Бөлім:
|
Геосаясат
|
Педагогтің аты-жөні:
|
|
Күні:
|
|
Сыныбы:
|
Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
Мемлекеттік
шегара
|
Оқу
бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты
|
10.5.1.6 мемлекеттік
шекаралардың функциясын, түрлерін, анықтау және белгілеу шараларын,
динамикасын талдау
|
Сабақтың
мақсаты:
|
Мемлекетттің аумағы мен
шекарасы туралы түсінік беру.
Қазақстанмен шекаралас
мемлекеттерді анықтау, олардың шекарасын картаға
түсіру.
|
Сабақтың
барысы:
Сабақ
кезеңі/Уақыты
|
Педагогтің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурстар
|
Сабақтың
басы
|
(Ұ). Ұйымдастыру
кезеңі:
1.Оқушылармен амандасу,
түгендеу. Сынып реттілігін қадағалау.
2. Ынтымақтастық атмосферасын
қалыптастыру
|
Жаңа
сабақ
|
«Миға
шабуыл» әдісі арқылы өткен
тақырыппен жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой қозғау
сұрақтарын ұжымдық талқылау.
Негізгі
ұғымдар:аумақ, шекара,
мемлекеттік шекара, халықаралық өзен, халықаралық бұғаздар,
аумақтық даулар.
|
Оқушылар
Қазақстанның физикалық картасы және дүние жүзінің физикалық
қартасын пайдаланып, республика аумағының шеткі нүктелерінің
географиялық координатасын анықтап кескін картаға
түсіреді.
Қазақстанның
мүхит пен теңіздерге байланысты орналасу жағдайын
анықтайды.
|
Жалпы 3
балл
|
Қазақстанның физикалық
және саяси картасымен жұмыс жасау. Қосымша мәтіндегі мәліметпен
танысу.
|
Сабақтың
ортасы
|
ҚР мемлекеттік
шекарасының жалпы ұзындығы – 13 022км, соның ішінде Каспий теңізі
бойынша – 1 730км.; РФ – 6 023км.; Қытаймен – 1 718км.;
Қырғыстанмен – 1 053км; Өзбекстанмен – 2 153км және Түркіменстанмен
– 345км.
Халықаралық құқыққа
сәйкес мемлекеттік шекараны белгілеу 2 кезеңнен тұрады: делимитация
және демаркация.
Делимитация – бұл мемлекеттік
шекараның өтуінің жалпы бағытын келісімшарттық тәртіпте анықтау
және оны картаға түсіру. Мемлекеттік шекараның сызығы түсірілген
карта шекараның делимитациясы туралы келісімшарттың маңызды бөлігі
болып табылады.
Демаркация- бұл мемлекеттік
шекараның делимитациясы туралы келісімшартқа сәйкес оны жергілікті
жерде анықтау және оны сәйкес шекаралық белгілермен
белгілеу.
|
-Қазақстанның физикалық және саяси картасын қолдана отырып,
бірқатар белгілер арқылы, Қазақстанның морфологиялық жағдайына
сипаттама жасайды.
|
Мемлекеттердің
аумағының морфологиялық ерекшеліктері бойынша бірнеше топқа
жіктейді. Мысалдар келтіреді.
- Қазақстан қайсы топқа
жататындығын анықтап, жауабын нақты дәлелдермен
түсіндіреді.
Жалпы 3
балл
|
Мәтінмен танысу.
Оқулық
Карта
|
|
1.
тапсырма. Градус торы арқылы
Қазақстанның батыстан шығысқа және солтүстіктен онтүстікке қарай
үзындығын градус және километр есебімен олшеу арқылы
анықтау.
Батыста,
Солтүстік-батыста және солтүстікке Қазақстан Ресймен шектесетінін,
Алтайдан Тянь-Шаньға дейінгі 1100 км- ден аса созылып жатқан шығыс
шекарасы ТМД және Кытай Халық Республикасының арасында мемлекеттік
шекара өтетінін айтады.
Оңтүстікке
Орта Азиядағы мемлекеттер - Қырғызстан, Өзбекстан, Түрікменстанмен
шектесетіні, Батысында Каспий маңы ойпаты мен Жалпы сырт қыратының
біраз жерін, солтүсгігінде Солтүстік Қазақ жазығының оңтүстігін,
оңтүстігінде Тұран ойпатын, ал шығысы мен оңтүстік шығысында
Алтайдың батыс болігінің көбін жәнеТянь-Шаньның солтүстік жоталарын
басып отетінін оқушылар картаға түсіреді.
2.
тапсырма.
|
Картамен
жұмыс жасайды;
Қазақстанның
шекаралас мемлекеттерін түсіреді;
Олардың
ұзындығын жазады;
|
Жалпы 4
балл
|
Кескін
карта
АКТ
|
Сабақтың
соңы
Кері
байланыс
|
Кері
байланыс:
-
Білетінмін
-
Жаңадан
білдім
-
Білгім
келеді
Үй
тапсырмасы: §92 оқу, Қазақстанның шекарасын қызыл қарындапшен
жүргізіп, шектесетін елдердің аттарын жазу.
|
Жаңа
тақырып бойынша кері байланыс жасап, өз пікірлерін
білдіреді.
|
Дескрипторды назарға ала отырып өзін-өзі
бағалайды
|
Бағалау
парағы
|