
Алматы облысы Іле ауданы №9 орта мектебінің география пəнінің
мұғалімі Нурбаева Т.М
Оқушылардың функционалдық
сауаттылығын арттыруға
арналған тапсырмалар

Оқу мақсаттары:
• Мəтінмен жұмыс істеу, сызбанұсқаны, суреттерді оқу, жаңа
терминдермен жұмыс істеу
• Дүниежүзі халқының нəсілдік құрамын танысады.
• Негізгі нəсілдер мен нəсіларалық топтардың таралу аймақтарын
анықтайды.
• Дүниежүзі халқының нəсілдің таралу аймағының маңызын
сипаттайды

Функционалдық сауаттылығы дегеніміз
• Адамдардың əлеуметтік, мəдени, саяси жəне экономикалық
қызметтерге белсене араласуы, яғни бүгінгі жаһандану
дəуіріндегі заман ағымына, жасына қарамай ілесіп отыруы,
адамның мамандығына , жасына қарамай үнемі білімін
жетілдіріп отыруы. Ондағы басты мақсат жалпы білім беретін
мектептерде
• Қазақстан Республикасының зияткерлік, дене жəне рухани
тұрғысынан дамыған азаматын қалыптастыру, оның əлемде
əлеуметтік бейімделуі болып табылады. Яғни, оқушылардың
мектепте алған білімдерін өмірде тиімді қолдануына үйрету.

Мұндағы басшылыққа алынатын сапалар:
Функционалдық
сауаттылық
шығармашылық
тұрғыда ойлау
шешім
қабылдай алу
өмір бойы білім алуға
дайын тұруы болып
табылады
өз кəсібін
дұрыс таңдай
алу
белсенділік

Тапсырма-1.Нəсілге кіретін ұлттарды анықтау

Тапысрма-2. «Бұлттардан жауған жаңбыр» əдісі
арқылы сұрақтар қою.
Дүниежүзінде
қанша
материк бар?
Онда қандай
халықтар
тұрады?
Қанша ұлт
өкілдерін
білесің?

Тапсырма-3.«Кинометафра» əдісі.
• Видео көру арқылы
оқушылар нəсілдер туралы
тақырыпты, мақсатын
оқушы өзі ашады.
http://mediakurs.kz/kz/video/
490-nasilder_men_ulttar

Тапсырма-4:
əдісі сурет беріледі.
• 1 Еуропалық нəсілдердің қыр мұрынды
болуының себебі?
• 2.Экваторлық нəсілділердің танауларының кең
болуы неге байланысты?
• 3.Монғол тектес нəсілдердің көздерінің
қысыңқы келуінің себебі неде?

Тапсырма-5: «Мені түсін» əдісі Нəсілдерді, түрлерін, ұлт
өкілдері, таралу аймақтарын, аралас нəсілдерді сипаттайды.
Нəсіл

Тапсырма-6.Географиялық диктант
• 1.Нəсілдер – адамдардың сыртқы бет – бейнесінің ұқсас белгілері (түсі,
шашының сипаты, бет əлпе ті, бас сүйегінің пішіні, дене тұрқы жəне
т.б) бойынша біріктірілетін топтары.
• 2.Антрополпологиялық белгілер ұзақ жылдар бойы белгілі бір табиғат
жағдайларына бейімделу жағдайына байланысты қалыптасқан.
• 3. Егер сені ыстық жерге жіберсе, сен ол жерде өмір сүре алар ме
едің?.

Тапсырма-7. «Салыстыру» стратегиясы
Еуропалық
негройд монголоид

Кері байланыс:ҚҚҚ
• Қызықтылығы
• Құндылығы
• Қиындығы

Қорытынды
• Функционалдық сауаттылығы орта мектеп оқушысының белгілі бір
деңгейдегі білімінің жиынтығын, соның негізгі құзіреттіліктерін білуі,
соны тиімді қолдана білетіндігін көрсетеді. Мектеп оқушыларының
функционалдық сауаттылығын қалыптастыру -проблеманы шешуді,
қажетті ақпаратты табуы, оз ойын айта алуы ретінде көрініс табады.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыруға арналған тапсырмаларФ
Оқушылардың функционалдық сауаттылығын арттыруға арналған тапсырмаларФ

Алматы облысы Іле ауданы №9 орта мектебінің география пəнінің
мұғалімі Нурбаева Т.М
Оқушылардың функционалдық
сауаттылығын арттыруға
арналған тапсырмалар

Оқу мақсаттары:
• Мəтінмен жұмыс істеу, сызбанұсқаны, суреттерді оқу, жаңа
терминдермен жұмыс істеу
• Дүниежүзі халқының нəсілдік құрамын танысады.
• Негізгі нəсілдер мен нəсіларалық топтардың таралу аймақтарын
анықтайды.
• Дүниежүзі халқының нəсілдің таралу аймағының маңызын
сипаттайды

Функционалдық сауаттылығы дегеніміз
• Адамдардың əлеуметтік, мəдени, саяси жəне экономикалық
қызметтерге белсене араласуы, яғни бүгінгі жаһандану
дəуіріндегі заман ағымына, жасына қарамай ілесіп отыруы,
адамның мамандығына , жасына қарамай үнемі білімін
жетілдіріп отыруы. Ондағы басты мақсат жалпы білім беретін
мектептерде
• Қазақстан Республикасының зияткерлік, дене жəне рухани
тұрғысынан дамыған азаматын қалыптастыру, оның əлемде
əлеуметтік бейімделуі болып табылады. Яғни, оқушылардың
мектепте алған білімдерін өмірде тиімді қолдануына үйрету.

Мұндағы басшылыққа алынатын сапалар:
Функционалдық
сауаттылық
шығармашылық
тұрғыда ойлау
шешім
қабылдай алу
өмір бойы білім алуға
дайын тұруы болып
табылады
өз кəсібін
дұрыс таңдай
алу
белсенділік

Тапсырма-1.Нəсілге кіретін ұлттарды анықтау

Тапысрма-2. «Бұлттардан жауған жаңбыр» əдісі
арқылы сұрақтар қою.
Дүниежүзінде
қанша
материк бар?
Онда қандай
халықтар
тұрады?
Қанша ұлт
өкілдерін
білесің?

Тапсырма-3.«Кинометафра» əдісі.
• Видео көру арқылы
оқушылар нəсілдер туралы
тақырыпты, мақсатын
оқушы өзі ашады.
http://mediakurs.kz/kz/video/
490-nasilder_men_ulttar

Тапсырма-4:
əдісі сурет беріледі.
• 1 Еуропалық нəсілдердің қыр мұрынды
болуының себебі?
• 2.Экваторлық нəсілділердің танауларының кең
болуы неге байланысты?
• 3.Монғол тектес нəсілдердің көздерінің
қысыңқы келуінің себебі неде?

Тапсырма-5: «Мені түсін» əдісі Нəсілдерді, түрлерін, ұлт
өкілдері, таралу аймақтарын, аралас нəсілдерді сипаттайды.
Нəсіл

Тапсырма-6.Географиялық диктант
• 1.Нəсілдер – адамдардың сыртқы бет – бейнесінің ұқсас белгілері (түсі,
шашының сипаты, бет əлпе ті, бас сүйегінің пішіні, дене тұрқы жəне
т.б) бойынша біріктірілетін топтары.
• 2.Антрополпологиялық белгілер ұзақ жылдар бойы белгілі бір табиғат
жағдайларына бейімделу жағдайына байланысты қалыптасқан.
• 3. Егер сені ыстық жерге жіберсе, сен ол жерде өмір сүре алар ме
едің?.

Тапсырма-7. «Салыстыру» стратегиясы
Еуропалық
негройд монголоид

Кері байланыс:ҚҚҚ
• Қызықтылығы
• Құндылығы
• Қиындығы

Қорытынды
• Функционалдық сауаттылығы орта мектеп оқушысының белгілі бір
деңгейдегі білімінің жиынтығын, соның негізгі құзіреттіліктерін білуі,
соны тиімді қолдана білетіндігін көрсетеді. Мектеп оқушыларының
функционалдық сауаттылығын қалыптастыру -проблеманы шешуді,
қажетті ақпаратты табуы, оз ойын айта алуы ретінде көрініс табады.
шағым қалдыра аласыз













