Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қазақстан Республикасы Білім және Ғылым министрлігі
Шымкент қаласының білім басқармасы
Оқушының психологиялық – диагностикалық дәптері
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ШЫМКЕНТ
Баланың аты жөні________________________________________
Туған жылы, айы, күні______________________________________
І. Актуалды дамуы
1.Баланың ұғынымпаздығы (ұғымпаз, психикалық дамуы кеш,
уайымдайтын шағы
ІІ. Жоғарғы психикалық функциясының жағдайы
1. Қабылдауы мен сезімі
- Жақсы
- Өте жақсы
- Төмен
2. Зейіні
- Тұрақты
- Тұрақсыз
- Өзгермелі
3. Есте сақтауы
- Жақсы
- Өте жақсы
- Төмен
4. Ойлауы (элементарлы түсініктерді түсінеді, болған жақғайлар арқылы түсінеді, заттай көру арқылы түсінеді, жасырын және жанама айтылған ойды ұғынады ж.т.б)_
_______________________________________________________________________________
ІІІ. Жеке тұлғалық ерекшеліктері
1.Эмоционалды сферасының жағдайы(дұрысын белгілеңіз)
-Сабырлы
-Ашушақ
- Жылауық
- Депрессияға бейім
- Құбылмалы
2.Жеке тұлғаның мінез-құлық ерекшеліктері:
А. Бірігу қабілеті
- өз бетіншек жұмыс жасай алады
- жасай алмайды
- шыдамды
- шыдамсыз
- өз дегенін істеткісі келеді
- келмейді
- зейінді
- зейіні жоқ
- түсінігі мол
- түсінігі аз
- тұрақты
- тұрақсыз
- қызығушылығы басым
- қызығушылық жоқ
Ә. Көңіл-күйі:
- риза
- ешнарсеге риза емес
- терең ойлы
- жеңіл ойлы
- сабырлы
- ашушақ
- көңілді
- көңілсіз
- ұялшақ
- ұяла бермейді
- шыншыл
- өтірікші
Б. өзін-өзі бағалауы
- жоғары
- орташа
- төмен
В. Тапсырмаларды орындауы:
- жетістігін мақтағанды ұнатады
- жетістігін бағалағанды ұнатпайды
- көнбіс
- бағаның сапасы қызықтырады не қызықтырмайды
Тәртібі ( тәртіпке бағынбайды, тыңдамайды, төбелеске жақын ж.т.б.
_______________________________________________________________________________
3.Өзара қарым-қатынас:
Сыныптағы беделі
- лидер
- сыйлы
- ұнатпайды
- шет қалған
Қарым-қатынас түрі
- ұрысқа бейім
- татулыққа ұмтылады
Психолог қорытындысы:________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5- СЫНЫП
5-сыныптарда бейімделу (адаптация)талаптарының орындалуы
— Джеко Мореноның «Социометрия» әдісі;
— Филлипстің мектептегі мазасыздықты анықтауға арналған тесті;
— Проективті әдістер;
— Ассоциативтік ес көлемін анықтау әдісітемесі;
— Зейінді бағалау (Мюнстерберг әдісі);
5-сыныптарда бейімделу
(адаптация)талаптарының орындалуы
Оқушылардың бастауыш буыннан
орта буынға көшкен кезеңін бейімделу кезеңі дейміз.Өйткені,олардың
пән мұғалімдері өзгереді,жаңа пәндер қосылады,жаңа сынып жетекшісі
болады,оқу бөлмесі өзгеріп,оқу бағдарламасы күрделене түседі.Осының
барлығы баланың жан-дүниесіне әртүрлі психологиялық жүк түсіреді
де,осы 5-ші сыныпта оқушылардың бойында ортақ мәселелер пайда
болады.Бұлар:
-балалардың мінезі өзгереді;
-тез шаршайды;
-көңіл-күйлері тез бұзылғыш келеді;
-оқу үлгерімдері төмендейді;
-мазасыздық,қобалжу сезімдері жиілейді.Сондықтан осы ауыспалы
кезеңдегі тұлғаның жас және жеке ерекшеліктерін зерттеп,балада
кездесетін сәтсіздіктерді болдырмаудың жолын іздестіру мақсатымен
кешенді зерттеу жұмыстары жүргізілді.
Психологиялық тұрғыдан қарастырылған салалар:
-баланың қоршаған ортамен қарым-қатынасы;
-оқу үлгерімі,жаңа пәндерге бейімделуі;
-танымдық процестер:оның ішінде ойлауы,логикасы;
-жаңа сынып жетекшісімен,пән мұғалімдерімен қарым-қатынасы;
-оқу мотивациясы.
1)Дж.Мореноның «Социометрия» әдісінің мақсаты:ұжым мүшелерінің
бір-бірімен эмоционалдық байланысын анықтау және тетулығын
өлшеу.Тесті орындап,жауап парағын толтырған соң,нәтижесін талдау
арқылы жиналған материалдардан «социоматрица» жасалады.Кестеге
зерттелінушілер тізімі түсіріледі және олардың қалаулылары жоғарғы
қатардағы олардың нөмірімен қиылысқан жеріне түсіріледі.Кестенің
төменгі қатарына әрқайсысының жинаған қалауларының саны
жазылады.
Социометрия методикасы
Мақсаты: Сынып оқушыларының арасындағы қарым-қатынас зерттеу.
Зерттеу барысы: Оқушыларға мынадай анкета үлестіріледі:
Күні:_______________________
Нұсқау: Сыныптағы оқушылардың ішінен төменде берілген сұрақтардың ішіне оқушының толық аты-жөнін жаз.
Кіммен бір партада отырғың келеді?
1.________________________________________
2.________________________________________
3.________________________________________
Кіммен асханаға бірге барғың келеді?
1.________________________________________
2.________________________________________
3.________________________________________
Кіммен бір партада отырғың келмейді?
1.________________________________________
2.________________________________________
3.________________________________________
Кіммен асханаға бірге барғың келмейді?
1.________________________________________
2.________________________________________
3.________________________________________
Бағалау
шкаласы:
6 және одан да
көп-жұлдыздар
3-5-қалаулылар
1-2-қалаусыздар
0-шектеулілер
Мақсаты: оқушылар бойындағы мазасыздық деңгейін анықтау.
Әдістемелікте жағдайлардың үш
түрі қарастырылады:
1) мектеппен және мұғаліммен арақатынасқа байланысты жағдайлар
2) өзі туралы түсініктерді өзектеу жағдайлары
3) тұлға аралық қатынас жағдайлары
Нұсқау:
Тестің әрбір сөйлемін мұқият оқып жауабын 0,1,2,3,4 цифрларымен
белгілейсіз.
0 – жағдай мүлдем жағымсыз көрінбейді (қобалжу жоқ)
1 – аздап қобалжытады
2 – жағымсыз, безетін жағдай
3 – күшті қобалжушылық, мазасыздық, үрей
4 – шеткі жағымсыз жағдай, өте күшті қобалжу, өте күшті
үрей
Сұрақтар
1. Тақтаның алдында жауап бергенде
2. Бейтаныс адамның үйіне қонаққа барғанда
3. Жарысқа, сайысқа немесе олимпиадаға қатысқанда
4. Мектеп директорымен сөйлескенде
5. Өзіңнің келешегіңді ойлағанда
6. Мұғалім кімді сұраймын деп сынып журналына қарағанда
7. Сені сынап, сөккенде
8. Бір нәрсе істегенде саған қарап, сені бақылап тұрса
9. Бақылау жұмысын жазғанда
10. Мұғалім бақылау жұмысының бағаларын атағанда
11. Саған назар аудармағанда
12. Сенің қолыңнан келмей жұмысың орындалмағанда
13. Ата-аналарыңды жиналыстан тосқанда
14. Саған сәтсіздік төніп түр
15. Артыңнан біреудің күлгенін естігенде
16. Мектепте емтихан тапсырғанда
17. Белгісіз себептен саған ашуланғанда
18. Көп кісілердің алдында сөз сөйлегенде
19. Алдыңда маңызды ісің тұрғанда
20. Мұғалімнің сабақ түсіндіруін ұқпағанда
21. Сенімен келіспей дауласқанда
22. Өзіңді басқалармен салыстырғанда
23. Сенің қабілеттеріңді тексергенде
24. Саған кішкентай балаға сияқты қарағанда
25. Сабақта мұғалім күтпеген жерден сұрақ қойса
26. Сен жақындағанда басқалары үнсіз қалса
27. Сенің жұмысың бағаланғанда
28. Өз істерің жөнінде ойлағанда
29. Саған маңызды шешім қабылдау қажет болғанда
30. Үй тапсырмасын орындай алмағанда
Тесттің ұпайлар қосындысы мазасыздықтың жеке түрлері және жалпы тест бойынша есептелінеді. Нәтижесі келесі таблица арқылы жасалынады.
Қобалжу түрі |
Шкала пунктінің реттік саны |
|||||||||
Мектептік |
1 |
4 |
6 |
9 |
10 |
13 |
16 |
20 |
25 |
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Өзіндік бағасына байланысты |
3 |
5 |
12 |
14 |
19 |
22 |
23 |
27 |
28 |
29 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Тұлғааралық |
2 |
7 |
8 |
11 |
15 |
17 |
18 |
21 |
24 |
26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ұсыныс. Қобалжулары өте жоғары оқушылармен психологқа коррекциялық сабақтар жүргізу, сонымен бірге жайсыз жағдайларды болдырмау үшін көптеген жұмыс жасау керек. Сынып жетекші, психологпен бірігіп әңгімелер, жеке әңгімелер, тренинг жаттығуларын жүргізуі қажет. Оқушылар таза ауада жиі демалу керек, дұрыс тамақтану, жақсы, лирикалық музыка тыңдау, қиын мақсаттар қоймау керек, қызықты, жеңіл кинолар көріп ұйқыны қандыру керек.
Ассоциативтiк
ес көлемiн анықтау әдiстемесi
Мақсаты: балалардың ассоциациясының
көрiнiс беруiн және ассоциация бойынша есте сақтау механизмiнiң
қалыптасқанын анықтау.
Зерттелiнушiлерге тестi орындау тәртiбi түсiндiрiледi:" Мен сөз сөз тiркестерiн жұптастырып оқимвн.
Мысалы :"трактор - дала". Ал сiздер оқылған өздердi жақсылап тыңдап, әр сөздiң екiншi сөзбен қандай белгi бойынша жұптастырылғынын, олардың бiр- бiрiмен байланысын түсiнiп есте сақтаңыздар. Сөз тiркестерiн оқимын. Ал сiздер сөз жұптарының екншiсiн есиерiңiзге түсiрп, оның жауабын параққа жазыңыздар.
Мысалы: мен "трактор" деген сөздi оқығанда сiздер оның жұбы "дала" деген сөздi жазасыздар".
Тапсырмалар
1 |
Жаңа- үй |
11 |
Мәдениет- кiтап |
2 |
Құрыш- экватор |
12 |
Күндiз-азан |
3 |
Кеш- түн |
13 |
Стол- журнал |
4 |
Машина- дөңгелек |
14 |
Даналық- оқу |
5 |
Су- құбыр |
15 |
Қоңырау- сабақ |
6 |
Есiк- терезе |
16 |
Сәуле- дыбыс |
7 |
Шу- тыныштық |
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |