Материалдар / My Country. Living things. 5 сынып ағылшын тілі кіріктірілген сабақ
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

My Country. Living things. 5 сынып ағылшын тілі кіріктірілген сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
5 сынып ағылшын тілінен жаратылыстану, қазақ тілдерімен кіріктіріп өтілген. Қазақ тілі пәні мұғалімі сын есімніәң шырайларымен, жаратылыстану пәні мұғалімі жануарлар және олар жайлы мәліметтерді QR кодтар арқылы таныстырды
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
29 Мамыр 2024
184
0 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Unit 4 of a long term plan: Living things

School-gymnasium №9

Date: 19.10.23

Teacher name: Nurmakhanova G.M

Grade: 5 ‘B’

Number present:

absent:

Lesson title

My Country. Living things.

Learning objectives


5.2.3.1 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics;

5.6.1.1 use appropriate degree of comparison describing animals on a limited range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

Learn vocabulary for talking about animals.

Do a quiz about animals in Kazakhstan.

Learn how to use comparative and superlative adjectives.

Learn and practise using interrogative pronouns.

Plan


Stages / Time

Teachers’ actions

Students’ actions

Assessment criteria

Resources


Start

3 min











7 min












Main part


15 min


Organization moment

1.Greeting.

Ask about the weather/date/day etc

Asking students if they are ready to start the lesson? If you are ready for the lesson clap your hands






Warm-up

Video. Living things and non-living things

Students understand the difference between living and non-living things by watching the video. They determine the topic using the pictures of animals given on the board

География пәні мұғалімі

QR кодтар арқылы оқушыларға Қазақстандағы жануарлар туралы түсінік береді





Tell students they are going to do a quiz about animals in Kazakhstan




Teacher explains comparative and superlative forms of adjectives through presentation



The aim: To create friendly atmosphere


Students clap their hands if they are ready





Оқушылар жануарлардың аты жазылған суреттерден QR кодтар арқылы телефондарымен сканерлеп мәлімет алады

Students do the ‘Animals Quiz’ using the platform ‘Bamboozle’



There are three degrees of comparison: We form the comparative of short adjectives by adding -er and the superlative by adding -est.etc


At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

Good job!

Well done!”


Formative Assessment



Good job!



Pictures




PPT








Student’s book









10 min


















5 min


Ex:3 P:48

Draw students’ attention to the table and the words in blue in the quiz.

























Қазақ тілі пәні мұғалімі Ж.Қуандық қазақ тілінде сын есімнің шырайларының жасалу формаларына тоқталып,мысалдар келтіреді.









Ex 4 Choose the correct words








Ex5 Complete the task


Students complete the sentence with the words in blue in the quiz. Answer the question ‘How do we form comparatives and superlatives in English?’


ANSWERS :

1 bigger

2 the biggest

3 smaller

4 heavier

5 the most popular

6 the most beautiful

7 more dangerous



Оқушылар тақтадағы суреттерге қарап салыстырмалы,күшейтпелі шырайда сөйлемдер құрастырады



students choose the correct words given in black




Students complete the questions with given words. Then answer them using the platform ‘Wordwall’



Assessment criteria

- understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics;

Descriptor:


-do the animals quiz.



Assessment criteria:

- provide basic information about themselves and others at sentence level on an increasing range of general topics;


Descriptor:

- complete the sentence with the words

Make CCQ questions




Cards






Student’s book





Worksheets



End

5 min








Home task:

Ex: 6 P: 48




Did you like the lesson?




Let’s sing a song

Good Better Best’






Students actions

slide


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!