Оқушыларды технология
сабағында шығармашылыққа баулу
Атам қазақ бала тәрбиесінде
өмір тіршілігінің ертеңгі келешегіне ерекше мән берген. Бала жас
кезінен көзі көргенді көңілге тоқып, қолы үйреніп істей алатындай
болуға бейімдендіріледі. Өнер – әсемдіктің ең жоғарғы түрі, өйткені
ол табиғаттың әсемдігін де, адам еңбегімен жасалған заттардың
әсемдігін де, сол адамның ұлылығы мен сұлулығын да, оның ой-арманын
да өз бойына жинақтап, жан-жақты бейнелей
алады.
Технология саласы оқушыларды
халық дәстүрімен, әдет-ғұрыптарының түрлерімен таныстыра отырып,
ұлттық этика, эстетикалық қабілеттерін және әділеттік, инабаттылық
әдет-дағдыларын қалыптастырады.
Білім берудің жаңа
бағыттарының басты ерекшелігі оқытудың нәтижесін алдын ала болжап,
оқушылардың қызығушылығы мен ізденімпаздығы негізінде білімі мен
біліктерін жетілдіріп, оны санасында терең зерделей отырып,
шығармашылық әлеуетін үнемідамытуға және рухани толысуға ұмтылысын
қалыптастыруды қажет етеді. Сондай қажеттіліктердің бірі –
оқушылардың шығармашылық қабілетін дамыту мүмкіндіктерін технология
пәнінің оқу үрдісінде тиімді пайдалану. Бұл мәселенің нәтижелі
жүзеге асуы мұғалімдердің қазақтың ұлттық бұйымдары бойынша толық
білім сапасын және оны оқушылардың тәрбиесіне пайдалана алу
іскерлігі мен қабілетін қажет етеді. Қазақстан Республикасында өсіп
келе жатқан жеткіншек ұрпақтың мәдени өрісін көтеру, сұлулықты
қабылдау қасиетін қалыптастыру арқылы төл мәдениеттің белсенді
жасаушысы, иесі, жалғастырушы болуына зор мән берілуде. Демек,
оқушыларға көркемдік білім, эстетикалық тәрбие беріп, шығармашылық
белсенділікке баулу – басты міндеттердің бірі. Қазақтың бүгінгі ұлы
мен қызы кез келгеннің қасында өнер, білім жарыстыра алатын болуы
керек. «Өнер таусылмас қазына, жұтамас байлық» дейді дана халқымыз.
Ұлттық өнеріміз төлтума бітім, қасиетімен, көркемдік
мән-мағынасымен, шын мәнінде халқымыздың ғасырлар талғамынан өткен
қазына. Осы ұлттық өнерді үйреніп, ары қарай дамытуымыз
қажет.
ХХІ ғасыр – қатаң бәсеке
ғасыры. Еліміздің білім беру жүйесі әлемдік білім беру кеңістігіне
бағыт алуда. Ұлттық педагогиканы насихаттауда қай пәннің де ыңғайы
мен мүмкіндіктері мол. Соның ішінде технология сабақтарында
халқымыздың қолөнерін үйрену ұлттық тәрбиенің қайнар көзі десек те
болады. Қолөнерді үйрену арқылы шығармашылықпен ұштастырып, білім
алу, еңбек етуге баулумен қатар салт-дәстүрге тәрбиелеу қазіргі
заманның талабы.