Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 6.1A VI – IX ғғ. Қазақстан | Мектеп: №86 ЖОМ |
Күні:18.09.201819.09.201820.09.2018 | Мұғалімнің аты-жөні: Байғазиева Ә. |
Сынып: 6-7 сыныптар | Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
Сабақ тақырыбы | Оғыз мемлекеті |
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары | 6.3.1.2 VI-IX ғасырлардағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастығы мен айырмашылықтарын анықтау |
Сабақ мақсаттары | Барлық оқушы: Оғыз мемлекетінің ішкі және сыртқы саясатын сипаттайдыОқушылардың көпшілігі: Оғыз мемлекетінің құлау себептерін анықтайдыКейбір оқушылар: Оғыздардың Қазақстан тарихындағы рөліне баға береді |
Бағалау критерийлері | Оғыздардың саяси тарихымен танысадыТақырып пен картаны пайдаланып оғыздардың қайдан және қайда көшкендігін біледіОғыз мемлекетінің құлау себептерін анықтайдыОғыздардың Қазақстан тарихындағы рөлін бағалайды |
Сабақтың түрі | Жаңа білімді игеру сабағы |
Тілдік мақсаттары | «Оғызнама» жырынан үзінді ұсынылады: ( оқылым )«Оғызнамадан» «Итиль өзені деген бір өзен бар еді. ...жағасында Қаратау маңында ұрыс болды. ...жойқын соғыс болды...Итиль өзенінің суы қып-қызыл болды» (оқылым)«Оғызнама» жырынан үзінді ұсынылады: (тыңдалым )Пәнге қатысты лексика мен терминологияЖағбу, сюбашы, атабек терминдерін анықтау (жазылым)
|
Құндылықтарды дарыту | «Мәңгілік Ел» идеясынан «Тарихтың, мәдениет пен тілдің ортақтығы» құндылығы оғыздардың саяси жағдайын талдау барысында іске асады. |
Пәнаралық байланыстар | Дүние жүзі тарихы пәнінен алған білімдерін оғыздардың ішкі және сыртқы саясатын талдау барысында қолданады;География пәнінен картамен жұмыс жасау дағдысын оғыз қағанатын кескін картада белгілеу барысында қолданады;Қазақ тілі пәнінен алған білімі мен дағдыларын өз ойын дұрыс жеткізу кезінде пайдаланады. |
АКТ қолдану дағдылары | Сабақ барысында интерактивті тақта мен жеке ноутбук қолданылады. |
Бастапқы білім | Берілген бөлім Қазақстан территориясындағы VI – IX ғғ. түркі тайпаларының миграциясын, олардың әлеуметтік құрылымын, қағанаттардың пайда болу тарихын, олардың ішкі және сыртқы саясатын, ірі шайқастары мен әйгілі тұлғалардың ролін түсінуге мүмкіндік береді. |
Сабақтың жоспарланған кезеңдері | Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет
| Ресурстар |
Сабақтың басы
| Өткен сабақты пысықтау: «Зымыран сұрақтар» әдісі бойынша мұғалім оқушыларға сұрақтар қояды, оқушылар тез әрі нақты жауап береді
Б «Ой қозғау» әдісі «Оғызнамадан» «Итиль өзені деген бір өзен бар еді. ...жағасында Қаратау маңында ұрыс болды. ...жойқын соғыс болды...Итиль өзенінің суы қып-қызыл болды» деген жолдарды интерактивті тақтаға шығарып қою. -Бұл қандай шайқас және бұған кім қатысуы мүмкін?Оқушылардың пікірлерін тыңдалып, жаңа тақырыпқа шығу. М ҮІ-ХІІІ ғғ Қазақстанны картасын және кейбір деректерді қолдана отырып Оғыздар қайдан шыққан? деген сұраққа жауап береді. Оғыздар (тоғыз оғыздар) Түрік қағанатының құрамында бұрыннан болған, ал кейін бастысқа барып қоныстанған |
АКТ
сұрақтар |
Сабақтың ортасы
| Б. Мәтінмен жұмыс: «ДЖИГСО» әдісі бойынша әр топ өздеріне берілген мәтінді оқып танысады, топта талқылайды. Әр топтан бір-бір өкіл өздерінің оқыған мәтінен түсінгенін келесі топқа түсіндіреді.1-ші тапсырма. «Болжам» стратегиясыТ Оқушыларды 4-топқа бөліп, әр топқа Оғыздардың Қазақстанның орта ғасырлар тарихындағы алатын орны туралы ақпарат беріледі. І топ: Түрік қағанаты кезіндегі Оғыздар (ІҮ-ҮІІ ғғ.)ІІ топ: Түргештердің қарлұқтармен жүргізген күрес барысындағы Оғыздар (ҮІІІ-ІХ ғғ.)ІІІ топ Х ғ. басқыншылық жорықтар барысындағы Оғыздар.ІҮ топ: ХІ ғ. қыпшақтардың ығыстыруы нәтижесіндегі Оғыздардың жағдайыДескриптор:1 Түрік қағанаты кезіндегі Оғыздар туралы біледі2 Түргештердің қарлұқтармен жүргізген соғысы кезіндегі Оғыздардың жағдайын сипаттай алады.3 Х ғ. басқыншылықтар кезіндегі Оғыздар туралы талқылай алады.4 ХІ ғ қыпшақтардың ығыстыруы нәтижесіндегі Оғыздардың жағдайын талқылай алады.5 Кескін картада оғыздардың аумағын, орталығын белгілей алады.
2-ші тапсырма. «Кластер» әдісіТ Әр топқа оғыздардың ішкі және сыртқы саясаты туралы тапсырма беріледі. І топ: оғыз мемлекетінің құрылуын;ІІ топ: оғыздардың саяси жағдайын;ІІІ топ: оғыздардың шаруашылығының дамуын талдайды. ІҮ топ: оғыздардың қоғамдық құрылысын талдайдыБерілген тапсырма бойынша постер жасайды. Әр топ сынып алдында өз жұмысын қорғайды.Дескриптор:1 Оғыз мемлекетінің құрылыуы туралы біледі.2 Оғыздардың саяси жағдайын түсіне алады.3 Оғыздардың шаруашылығын, қоғамдық құрылысын талдай алады
3-ші тапсырма. «Ойлан. Жұптас. Бөліс»Ж Оқушылар оғыздар жайлы қажетті ақпаратты алған соң, олардың Еуразиядағы беделін анықтауға, яғни оғыздардың сыртқы саясатындағы екі мақсатының нәтижесін анықтауға тапсырма беріледі. Дескриптор:1 Оғыздардың Еуразиядағы беделін анықтайды2 Оғыздардың сырт мемлекеттерге жүргізген саясатын талқылай аладыБ Оқушыларға «Оғызнама» жырынан келесі үзінді ұсынылады:Ей, ұлдарым меніңМен басымнан көп нәрсе өткіздім.Талай-талай шайқасты көрдім,Садақ тартып, оқ аттым,Дұшпандарымды жылаттым,Достарымды күлдірттім.Көк Тәңірі алдындағы парызымды өтедім.Ел – жұртымды сендерге табыс етем.Оқушылар бұл үзінді бойынша өз ой-пікірлерін білдіреді.
| Ұлы Дала мемлекеттері. Алматы, 2010
Көркемсуретті Қазақстан тарихы, Бірінші том. Алматы, 2006
-
|