Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Unit 3: The world of work


    School: №57 Secondary school

    Teacher’s name: Begdildaeva G.T


    Date: 9.12.2022

    Class: 5A

    Number present:9

    Number absent:0

    Theme of the lesson

    A day at school



    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    5.L1 understand a sequence of supported classroom instructions

    5.S3 give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics

    5.S4 respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics

    5.R6 recognise the attitude or opinion of the writer in short texts on a limited range of general and curricular topics

    5.R7 recognise typical features at word, sentence and text level in a limited range of written genres

    5.C2 use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers

    5.C8 develop intercultural awareness through reading and discussion

    5.W8 spell most high-frequency words accurately for a limited range of general topics

    5.UE10 use present continuous forms with present meaning on a limited range of familiar general and curricular topics

    Lesson objectives

    All learners will be able to:

    • *develop speaking skills through communication about a school;

    • *improve reading skills through recognizing typical features at word

    • *write about the school

    * Talk about school subjects.

    * Understand an article about school.

    Most learners will be able to:

    • * Understand specific vocabulary

    • *Select, compile, and synthesize information from the reading passage for an oral presentation.

    Some learners will be able to:

    *Respond to and discuss the reading passage using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

    • *Demonstrate the ability to find correct information without any mistakes;

    • *Apply topic related vocabulary in speech with grammar accuracies.

    Health and Safety

    Breaks and physical activities used. Everyday classroom precautions will ensure that safety measures are provided to prevent the exposure of electrical power cords.


    Plan

    ned timing

    Teacher activities


    Student activities


    Marks


    Resources




    Beginning of the lesson

    5min
















    6 min.






    - Good afternoon students. How are you?

    Teacher divide students foe 2 groups.

    Teacher:Students Iwill give your pictures in your group,take and seat, please.

    -Who is on duty today?

    - What day is today? What date is today?

    - What season is it now?

    - What is the weather like today?

    Check-up home task.

    Teacher:I will check your home task for this method

    Descriptor

    • Make sentences using verbs.

    • Ask and answer the questions

    Very good job.Excellent!

    New theme.

    The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

    Then to create a positive learning environment the teachers asks students to start the lesson giving each other compliments about appearance, job performance.Teacher asked students what about the video?

    Warm up.Students watch the video

    Students told about school,students, school rules.

    New words:

    Maths-математика

    Geоgraphy-география

    Kazakh-қазақ тілі

    Russion-орыс тілі

    Biology-биология

    English-шетел тілі

    Greeting

    Good afternoon.good afternoon

    Good afternoon to you.Good afternoon good afternoon.We are glad to see you!





    Students own answers






    Students oral answers.











    Marks

    1-10






    Marks

    1-10


    1- group

    2-group




    Slide1

    Video:Day at school








    Pictures

    PPT


    Main

    Activities


    15 min.









    13 min



    TASK I:TRUE OR FALSE

    Descriptor:Choose the correct sentences

    Students answers . Check answers as a class.

    Giving marks for students for their answer


    TASKII: WHO FASTER?

    Descriptor: Ask and answer the questions .Students spin the whell and answer the questions

    TASK III:Works with gropus.

    I group.Match the sentences with pictures

    Descriptor:use verbs to talk


    II group.Draw the pictures «School in my dream»

    Descriptor:Describe school.Give their opinion

    Teacher giving marks for students,for I-II groups


    Рhysical minute «Head shoulders knees and toes»






    Answer students

    T or F










    Emotions.

    Smiles







    Students are active

    Marks

    1-10









    Excellent.Good.

    Very Good


    Wordwall.

    Worksheet





    Wordwall

    Worksheet




    Pictures




    Video





    Google


    Ending the lesson

    6 min.









    Conclusion.Students make up dialogue with their pairs with phone

    Answer the questions about new theme.

    Home task:Read the text and translate,learn new words.


    Reflection

    Students share opinions if they liked/disliked the lesson and explaining the reasons using simple language.Hangs the drops on the umbrella


    Lesson is over,thanks for your attentions.Good bye students!

    Students make up Dialogue with partners

    Good answers.

    Excellent










    Differentiation –

    how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more

    able learners?



    Assessment –

    how are you planning to check learners’ learning?

    Critical thinking

    Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas

    Differentiation can be achieved through the selection of activities, identification of learning outcomes for a certain student, provision of individual support to learners, selection of learning materials and resources based on the individual abilities of learners.

    Assessment criteria:

    1. Identify the main idea in extended talks with little support.

    2. Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.

    3. Demonstrate the ability to participate in a conversation.

      Жүктеу
      ЖИ арқылы жасау
      ЖИ арқылы жасау
      bolisu
      Бөлісу
      1 - айлық
      Материал тарифі
      -96% жеңілдік
      00
      05
      00
      ҚМЖ
      Ашық сабақ
      Тәрбие сағаты
      Презентация
      БЖБ, ТЖБ тесттер
      Көрнекіліктер
      Балабақшаға арнарлған құжаттар
      Мақала, Эссе
      Дидактикалық ойындар
      және тағы басқа 400 000 материал
      Барлық 400 000 материалдарды шексіз
      жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
      1 990 ₸ 49 000₸
      1 айға қосылу
      Материалға шағымдану

      Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

      Жариялаған:
      Гаухар Бегдилдаева
      16 Ақпан 2023
      379
      Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

      Open lesson

      Тақырып бойынша 11 материал табылды

      Open lesson

      Материал туралы қысқаша түсінік
      Ашық сабақ шетел тілі
      Материалдың қысқаша нұсқасы



      Unit 3: The world of work


      School: №57 Secondary school

      Teacher’s name: Begdildaeva G.T


      Date: 9.12.2022

      Class: 5A

      Number present:9

      Number absent:0

      Theme of the lesson

      A day at school



      Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

      5.L1 understand a sequence of supported classroom instructions

      5.S3 give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics

      5.S4 respond with limited flexibility at sentence level to unexpected comments on an increasing range of general and curricular topics

      5.R6 recognise the attitude or opinion of the writer in short texts on a limited range of general and curricular topics

      5.R7 recognise typical features at word, sentence and text level in a limited range of written genres

      5.C2 use speaking and listening skills to provide sensitive feedback to peers

      5.C8 develop intercultural awareness through reading and discussion

      5.W8 spell most high-frequency words accurately for a limited range of general topics

      5.UE10 use present continuous forms with present meaning on a limited range of familiar general and curricular topics

      Lesson objectives

      All learners will be able to:

      • *develop speaking skills through communication about a school;

      • *improve reading skills through recognizing typical features at word

      • *write about the school

      * Talk about school subjects.

      * Understand an article about school.

      Most learners will be able to:

      • * Understand specific vocabulary

      • *Select, compile, and synthesize information from the reading passage for an oral presentation.

      Some learners will be able to:

      *Respond to and discuss the reading passage using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

      • *Demonstrate the ability to find correct information without any mistakes;

      • *Apply topic related vocabulary in speech with grammar accuracies.

      Health and Safety

      Breaks and physical activities used. Everyday classroom precautions will ensure that safety measures are provided to prevent the exposure of electrical power cords.


      Plan

      ned timing

      Teacher activities


      Student activities


      Marks


      Resources




      Beginning of the lesson

      5min
















      6 min.






      - Good afternoon students. How are you?

      Teacher divide students foe 2 groups.

      Teacher:Students Iwill give your pictures in your group,take and seat, please.

      -Who is on duty today?

      - What day is today? What date is today?

      - What season is it now?

      - What is the weather like today?

      Check-up home task.

      Teacher:I will check your home task for this method

      Descriptor

      • Make sentences using verbs.

      • Ask and answer the questions

      Very good job.Excellent!

      New theme.

      The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.

      Then to create a positive learning environment the teachers asks students to start the lesson giving each other compliments about appearance, job performance.Teacher asked students what about the video?

      Warm up.Students watch the video

      Students told about school,students, school rules.

      New words:

      Maths-математика

      Geоgraphy-география

      Kazakh-қазақ тілі

      Russion-орыс тілі

      Biology-биология

      English-шетел тілі

      Greeting

      Good afternoon.good afternoon

      Good afternoon to you.Good afternoon good afternoon.We are glad to see you!





      Students own answers






      Students oral answers.











      Marks

      1-10






      Marks

      1-10


      1- group

      2-group




      Slide1

      Video:Day at school








      Pictures

      PPT


      Main

      Activities


      15 min.









      13 min



      TASK I:TRUE OR FALSE

      Descriptor:Choose the correct sentences

      Students answers . Check answers as a class.

      Giving marks for students for their answer


      TASKII: WHO FASTER?

      Descriptor: Ask and answer the questions .Students spin the whell and answer the questions

      TASK III:Works with gropus.

      I group.Match the sentences with pictures

      Descriptor:use verbs to talk


      II group.Draw the pictures «School in my dream»

      Descriptor:Describe school.Give their opinion

      Teacher giving marks for students,for I-II groups


      Рhysical minute «Head shoulders knees and toes»






      Answer students

      T or F










      Emotions.

      Smiles







      Students are active

      Marks

      1-10









      Excellent.Good.

      Very Good


      Wordwall.

      Worksheet





      Wordwall

      Worksheet




      Pictures




      Video





      Google


      Ending the lesson

      6 min.









      Conclusion.Students make up dialogue with their pairs with phone

      Answer the questions about new theme.

      Home task:Read the text and translate,learn new words.


      Reflection

      Students share opinions if they liked/disliked the lesson and explaining the reasons using simple language.Hangs the drops on the umbrella


      Lesson is over,thanks for your attentions.Good bye students!

      Students make up Dialogue with partners

      Good answers.

      Excellent










      Differentiation –

      how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more

      able learners?



      Assessment –

      how are you planning to check learners’ learning?

      Critical thinking

      Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas

      Differentiation can be achieved through the selection of activities, identification of learning outcomes for a certain student, provision of individual support to learners, selection of learning materials and resources based on the individual abilities of learners.

      Assessment criteria:

      1. Identify the main idea in extended talks with little support.

      2. Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.

      3. Demonstrate the ability to participate in a conversation.

        Жүктеу
        bolisu
        Бөлісу
        ЖИ арқылы жасау
        Файл форматы:
        docx
        Неміс тілі Презентация 6 сынып
        16.02.2023
        379
        Жүктеу
        ЖИ арқылы жасау
        Жариялаған:
        Гаухар Бегдилдаева
        Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
        шағым қалдыра аласыз
        Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
        Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
        Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
        Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
        Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
        Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
        Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
        Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
        Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
        Министірлікпен келісілген курстар тізімі

        Химия пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Тарих пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Биология пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Ағылшын тілі пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        География пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Информатика пәні

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Мектепке дейінгі білім беру

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

        бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Дене шынықтыру

        пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Білім алушылардың білім сапасын арттыру

        мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
        80/108 сағат
        Толығырақ

        Инклюзивті білім беру

        жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
        80/108 сағат
        Толығырақ
        Ғылыми-әдістемелік орталығы
        Редакциямен байланыс
        +7 (771) 234-55-99
        Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
        жұма, 9:00 – 18:00
        Мекенжай:
        Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
        4 этаж, 406-кабинет
        Электронды пошта
        ustaztilegi@gmail.com
        Сведения об организации
        Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
        Политика конфиденциальности
        Сведения об организации