«ОЙЫН АРҚЫЛЫ
ОҚЫТУ» ТЕХНОЛОГИЯСЫН ҚОЛДАНУ
ТИІМДІЛІГІ
«Егемендіеліміздіңтірегі
– білімдіұрпақ»
десек,
білімніңнегізібастауыштақаланатыныбелгілі. Бастауышсыныптағыәртүрліпәндероқушыбіліміндамытып, танымдыққабілетінсомдауғаүлкенүлесқосады.
Оқытуүдерісінтүрлендіру, жаңашылдыққаүндеуүрдісімұғалімдердіңқызығушылығын, шығармашылықізденісін, сабақтыңсапалы,
жүйелі,
жоспарлыболуынаалыпкеледі.
Қазіргіоқуүдерісінұйымдастырутекқанабілімберуменғанашектелмей, оқушыныңжан-жақтыдамуына,
ақыл-ойыменойлаутәсілдерінүйрету, талдаужасау,
салыстыру,
байқаумүмкіндіктерінебаулужәнеқорытындышығаруғаүйрету, дағдыландыру –
біздіңбастымақсатымыз.
Сондай-ақбүгінгітаңдаеліміздеоқытумазмұныжаңартылып, сабақтардаозықтехнологиялардықолданудамыз. Сондайтехнологияныңбіртүрі
–
«Ойынарқылыоқыту»
технологиясы.
Балалардыоқытудажәнетәрбиелеудеойынныңрөліпедагогикадабұрында, қазірдеқарастырылыпкеледі.
Ойынбалаларүшіноқу
да,
еңбек те болыптабылады.
Ойын –
айналадағыдүниенітанутәсілі. Ойынбалаларғаөмірдекездескенқиыншылықтардыжеңудіңжолынүйретіпқанақоймайды, ұйымдастырушылыққабілетінқалыптастырады.
Адамныңжасерекшелігінеқарамай,
яғниадамдыбалалықшағынанбастапкәріліккежеткеншеойынқажеттілігіжетелепотырады.
Ал жасбаланың ой-өрісіойынарқылыдамиды.
Ойынбарысындаадамгершілікқасиеттері, өміргедегенкөзқарасы,
қызығушылығықалыптасады. Ойынарқылысыныптағы
нашароқитыноқушыларды да
сабаққанәтижелітартуғаболады.
Тиімдіқолданылғанойынмұғалімніңтүсіндіріпотырғанматериалыноқушылардыңзорынтаментыңдап,
берікмеңгеруінекөмектеседі.
Өйткенітөменгісыныптағыоқушылардыңаңсарысабақтангөріойынғаауыңқыраптұрады.
Қызықтыойынтүріненкейінолар тез серігіп,
тапсырманыықылыстанаәрісапалыорындайтынболады.
Әрбіройынның бала үшінбілімділікмақсатығанаемес,
тәрбиелік, танымдықмақсатызор. Олайболса,
ойындардыңбалағақайсәттерде не
мақсатпенпайдаланатынымызғатоқталыпөткенжөн.
Сабақтажәнесабақтантысуақыттақолданылатынойындардытөмендегідейтоптастыруғаболады.
Ойынтүрлері: ұлттық, дидактикалық, грамматикалық, логикалық.
«Ақсүйек», «Көкпар», «Ханталапай», «Арқантартыс», «Мыңбірмақал»,
«Сергітусәті», «Сөзқұрау», «Жұмбақесеп»,
«Әріптікубиктер».
Ойынғақойылатынәдістемелікталаптар:
-
Ойынныңмақсатынақтыжәнекеректікөрнекіліктер мен
материалдаркүнілгерідайындалып,
оңтайлыжергеқою.
-
Ойынғакірісералдындаоныңжүргізілутәртібіноқушыларғаәбдентүсіндіру.
-
Ойынғасыныптағыоқушылардыңтүгелқатысуынқамтамасызету.
-
Ойынүстіндешешімқабылдайбілуіне,
ойланабілуінежетелеу.
-
Ойынтүрлерінбағдарламағасайіріктепалу.
-
Ойындыбаланыңжасерекшелігінеқарайтүрлендіріппайдалану.
-
Қарапайымойыннанқиынойынғакөшу.
-
Міндеттітүрдеойынныңқорытындысынжариялауқажет.
Ұлттықойын ойнаубаланыңсалт-дәстүріне,
әдет-ғұрпынадегенсүйіспеншілігінарттырадыжәнеадамгершілікқұндылықтарынқалыптастырады.
Дидиктикалықойындар арнайымақсаттыкөздейдіжәненақтыміндеттішешеді.
Ойынсабақтыңбасында - өткен
сабақтыескетүсіреді.
Сабақтыңортасында – көңілкүйінсергітеді,
ерік-жігеріндамытады,
сабаққаынтасынарттырады.
Сабақтыңсоңында – тақырыптыбекіту,
сабақтаалғанбілімдіжинақтаумақсатынкөздейді.
Оқушыныңбәріжақсыоқығысыкеледі.
Бірақолардыңақыл-ой
қабілетібағдарламадағыберілгенматериалдыұғудабірдейемес.
Оқушылардыңкейбіреулерімұғалімніңтүсіндіргенсабағын тез ұғады,
кейбіреулерікерісінше.
Сондықтанбарлықоқушыныбілімгебірдейжетелеуүшінөзмүмкіндігінесәйкессабақтымеңгерту,
тілін, ой ұшқырлығындамыту,
өзіндікпікірайтуғажағдайжасауеркіншығармашылыққажетелейтін,
пәнгеқызығушылығынарттыратынәдістің бірі
– грамматикалықойынның түрлері.
Грамматикалықойындарарқылысабақтардаоқушыларәртүрліжағдайдытүсінеді,
оны шешужолдарынқарастырады. Жақсыойынға бала бар ынтасыменберіліп,
оны білуге, меңгеругеталпынып, алуантүрлідағды, мәліметтердіалып,
шеберліктеріншыңдайды.
Әрсабақтаойынтүрлерінорындықолданып, оны
қызықтыетіпөткізуарқылыбүлдіршіндердіңоқуғадегенынта-ықыласын,
пәнгеқызығушылығынарттыруғаболады. Ойынбаласысабақтазерігіп,
шаршағанкездеқолданылатын ойынныңбіртүрі –
сергітусәті. Сабақтасергітусәтіноқушыныңшаршағанын басу
үшінғанаемес, оныңтәрбиелікмәніне де назараударуқажет. Мысалы:
«Ұзынқұлақсұрқоян», «Тербеледіағаштар», «Сырғанақтебу»,
«Алыпатамкүрегін» т.б. сергітуойындары.
Мұндайсергітусәттерібаланыңмейірімділікке, достыққа, сыйластыққа,
еңбексүйгіштіккетәрбиелейді.
Қазіргіоқуүрдісіндеәртүрліәдіс-тәсілдердіқолданып,
түрлендіріпөткізуоқушыларымыздыңбілімге,
оқып-үйренугеқұштарлығынарттыратыныанық.
Ұстазқандайәдіс-тәсілқолданса да, мақсатыбіреу –
олоқушыларғатиянақты да сапалыбілім беру. «Алдыңаұлымақсатқойсаң,
ұлылыққажетесің» депданышпанақындарымызайтпақшы,
кезкелгенойынтүрлерінсабақтаойнатқандаәрекетпайдаболады,
дүниетанымыкеңейеді,
ойнайотырыпбілімкөрсеткішінеөзүлесінқосады.
Қорытакелсек, ойынарқылыоқытубалалардың
жүйкесінесалмақсалмай, қызықтыра,
ұғындыраоқытаүйретудіұйымдастыруғатиімді.
Оқуүдерісініңжаңаруынақажеттішарткезкелгенпедагогикалықжүйеніңбастытұлғасыболыптабылатынмектепмұғалімдерініңпедагогикалықшеберлігінарттыруарқылыүлкеннәтижелергеқолжеткізугеболады.
Бұләрұстаздықшеберлігіне,
шығармашылығынабайланысты.
Тапсырма: Ұлтық ойынның
ұлгісін сабақта қолдану мысалын
келтіріңдер
(Бір тақырыпты алып сол
тақырыпқа панорамалық сабақ ұлгісін жаса)