Пән аты: Информатика
Сынып: 6
«А»
Күні__________________
Сабақтың
тақырыбы: Модель, нақты объектің
қасиеттерін бейне ретінде көрсетеді.
Білімділік: Оқушыларды модельдеумен
таныстыру.
Тәрбиелілік: Оқушыларды
тәрбиелікке,ұптылыққа,тиянақтылыққа
үйрету.
Дамытушылық: Оқушылардың ойлау
қабілетін,логикалық-абстракциясын дамыту.
Сабақтың
түрі: Аралас
сабақ.
Сабақта қолданылатын көрнекті
құралдар:
компьютер, оқулық, инт.тақта,
жұмыс дәптері
Сабақтың өту
барысы:1.Оқушыларды
ұйымдастыру
2.Үй тапсырмасын тексеру.
3.Жаңа тақырыпты
түсіндіру
4.Тапсырмаларды
орындау
5.Сабақты
бекіту
6.Үйге
тапсырма
Үй тапсырмасын тексеру.
Оқушыларға сұрақтар қою арқылы үй жұмысын
тексеру.
Жаңа
түсініктер:
Модель
дегеніміз - нақты объектіні,
процессті немесе құбылысты ықшам әрі шағын түрде бейнелеп
көрсету.
Модельдеу – объектілерді,
процесстерді немесе құбылыстарды зерттеу мақсатында олардың моделін
(макетін) құру.
Біздің өміріміздегі модельдер:
Модель – көрнекі түрде жазбаша
жоспар, сызба ретінде жасалуы мүмкін. Мұндай модель барлық уақытта
біздің ойымызда бейнеленетін прототип пайда
болғанға дейін жасалады. Бір объект
үшін әр түрлі модель жасалуы мүмкін. Модельдің жасалуы зерттеу
мақсатына және прототип жөнінде жинақталған мәліметтердің көлеміне
тәуелді болады.
Модельдерді қасиеттеріне қарай мынадай топтарға
жіктейді:
1. Қолдану
аймағы.
2. Модельде уақыт
факторын ескеру.
3. Білім саласына
қарай топтау.
4. Модельді көрсету
тәсіліне қарай топтау.
Қолдану аймағына қарай модель не үшін және қандай
мақсатқа қолданылады деген сұраққа жауап беру мақсатында оқу,
тәжірбиелік, ғылыми-техникалық, ойын, имитациялық тәрізді топтарға
жіктеледі.
Кез келген жұмысты қолға алмас
бұрын, берілгені мен соңғы нәтиже және орындалатын іс-әрекет
кезеңдерін айқындап алу қажет. Модельдеу кезінде бастапқы
зерттелетін объект – прототип болады. Модельдеудің соңғы кезеңі
шешім қабылдау болып табылады. Модельдеу арқылы зерттелген
модельдің жаңа объектісін құруға, бар объектіні жақсартуға немесе
қосымша ақпарат алуға болады. Модельдеудің негізгі кезеңдері
есептің қойылу шарты мен мақсатына қарай
анықталады.
1-кезең. Есептің
қойылымы. Бұл кезеңде берілген
бастапқы мәліметтермен қатар мақсатын анықтау және объектіні немесе
процесті талдау анық көрсетілуі қажет.
2-кезең. Модель құру.
Ақпараттық модель. Бұл кезеңде элементар
объектілердің қасиеттері, күйі және басқа да ерекшеліктері кез
келген пішінде, яғни ауызша түрде, схема немесе кесте арқылы да
анықталады. Бастапқы объектіні құрайтын элементар объектілер
жөнінде толық мағлұмат, яғни ақпараттық модель жасалады. Бұл кезең
модель құрудың бастапқы бөлімі болып
саналады.
3-кезең. Компьютерлік
эксперимент. Жаңа конструкторлық
жұмыс, техникалық шешімдерді өндірісте пайдалану және жаңа
идеяларды тексеру үшін эксперимент жасау қажет. Компьютерлік
тәжірбие жүргізу екі кезеңнен тұрады: модельдеу жоспарын құру және
модельдеу технологиясы. Модельдеу жоспары модельмен жасалатын
жұмыстың ретін анық көрсетуі қажет. Модельдеу технологиясы
дегеніміз – пайдаланушы адамның компьютерлік модельмен орындайтын
мақсатты іс-әрекеттерінің жинағы.
4-кезең. Модельдеу
нәтижесін талдау. Модельдеудің соңғы
мақсаты – шешім қабылдау болып табылады. Модельдеу нәтижесін талдау
шешуші кезең болып табылады. Себебі, бұдан кейін модельдеуді
жалғастыру немесе тоқтату керек. Егер қате
жіберілсе, модельдеуді қайта қарап, алдыңғы кезеңге
қайта оралу қажет. Бұл процесс модельдеу мақсатына сай болғанға
дейін қайталана береді. Жіберілген қатені табудың өзі нәтиже болып
табылады.
Сабақтың бекіту
сұрақтары:
-
Модель дегеніміз не?
-
Моделдің қасиеттері?
-
Модельдеу кезеңдерін ата.
Үйге тапсырма:
Тақырыпты қайталау.