Оқушылар тақтаға
қарайды.
1. Сөздікпен
жұмыс.
Тақырыпқа қатысты сөздерді
қайталайды, аудармасын айтады. Оларды оқиды, оқушыларға
қайталатады.
Жаңа
сөздер:
жаманырым-плохая примета
тыйымсөздер-слова запрета
басу/баспау-наступать, не
наступать
құт-богатство, достояние
жақсылық-благо, добро
құтсыз- несчастный
қарауылы- охрана; стража
босаға,табалдырық-порог
қасиеттіұғым-благородное
понятие
кедейлік-бедность
2. Мәтіналды
жұмыс.
А) Тыңдалым. Оқылым. Айтылым.
Оқулықтағы 3-тапсырма. Мәтінді оқып,
аудару.
Сұрақтарға жауап
беру.
(Кубизм әдісі) 1/ 2/ 3/
4
1.Қазақ халқында не қасиетті
болып саналады?
2.Табалдырық нені
шақырады?
3.Табалдырыққа қатысты қандай
тыйым сөздер айтылған?
4.Табалдырық ненің
белгісі?
5.Жас келін келгенде қандай
ырым жасалады?
6.Қазақ халқы үйге келген
қонақты қалай қарсы алады?
Ә) Жазылым. Айтылым. Мәтіндегі
тыйым сөздерді дәптерге көшіріп жазу. Конвертте тыйым сөз шашыраңқы
түрде беріледі, сол сөздерді дұрыс құрастыру
керек.
(Домино
әдісі)
-
«Табалдырықты баспа, бақыт
қашады»
-
«Табалдырықта тұрма, үйге
келетін жақсылықты қайтарма»
-
«Табалдырықта тұрып,
кедейлікті шақырма, жаман ырым бастама»
3.
Грамматика. Жазылым. Айтылым. 8- тапсырма
Антонимнің ережесін еске түсіру. Антоним сөздерді
жазу.
1
топ Қасиетті, сырты,
төр
2
топ Жаман, құтсыз,
жас
3
топ Атта, оң,
кіру
1-тапсырма
Тыңда. Мәтінді тыңдау. /аудиотаспадан
тыңдау/
Топпен талқалайды, мәтінде түсінгендерін
постер арқылы қорғайды.
Қазақ
халқында табалдырық– қасиетті
ұғым. Ол – үйдің сырты мен
ішінің шекарасы, байлық
пен кедейліктің де шекарасы.
Табалдырық – бақыт пен
жақсылықтың қарауылы. «Табалдырықты баспа,
бақыт қашады», «Табалдырықта тұрма, үйге келетін жақсылықты
қайтарма», «Табалдырықта тұрып, кедейлікті шақырма, жаман ырым
бастама» деген тыйым сөздер жай айтылмаған. Табалдырық – ақыттың
белгісі. Табалдырығыңнан құтсызадам аттаса, кедей боласың,
құтты адам аттаса, бай боласың. Сондықтан жас келін алғаш
табалдырықтан кіргенде жақсы ырым жасалады. Оған шашу шашып, құт
шақырып, оң аяғымен «Бісмілла!» – деп
кіргізеді
І
топ. Мәтін мазмұны бойынша
тақырыптың себеп-салдарын анықтап, тыйым сөздердің мағынасын
түсіндір
«Балық
қаңқасы»графикалық органайзеріне
салу
ІІ
топ. Мәтіндегі
ақпаратты «Жалғыз
құты» графикалық органайзеріне
салу
4. Мәтінмен
жұмыс.
Мәтіннен он сөзді есте
сақтау.
Қабырғада үш жақта ақ қағаз
ілулі тұрады. Ішінде он сөз жазылған. Әр топтан бір оқушы шығып бір
минуттың ішінде қанша сөз есте сақтағанын тексереміз. Тобына келіп
есте сақтаған сөздерді ортаға салып, талқылап жазу
керек.
(Қабырға
әдісі) баспалдақ, сағат,
күн
-
Қасиетті
-
Кедейлік
-
Табалдырық
-
Бақыт
-
Адам
-
Келін
-
Жаман
-
Үй
-
Шашу
-
Жақсы
6.
Сергіту сәті. «Суретті табу» тәсілін
пайдаланып, әр топтан бір оқушыны шығарып, орындыққа отырғызып,
басына суреті бар қалпақты кигізу. Әр топтан шыққан оқушыға суретке
байланысты сөздер айту керек. Орындықта отырған оқушы дәл жауабын
айтуы керек.
есік, киіз үй, қарт адам,
үй, төр, қонақтар
Ойтолғаныс.
1
топ Венн диаграмма
«Төр-Босаға»
2
топ Кластер
«Табалдырық»
3
топ Синквейн
«Қарт»
Сабақты
бекіту: Барлық айтылған тыйым
сөздерді қайталау. Оқушылар екі қатарға тұрып жаман/ жақсы сөздер
айтады. Ортадан өткен оқушы есте қалған жасы сөздерді ортаға
салады.
«Саябақта»
әдісі музыка
ойнайды.
|