Материалдар / Ойын формасы арқылы баланың тілін дамыту
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ойын формасы арқылы баланың тілін дамыту

Материал туралы қысқаша түсінік
Ойын туралы мақала
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Қаңтар 2021
414
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Ойын формасы арқылы баланың тілін дамыту

Ойын іс — әрекетінде балалардың сөйлеуін дамыту өте маңызды, өйткені мектепке дейінгі жаста "ойын" жетекші қызмет болып табылады. Балалардың сөйлеуін дамытудың шұғыл қажеттілігінің себебі-адамның айналасындағы адамдармен қарым-қатынас қажеттілігі, ал сөйлеу түсінікті, түсінікті және басқаларға қызықты болуы үшін оны дамыту керек, бұл белгілі бір жастағы балалардың мүдделерін ескере отырып жасалған әртүрлі ойындар, ойын әдістері арқылы мүмкін болады.

Балалардың ересектермен сөйлеу қарым-қатынасы кішкентай баланың айналасындағы әлемді білудің қайнар көзі болып табылады деп саналады. Балалар ойындары өздігінен пайда болды, бірақ табиғи түрде ересектердің еңбек және әлеуметтік қызметінің көрінісі ретінде пайда болды.

Ойынның кез-келген басқа балалар іс-әрекетінен артықшылығы-онда баланың өзі белгілі бір ережелерге өз еркімен бағынады және ережелерді орындау барынша рахат әкеледі. Бұл баланың мінез-құлқын мағыналы және саналы етеді. Сондықтан ойын-бұл мектеп жасына дейінгі баланың бастамасы мен шығармашылық белсенділігі болатын жалғыз сала. Сонымен қатар, ойын барысында балалар өздерін басқаруға және бағалауға, не істеп жатқандарын түсінуге және дұрыс әрекет етуге үйренеді.

Ойын барысында бала айтарлықтай тәжірибе жинайды. Ойын тәжірибесінен бала сөзбен байланыстыратын идеяларды алады. Ойын және еңбек-бұл тіл саласындағы балалардың әуесқойларының көрінісі үшін ең күшті ынталандыру; олар ең алдымен балалардың сөйлеуін дамыту үшін қолданылуы керек. Ойында ұсынылған заттармен бала жиі қайталанатын қарым-қатынасқа түседі, нәтижесінде олар оңай қабылданады, есте сақталады.

Балаларға позаларын өзгертуге, қозғалуға мүмкіндік беруге бағытталған тапсырмаларды қолданған жөн (мысалы, мұғалімге онымен бір нәрсені қарастыру үшін жақындаңыз; кисонка-мурысенка қайда жасырынғанын табу үшін орындықтардың астына қараңыз; балаларды ұрып-соғып, тауықтардың дәндерін тістеп, т.б.). Кейбір жағдайларда, бұл тапсырмалар бір уақытта балаларға қиялдағы жағдайды қабылдауға үйрету мақсатын көздейді: құймақ пісіру, снежинканы ұстап алу және оны үрлеу. Мұндай тапсырмаларды орындау кезінде балалар Тәуелсіз рөлдік ойындарды дамыту үшін қажет ойын әрекеттерін үйренеді, Олардың пайда болуы бала өмірінің үшінші жылында оның дамуындағы жаңа кезеңді көрсетеді.

Осылайша, ерте жастағы баланың сөйлеуін дамыту келесі шарттардың орындалуына ықпал етеді:

1. Баламен үнемі жақсы қарым - қатынас жасау және соның салдарынан оның ересек адамға деген сенімі және онымен сөйлескісі келеді.

2. Баланың құрдастарымен және әртүрлі жастағы балалармен қарым-қатынас жасау қажеттілігін қанағаттандыру.

3. Баланы қоршаған барлық ересектердің сөйлеу мәдениеті! Бұл жастағы балалар сіз айтқан және жасаған барлық нәрсені бірден түсінетінін ұмытпаңыз.

4. Балаларға білім беру материалдарын жеткілікті мөлшерде беру; кітаптар, суреттер, ойыншықтар және т.б. есіңізде болсын: бастысы дизайнның сұлулығында емес (бұл маңызды болса да), бірақ жазылған, боялған, жасалған мазмұнында.

5. Сөйлеуді дамыту үшін арнайы ойындар мен жаттығулар өткізу.

Бала мен оның ата-анасының тәрбиешіге деген сенімі өздігінен пайда болмайды: мұғалім оны балаға мейірімді, қамқор көзқараспен, ондағы жақсылықты, жомарттықты және мейірімділікті арттыра алады. Бұған қарым - қатынас мәдениетін, әдептілік пен өзара түсіністікті қосамыз-және сенім психологиясының көрінісі жеткілікті толық болады.

Балалар өздерінің шығармашылық қабілеттерін жүзеге асыра алуы және үйлесімді әрекет етуі үшін, жеке жоспарлардың барлық қыңырлығына қарамастан, ойын құрудың жаңа, неғұрлым күрделі әдісін - бірлескен сюжетті қосуды игеру қажет. Ол баланың әртүрлі тақырыптық мазмұнды қамтитын оқиғалардың жаңа тізбегін құру мүмкіндігін қамтиды және сонымен бірге құрдастарына бағытталған: олар үшін ойынның келесі сәтінде қандай оқиғаны ашқысы келетінін анықтау (түсіндіру), серіктестердің пікірін тыңдау (өйткені олар мүлдем басқа оқиғаларды ұсына алады); ойын барысында жалпы сюжетте өзі және басқа қатысушылар ұсынған оқиғаларды біріктіру мүмкіндігі

Қалыптастырудың тиімді құралы-ересек адамның балалармен бірлескен ойыны, бірақ формасы алдыңғы жас кезеңдеріне қарағанда мүлдем өзгеше.

Ойын құрудың әрбір жаңа әдісі, егер ол қарапайым, бұрын үйренген әдістерден бөлінсе, оңай және тез қалыптасады. Бұл ерекше түрдегі ойында балалардың назарын аудару үшін бірлескен сюжетті жасау - ересек адаммен бірге "ойын-ойлау", таза ауызша түрде жүреді. Оның табиғи прототипі-жоғарыда аталған жас оқушылардың бірлескен қиялы. Ойын ойлап табу ересек адамға балалардың серіктесі бола отырып, оларды әртүрлі сюжеттік оқиғаларды үйлестіруге және үйлестіруге кедергісіз және оңай ынталандыруға мүмкіндік береді; сонымен қатар, жалпы сюжетті ойлап табу, орналастыру мұнда балалар үшін объективті және рөлдік әрекеттермен маскирленбейді, олар үшін "таза" түрде ашылады.

Әрине, мектеп жасына дейінгі балалар үшін мұндай ойын тек ересектермен бірлескен әрекет ретінде қол жетімді. Өз ойынында балалар қайтадан ойыншықтармен, рөлдермен әрекетке оралады, бірақ бірге жаңа сюжеттер ойлап табу дағдылары оларға ойын жоспарларын толығырақ және дәйекті түрде жүзеге асыруға мүмкіндік береді.

Ересек адамның балалармен бірлескен ойын формасын (ойын ойлап табу) анықтай отырып, біз бос емес сұрақтан алыс келесі сұрақты қоямыз: нені және қалай "ойлап табу"керек? Әрбір қатысушының "өзі үшін" автономды қиялына түспеу үшін, ойын ойлап табу бастапқыда барлық қатысушылардың қиялын алға жылжытатын және оны кең, бірақ жалпы арнаға бағыттайтын семантикалық қолдауды қажет етеді. Мұндай тіректер балаларға белгілі сюжеттер болуы мүмкін.

Балалармен бірлескен ойын мүлдем жаңа сюжеттерді ойлап табудан басталмауы керек, бірақ ішінара өзгерістен - бұрыннан белгілі "босату"; біртіндеп ересек балаларды таныс сюжеттің барған сайын күрделі өзгеруіне, содан кейін жаңасын бірге ойлап табуға аударады.

Дайындық кезеңін ұйымдастырған кезде сіз балалар жинаған ойын тәжірибесін қолдана аласыз-барлық қатысушылар бір-бірін толықтыра отырып, таңдалған тақырыпты дамытатын жаңа сюжеттік оқиғаларды енгізеді. Тәрбиеші балалар тобына келіп, сұрайды; " балалар, сен не ойнайсың?"Жауап алғаннан кейін ол: "бәріміз бірге қалай қызықты, жаңа жолмен ойнауды ойластырайық",-дейді. Балалар белгілеген тақырыпқа сүйене отырып, мұғалім оларды оқиғаларды дамытудың екі-үш нұсқасын енгізуге шақырады; өзі қосымша нұсқаны ұсынады (мысалы: "мүмкін... Мүмкін басқаша шығар... Тағы қалай болады?»). Ойын ойлап табудан айырмашылығы, дайындық кезеңінде оқиғалардың нақты тізбегін құруға тырысудың қажеті жоқ. Ең бастысы-әртүрлі ұсыныстардың қысқаша мазмұны. Қатысушылардың кез-келген бастамасы мұғалімнің сынынан тыс болуы керек, содан кейін балалар бостандықты, жаратылыстың рахатын сезінеді.



Тәрбиешінің ойын таңдауға, ойын әрекеттеріне әсері-бұл ойынға деген қызығушылықты сақтайды, балалардың бастамаларын дамытады, оларды ойын тақырыбы туралы ойлануға, ең қызықтысын өз бетінше таңдауға үйретеді. Егер ойын сөніп қалса, мұғалім оны жаңа кейіпкерлермен немесе ойын әрекеттерімен әртараптандырады. Тәжірибелі мұғалім көбінесе баланың позициясына көтеріліп, ойын қатысушыларымен тең дәрежеде ойын іс-шараларына қатысады. Бұл мұғалімді балалармен жақындастырады және оған қойылған міндеттерді жүзеге асыруға мүмкіндік береді. Осылайша, ойын әрекетін сәтті жүзеге асыру мұғалімнің шебер басшылығымен мүмкін, ол ойынды қызықты процеске айналдыра алады, оның барысында мектеп жасына дейінгі баланың толық дамуы жүреді

Бұл сөз бала үшін шындықтың бір бөлігі. Бұл балалардың іс-әрекетін ынталандыру және олардың тілін дамыту мүддесі үшін ойын ортасын Мұқият ұйымдастыру, оларға тиісті таңдау кезінде осы әрекетті тамақтандыратын заттар мен ойыншықтар беру және оның негізінде нақты идеялардың байытылған қоры олардың тілін дамыту үшін қаншалықты маңызды.

Ойын-балалардың сөйлеуі мен ойлауын дамытудың ең жақсы құралдарының бірі. Ойын балаға рахат, қуаныш сыйлайды, және бұл сезімдер сөйлеуді белсенді қабылдауды ынталандыратын және тәуелсіз сөйлеу белсенділігін тудыратын күшті құрал.

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!