Материалдар / Оқу үрдісіндегі кері байланыстың маңыздылығы мен түрлері
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Оқу үрдісіндегі кері байланыстың маңыздылығы мен түрлері

Материал туралы қысқаша түсінік
Кері байланыстың тиімділігі
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
01 Ақпан 2018
1041
4 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Оқу үрдісіндегі кері байланыстың маңыздылығы мен түрлері С.Сейфуллин атындағы орта мектебінің бастауыш сынып мұғалімі Жумагулова Гулфайруз Темирхановна

«Мұғалімдерге шынайы кері байланыс керек» Билл Гейтс

Бұл тақырып қазіргі кезде өте өзекті тақырыптардың бірі болып келеді.Соңғы жылдар кері байланысты орнату көптеген ғалымдардың назарында. Кез келген әлеуметтік ақпараттық қарым –қатынастын, сондай ақ оқу үдерісінің қатысушылар арасындағы өзара қарым қатынастын тиімділігін дәлелелі ретінде кері байланыстын маңызы өте зор. Өйткені мұғалім де оқушы да сабақ барысында екі жақты өзара іс әрекеттің ұйымдастыру нәтижесінде дер кезінде кері байланыс алуға мұқтаж.Осы баяндаманың нәтижесінде мұғалімдеге кері байланыстын және оның түрлерін және кері байланыс мақсатын түсінеді және кері байланыстын техикаларын қолдана алады деген нәтиже күтеміз.Кері байланыс дегеніміз не?Кері байланыс (ағылш. feedback) – адамның өзі куә болған оқиғаға немесе басқалардың әрекетіне айтылған пікірі, реакциясы. Көп жағдайда кері байланысты мұғалімдер сабақтың, соңында жазбаша түрде сабақтын өтуі, оқушының көңіл күйі және оқушылардын ойын білу үшін ғана алатының анықталған. Алайда кері байланыс дегеніміз не? оның маңызы не екенін көбіне біле бермейміз және оған аса мән бере бермейді.

Кері байланыстын ережесі:Ол мақсатқа жетелейтін нақты әрекет, ситуация, талас тудыратын сұрақтар мен мәселелер бойынша түсінік алу және түсінік беру үрдісі. Тиімді кері байланысты ұйымдастыру сапалы оқытудың негізі болып табылады.Оқу үрдісінің барысы туралы түсінік қалыптастырудың бірден бір құралы, оқу міндеттері мен мақсаттарына жету деңгейін анықтауға мүмкіндік береді, мұғалімді оқушының жетістіктері мен қиындықтары туралы хабардар етеді.Дәстүрлі сабақтарда үнемі біз кері байланысты жүргізіппедік осы уақытқа дейін. Өздерініз білесіздер сабақтың соңында немесе жаңа тақырыпты түсіндіріп болған соң біз балаларға төмендегідей сұрақтарды қоятынбыз. Мысалы балалар бүгінгі тақырыпты түсіндіңдер ма?, кім түсінбеді ?, кімнін сұрақтары бар? деп сұраймыз. Бұл әрине ауызша кері байланысқа жатады. Алайда осындай кері байланыс тиімді болды ма? Осындай сұрақтарға оқушылар не деп жауап беруші еді әрине тез кету, үзіліске немесе үйге қайту үшін оқушылар түсіндік, сұрақ жоқ тағы да сол сияқты сұрақтармен шығуға асығатын.Ал кері байланыс не мақсатпен алды, одан әрі қарай не істеу керек, ондағы сұрақтар мен оқушылардын сұрақтарынан кері байланыс болды ма деп айтуға болама?деген сұрақтар туындап жатады. Демек кері байланыс тиімді болу үшін оқушылардан тек сабақ ұнадыма? Не түсіндіңдер? Не қиын болды? Т.с.с сұрақтар қойып, оған ауызша не жазбаша жауап алудан ғана тұрмайды.Кері байланыс арқылы оқушыларыныз ұғу мақсатқа жете алды ма жоқпа, тақырыпты түсініп түсінген тәжірибеде қолдана алды ма? Түсінбеген жағдайда не себепті түсінбеді неден қиналды. Түсіну үшін не істеу керек, оқушының сабақта көңіл күйі қандай болу, міне осындай сұрақтарға мұғалім оқушылардың берген жауаптары арқылы өзініе әрекеттерін бағалап рефлекция жасап, қай жерде нені дұрыс жасамады. Таңдаған қолданған әдістердің тиімділігін ойланып келесі сабақта жоспарлағанда орын алған кемшіліктерді болдырмауға тырысады. Ал оқушы тиімді кері байланыс арқылы өзіндік және өзара бағалау жасауға, өзін өзі реттеуге білім алуға жауапкершілікті өз мойнына алуға дағдыланады.Енді кері байланыс не мақсатпен алынады екен, қалай ойлайсыздар өкінішке орай кейбір мұғалімдер кері байланыс жүргізгенге аса көңіл бөлмей жатады оған түрлі факторларда әсер етеді. Мысалы уақыттын тапшылығы, кері байланыстын маңызын жете түсінбеуі, кері байланыстын мақсатын білмеуі т.с.с қалай ойлайсындар кері байланыс қандай мақсатта жүргізіледі, ол не үшін қажет екен. Енді осы сұрақтарға тоқталып кетейік.1.Кері байланыс ол үдерісті басқару-үдеріс субьектілерінің көшбасшылық дағдыларын дамыту, үдерісті табысты басқаруға жағдай жасау.2. Дер кезінде түзетулер жасау, қателерді кемшіліктерді жою.3.Мақсатқа жетуді қамтамасыз ету. Тек қана мұғалімнің мақсатқа жетуі емес оқушылардын мақсатқа жетуін қамтамасыз ету4. Үдеріс субьектілерін дұрыс шешім қабылдауға бағыттау5. Оқушылардың өзіндік бағалауын қалыптастыру6.Оқушының әлеуметтенуін қамтамасыз ету.7. Рефлекция жасауға ықпал ету, көмектесу8.Оқушыларды табысқа ұмтылу сезімдерін туындату.Міне осындай кері байланысты қолдануда мақсатқа жетуге жүзеге асады.Сонымен кері байланыстын мақсаты: Мұғалімнің ақпараттың мазмұнын оны ұсыну тәсілдерін, оқушылардың әрекеттерін түзету және сабақта психологиялық ахуалын жақсартуға бағытталған. Кері байланыс бұл мұғалім мен оқушылардың өзара әрекеттесуін нәтижесін талдау рефлекция жасау және бақылаудын ұғымы.Кері байланыс арқылы оқушы, мұғалім не алады. Қандай дағды білік білімдерін қалыптасады:
  • Оқушы өзінің оқудағы кемшіліктерін түсінуге көмектестін мәліметтер мен алға жылжуға нақты нұсқаулар алады;
  • Мұғалім оқытудағы жіберілген олқылықтар және өзінің әрекетіне, қызметіне (жаңа әдіс-тәсілдер, оқыту техникалары, сабақта уақытты тиімді пайдалану т.б.) өзгерістер енгізу көмектесетін мәліметтер алады.
  • Оқушыларға жиі және маңызды кері байланыс ұсынылған жағдайда оқыту тиімді болады дей аламыз.


Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!