Оқыту мен оқуда АКТ пайдаланып, бәсекеге
қабілетті оқушылардың танымдылық қабілетін
дамыту
Баяханов Оразбек Дузелович
инфopмaтикa пәнiнiң мұғaлiмi
«Pудный қaлacы әкiмдiгiнiң
№15
opтa мeктeбi»КММ
Бүгінгі
күні әлемдік ең озық білім кеңістігінің деңгейіне көтерілудің
тиімді жолы білім беру саласын толықтай ақпараттандыру құралдарымен
жабдықталуға байланысты болып отыр. Қазақстан Республикасы «Білім
туралы» Заңының 8-бабында «Білім беру жүйесінің басты міндеттерінің
бірі – оқытудың жаңа технологияларын енгізу, білім беруді
ақпараттандыру, халықаралық ғаламдық коммуникациялық желілерге
шығу» деп атап көрсеткен.
Мақсаты:
Оқыту мен оқу
үдерістеріндегі қолданылатын АКТ стратегиялары мен әдістерді және
сандық білім беру құрылғыларын тиімділігін
білу.
Міндеті:
АКТ -ны қолдануды білу арқылы теориялық және
тәжірибелік білімдер біртұтастығы қалыптастыру. АКТ -ны
тәжірибесінде қолдану.
Өзектілігі:
Кез келген сабақта
электронды оқулықты пайдалану оқушылардың танымдық белсенділігін
арттырып қана қоймай, логикалық ойлау жүйесін қалыптастыруға,
шығармашылықпен еңбек етуге жағдай
жасайды.
Үш білім саласының
қиылысу ортасында Технологиялық педагогикалық және мазмұндық білім
(ТПМБ) орналасқан. Осы тәсілді алғаш рет 2006 жылы Мишра және Кёлер
қарастырды, олардың айтуынша, егер жаңа технология оқуды жақсарту
жағына өзгертуге қабілетті болуға тиіс болса, онда жоспарлау
үдерісі пәннің ерекше білімдерін оқушылар қалай түсінетінін біле
отырып, осы білімдердің ықпалдасуын қамтуы
керек.
АКТ оқу мен
оқытудағы әдіс-тәсілдер:
Электрондық пошта, мультимедиялық
презентация, ВИКИ, Блоктар, Платформа, Онлайн, Форум, ІР
телефон.
Оқытудың 5
аспектісі бойынша АКТ
қолдану:
ХХІ ғасыр ақпарат ғасыры болғандықтан
адамзатқа компьютерлік сауаттылық қажет, ал бұл сауаттылықтың алғаш
баспалдағы мектептен басталады.
Сабақты 6 бөлімге
бөлуге болады:
-
Білу
(көрсетілім)
-
Түсіну
(моделдеу)
-
Талдау (өздік
жұмыстар)
-
Жинақтау (өздік
жұмыстар)
-
Бағалау деңгейі
(электрондық оқулық)
Білу
деңгейінде интернет ресурстарын бейне
фильмдер көрсету
Түсіну
деңгейінде моделдеудің үш түрін
көрсету:
Сөздік,
математикалық, программалық
Талдау
деңгейінде сәйкестендіру тестері арқылы
жеңіл тапсырма беру
Жинақтау
деңгейінде компьютерде алған білімдерін
көрсету, тіжірибелік жұмыстар
арқылы.
Бағалау
деңгейінде интернет немесе электрондық
оқулықтар арқылы білімін
толықтырады.
Өз
практикамда:
Сабақтың
басында:
Интерактивтік
тақтаның көмегімен немесе тестілеу бағдарламасы арқылы оқушылардың
өткен тақырып туралы білімдерін
тексеремін.
Сабақтың
ортасында:
Презентация арқылы
жаңа сабақты түсіндіру
Өздік
жұмыста:
видео материалдар
көмегімен орындау.
Сабақтың соңында
интернет ресурстар немесе электрондық оқулықтың көмегімен білімін
толықтыру.
Нәтижелер:
Ғ ылыми жоба
биология пәнінен:
Авторлық жұмыс
ағылшын пәні мұғалімімен:
Оқушылар
жетістігі:
Урфо халық аралық
олимпида орында алды:
Қалалық «Летят
журавли» сайысында 1 орын
Қорытынды
Ұстаз үшін нәтижеге жету
шәкіртінің білімді болуы ғана емес, білімді өздігінен алуы және
алған білімдерін қажетіне қолдану болып табылады. Бүгінгі бала –
ертенгі жаңа әлем. Бүгінгі күні ақпараттар ағымы өте көп.
Ақпараттық ортада жұмыс жасау үшін кез келген педагог өз ойын
жүйелі түрде жеткізе алатындай, коммуникативті және
ақпараттық мәдениеті дамыған, интерактивтік тақтаны пайдалана
алатын, Он-лайн режимінде жұмыс жасау әдістерін меңгерген мұғалім
болуы тиіс. Заман талабына сай жаңа технология әдістерін үйрету,
бағат-бағдар беруші – мұғалімдерміз. Оқушылардың жаңа тұрмысқа,
жаңа оқуға, жаңа қатынастарға бейімделуі тиіс. Осы үрдіспен
бәсекеге сай дамыған елдердің қатарына ену ұстаздар қауымына зор
міндеттер жүктелетінін ұмытпауымыз
керек.
Пайдаланылған
әдебиеттер:
-
Мұғалімдерге арналған
нұсқаулық. Үшінші (негізгі) деңгей. Үшінші басылым. 2012жыл,
61-бет.
-
А.Б.Айтбаева «Білім берудегі
жаңа технологиялар» оқу құралы.
-
«Білім технологиялары»
журналы. - 2009 ж. №5, 19-24 беттер
-
С.Т.Мұхаметжанова,
Ж.Ә.Жартынова «Интерактивті жабдықтармен жұмыс жасаудың
әдіс-тәсілдері» /Алматы. - 2008ж.