Материалдар / My friends family

My friends family

Материал туралы қысқаша түсінік
Менің досымның отбасы туралы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Желтоқсан 2017
278
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады





Қордай ауданы Жамбыл ауылы Ағылшын тілі мұғалімі Жамбыл Жабаев атындағы №26 орта мектеп. Ержанова Гулнар Бисенбаевна































LESSON: My friend’s family!School: 26
Date: Teacher name:
Grade: 1Number present: absent:
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to1.R1 2.W2 3.S2

Lesson objectivesLearners will be able to:


describe what they already know about families by thinking and sharing facts about their friends family
Success criteriaLearners have met the learning objective (R1) if they can:Identify 5 or more sentences
Value linksLifelong learning
Cross-curricular linksPSHE education
ICT skillsFlashcards (3-6)
Previous learningVocabulary knowledge from module 1, 2 family members
Plan
Planned timingsPlanned activities Resources
Beginning5mins

Put flashcards on the board. Say: This is my mummy. Ask a pupil to come to the board and point to the corresponding flashcards. Ask the rest of the class for verification. Repeat the activity with other pupils and flashcards.







Middle30 mins













  • Refer the pupils to the pictures and read the title of the text aloud. Point to the first picture and ask: What’s her name? Elicit: Her name is Danna. Then ask: What’s her daddy’s name? Elicit: Sultan. Repeat the procedure for the remaining pictures.
  • Play the CD. The pupils listen and point to the pictures. Play the CD again pausing after each sentence. The pupils repeat chorally/ or individually. Finally, ask individual pupils to read parts of the text aloud.
  • Tell the pupils they will draw a picture of their friend’s family and write a short text.




  • End5 minsAssessment (3 minutes)Put up the flashcards on the board and ask the pupils to memorise the order in which they appear. Remove the flashcards and ask individual pupils to name them in the correct order.

    LESSON: Welcome to my Kazakhstan!School: lyceum #72
    Date: Teacher name: Dolanova G.L./ Zhaksybaeva A.K/ Merei M.
    Grade: 1Number present: absent:
    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to1.R1 2.W2 3.S2

    Lesson objectivesLearners will be able to:


    describe geography of Kazakhstan
    Success criteriaLearners have met the learning objective (R1) if they can:Identify 5 or more sentences
    Value linksLifelong learning
    Cross-curricular linksGeographyArt
    ICT skillsPoster
    Previous learningVocabulary knowledge from the previous modules
    Plan
    Planned timingsPlanned activities Resources
    Beginning5mins

    Put the poster on the board. Point to it and ask: What country is it? Elicit: Kazakhstan! Ask pupils in L1, to name the capital of Kazakhstan (ASTANA) and find it on the poster.







    Middle30 mins













  • Point to the pictures and read out the text. Explain any unknown words.
  • Play the CD. The pupils listen and point to the pictures. of their friend’s family and write a short text. Play the CD again pausing after each sentence. The pupils repeat chorally/ or individually.




  • End5 minsAssessment (3 minutes)Write MY Kazakhstan on the board. Ask the pupils to copy it in their notebooks or at the top of a piece of paper. Ask them to think of images that come to mind when they think of Kazakhstan and draw them.Display their work somewhere in the class. As an alternative, you can assing this as homework



    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ