Алматы облысы Іле ауданы №9 орта мектебінің география пəнінің
мұғалімі Нурбаева Т.М
Оқушылардың функционалдық
сауаттылығын арттыруға
арналған тапсырмалар
Оқу мақсаттары:
• Мəтінмен жұмыс істеу, сызбанұсқаны, суреттерді оқу, жаңа
терминдермен жұмыс істеу
• Дүниежүзі халқының нəсілдік құрамын танысады.
• Негізгі нəсілдер мен нəсіларалық топтардың таралу аймақтарын
анықтайды.
• Дүниежүзі халқының нəсілдің таралу аймағының маңызын
сипаттайды
Функционалдық сауаттылығы дегеніміз
• Адамдардың əлеуметтік, мəдени, саяси жəне экономикалық
қызметтерге белсене араласуы, яғни бүгінгі жаһандану
дəуіріндегі заман ағымына, жасына қарамай ілесіп отыруы,
адамның мамандығына , жасына қарамай үнемі білімін
жетілдіріп отыруы. Ондағы басты мақсат жалпы білім беретін
мектептерде
• Қазақстан Республикасының зияткерлік, дене жəне рухани
тұрғысынан дамыған азаматын қалыптастыру, оның əлемде
əлеуметтік бейімделуі болып табылады. Яғни, оқушылардың
мектепте алған білімдерін өмірде тиімді қолдануына үйрету.
Мұндағы басшылыққа алынатын сапалар:
Функционалдық
сауаттылық
шығармашылық
тұрғыда ойлау
шешім
қабылдай алу
өмір бойы білім алуға
дайын тұруы болып
табылады
өз кəсібін
дұрыс таңдай
алу
белсенділік
Тапсырма-1.Нəсілге кіретін ұлттарды анықтау
Тапысрма-2. «Бұлттардан жауған жаңбыр» əдісі
арқылы сұрақтар қою.
Дүниежүзінде
қанша
материк бар?
Онда қандай
халықтар
тұрады?
Қанша ұлт
өкілдерін
білесің?
Тапсырма-3.«Кинометафра» əдісі.
• Видео көру арқылы
оқушылар нəсілдер туралы
тақырыпты, мақсатын
оқушы өзі ашады.
http://mediakurs.kz/kz/video/
490-nasilder_men_ulttar
Тапсырма-4:
əдісі сурет беріледі.
• 1 Еуропалық нəсілдердің қыр мұрынды
болуының себебі?
• 2.Экваторлық нəсілділердің танауларының кең
болуы неге байланысты?
• 3.Монғол тектес нəсілдердің көздерінің
қысыңқы келуінің себебі неде?
Тапсырма-5: «Мені түсін» əдісі Нəсілдерді, түрлерін, ұлт
өкілдері, таралу аймақтарын, аралас нəсілдерді сипаттайды.
Нəсіл
Тапсырма-6.Географиялық диктант
• 1.Нəсілдер – адамдардың сыртқы бет – бейнесінің ұқсас белгілері (түсі,
шашының сипаты, бет əлпе ті, бас сүйегінің пішіні, дене тұрқы жəне
т.б) бойынша біріктірілетін топтары.
• 2.Антрополпологиялық белгілер ұзақ жылдар бойы белгілі бір табиғат
жағдайларына бейімделу жағдайына байланысты қалыптасқан.
• 3. Егер сені ыстық жерге жіберсе, сен ол жерде өмір сүре алар ме
едің?.
Тапсырма-7. «Салыстыру» стратегиясы
Еуропалық
негройд монголоид
Кері байланыс:ҚҚҚ
• Қызықтылығы
• Құндылығы
• Қиындығы
Қорытынды
• Функционалдық сауаттылығы орта мектеп оқушысының белгілі бір
деңгейдегі білімінің жиынтығын, соның негізгі құзіреттіліктерін білуі,
соны тиімді қолдана білетіндігін көрсетеді. Мектеп оқушыларының
функционалдық сауаттылығын қалыптастыру -проблеманы шешуді,
қажетті ақпаратты табуы, оз ойын айта алуы ретінде көрініс табады.