|
Сәлемдесу. “Амандасу”
тренингі
Ұйымдастыру
кезеңі
Кіріспе сөз: «Отан отбасынан
басталады», — деген дана сөз бар. Шынында да, адам баласы
үшін Отаннан кейінгі қасиетті ұғым — отбасы болса керек. Отбасы
– Отанның әрбір мүшесін дүниеге әкеліп, қанатын қатайтып, қатарға
қосатын маңызды мекеме. Данышпанның да, ғалымның да ең алғашқы
тәлімі мен тәрбиесі осы мекемеде
қаланған.
Балалар, бір әулеттен тараған
бірнеше ұрпақтың бірге тұруын «үйелменді отбасы»-деп
атайды. Отанымыздың тұғыры мықты болуы үшін Отанды құрайтын отбасы
мықты болуы керек. Отбасы дегеніміз өте жақын адамдар. Отбасындағы
адамдар бәрі бірін — бірі жақсы көреді және қамқор
болады.
Бой жазу жаттығуы.
Ата — ананы тыңдайық,
Айтқанынан шықпайық,
Ал, достарды қолдайық,
Қиын шақта қорғайық.
— Бүгінгі жаңа сабағымыз ойын түрінде өтеді. Ол үшін топтарға
бөлініп алуымыз керек.
І — ші топ « Қамқоршы»
тобы.
Топ басшысы: Инабат, Нұрислам
ІІ — ші топ «Жәрдемші»
тобы.
Топ басшысы: Ақгүл, Эльдар
ІІІ — ші топ «Көмекші»
тобы.
Топ басшысы: Райымбек,
Жанзада
— Осы кезде есік қағылады.
— Балалар, бізге сыныптасымыз келіп қалған екен,
төрлетіңіз!
Сыныптасмыздығ тапсырмасын
орындау.
« Қоржындағы асық» ойыны.
Ойынның шарты: қоржындағы асықтарды алып, сол асықтағы
тапсырмаларды орындату.
1. Отбасын кімдер құрайды?
2. Ұл мен қызды жасына қарай қалай атайды?
3. Отбасының әдет — ғұрпы туралы түсініктеме
беру
4. Отбасының бүкіл міндеті
кімдерге негізделген?
5. « Үлкенге көмек» дегенді
қалай түсінесің?
6. Конституцияда отбасына
қамқорлық туралы не
айтылған?
7. Отбасының ұйтқысы кім? (
Ана)
8. Отбасының басшысы кім? (
Әке)
Видеороликпен
жұмыс.
Мәтінді оқу.(мағынасын
түсіндіру)
«Отбасы» атты бейнетаспа
көрсетіледі.
Өзекті жағдаят.
— Егер сен ренішті, келеусіз, жағдайға тап болсаң, кімге барып
айтасың? Неге?
— Біздің елімізде аталарды қандай наградалармен марапаттайды.
— Атаның қолын, жүрегін алтынға теңейді? Неге?
— Отбасы мүшелерінің бір – біріне қамқорлығы туралы не айтуға
болады?
— Отбасында өзіңнен кішілермен қандай қарым – қатынаста
боласыздар?
«Өз құқықтарыңыз
бен міндеттеріңізді білу құқықбұзушылықтардан аулақ болуға қалай
көмектеседі?»
-
Ең алдымен — заңдарды ұстану және
құқықтар мен бостандықтарды қорғау. Құқықтық сауат азаматтарға
заңдарды түсінуге және оларды ұстануға көмектеседі, бұл қылмыстар
мен құқықбұзушылықтардың санын азайтады. Өз құқықтарын білетін
адамдар қиянат пен әділетсіздіктен жақсы қорғалған және оны
белсенді түрде талап ете алады. Мұнда заңдарды білмеу
жауапкершіліктен босатпайтыны туралы маңызды құқықтық принциптердің
бірін еске салған
жөн.
-
Екінші — мемлекеттік
басқаруға, оның ішінде экономикалық және құқықтық реформаларға,
халықаралық қатынастарға және биліктің ашықтығы мен есептілігін
қамтамасыз етуге қатысу. Сауатты азаматтар саяси процеске, оның
ішінде демократияны нығайтатын сайлау мен қоғамдық тыңдауларға
көбірек қатысады. Заңнан хабардар азаматтар экономикалық қызметке
де табысты қатыса алады,
бұл экономиканың өсуіне және дамуына ықпал етеді. Құқықтық сауат
азаматтарға реформалардың қажеттілігі мен құндылығын түсінуге
мүмкіндік береді, бұл заңнама мен құқық қолдану практикасын үнемі
жетілдіруге септігін тигізеді. Ең бастысы, білімді азаматтар
ашықтық пен есептілікті талап етіп, биліктің іс-әрекетін жақсы
қадағалайды, бұл сыбайлас жемқорлықты азайтады және мемлекеттік
институттарға сенімді
арттырады.
-
Үшіншісі — әлеуметтік тұрақтылық
пен құқықтық тәрбие. Құқықтық сауат шиеленістердің алдын алуға
көмектеседі және әлеуметтік тұрақтылықты нығайту арқылы дау-дамайды
бейбіт жолмен шешуге
көмектеседі.
Қортынды.
Отбасы – адам үшін ең жақын
әлеуметтік орта. Отбасы белгілі дәстүрдің сақтаушысы. Адам баласы
шыр етіп дүниеге келген күннен бастап, сол ортаның ыстық-суығына
бейімделіп, ықпалына көніп, осында ер
жетеді.
Тақтадағы алтын түстес ағашқа
әр оқушы отбасы туралы түйін сөздерін немесе отбасын қалай жақсы
көретіндіктерін, отбасын қалай құрметтейтіндіктерін бір-бір сөз
арқылы алтын жапырақтарға жазып іледі. Яғни, «Отбасы – алтын
діңгек» екенін дәлелдейді.
Отбасы – адам баласының түп
қазығы, алтын ұясы, алтын
діңгегі.
|
Оқушылар шеңбер болып
тұрады
Топ басшылары мына топты
бағалау парағы арқылы өз топтарында ойынға белсене қатысып отырған
оқушыларды бағалап отыру
керек.
( Ата, апа, ана, әке, аға,
қарындас, әпке, сіңілі,
іні.)
( қарындас, әпке, сіңілі, аға,
іні)
( Үлкенді сыйлау, айтқан
ақылдарын тыңдау, үлкендер — кішіге ақылшы, кішіге –
көмекші).
(Ата —
анасына)
( Үлкендердің заттарын көтеріп,
айтқандарын істеу керек.)
( 27 — бабында «Неке мен
отбасы, әке мен ана және бала мемлекеттің қарауында болады деп
көрсетілген»).
Оқушылар видеожазбаны
көріп өздерінің ойларын ашық
жеткізеді
-
мемлекет үшін бұл қылмыс деңгейінің өсуі, өйткені заңдарды
жеткіліксіз түсіну олардың байқаусызда бұзылуына әкелуі мүмкін, бұл
қылмыстың жалпы деңгейін арттырады. Құқықтық мәселелердегі
білімсіздік сыбайлас жемқорлықтың таралуын күшейтуі мүмкін, өйткені
азаматтар өз құқықтары туралы және теріс қылықтармен күресу жолдары
туралы аз біледі. Сондай-ақ, заңдарды қолданудың төмен тиімділігін
және сот жүйесі мен жалпы мемлекеттік институттарға деген сенімнің
төмендеуін атап өтуге
болады;
-
азамат үшін — еңбек қатынастары
саласында, тұтынушы, кәсіпкер ретінде өз құқықтарын қорғауда,
қажетті ақпаратқа қол жеткізуде және басқа да
түрлері
|
Қима
қағаздар
Бейнежазба
|