Материалдар / Мінез-құлықтың рефлекторлық табиғаты: шартсыз және шартты рефлекстер. Шартты рефлекстердің сөнуі. § 45. Мінез-құлық рефлекторлық сипаты.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Мінез-құлықтың рефлекторлық табиғаты: шартсыз және шартты рефлекстер. Шартты рефлекстердің сөнуі. § 45. Мінез-құлық рефлекторлық сипаты.

Материал туралы қысқаша түсінік
Мінез-құлықтың рефлекторлық табиғаты: шартсыз және шартты рефлекстер. Шартты рефлекстердің сөнуі. § 45. Мінез-құлық рефлекторлық сипаты.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
23 Ақпан 2024
217
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бөлім:

«Координация және реттелу.»

Педагогтің аты-жөні:


Күні:


Сыныбы: 7 «Д»

Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы:

Мінез-құлықтың рефлекторлық табиғаты: шартсыз және шартты рефлекстер. Шартты рефлекстердің сөнуі.

§ 45. Мінез-құлық рефлекторлық сипаты.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты

7.1.7.6 - мінез-құлықтың рефлекторлық табиғатын түсіндіру.

Сабақтың мақсаты:

мінез-құлықтың рефлекторлық табиғатын түсіндіру

шартсыз және шартты рефлекстерді талдау

Бағалау критерий

мінез-құлықтың рефлекторлық табиғатын түсіндіреді;

шартсыз және шартты рефлекстерді талдайды.

Сабақтың барысы:

Сабақ кезеңі/Уақыты

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

Қызығушылықты ояту

7 мин


І.Ұйымдастыру кезеңі:

а) Оқушылармен сәлемдесу, түгендеу. Психологиялық жағымды ахуал туғызу үшін «Жүректен жүрекке» әдісін пайдаланып, оқушылар бір- біріне жақсы тілектер айту арқылы бір-біріне жүрек береді;

Өткен сабақты пысықтау

  1. Рефлекс дегеніміз не?

  2. Рефлекстік доға дегеніміз не?

  3. Рефлекстік доға неше бөлімнен тұрады?

  4. Егерде рефлекс доғасына бір нейрон қатыспаса, онда рефлекс жүре ма?

  5. Сыртқы ортадан тітіркенуді не қабылдайды?

  6. Рефлекске мысалдар келтіріңдер

Оқушылар ұстазымен амандасады, жүректен жүрекке әдісі арқылы бір-бірлеріне жақсы тілектер айтады;

Өткен тақырып бойынша сұрақтарға жауап береді.

Қалыптастырушы баға беру, ынталандыру т.б




Дескриптор:

  1. Сұрақтарға жауап береді– 1 балл;

  2. Мысал келтіреді– 1 балл;




Жаңа сабаққа кіріспе

Мағынаны білу

5 мин

«Суретті сөйлет» әдісі арқылы жаңа сабақты байланыстыру мақсатында ой талқылау.



Мағынаны білу үшін суретті сөйлетеді, ой бөліседі, өз білгенін айтады;

Сонымен қатар оқушыға сабақтың өмірмен байланысын көрсетеді және сабақтың тақырыбы мен мақсатын анықтауға мүмкіндік береді.



Қалыптастырушы баға беру, ынталандыру т.б


презентация



Жұптық жұмыс

6 мин





Оқушыларға жалпылама төмендегі қолдану тапсырмалары беріледі. «Мағынаны қолдану» айдарындағы тапсырманы дәптеріне жазады.


Шартты рефлекстер, шартсыз рефлекстер түрлері және олардың сипаттамаларын сәйкестендіріңіз.


1. Шартты рефлекстер

2. Шартсыз рефлекстер

A. Тұрақсыз, түзілуі де жойылуы да мүмкін.

B. Организм қабылдайтын кез келген тітіркенуге түзіледі.

C. Тұқым қуалау арқылы берілетін, туа біткен.

D. Тұрақты рефлекс доғасы болады.

E. Сәйкес тітіркенуге жауап жүзеге асырылады.

F. Шартсыз рефлекс негізінде қалыптасады.

G. Үлкен ми сыңарларының қыртысының іс әрекеті арқылы

жүзеге асады.

H. Жұлын мен жұлын бағаны, қыртыс асты ядро деңгейінде

жүзеге асады.

I. Белгілі бір түр дараларына(особь) тән.

J. Дайын рефлекс доғасы жоқ.


  • Мысал келтір

Шартты рефлекстер (күнделікті өмірден мысалдар келтіру)

Шартсыз рефлекстер




- Шартты және шартсыз рефлексті зерделейді;



(Әр оқушы өз ойымен бөліседі. Бір-бірінің пікірін толықтырып, пікір алмасады, берілген тапсырманы бағалау критерийі бойынша орындайды;)
























Дескриптор:


- шартты рефлекс сипаттамаларын анықтайды – 1 балл;

- шартсыз рефлекс сипаттамаларын анықтайды – 1 балл;

-шартты және шартсыз рефлекстерге мысалдар келтіреді – 1 балл;


Презентация, оқушы алдындағы оқулықтар, оқушының жұмыс дәптері

Жеке жұмыс

5 мин




Оқушыларға жалпылама төмендегі талдау тапсырмасы беріледі. Әр оқушы өз ойымен бөліседі.


«Ғалымдар не дейді?»


Shape1





-шартты және шартсыз рефлекстер туралы ғалымдардың тұжырымдарын салыстырады;



(Әр оқушы өз ойымен бөліседі. Бір-бірінің пікірін толықтырып, пікір алмасады, берілген тапсырманы бағалау критерийі бойынша орындайды;)


Дескриптор:


- шартты рефлекс туралы ғалымдардың тұжырымдарын сипаттайды – 1 балл;

- шартсыз рефлекс туралы ғалымдардың тұжырымдарын сипаттайды – 1 балл;


Презентация, оқушы алдындағы оқулықтар, оқушының жұмыс дәптері

Жеке жұмыс

5 мин





Оқушыларға бұгінгі тақырып бойынша алған білімдерін жинақтау тапсырмасы беріледі.



«Жалғасын тап!»

шартсыз рефлекс дегеніміз..................

қорғаныштық шартсыз рефлекс дегеніміз ол ..................

бағдарлау рефлексі дегеніміз ...........................

шартты рефлекс дегеніміз ....................

уақытша байланыс деген ол.........................


- шартты және шартсыз рефлекстерді анықтайды;



(Әр оқушы өз ойымен бөліседі. Бір-бірінің пікірін толықтырып, пікір алмасады, берілген тапсырманы бағалау критерийі бойынша орындайды;)

Дескриптор:


- шартты рефлекске анықтама береді – 1 балл;

- шартсыз рефлекске анықтама береді – 1 балл;

Презентация, оқушы алдындағы оқулықтар, оқушының жұмыс дәптері

Сабақтың ортасы

Сергіту сәті

3 мин

Оқушылар әртүрлі жағдайдағы ыстық стакан шайді, тікенекті абайсызда басып кеткенде, роза гүлінің тікенегін ұстап қалғандағы рефлекстік қимылдарды көрсетеді.

Оқушылар рефлекстің жүзеге асу жолын көрсетеді.

Қалыптастырушы баға беру, ынталандыру т.б



Сабақтың ортасы мағынаны бағалау

4 мин

«Тест» әдісі. Төменде көрсетілген сұрақтардың бір дұрыс жауабын таңдаңыз.

  1. Тітіркендіргіштер әсеріне қайтарылатын жауап

  1. Рефлекс

  2. Синтез

  3. Реттегіш

  4. Зат айналым

  1. ___________ - синапстар мен рефлекторлық доға негізінде жүйке жүйесі туралы білімді алғашқы қолданған орыс физиологы.

  1. Николай Северцов

  2. Иван Павлов

  3. Кевин Ричардсон

  4. Константин Скрябин

  1. Шартсыз рефлекстерге жауап беретін ___________ басқа нейрондармен синапс түзеді.

  1. Нейрондар

  2. Лейкоциттер

  3. Нейрондар

  4. Тромбоциттер

  1. Тітіркенуді қабылдайтын мүше _______ деп аталады.

  1. эффектор

  2. рецептор

  3. афферентті нейрон

  4. жүйке жүйесі

  1. Павловтың зерттеулерінде шартты тітіркендіргіштер не арқылы берілген?

  1. Бактерия

  2. Қышқыл

  3. Газ

  4. Қоңырау

Оқушылар тест сұрақтарына жауап береді.

Қалыптастырушы баға беру, ынталандыру т.б

Дескриптор:

Оқушылар тест сұрақтарына жауап береді – 1 балл;



Презентация, оқушы алдындағы оқулықтар, оқушының жұмыс дәптері



Сабақтың соңы

Рефлексия

5 мин




«Бір ауыз сөз» әдісі.

Мұғалім сабақты қорытындылау мақсатында оқушылардың сабаққа деген көзқарасын, кері байланысын тыңдайды.

338тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!