Ойын арқылы оқушы нені
меңгереді
1. Оқушылар нақты қызмет тәжірибесін
меңгереді.
2. Оқушылар тек бақылаушы ғана емес, өздері
қатыса отырып қиын мәселерді өз бетінше шеше білуге
үйретеді.
3. Оқу процесінде алған білімді нақты істе
қолдана білуге мүмкіндік
береді
4. Оқушы әрекетіне негізделген оқу көлемін
басқарады.
5. Уақытты үнемдеуге
үйретеді.
6. Оқушылар үшін психологиялық
жағымды.
7. Ойын барысында шешім қабылдау оқушылардан
аса жауапкершілікті талап
етеді.
8. Оқушылар үшін
қауіпсіз.
9. Кейде қарапайым оқу қызметімен
салыстырғанда көп уақыт мөлшерін
алады.
10. Ойын материалдары дәстүрлі оқу
материалдарымен салыстырғанда
күрделірек.
11. Кейбір ойын түрлерінде қатысушылардың
саны шектеулі.
12. Ойын нәтижесі, өз жетістіктері, әсерлері,
алған білімі, дағдысы жөнінде оқушылар ата – аналарымен, өзге
балалармен, мұғалімдермен көбірек әңгімелеседі, кітапханада өз
бетімен іздене білуге, қажетті материалдарды іріктей білуге
үйренеді.
Ойынды ерте заманнан үлкендердің іс -
тәжірибесін жеткіншек ұрпаққа жеткізу үшін пайдаланған. Ойын халық
педагогикасында, мектепке дейінгі және мектептен тыс мекемелерде
кеңінен пайдаланылады. Қазіргі мектепте ойын әрекеті ойын пәнінің
тарауын және тақырыбын түсіну үшін өздік технология ретінде, жалпы
технологияның элементі ретінде, сабақ немесе оның бір бөлігі
ретінде, сыныптан тыс жұмыстың технологиясы ретінде
қолданылады.
Ұлттық ойындарды оқу мен тәрбие үрдісінде
пайдаланудың өзектілігі қоғамымыздың іргетасын нығайту үшін бүгінгі
жастарға үлгілі, өнегелі тәрбие беру - қазіргі міндеттердің бірі.
Оқушыда жалпы адамзаттық құндылықтар мен адамның айналадағы
дүниемен тұлғалық қатынасын(этикалық, эстетикалық, адамгершілік
тұрғысынан) тәрбиелеу мақсатын халқымыздың мәдени рухани мұрасының,
салт - дәстүрінің озық үлгілерін оның бойына сіңіру арқылы жүзеге
асыруға болады. Осымен байланысты бағдарлама халқымызға тән
әдептілік қонақжайлық, мейірімділік, т. б сияқты қасиеттер,
табиғатқа деген қарым - қатынасындағы біздің халыққа тән
ерекшеліктер. Жас ұрпақ өз халқының мәдениетімен, асыл мұраларымен
ұлттық әдебиеттер арқылы танысып келеді. Халық ойынды тәрбие құралы
деп таныған. Ойынды сабақта қолдану оқушылардың ой - өрісін
жетілдірумен бірге, өз халқының асыл мұраларын бойына сіңіріп,
кейінгі ұрпаққа жеткізе білу құралы. Бірақ оны жүргізуге арналған
нақты әдістемелік құралдар жоқтың қасы. Зерттеу жұмысында орыс
тілінде жазылған әдебиеттер қолданылды. Соның нәтижесінде қазіргі
таңда тақырыптың өзектілігі туындап отыр. Халық педагогикасының
адам, отбасы, өскелең жас ұрпақты тәрбиелеу туралы арман
мақсаттарын, орныққан пікірлерін, ұсыныстарын қамтып көрсететін
педагогикалық идеялар мен салт - дәстүрлері өткен мен қазіргінің
арасындағы байланысты көрсетеді. Ол тарихи даму барысындағы
әлеуметтік мәні бар ақпаратта (білім, білік) т. б. жиналып,
ұрпақтан ұрпаққа беріліп отырады. Ең алдымен, халық педагогикасы
өскелең ұрпақтың еңбек пен өмір сүру бейнесінің негізі болып,
оларды келешектегі қызметіне дайындайды. Біздің халықтық
педагогикада еңбек тәрбиесі өте ертеден бастау алады. Ертеден келе
жатқан еңбек тәрбиесінің әдіс - тәсілдер құралы сөз жоқ, еңбек
болып табылады. Еңбек адамның қалыптасуы мен тәрбиеленуінде
ұрпақтан - ұрпаққа өмірлік тәжірибе береді және халықтың даму
барысында шешуші роль атқарады. Еңбек ету кезінде адамның дене,
ақыл - ой, эстетикалық дамуы мен еңбек тәрбиесі қатар жүреді.
Халықтық педагогиканың ең бір көне тиімді құралдарының біріне ойын
жатады. Ойын арқылы бала қоршаған
ортаны өз бетінше зерделейді. Сөйтіп, өзінің өмірден байқағандарын
іске асырып, қоршаған адамдардың іс - әрекетіне еліктейді. Соның
нәтижесінде өзі көрген жағдайларды отбасылық тұрмыс пен қызмет
түрлерін жаңғыртады. Мәселен, қазақтың ұлттық ойындары: «Бәйге»,
«Көкпар», «Хан талапай», «Қыз қуу», «Теңге алу», «Аударыспақ»,
«Орамал тастау», «Көкпар», «Асық», «Сиқырлы қоржын»т. б. балалардың
еңбекке деген қарым - қатынасы мен қабілеттерін
арттырады.
Ойын дегеніміз - адамның ақыл - ойын
дамытатын, қызықтыра отырып ойдан ойға жетелейтін, тынысы кең,
алысқа меңзейтін, қиял мен қанат бітіретін ғажайып нәрсе. Ұлы
педагог В. И. Сухомолинский: «Ойынсыз, музыкасыз, ертегісіз,
творчествосыз, фантазиясыз толық мәніндегі ақыл - ой тәрбиесі
болмайды» дейді. Демек, шәкірттің ақыл - ойы, парасаты ұлттық салт
- сананы сіңіру арқылы дами түседі. Оқу үрдісінде ұлттық ойын
элементтерін пайдалану сабақтың тақырыбы мен мазмұнына сай алынады.
Сонда ғана оның танымдық, тәрбиелік маңызы арта түседі. Оқушыларды
әсіресе, «Бәйге», «Көкпар», «Теңге алу», «Көш», «Қарлы кесек», «Кім
жылдам?» секілді танымдық, ұлттық ойындарға қатыстыру өте тиімді
екеніне көз жеткізу қиын емес. Бұл ойындарды жаңа материалды бекіту
немесе қайталау кезінде қолдану керек деген пікір бар. Оқушы ойын
үстінде не соңында өзінің қатысу белсенділігіне қарай түрлі баға
алуы мүмкін. Мұғалім әр оқушының еңбегін бағалап, ынталандырып
отыруы тиіс. Ойынның тәрбиелік маңызы мынада: ол баланы зеректікке,
білгірлікке баулиды. Оқушылардың ойын арқылы қызығушылығын туғызу
тек қана тарихқа қызығушылықты туғызып қоймай, оқушылардың өмір
тәжірибелерін кеңейтуіне, дүниені танып білу қабілеттерін жетілдіре
түсуіне, тарихты басқа пәндермен байланыстыра қарауға үйретеді
тәрбиелейді. Ендеше тарих сабағын танымдық, ұлттық ойындар арқылы
сабақтастырып түсіндіру пән тақырыптарын тез, жылдам меңгеруге
ықпал етеді.Ойын технологиясын қолдану арқылы тарих сабағында
оқушылардың пәнге деген қызығушылығын қалыптастыру. Еңбек, ойын
және оқу ерте кезден ақ адам тіршілігінің негізгі үш тірегі болып
есептелінген. Ол балалар үшін кәмелетке келгенше жүріп өтетін өмір
сатысы. Ойын технологиясы балалардың айналасын тану қызметіндегі
белсенділігі мен шығармашылығының қалыптасуына жолды кең ашатын
табиғи құбылыс. Атақты педагогтар В. И. Сухомолинский, Н. К.
Крупская, К. Д. Ушинский, А. С. Макаренко ойынның балалардың ой
өрісін дамытуда, дүниетанымын қалыптастыруда практикалық маңызы зор
екенін атап көрсеткен. Қазақ халқының ұлттық ойындарының
педагогикадағы ролі туралы алғашқы пікірлерін айтқан Д. А, Диваев,
М. О. Әуезов. Ойын арқылы оқыту технологиясы бастауыш сыныптарда
кеңінен қолданылады. Әр мұғалім технологиясының нәтижесін дұрыс
болуы үшін мынадай жағдайларды ескеруі
қажет:
1. Әр ойынның тәрбиелік, білімділік,
дамытушылық маңызын алдын ала жете түсініп, оның балаларға қандай
нәтиже беретіндігін
анықтау.
2. Ойын жүргізетін орынның мүмкіндігі, ойын
жабдықтарының эстетикалық талаптарға сай болуы, алдын ала
әзірлеу.
3. Сыныптағы оқушылардың жас, психологиялық
ерекшеліктеріне, білім деңгейлеріне, сөздік қорына сәйкес
келуі.
4. Ойын кезіндегі қозғалыс, техникалық
қауіпсіздіктен қамтамасыз
ету.
5. Ойынның, сабақтағы ойын элементтерінің
оқушылардың ынтасын тартып, пәнге деген қызығушылығын арттыруға
бағытталуы. Тарих пәнін оқып үйрету барысында ойындардың алатын
орны ерекше. Әр сабақтың тақырыбына сай ойындарды пайдаланып отыру
оқушылардың пәнге деген қызығушылығын, ынтасы мен зейінін
арттырады. Басты мақсат - ойын әрекеттері арқылы оқушылардың ойын
жүйелеп, өткен материалды бекітуге негізделсе, хронологиялық
тапсырмалар, терминдер мен даталарды есте сақтауға үйретеді.
Теориялық білімін практикамен байланыстыруға мүмкіндік
береді.