Топтық жұмыс
«ДЖИГСО»
1. Алтын
Орданың құрылуына әсер еткен
факторлар (соғыстар, географиялық,
экономикалық, сыртқы, әлеуметтік-саяси
факторлар).
2. Алтын
Орданың күшеюі (билік үшін күрес,
мемлекеттіліктің қалыптасуы).
3.
Мемлекет қуаттылығының
күшеюі (басқа территорияларын басып
алу, экономикалық күштілік, мәдениеттің дамуы, қандай хандар
болды).
4.
Мемлекеттің әлсіреуі (ішкі алауыздық, әлеуметтік
теңсіздік).
5. Қоғамдық
құрылысы (кімдер басқарды, қандай
лауазымдар болды, мемлекеттік басқару
жүйесі)
Топтар түсінгендерін топтарға
жариялайды.
Бағдаршам
әдісі
Жұптық
жұмыс. Әр жұп өз тұжырымдамаларына
сәйкес таратылған парақты толтырады.
І.Орталық Азияға ең үлкен
өзгерісті әкелген моңғолдар, өйткені...
1.
...........
2.
....................
3.
.............................
4.
......................................
5.
...............................................
ІІ. Орталық Азияға ең үлкен
өзгерісті әкелген қыпшақтар, себебі...
1.
...........
2.
......................
3.
.............................
4.
........................................
5.
.................................................
Әр топтан 1 жұптың жауабы
тыңдалады.
Т
Талдау және
талқылау «Ток-шоу» пікірталас
Жұптар көзқарастарына қарай
2 топқа бөлінеді.
Ұсынылған деректердің
негізінде өздерінің зерттеу қорытындылары бойынша пікірталас
ұйымдастырамын.
Топта талқылап ой қорытуға
уақыт беріледі.
Орталық Азияға ең үлкен
өзгерісті әкелген моңғолдар, өйткені...
1.
...........
2.
...................
Орталық Азияға ең үлкен
өзгерісті әкелген қыпшақтар, себебі...
1.
...........
2.
......................
Критерий:
-
Дәлелді нақты дәйектер келтіру
арқылы дәлелдеу.
-
Сөйлеу
шеберлігі
3 . Тайм- менеджмент. 2
минут
Оқушылар тиісінше дәйектер
келтірулері тиіс, мысалы:
Моңғолдардың
келуімен:
1. құрылтай жүйесінің ауқымы
мен ролі ұлғая түсті.
2. әскери мыңдық, жүздік,
ондық жүйесін құрып, әскери жорықтық салтанат рәсімдері барынша
жетілдірілді.
3. көшпенділер мемлекеттік
жүйесінде таңба, мөр ұстау, ел билеушісін «хан, қаған» деп атау,
елін жүзге бөліп басқару, шекара әскерінің таңдаулы тобын жасақтау,
хан ордасының әкімшілік ісін жүргізудің біршама дамыған үлгісі
моңғолдың ұлыстық билігі тұсында одан әрі жетілдірілді.
Қыпшақтардың әсерімен:
1. Жошы ұлысы аумағында қыпшақ
тілі мемлекеттік тіл деп есептелді.
2. 1265 жылы Берке хан, одан
45 жылдан кейін Өзбек хан Ислам дінін өз елінің мемлекеттік діні
деп қабылдағаннан кейін Ислам діні Моңғол ұлыстары дәуірінде
мемлекеттік дәрежеге ие болып, көшпенділер арасына да кеңінен
тарала бастады.
3. «қыпшақтану» («түркілену»)
үдерісі орын алды.
«Екі жұлдыз, бір
тілек» Топтар бір- бірін
бағалайды.
Топта талқылап, әр топтан 1
оқушы жауап береді.
«Үш минуттық
эссе»
Критерий:
-
Ойын анық, дәлелді
жеткізу.
-
40- 50
сөз.
-
Топтан үздік эссені
анықтау.
Тақырыбы: «Неге көбіміздің
тұрпатымыз моңғолоидтық сипатта, ал белгілі бір оқушылардың тұрпаты
еуропоидтық нәсілге жақынырақ?»
Оқушылар эсселерін топта
талқылап, үздік деп бағаланған эссе
оқылады.
Кері
байланыс.
|