, яғни «секірубиі». Билегенкездешеңбержасап, ырғалып, секіребастайды
3.Жаттығу “Даттық бокс”. Ежелде Данияда өте қатыгез адамдар тайпасы мекендеген.Сол тайпаның ер адамдары өте зұлым және жиі қанды қырғын дар ұйымдастырған.Сол елдыңданышпаны ерлер бірі бірін өлітріп тастайды деп ,оларға қансыз дау дамайды шешуды ұсынған.Сол кезден бастап даттық бокс деп атап кеткен екен..Жүргізуші : Қазіргі өмірде біз әр түрлі мінезді адамдармен қарым -қатынас жасауға тиіспіз,бір жағынан адамдар бір-біріне жақындаса түседі бір жағынан әркім өз өзімен қалғанды қалайды. Адамның әр түрлі пікірлері мен көзқарастары,алған тәрбиесі мен туа біткен мінезі түрлі қарама қайшылқтар пайда болады. Өмірдегі дау дамайлар бұл бір қарағанды күнделікті қарым-қатынастан пайда болатын негативті эмоциялар қайшылықтар жиынтығы.Теориялық бөлім. “Конфликт” сөзі (conflictus) латын тілінен енген, тікелей мағынасы – дау-дамай (қақтығыс). Адамның өмірі қақтығыссыз өте алмайды, өйткені адам болған соң өзінің пайымдауы, өз көзқарасы, өз түсінігі болады. Бір мәселеге екі адам екі жақты қарайды.Дау-дамай дегеніміз – қарама-қарсы бағытталған мақсаттардың қызығушылықтардың, ұстанымдардың, ой-пікірлердің, құндылықтардың қақтығысы.Басқа сөзбен айтқанда, дау-дамай – екі не одан да көп индивидтің немесе топтың қарама-қарсы жақтың белгілі бір мақсатқа жетуіне, қызығушылығының қанағаттандырылуына әдейі бөгет жасау немесе оның көзқарасын, әлеуметтік үстанымын өзгерту процесі. Дау-дамайды тудыратын немесе өз еркінсіз осындай жағдайға тап болатын адамдар мәселені тез арада өзіне тиімді етіп шешкісі келеді. Осы жерде “дау-дамайды шешудің жолдары қандай?” деген сауал пайда болады. Әр адам өзінің өмірлік жинаған тәжірибесіне , пайымдауына байланысты кездесіп жатқан конфликтіні өз көзқарасы тұрғысынан шешеді. Дау-дамай, бір-бірімен ренжісу әрбір адамның өзіндік кісілігін, тап-тілегін өзгелердің мойындауын, онымен санасуын талап етуінен туады. Осы бағытта әрбір адам өзінің басқа адамдар алдындағы мұқтаждығын қанағаттандырып, өзгелерге бойындағы күш-қуаты мен қабілетін көрсеткісі келеді. Адамдар арасындағы күнделікті қарым-қатынастан бір-бірінің кем-кетігімен мінезіндегі жағымсыз қылықтарын бетіне айту, бөтен адамдар арасында әшкерелеу оның наразылығы мен ренішін тудырады. Дау-дамай субьектісіне оған қатысушы индивид, топ не ұйым жатқызылады. Дау-дамай затына нақты материалдық және рухани қорлар, қанағаттандырылмаған қажеттіліктер, тілектер, өзара әрекеттесу субъектілерінің қызығушылықтары жатады. Яғни, ол дау-дамайдың не үшін пайда болғанын көрсетеді.
Дау дамайдың негізгі функциялары:
Психологиялық қысымнан арылу эмоцияларды шығар көбінесе жағымсыз эмоциялар
Коммуникативті ақпараттық функция – қақтығысқа қатысушылар өздерінің қарама қайшы жақтарын ескере алады,
шоғырландырушы дау дамай шешілген сәтте адамдар бір бірін басқадай қабылдайды қарым қатынаста жаңа мүмкіндіктер пайда болады
Барлық дау дамайлар фукциясында екі бөлінбес жақтары болады( оңтайлы конструктивті) ,деструктивті 3. Дау дамайдағы іс әрекет стилі Конфликтологядан алынған қарапайым мысал: Бір апельсин бір сәтте екі адамның көзіне түседі. Екі адам да апельсинді алғысы келеді.не істеу керек .1) апельсинді бөліп алуға болады. Бұл компромисс стратегиясы, бұл жағдайда әр адамға жарты апельсин тиесілі,демек бұл жартылай ғана қанағаттану. Қызық дерек, әр адам апельсинның жартысын алса да ,өзіне тиген жарты апельсин кішірек сияқты болады,басқа адамға көбісі кетіп қалған сияқты болып көрінеді. Ұран :Әр қайсымыз бір нарсеге қол жеткізу үшін ,бір нарседен бас тартуымыз керек“2) бір нарсеге ие болу үшін күш те, әлеуметтік статус,жас ерекшелік те әсер ете аладыменің алдыма қойған мақсаттарым маңыздырақ, басқалары өз мәселерн өздері шешсін.Ұран: “мен жетістікке жету үшін ,сенің жеңілуың керек.3) Апельсинды лақтырып жіберуге болады,басқа біреуге беру сияқты,жалпы біз мәдениетті адамдармыз апельсин үшін ұрыспайақ қояйық, бұл дау дамайдан қашу стратегиясы, нысан жоқ қақтығыс жоқ,жеке мақсат жоқ, мәселе жоқ. Ұран: “Маған бәрібір сен жеңесің бе, женбейсің бе ,мен бұған қатыспайм. 4) дау дамайға қатысушының біреуі өз еркімен жолын беру, маған қарағанда саған керек сияқты.Бұл қалыптасу стратегиясы. Өз мақсатынан біреу үшін бас тарту.Жаттығу “Тар көпірде кездесу” сіздер қарама қарсы өте тар көпірде келе жатсыз.Тұра ортасында кезіктіңіз,суға құлап кетпейтіндей ары қарай өту.Қатысушыларға сұрақ: жаттығуды орындауда қандай сезімде болдыңыздар? Не кедергі болды,орындауға не ықпалын тигізді? Қандай амалдар басқадай бар?Теориялық бөлім.
Оқушылар арасында кездесетін дау дамайларды қалай шешуге болады?Алдымен дау дамайға себепші ретінде не болғанын анықтау. Көбінісе жасөспірімдер арасында дау дамайға себепші болатын:
өзін көшбасшы ретінде қабылдау;
ар намысқа қол сұғу
көзқарастарда қарама қайшылық
мінез құлық сыйымдылығы қара қайшылық
Дау дамай формуласы:Конфликтті жағдай + конфликт себебі = дау дамай.Дау дамайлы жағдай-бұл мәселе,оның себебімен.Конфликтоген – сөздер,іс әрекеттерДау дамайды шешу-бұл:– дау дамайға талдау жасау – дау дамай жағдайын жою.Топпен жұмыс.Сіздерге дау дамайлы жағдайға талдау жасау ұсынылып отыр,дұрыс шешім шығару,өз таңдауыңызды дәлелдеу.1 топ тапсырмасыАйнур бақылау жұмысына ұзақ және жақсы дайындалды,Сауле дайындалған жоқ.екеуіне де бір нұсқа түстісауле Айнурдан көшіруге сұрап отыр,айнур бергісі келмейді себебі ол ұзақ дайындалды. Дау дамайдың түрін анықтаңыз, Айнурға қалай дұрыс істеуге болады?ІІ топқа тапсырма7 сынып оқушысы мұғалімге дөрекі сөйледі,мұғалім ескерту жасады, оқушы тағы осындай стильде жауап қайтарды.Мұғалім не айтарын білмей сені милицияға апарам деді. Оқушы: ал апарсаңыз ,не болады?-деп айғай салды.Мұғалім: не болушы еді, түрмеге отырғызады –деді.– дау дамай типін анықтаңыз.– қандай педагогикалық қате жіберілді?– Осы дау дамайды қалай шешуге болатын еді?ІІІ топқа тапсырма.Бастауыш сыныпта оқитын оқушының ата анасы өзінің қызы ағылшын пәнінен «3»ке емес «4» алуы тиіс деп -пән мұғаліміне емес, бірден оқу ісінің меңгерушісіне барды, пән мұғалімі бірден өзіне жолықпай завучқа барағны үшін түсінік беруден бас тартты.– дау дамай типін анықтаңыз– Осы дау дамайды қалай шешуге болатын едіЖаттығу “Синквейн дау дамай”.Тақпақ ретінде өлең шығару синквейн «дау дамай»1- – зат есім2- – 2 сын есім3- – 3 етістік4- – 2 бастауыш пен 2 баяндауыш5- –1 зат есім .Рефлексия: Ой бөлісу.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз