Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Музыка пәніндегі оқытудың тиімді жолдары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Баяндама
Жоспары:
І. Кіріспе
Музыка пәніндегі оқытудың тиімді жолдары
ІІ. Негізгі бөлімі
Музыка пәнін оқытудағы жаңа инновациялық әдістердің
тиімділігі
Жаңа инновациялық әдістерді пайдалана отырып, білім сапасын арттыру
өмір талабы
ІІІ.Қорытынды бөлімі
І. Кіріспе
Музыка пәніндегі оқытудың тиімді
жолдары.
Бүгінгі таңда қоғамымыздың жаңа қарқынмен дамуы, ғылыми-техникалық
прогрестердің жетістіктері, еліміздің өркениетті елдер қатарынан
көрінуі білім беру жүйесіне де ықпал етпей қойған жоқ. Оқу жұмысын
ұйымдастырудың негізгі түрі – сыныптық сабақ жүйесі екені бәрімізге
мәлім. Осыған орай менің тәжірибемде сабақтың қалыптасқан дәстүрлі
түрінен басқа, дәстүрлі емес сабақтар түрлері де пайда болуда. Олар
көбінесе оқытудың жаңаша әдістеріне негізделіп құрылуда. Ондағы
мақсатым - әрбір сабақтың оқу - тәрбиелік мүмкіншіліктерін ескере
отырып, оны жаңа сапалық сатыға көтеру. Бүгінде оқыту жұмысын
осылай ұйымдастыру мен әдістің жаңалығы басқа ұстаздардың жаңа
жағдайға байланысты оқу-тәрбие процесін шығармашылықпен
пайдаланудың негізгі өлшеміне айналуда. Оқытудың жаңа инновациялық
әдістері мен пәнге байланысты жаңа технологияларды пайдалануға
итермелейді.
Инновация деген ұғым латын тілінде жаңарту, жаңалық, өзгеріс енгізу
деген түсінікті білдіреді. Оның мәні – білім беруге және өздігінен
білім алуға негізделген қабілетті дамытады. Қазіргі таңда оқушы-
ақпаратпен қаруланған, жан-жақты дамыған тұлға. Оның білімдік
қабілеттерін дамыту үшін біздер, мұғалімдер жан-жақты қаруланған
болуымыз керек. «Балаға білім бергенде, алыстан жақынға, таныстан
жатқа көшіп, жаңа білімді ескі білімге байлап беру керек»-деп
Мағжан Жұмабаев айтқандай, оқыту процесіне жаңа көзқараспен қарау
керек. Осы бағыттарда мектептерде музыкадан теориялық және
тәжірибелік білім беру жүйесінен біраз тәжірибелер жинақталған,
солай бола тұрса да, музыка сабағын жүйелі оқыту, әсіресе қазақ
мектептерінде ұлттық бай музыкалық мұрамызды молынан пайдаланудың
жолдары әлі де көрсетіле берсе артық етпейді. Басты міндет-оқыту
мен тәрбиелеу. Өз пікірінде көрнекті педагог В. Сухомлинский «Өнер-
өнегілі , ақылды адамдарды тәрбиелейтін құрал» деп тәрбие үрдісінде
өнерге аса көңіл аудару қажеттілігін қысқа да түсінікті түрде атап
көрсетті. Сырлы да сазды әуендерді бүгінгі күн әуендерімен,
классикалық музыкамен ұштастыра, шығармашылықпен тақырыпты аша
түсіп, оқушыларды музыка әлеміне қызықтыра білу музыка мұғалімінің
өз ісінде шеберлігін талап етеді. Оқуға ынтасы барды да,
ынтасыздарды да, тәртіптілер мен тәртіпсіздерді де музыка әлеміне
қызықтырып, оқушылардың рухани бейнесі, танымын қалыптастыра
отырып, қоғамның саналы азаматы етіп шығару - ұстаздардың басты
мақсаты.
ІІ. Негізгі бөлімі
Музыка пәнін оқытудағы жаңа инновациялық
әдістердің тиімділігі .
«Қазақстан 2030» стратегиялық бағдарламасы приортитетінің
бірі ұлттық білім моделін қалыптастыру тенденциясымен және
Қазақстан білім беру жүйесін бүкіл әлемдік білім кеңістігіне
кіріктіруіне сипатталатын білім беру саласы болып табылады. Қазір
бүкіл әлемде индустриялық қоғамнан интерактивті қатынас жасауға оны
жүзеге асыратын техникалық мүмкіндіктерді дамытып отыра алатын
информациялық қоғамға, тасымалдау, тарату және пайдалану
қызметтерін атқаратын жаңа қоғамға көшу процесі жүріп
жатыр.
Бүгінгі күні инновациялық әдістермен оқытуды қолдану арқылы
оқушының ойлау қабілетін арттырып, ізденушілігін дамытып,
құзыреттілігін қалыптастыру, тарихи объективизимді ұстана отырып
шынайы дерек көздерінен мәліметтерді жинақтау ең негізгі мақсат
болып айқындалады.
Музыка пәнінде жаңа әдістерді пайдалану арқылы мектептегі
сабақтарды жаңаша ұйымдастыру, мұғалімнің рөлі мен қызметінің
артуына жағдай жасау, теориялық, ғылыми – педагогикалық және
психологиялық зерттеулерге сүйене отырып, оқушылардың
құзыреттілігін қалыптастыру, ақпараттық технологиялар мен
инновациялық оқыту әдістері арқылы оқушыларды ізгілікке,
елжандылыққа, саналыққа, адамгершілікке, имандылыққа,
еңбексүйгіштікке тәрбиелеу. Инновациялық әдістерді баланың білім
деңгейіне және жас ерекшелігіне қарай оқу үрдісінде пайдалану
негізгі міндет болып табылады.
Тәуелсіздігіміздің 27 жылдығы қарсаңында ұлттық тарихымыздың,
ұлттық менталитетіміздің, ұлттық идеологиямыздың қалыптасуына білім
беру жүйесіндегі ірі реформалық процестер жетекшілік ететіні
даусыз.
Теориялық білімді игерту мен жаңғырту және жаңа жағдайға іс жүзінде
лайықтап қолдануға үйреткенде ғана оқушылардың алған білімімен
біліктілігі шынайы да нақтылы қалыптасады.
Осындай жолмен қалыптасқан
білім мен біліктіліктің танымдық маңызы да зор болады. Мен осы
бағытарда сбақты түрлендіруде ақпараттық технологияларды пайдалана
отырып сабақты жаңаша түрде ұйымдастыруды жүзеге асырып келемін.
Мысалы: Интерактивтік тақатмен жұмыс , мультимедиалық көрніспен,
жаңаша тапсырмалар арқылы сабақты түрлендіре отырып өткізуді
дәстүрге айналдырдым. Жас ұрпаққа эстетикалық тәрбие беріп, олардың
бойына туған өлкесіне, халқына деген адамгершілік пен сүйіспеншілік
сезімдерін сіңіруде ұлттық музыка мәдениетінің алатын орны ерекше
екендігі белгілі. Халқымыздың осы мақсатын қайта жандандыру
мақсатында балаларды қабілетіне қарай, - жыраулық өнерге, терме
айтуға , шешендікке тапқырлыққа , айтыс өнеріне үйретуде - ән – саз
пәнінің алатын орны орасан зор. Олай болса, оқытумен тәрбиелеудің
ой елігінен өтетін әдіс-тәсілдерін жаңашыл педагогтардың тапқан
әдістемелерін біліп қана қою жеткіліксіз, оны әркім өз
мүмкіндігінше күнделікті сабақта пайдалану қажет. Сонда ғана сабақ
нәтижелі болып білім сапасы арттады. Әр мұғалімнің оқытуға,
үйретудегі өз тұғырнамасы болу қажет.
Олар мыналар:- Әр оқушының білім деңгейін, қабілетін мүмкіншілігін
түсіну:
- Оқушының бойындағы жетістіктері мен кемшіліктерін
қабылдау:
- Оқушыларға қиындықтарды жеңуге, кемшеліктерден арылуға
көмектесу:
Музыка пәнінің басақа пәндерге қарағанда көптеген ерекшеліктері
бар. Мұнда негізінен оқушының қабілеті, бейімділігі баса назарда
болуы керек. Дегенмен де оқушыларды бейімдеу, қабілетін дамыту,
музыкаға деген қызығушылығын арттру, жақсы ұйымдастрылған сабаққа
байланысты. Сондықтан оқушылардың пәнге қызығушылығын арттыру
мақсатында сабақта тақырыпқа байланысты, музыка түрлерінің шығу
тарихы, музыка түрлері дамыған елдерде, музыка әр саласындағы
белгілі компазиторлар өмірімен Қазақстандағы әлем елдеріндегі
компазиторлармен музыка жұлдыздары тағы басқа, музыка туралы толық
мәліметтер беріп отыру. Сонымен бірге оқушыларға бұқаралық ақпарат
құралдары, журналдардың тағы басқа, әлем елдеріндегі атақты
компазиторлар және мәдени жаңалықтарға шолу жасап отыру қажет. Осы
тұрғыда оқушылар атақты компазиторлардың жетістіктерге жетудегі
еңбектерімен таныса отырып, өздеріде, сабақта әр тапсырманы
ыждағаттылықпен, белсенділікпен орындауға жұмыстанады.
Оқушылардың қызығушылығы белсенділігі артқасын сабақта білім
сапасының арттатыны сөзсіз. Ұлы неміс педагогы А. Дейстербергтің
«Жаман мұғалім ақиқатты өзі айтып береді, ал жақсы мұғалім оқушының
өзін ізденуге жетелейді, ойға үйретеді» -
дегенді. Содықтан да оқушы белсенділігін арттырып,
білім сапасын көтеретін, ойлауға үйрететін ол жаңа инновациялық
әдіс тәсілдері болып табылады. Бұл-мұғаліммен оқушыға арасындағы
қарым-қатынас, сабақты жақсы оқитын, музыкаға деген бейім
оқушылармен белсенді жұмыс істеп қана қоймай, барлық баланың дамуы
үшін қолайлы жақсы ойлар, туғызып қабілеті жеткен жерге дейін еңбек
етуін ойластыру. Барлық оқушы өз қызыметін ең төменгі жеңіл
тапсармалады орындаудан бастайды да, оларды міндетті түрде толық
орындап болғаннан кейін ғана, келесі күрделі деңгейдегі
тапсырмаларды орындауға көшіп отырады. Бұл оқушылар арсында
бәсекелестікті және әр оқушының өз қабілетіне, қызыметіне сәйкес
жоғары деңгейге көтерілуіне толық жағдай жасалады. Осылай ойын
элементерін әдістерін деңгейлеп орындату арқылы оқушылардың
тапсырмаларды орындауда жинаған ұпайларын «Даму мониторингі»
кестесіне белгілей отырып, оқушы біліміне талдау жасап отыруы
қажет. Өтілетін тақырыптарға байланысты қызықты сергіту ойындарын
ойнатудың да сабақ сапасын арттыруға ықпалы көп.
Атап айтсам: Кім шапшаң?, Әуенді тап, Сөз жұмбақтар т.б сонымен
қатар ұлттық музыка әлеміне байланысты сабақты түрлендіріп өткізуге
жаңа инновациялық технологияларды қолдану да орыны орасаң
зор.
Музыка сабағында сын
тұрғысынан ойлау технологиясын тиімді пайдалану жолдары:
Музыка сабағында сын тұрғысынан ойлау
технологиясын
тиімді пайдалану.
Осы технологияның шығармашылық бөлігін басшылыққа ала отырып
ой толғау жасауға болады. (мыс: музыка сабағында
сабақты
ойын түрінде ұйымдастыру керек) осы арқылы оқушылардың
биімділігін арттыруға болады..
Күтілетін нәтижені, музыка пәніне деген қызығушылықтары
артады. Оқушы шығармашылығы, өзін-өзі басқаруы, құрметі,
эстетикалық талғамы артады.
Музыка сабағында онда 1-4 сыныптарға сергіту сәтін алуға
болады .
Деңгейлеп саралап оқыту технологиясы .
Сынып оқушыларына жеңілдеп тапсырмалар беруге
болады.
Сәл күрделі жаттығулар береді.
Сабақтың қиын сатысында көрсетілген сұрақтар беру арқылы
жаттығуларды орныдату .
Бұдан қандай нәтежиелерге қол жеткізуге болады? Сабақ
барысында
1.Алдымен оқушының не? деген сұрағына: Сабақта шынайлық, оқыту бар
екенін көрсету.
2.Оқушының қашан? деген сұрағына: Сабақтан кейін болатын жағдайды
толық анықтатуға көз жеткізу қажет.
3. Оқушының қайда? деген сұрағына: Оқушының және ұстаз арасындағы
серіктестігін анықтап нәтежиеге қол жеткізу қажет.
Қорыта айтқанда: Мен алдымен жеке тұлғаның әлеуметтік,
құзіреттілігін дамытуды керек еттім. Сол арқылы ұжымдық зеттеуге
қол жетіздім, яғни оқушының өзін-өзі басқарудағы әлеуеті
артты.
КРИТЕРИАЛДЫ БАҒАЛАУ ЖҮЙЕСІНІҢ ТИІМДІЛІГІ
Тәуелсіз елді өркениетті әлемге
танытатын, дамыған елдер қатарында терезесін тең ететін күш – білім
және білімді ұрпақ. Сондықтан да Елбасымыз Н.Назарбаев өзінің
Жолдауларында білім саласына айрықша көңіл бөліп, еліміздің жарқын
болашағы білікті де парасатты жастардың қолында екенін назардан тыс
қалдырған емес.
Қазіргі қоғамның өзекті мәселелерінің бірі – әлеуметтік,
экономикалық өзгермелі жағдайларда өмір сүруге дайын болып қана
қоймай, сонымен қатар оны жүзеге асыруға, жақсартуға игі ықпал
ететін жеке тұлғаны қалыптастыру. Мұндай тұлғаға қойылатын бірінші
кезектегі нақты талаптар – шығармашылық, белсенділік, жауаптылық,
терең білімділік, кәсіби сауаттылық. Бұл талаптарды жүзеге асыру
үшін оқушы білімін бағалауда мүлдем жаңа бағытта жұмыс істеу
қажеттілігі туындайды. Осы қажеттілікті шешу жолдарының бірден–бір
жолы оқушы білімін критериалды бағалау жүйесі бойынша сараптау .
Критериалды бағалау жүйесінде ең маңызды нәрсе – оқу процесінің
өзі, сол арқылы оқушы өзін-өзі бағалауды үйреніп, өз білімінің
артықшылықтары мен кемшіліктерін көріп, әрі қарай қалай даму
керектігін түсінеді, яғни бұл жүйеде оқушының қалай жұмыс жасағаны
, қалай ойланғаны бағаланады. Бағалауды өткізу үшін, оқушылардың
нені білетіндігін және не істей алатындығын анықтау қажет.
Оқыту – мұғалімдердің оқушыларға жасаған сыйы емес, бұл
құзіреттіліктер білім алу үшін оқушылардың өздері де оқу үдерісіне
белсенді қатысуын талап етеді. Мұғалімдер, өз кезегінде, өзінің
сабақ беруіне емес, оқушылардың оқу ептілігін дамытуға назар
аударуы тиіс. Осы мақсатта мұғалім оқыту ортасын құру керек. [ МАН,
70 бет] Осы орайда оқушылар арасында өзара түсіністік және ұжымдық
қарым-қатынасты орнатып, оқушылардың сенімсіздіктерін жойып,
мүмкіндіктерін арттыруға жол ашатын бірден бір тәсіл критериалды
бағалау болып табылады.
Критерийлер – оқытудың міндеттерін жүзеге асыратын өлшемдер, атап
айтқанда, оқушылар жұмыс барысында орындайтын іс-әрекеттер
тізбесі.
Критериалдық бағалау – бұл білімнің мақсаты мен мазмұнына сәйкес
келетін, оқушылардың оқу-танымдық біліктілігін қалыптастыруға
себепші болатын, айқын анықталған, ұжыммен шығарылған, білім
процесінің барлық қатысушыларына алдын ала белгілі критериялармен
оқушылардың оқу жетістіктерін салыстыруға негізделген процесс.
Егер балаға оның белгілі бір деңгейге жеткендігін айтса, онда бұл
оған үздік нәтижеге жету үшін не істеу керектігін түсінуге
көмектеспейді; бұл ретте егер баламен бірге оның жұмысында мұндай
бағалауға не әкелгенін және бағалау өлшемдерін түсіндіруге талдау
жасаса, онда бұл балаға өзінің нәтижесін жақсарту үшін кейін не
істеу керектігін түсінуге мүмкіндік береді. [МАН, 107 бет]
Критериалды бағалауды енгізудің мақсаты:
• Мектепте оқыту сапасын жоғарылату;
• Мектеп бітірушілердің білімін халықаралық стандартқа
сәйкестендіру.
Критериалды бағалаудың міндеттері:
• Сабақтың әр бөліктеріндегі әр оқушының дайындық деңгейін
анықтауға;
• Бағдарламаға сәйкес оқу мақсаттарын орындау қабілеті;
• Жеке оқушының даму жетістігін бақылауға;
• Оқушының білім алу барысындағы қателіктері мен олқылықтарын
айқындауға;
• Әр түрлі жұмыс барысындағы алған өз бағасының әділдігіне көзін
жеткізуге;
• Оқу бағдарламасының тиімділігін саралауға;
• Сабақ үдерісі мен білімнің меңгерілуі туралы оқушы мен мұғалім
және ата-ана арасындағы кері байланысты қамтамасыз етуге
Критериалды бағалаудың маңызы:
Мұғалімдер үшін:
• Сапала нәтижеге әкелетін критерийлер құрастыруға;
• Өз іс-әрекетін саралап және болашаққа жоспарлай алатын мәліметтер
алуға;
• Сабақ берудің сапасын арттыруға;
• Оқушының жеке ерекшеліктерін ескере отырып, оқытудың әр тұлғаға
арналған ауқымын жоспарлауға;
• Бағалаудың әртүрлі әдістерін пайдалануға;
• Оқу бағдарламасын қолжетімді ету үшін ұсыныстар енгізуге
Оқушылар үшін:
• Танымдық қабілеті мен ойлау деңгейін арттыратын оқытудың әртүрлі
әдістерін пайдалануға;
• Табысқа жетелейтін бағалау критерийлерін түсінуге;
• Өзін және өзгелерді бағалау арқылы кері байланысқа түсуге;
• Сыни ойлауына, еркін ойын айтуына, өзінің білімін көрсетуге
Ата-аналар үшін:
• Баласының білім сапасының дәлелдемелерімен танысуға;
• Оның оқуындағы табыстылықты бақылауға;
• Оқуына қолдау көрсету үшін бағыт алуына мүмкіндік туғызады.
Критериалды бағалау жүйесінің тиімділігі:
• Мұғалімге оқушының оқу жетістіктерін объективті түрде бағалауға
мүмкіндік береді;
• Оқушыларға оқу үдерісі барысында туындаған қиындықтарды түсінуге,
бағалауға мүмкіндік береді;
• Ата-аналар оқушының оқу жетістіктер бойынша объективті
дәлелдемелермен қамтамасыз етіледі;
Оқушылардың оқу жетістіктерін бағалауда бірқатар дағдылар
қолданылады. Олар: білу, түсіну, қолдану, сыни ойлану, анализ,
синтез, бағалау, зерттеу дағдылары, рефлексия, коммуникативті
дағдылар, тілдік дағдылар, жеке жұмыс жасау дағдылары, топта жұмыс
жасау дағдылары, мәліметті іздеу дағдылары, тәжірибелік дағдылар,
шығармашылық дағдылар, IT-технологияларды қолдану дағдылары.
Критерийдің мазмұны:
Бағалау критерийлері – оқытудың мақсатын және ара қатысын
белгілеуге сәйкес белгі (сипаттама).
Дескриптор – жетістік деңгейінің сипаттамасы.
Критерийлер
Дескрипторлар
А. Білу және түсіну
Жекелеген сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасы мақсатына
сәйкес келетін нақты фактілерді, ақпараттар және сипаттамаларды
білу және жаңғырту. Алынған ақпаратты талдау, қайта жаңғырту,
болжау жасау арқылы түсінгендігін көрсете білу
В. Қолдану
Бұрын алған ақпараттар мен білімдерін жаңа немесе таныс емес
жағдайларда және контекстерде қолдану, пайдалану. Білгенін,
түсінгенін, дағдыларын сабақ барысында қолдану арқылы көрсету
Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына
сәйкес келетін білімдерін қолдануды көрсетудің жолдары: практикалық
жұмыс, диаграммалармен жұмыс, кескін картада жұмыс жасай алуы,
есептер шығару, жобалар, мәселені шешу және жаңа нәтижелер ойлап
табу болып табылады
С. Сыни ойлау және зерттеу
Білім көзінен алған ақпараттарды талдау, синтездеу, бағалау арқылы
пікірлер қалыптастыру. Жекелеген сыныптар мен пәндер көлемінде оқу
бағдарламасының мақсатына сәйкес келетін ақпараттар мен нәтижелерді
жинақтай алу және оларды талдай алу қабілеттілігін көрсету.
Ұсынылған болжамдарды дұрыс ақпараттар жинақтау және деректерді
пайдалану арқылы зерттеп, бағалап, өз бетімен қорытынды жасау. Әр
сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына сәйкес
келетін жасалған қорытынды жайында ой қозғау қабілеттілігін
көрсету.
D.
Коммуникация және рефлексия
Әр сыныптар мен пәндер көлемінде оқу бағдарламасының мақсатына
сәйкес келетін ақпараттар, фактілер мен ойларын, пікірлерін ауызша
және жазбаша ұсыну. Басқа адамдар ұсынған ақпаратты тыңдап және
сәйкесінше жауап қайтара алу қабілеттілігін, басқа адамдардың
көзқарасын қабылдай отырып, өз көзқарасын түсіндіру арқылы ортақ
ойға келу. Айтылған ойларды, пікірлерді, оқиғаларды ой елегінен
өткізу арқылы шешім қабылдау немесе ой толғаныс нәтижесінде
іс-әрекет жасау.
Критериалды бағалау технологиясы оқушы бойындағы үрейленуді басады
және мұғалімді «төрешілік» қызметінен босатып, оқушы бойында
өзін-өзі бағалау, өз іс-әрекетіне баға беру, жауапкершілік
қабілетінің дамуына ықпал етеді.
Критериалды бағалау жүйесі бұрынғы бағалауға қарағанда
қалыптастырушы және жиынтық бағалаумен ерекшеленеді. Қалыптастырушы
бағалау оқытуды, әдістерді және осы мүмкіндіктерді іске асыру
түрлерін жақсарту мүмкіндіктерін анықтауға бағытталған болса,
жиынтық бағалау мақсатты баға қою және сертификаттау немесе
оқытудың алға жылжуын тіркеу үшін оқыту қорытындысын шығару үшін
қажет. [МАН, 55 бет]
Жалпы қалыптастырушы бағалау сабақ жүйесінде жеке қарастырылмайтын,
сабақпен қатар жүретін үрдіс. Қалыптастырушы бағалаудың (оқыту үшін
бағалау) маңызы – білім беруді, әдістерді және осы мүмкіндіктерді
іске асыру түрлерін жақсарту, мақсаты–оқытудың қиындықтарын
анықтау,оқыту бағдарламасының мазмұнын және білім беру стилін
білу,болжау мен сұрыптау, жетістікке жеткендігін көрсететін кері
байланыс. Бағалаудың мәні – бақылау, алынған мәліметтердің
интерпретациясы, бұдан арғы іс-әрекеттерді анықтау үшін қолданылуы
мүмкін шешімдерді
қорытындылау. Ол оқушының жаңа сабақты, тарауды қалай меңгеріп
жатқандығын жүйелі түрде бақылап, қадағалап отыру. Жиынтық бақылау
жұмысына дейінгі оқушының білім деңгейін қалыптастыру, дамыту,
жетілдіру. Қалыптастырушы бағалау жұмысы сабақтың толық бөлігін
қамтуы міндетті емес. Ол сабақтың басында , сабақтың ортасында
сабақтың соңғы бөлігінде жүргізіледі.Уақыт көлемі тапсырма
деңгейіне сәйкес 5-10 минут болуы мүмкін. Сабақ барысында
қалыптастырушы бағалаудың формальді, формальді емес әдістерін
тиімді әрі жүйелі қолдану қажет.
мәселен,10-сынып бойынша қазақ тілі сабағында «Қазақстан
облыстары: құрылу тарихы» тақырыбын өту кезеңінде оқушылардың білім
деңгейін бақылау мақсатында алынған қалыптастырушы бағалау
критерийін қолдандым:
Тапсырма: Мәтін бойынша өз көзқарастарын тұжырымдау
D Қазақстан облыстарының құрылуы жайлы тың ақпарат бере білу
Сабақта қалыптастырушы бағалауды жүйелі өткізу – жиынтық бағалаудың
нәтижелі,сапалы болуының баспалдағы. Жиынтық бағалау тоқсан
соңындағы оқушы білімінің жетістігін саралайтын жұмыс, ендеше осы
жұмыстың бастауы негізі қалыптастырушы бағалауда қаланады. Бүгінгі
таңда оқушы білімін критериалды жүйе бойынша бағалаудың өміршеңдігі
мен ұтымдылығы дәлелденіп отыр.
Жеке тұлға тәрбиелеуде тіл құзыреттілігінің маңызы ерекше екені
белгілі. Әлеуметтік топтарда, қоғамдық түрлі әлеуметтік орындарда
тұлғалармен қарым-қатынас жасауды және әрекет етуді қамтамасыз
ететін ана тілін және басқа тілдерді меңгеру – заман талабы. Олай
болса, білім алушының тіл құзыреттілігін жетілдіруге критериалды
бағалау жүйесінің ықпалы өте зор.