Сабақтың басы:
|
Ұйымдастыру кезеңі
- Оқушылармен
амандасамын.
- Класс оқушыларын түгендеу.
- Сабақта жайлы
психологиялық атмосфера құру.
- Жұпқа
бөлу. "Түрлі-түсті кәмпиттер"
стратегиясы арқылы жұпқа бөлініп, бірі-біріне
"Досқа күлімсіреу" тілегімен жақсы
тілектерін айтады.
Үй тапсырмасын тексеру. «ИЯ/ЖОҚ» әдісі.
(«+» белгісін қою арқылы тапсырманың дұрыс-бұрыстығын
көрсетеді)
№
|
Тапсырма
|
ИЯ
|
ЖОҚ
|
1
|
Ньютон
заңдарын классикалық механика заңдары деп те атайды.
|
+
|
|
2
|
Ең алғаш 1632 жылы инерция заңын Ньютон
түйіндеді.
|
|
+
|
3
|
Барлық
жағдайларда денеге әрекет ететін күштер бірін-бірі теңгерсе,
олардың қорытқы күші нөлге теңелген жағдайда инерция құбылысы
байқалады.
|
+
|
|
4
|
Қандайда бір санақ жүйесінде тыныштыұта тұрған
немесе бірқалыпты түзусызықты қозғалған денеге ірекет ететін күштер
бірін-бірі теңгеріп тұрмаса, онда бұндай санақ жүйесі инерциялық
санақ жүйесі деп аталады.
|
|
+
|
5
|
Дене
инерттілігінің өлшемі масса болып табылады.
|
+
|
|
6
|
Ньютон
заңдары инерциялық санақ жүйелерінде ғана орындалады.
|
+
|
|
Топқа
бөліну үшін "Конверт" әдісі қолданылады.
Конверт ішіндегі стикерде «m», «F»,
«a» деген физикалық шамалардың белгіленулері
жазылады, сол бойынша топқа біріктіріледі.
І
топ – Масса.
ІІ
топ – Күш..
ІІІ
топ – Үдеу.
«ПАЗЛ құрастыру» әдісі
арқылы
топтарға сілтеме беріледі. Сілтеме бойынша тапсырмаларды орындау
негізінде жаңа сабақтың тақырыбы ашылады. Оқушыларға сілтеме
бойынша қиындықтар туындаған жағдайда төмендегі жетелеуші
сұрақтарға жауап беру арқылы тақырыпты ашу
жалғастырылады.
-
Суреттер қандай принципке
негізделген?
-
Әрбір қозғалыс қандай
физикалық шаманың негізінде туындайды?
|
Мұғаліммен амандасады.
Кезекші класста кім жоқ екенін айтады.
Бір-біріне бір тілектен
айтып күлімсіреп, конфеттер алып түстерге байланысты жұпқа
бөлінеді.
Оқушылар сұраққа жауап беру
арқылы үй тапсырмасына шолу жасайды.
Берілген сілтеме бойынша бөлінген оқушылар
тапсырманы топ болып орындайды.
|
Жұпқа бөлінген оқушылар
дәптерлерін алмасу арқылы бірін-бірі тексереді.
Дескриптор:
1-3 тапсырма жауаптары дұрыс
- 1 балл.
4-6 тапсырма жауаптары дұрыс
- 1 балл.
ҚБ: «Жарайсыздар!!!», «Керемет!!!»,
«Өте жақсы!!!».
|
Үлестірме
қағаздар.
Пазл құрастыруға
сілтеме:
https://learningapps.org/display?v=pfmr67o3a22
|
Сабақтың
ортасы:
|
Оқушыларға топ атаулары
бойынша тақырыптарын бөліп беремін.
-
тапсырма. ЕББҚ
үшін.
Тақырыпты оқып шыққаннан
кейін LearningApps.org платформасында «Сәйкестендіру» әдісі бойынша тапсырманы
орындайды.
Интерактивті
тақтада кесте көрсетіледі «Кім жылдам?» әдісі арқылы есепті шығарады. Топтан 1
оқушыдан тақтаға шығып есепті толық жазып түсіндіреді.
-
тапсырма.
Кестеде берілген мәндерді
пайдалана отырып белгісіз физикалық шаманың мәнін
анықтаңыз.
a
|
?
|
0,2
м/с2
|
0,5
м/с2
|
F
|
8
мН
|
?
|
25
Н
|
m
|
4
г
|
100
кг
|
?
|
«Шынжыр»
әдісі арқылы берілген
сұрақтарға жауап беріп шынжыр құрастырып шығады
3 тапсырма.
БАСЫ
|
Дененің
инерттілік қасиеттерін сандық тұрғыдан сипаттайтын физикалық
шама.
|
Масса
(m)
|
Массаның
аддитивтілік қасиеті.
|
m=m1+m2
|
80H күш арбашаға 0,6 м/с2 үдеу береді. Осы арбашаға қандай күш
3м/с2 үдеу бере алады?
|
400Н
|
Сан ғасырлық
тәжірибелік деректердің жиынтығын қорытындылаудан туған –
табиғаттың іргелі заңы.
|
Ньютонның ІІ
заңы
|
Массасы 6 кг
вагонетка қандайда бір күштің әсерінен 3 м/с2 үдеу алады. Массасы 20 кг вагонеткаға дәл сондай
күшпен әсер еткенде ол қандай үдеу алады?
|
0,9м/с2
|
Тыныштықта
тұрған дене белгілі бір күштің әрекетінен қозғалып 80 см жол жүрді.
Денеге массасы 600 г болатын қосымша жүк тіркегеннен кейін, сол
күштің әсерінен және дәл сондай уақыт ішінде ол тыныштық күйден
шығып 20 см жол жүрді. Дененің массасы қандай?
|
0,2
кг
|
СОҢЫ.
|
«Ой қозғау» әдісі
Функционалдық сауаттылық
тапсырмасы
Ақтөбе жүк тасымалы
бөлімшесіне қарасты Шұбарқұдық станциясында айына орта есеппен 3
мың тонна мұнай тиеледі. Әлемдік дағдарысқа қарамастан, мұндағы
жоспар орындалып келеді. Негізінен шикі мұнай тиеледі. Тоғыз
айдың ішінде 381 вагон мұнай немесе 23 090 тонна қара алтын тиелді.
Жалпы, станцияда тоғыз айдың ішінде 23 353 тонна жүк тиелді.
Шұбарқұдық станциясында шикі мұнай тиелген жүк тасмалы вагондары
тыныштықта тұр. Вагон белгілі бір күштің әсерінен қозғалып 20 м жол
жүрді. Вагонға 2 тонна мұнай тиелгеннен кейін ол сол күштің
әсерінен дәл сондай уақыт ішінде 10 метр жол жүрді.
-
Вагондардың қозғалысы қандай заңға
негізделген?
-
Тыныштық күйден шығару кезінде күштің әсері
қандай?
-
Вагонның массасын
есептеңіз.
|
Әр топ
өздерінің атауларына байланысты оқулықтан мәтінін оқып
шығады.
Тапсырманы оқып шыққаннан кейін жаңа тақырыпты
меңгеру мақсатында берілген тапсырмаларды
орындайды.
Басы мен соғының арасындағы
тапсырмаларды орындап, жауаптарын тауып шынжыр етіп
желімдейді.
Оқушылар
функционадық
сауаттылық
тапсырмасын
орындайды.
|
Дескриптор:
Тапсырма жауаптары
cәйкестендіреді - 1 балл.
Дескриптор:
Үдеудің формуласын жазып
есептейді – 1 балл.
Күштің формуласын жазып
есептейді – 1 балл.
Массаның формуласын жазып
есептейді – 1 балл.
Шынжырды дұрыс
құрастырғандарына
ҚБ: «Жарайсыздар!!!», «Керемет!!!»,
«Өте жақсы!!!».
Дескриптор:
Есептің берілгені мен табу
керектігін жазады-1 балл.
Ньютоннң екінші заңының
формуласын жазады–1 балл.
Мәнін есептейді–1
балл.
Есепті түсіндіреді- 1
балл.
Дескриптор:
1-2 сұрақтары дұрыс-1
балл.
Массасын есептеп табады–1
балл.
|
Сәйкестендіру тапсырмасының
сілтемесі:
https://learningapps.org/display?v=pxkwq5rv522
|
Сабақтың соңы:
|
«Ойлан тап»
әдісі бойынша сабақты
бекітемін. Формулалар тақтадан көрсетіледі.
Кері
байланыс.
«Бағдаршам» әдісімен өзін-өзі бағалау.
Ештеңе түсінбедім.
Жартылай түсіндім.
Түсіндім.
Үй тапсырмасы: Параграф
16.
Жаттығу 3.3. 73-78
беттер.
|
Формулаларды жұмыс
дәптерлеріне белгісіз шаманы тауып тиісті орындарына қойып жазады.
Шыққан нәтижені тақтамен тексереді.
Оқушылар бағдаршам түстеріне
байланысты жазылған кері байланысын стикерлерін тақтаға
жабыстырады.
|
ҚБ: «Үш шапалақ»
|
Интерактивті
тақта
Физика 9 класс.
Р.Башарұлы,
Ш.Сүйіншина,
К.Сейфоллина.
Алматы: «Атамұра»,
2019.
|