І. Ұйымдастыру
кезеңі.
Оқушылармен
амандасу.
Сыныпты
түгендеу.
Сабаққа дайындықтырын
тексеру.
Психологиялық ахуал
қалыптасытру.
Үй тапсырмасын
тексеру.
Жаңа
сабақ
«Іс-әрекет» Жаңа тақырыпты ашу мақсатында
мұғалім жағымды, жақсы әуен қосады. Осы жерде мұғалім оқушылардың
іс-әрекетің байқайды. (Әуен қосылғанда ырғаққа
оқушылар жай ғана қимылдауы
мүмкін)
Осы жерде сабақтың
тақырыбы ашылады. Мұғалім сабақтың мақсатымен таныстырады. Мұғалім
мағлұмат береді.
Сабақтың мақсатына
жету үшін
«Кубизм» әдісі
қолданамын.
1.
Сипаттайды
2.
Салыстырады
3.
Жинақтайды
4.
Қолданады
5.
Зерттейді
6.
Дәлелдейді
«Кубизм» әдісі
(жаңаны меңгеру)
Оқушыларға жаңа
сабақты меңгеруге уақыт беріледі. Оқушыраға шартты және шартсыз
рефлекске байланысты суреттер
беріледі.
Сипаттайды. Шартсыз және шартты рефлекс
туралы оқушылар сипаттайды.
Салыстырады. Шартсыз және шартты
рефлекстерді кесте бойынша
салыстырады.
Шартты
рефлекс
Шартсыз
рефлекс
A. Тұрақсыз, түзілуі
де жойылуы да мүмкін.
B. Организм
қабылдайтын кез келген тітіркенуге
түзіледі.
C. Тұқым қуалау
арқылы берілетін, туа
біткен.
D. Тұрақты рефлекс
доғасы болады.
E. Сәйкес
тітіркенуге жауап жүзеге
асырылады.
F. Шартсыз рефлекс
негізінде қалыптасады.
G. Үлкен ми
сыңарларының қыртысының іс-әрекеті арқылы жүзеге
асады.
H. Жұлын мен жұлын
бағаны, қыртыс асты ядро деңгейінде жүзеге
асады.
I. Белгілі бір түр
дараларына(особь) тән.
J. Дайын рефлекс
доғасы жоқ.
Жинақтайды. Берілген мәтіннен сабаққа
қатысты ақпаратты жинақтап рефлекстің қай түрі екенің
анықтайды.
Бетховеннің
өмірінен қысқаша
Бетховеннің əкесі өз
уақытында көше музыканты болған. Өз ұлынан екінші Амадей Моцарт
жасап шығарғысы келген ол ұлына жастайынан клавесина мен скрипкада
ойнауды үйретеді. Бірақ, өзі күткендей
нəтиже
шығара алмаған соң
бұл əрекетін тоқтатады.
Өз əкесінің шешіміне
қарамастан Бетховен аспапта ойнауды жалғастыра береді. Кейін ол
алғаш рет 1787 жылы Вена қаласында Моцарттың өзінің алдында өнер
көрсетеді. Нəтижесінде өз тетелестерінен біршама үздік өнер
көрсеткен Бетховенге Моцарт жоғары баға беріпті. Аңыздарға сенсек,
сонда бөлмеден шығып бара жатып Моцарт: « Болашақта ол барлық
əлемге өзі туралы айтқызатын болады»
депті.
Бетховен көбейте
алмаған. Болашақ композитор материалдық қиындықтарға байланысты 11
жасында мектепті тастап кетеді. Кейін латын тілін үйреніп, француз
итальян тілдерін меңгергенімен сол қалпы көбейтуді де бөлуді де
білмей кеткен екен. Мысалы, оған 47ні 52 ге көбейт десе, 47 санын
52 рет қосып шығатын болған.
Кереңдік. Бала
кезінен Бетховен көптеген аурулардан зардап шеккен. Ал ересек
шағында кереңдік ауруына шалдығады. 26 жасқа толғанда композитордың
ішкі құлағында қабыну пайда болып, тек гуіл ғана еститін жағдайға
жетеді. Көбісі бұған себеп болған оның ұйықтамай, ноталармен
көбірек уақыт өткізу үшін басын суық суға жиі малуын
айтады.
27 жасында Бетховен толықтай керең
болып қалады. Ал басқалармен ойын дəптерге жазу арқылы сөйлескен
екен. Ноталарды есінде сақтау арқылы ойнап, музыканы қиялында
шығарған оның дүниені мойындатқан керемет туындылары осы шағында
жарыққа шыққан. Оның бір мысалы «Тоғызыншы симфония». «Тоғызыншы
симфония» шыққаннан кейін айтарлықтай табысқа кенелді. Бір
концертте Бетховен осы шығарманы орындап болғаннан соң зал шулап,
мақтау сөздерді айқайлап, өте тамаша қолдау көрсетеді. Бірақ бұл
кезде толықтай керең болып қалған Бетховен оркестрге қарап, залды
көрмеген еді. Сонда жүрегі елжіреген бір музыкант Бетховенді
иығынан ұстап залға қаратады.
Композитор 1827 жылдың 26 наурызында
дүниеден өтті. Ал қайтыс болуының себебі əлі күнге дейін
белгісіз.
Қолданады. Өмірде қолдану мысалдар
келтіру.(10 мысал)
Мен білетін шартты
рефлекстер
|
Мен білетін шартсыз
рефлекстер
|
|
|
|
|
Зерттейді. Зерттеуге бірнеше тапсырма беріледі. 1-ші тапсырма адам
тамақты көргенде және дәмін татқанда қандай рефлекс пайда болады.
Музыка рефлекстің қай түріне жатады.
Шартсыз және шартты рефлексті жан-жақты
зерттеді.
Дәлелдейді. Оқушылар зерттеуде берілген
тапсырмаларды рефлекс түріне ажыратып мысалдар арқылы
дәлелдейді.
|