Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Орфикалық ілімдер
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Орфикалық ілімдер
Ежелгі философиялық мифология үш сортта болды: Гомер, Гесиод және орфикалық. Сонымен қатар, үшінші сорт - орфикалық ілім-бірінші және екіншісінен айтарлықтай ерекшеленеді. Егер бірінші ақсүйектер болса, екіншісі демократиялық болса, үшіншіден, құл санасының жаңғырығы естіледі.
Орфей. Орфей ілімінің пайда болуы Орфейдің есімімен байланысты. Орфей-өнердің бару (бір кездері Вавилон-финикиялық Құдай Иштар сияқты), Орфей өзінің әнін кифара дыбысымен, өлі үш бас ит Сербердің жер асты патшалығының күзетшісі, қатыгез кек алу құдайларының көз жасын төгіп, ханым Гадес Перфефонның жүрегіне тигізеді. Ол Евридиканы Орфей өлілер патшалығынан шыққанға дейін оның артындағы әйеліне қарамайды деген шартпен жібереді. Алайда Орфей шыдай алмады және айналасына қарады. Және мәңгілікке айырылды.
Орфей және Евридика. Ф. Лейтонның жұмысы, 1864 ж
Кейін Орфейді Дионис құдайының діни қызметкерлері – менадалар немесе бахусандар шатастырды. Дионис-өсімдіктер құдайы, шарап жасаудың меценаты, Зевстің ұлы және тебан патшасы Кадмус Семеланың қызы. Дионистің құрметіне арналған жұмбақтар адамды әдеттегі тыйымдардан босататын ашулы оргияға айналды. Бұл оргиялар бачаналия деп аталды (Бахус – Дионис лақап аты). Осындай оргиялардың бірі-бачаналий кезінде Орфей біртектес әйелдерге жат болатын және қызғанышты бачаналармен шатастырылған. Орфей философиясының бас кейіпкері, Орфей, музыка мен верификацияны ойлап тапқан Аполлонға жақындады. Аполлон мен Дионис антиподтар болды. Аполлон-күн құдайы-ақсүйектер құдайы. Дионис-Демос құдайы. Біріншісі шараны білдірді. Екінші – безмерность. Аполлоның жақтаушысы және бір нұсқасы бойынша, Орфей Аполлоның жауы Дионистің құрбаны болды.
Орфейдің Өлімі. Ежелгі грек ыдысы, шамамен 470 Б. х.
Орфикалық әдебиет. Ежелгі Грецияда Орфейге қатысты көптеген шығармалар, соның ішінде "орфикалық гимндер"де болды. Мұның барлығы дерлік ежелгі уақытта қайтыс болды.
Орфика-мифологиялық ілімнің ізбасарлары, оның негізін қалаушы Орфей болып саналды. Алайда, бір қызығы, орфизм-дәстүрлі емес, орфикалық болса да, Диониске табыну. Дін ретінде орфизм олимпиадалық дін мен жұмбақтарға, оның ішінде дәстүрлі Диониске арналған жұмбақтарға қарсы тұрды. Орфиктердің ілімі философия элементтері бұрыннан көрінетін мифологиялық дүниетаным жүйесінде байыпты дүниетанымға ие болды. Бұл әсіресе орфографиялық түпнұсқаға немесе түпнұсқаға әсер етеді. Орфикалық әдебиет қайтыс болғандықтан, біз орфизм туралы тек алдын-ала білеміз. Бұл орфикалық қауесеттерде көптеген қарама-қайшылықтар бар.
Начало әлем. Қазірдің өзінде өздері ежелгі расходились өзара мәселесінде сол орфики қатысты басындағы әлем. Кейбіреулер түнді осындай бастама деп атады-Нюкту, басқалары-су, басқалары – Жер, Аспан мен теңіз, төртіншісі – уақыт. Кейінірек ежелгі философ Проклус (V ғасыр) Орфейдің артықшылығын байқады, егер Гесиод уақыт өте келе пайда болған нәрсені (Хаос) бастағаны үшін қабылдаса, онда Орфей уақыттың өзінде түпнұсқаны тапты. Бірақ бұл Проклус тиесілі неоплатонизм рухында орфизмді модернизациялау сияқты. Орфиктер Ғаламның бастапқы күйі үшін су қабылдаған болуы мүмкін. Бұл және басқа да мүмкін орфикалық түпнұсқалар негізінен демифологияланған және дезантропоморфталған.
Космотеогония. Орфиктердің теогониясы Гесиод теогониясына қарағанда космогониялық. У орфиков космогонические сатысы перемежаются с теогоническими. Орфиктердің космотеогониясында 12 қадамды санауға болады. Олар: 1) бірінші; 2) Геракл заманының белгілі бір айдаһары (Геракл, Зевс пен Алкменнің ұлы гераклмен шатастырмау керек) және оның серігі Адрастия; 3) Эфир, Эреб және Хаос; 4) "жұмыртқа"; 5) Фанес құдайы; 6) Нюкта құдайы; 7) уран, Гея және Понт құдайлары; 8) циклоптар, гекатонхейралар мен титандар, оның ішінде соңғы Крон мен Рей; 9) Зевс; 10) Кора-Персефон; 11) Дионис – Зевстің ұлы; 12) адам. Қазірдің өзінде осы аудару көрініп тұр дүниетаным орфиков – ретсіз араластыру теогонии с космогонией. Қазірдің өзінде ғаламның демифологиялық басталуы Геркулес деп аталатын құбыжықты тудырады. Бұл екі бастың арасында бұқа мен арыстанның басы және Құдайдың жүзі бар бисексуалдық қанатты айдаһар. Ол Адрастиямен бірге жүреді-сөзсіз. Жалпы, Адрастиямен Геркулес-бұл ескірмейтін уақыттың символы. Осыдан орфизмнің неоплатоникалық нұсқасы пайда болды, оған сәйкес орфиктер бастапқы уақытта қабылданды. Бірақ бұл әлі де екінші бастама. Адрастия бүкіл әлемге тарайды және оны бір-бірімен байланыстырады.
Бұл қадамды жартылай мифологиялық және жартылай антроморфты деп санауға болады.
Бірақ орфик ілімінің үшінші және төртінші кезеңдері толығымен демифологияланған. Айдаһардан дымқыл эфир, шексіз хаос және тұман эреб (қараңғылық) сияқты заттардың табиғи формалары пайда болады. Хаоста, зияния ретінде, онда айналатын эфирден ғарыштық "жұмыртқа"пайда болады.
Бірақ бұл орфикалық идеялардағы дүниетанымды демифологияландыру үрдісі аяқталады. "Жарқыраған" Фанес "жұмыртқадан" шығады-белгілі бір алтын қанатты, бипинат, өзін-өзі құнарлы, көп атаулы Құдай. Онда барлық әлемдердің, құдайлардың, тіршілік иелерінің және заттардың бастаулары бар. Ең алдымен, Фанес керісінше – Нюкту-түн, одан уран – аспан, гей-жер, Понт-теңіз. Бұл орфикалық космотеогонияның бесінші (Фанес), алтыншы (Нюкта) және жетінші (Уран, гей және Понт) кезеңдері.
Орфикалық ілімде әлемді құрудың сегізінші және тоғызыншы кезеңдері Гесиод теогониясының тиісті бөліктеріне ұқсас. Уран мен Гея үш Циклопты, үш Гекатонхейрді және (бұл Гесиодта жоқ) үш мойраны (Гесиод Мойра – Фемиданың қызы) дүниеге әкеледі. Балаларынан ұялып, Уран оларды гей-жерде ұстайды. Титандар әлі жоқ. Олардың Гея туады наразылық ретінде зорлық-зомбылық уран. Крон әкесін уранды құлатады, балаларын жейді. Рия Зевсті құтқарады. Зевс батырға үйленеді. Мұның бәрі Гесиод сияқты орфиктерде. Бірақ бұл ұқсастық аяқталады. Әрі қарай, Зевс өзінің анасы реямен, Деметермен, содан кейін қызымен анасымен байланысады. Бұл қыздың аты-Кора, ол Перфефон. Қабығы-Персефона туғызады Диониса-Загрея. Зевстің қызғанышты әйелі қоздырған Титанның кейіпкері Дионис Загрейді жейді. Загрей-бұл Зевс пен Перфефонның ұлы ретінде "бірінші" Дионистің эпитеті, оны туылғаннан кейін титандар бірден жыртып тастайды. Зевс титандарды жағады. Афина Зевске Дионистің таңдаған жүрегін әкеледі, оны титандар жеуге уақыт жоқ. Ұлының жүрегін жұтып, Зевс тағы да Семеладан Дионис шығарады. Бұл екінші Дионис. Титанодиондық күлден Зевс адамды жасайды. Сонымен теогония орфиков қамтылуда қр антропогонию. Орфиктердің пікірінше, адам теогонияның жанама өнімі емес, оның тікелей нәтижесі, бүкіл ғарыштық процестің мақсаты.
Орфиктердің антропологиясы. Адам екі есе. Онда екі қағида бар: төменгі, дене, титаникалық және жоғары, рухани, Дионисий. Орфиктердің ілімінде диониси басы Аполлонның әсерін бастан кешіреді. Егер Гомердің өлеңдерінде жердегі өмір кейінгі өмірге қарағанда жақсы болса, онда орфиктер керісінше: өмір-азап. Денедегі жан төмен. Дене-қабір және жанның зынданы. Өмірдің мақсаты-жанды денеден босату. Бұл оңай емес, өйткені жан денеден денеге ауысады-метемпсихоз деп аталады.
Орфейдің өлімі. Ежелгі грек ыдысы, шамамен 470 Б. х.
Мұндай денелер, орфиктердің ілімдеріне сәйкес, адамдардың ғана емес, жануарлардың, тіпті жәндіктер мен өсімдіктердің де денелері бола алады. Мұның бәрі бізге ежелгі Үндістанның мифологиялық нанымдарынан таныс. Метемпсихоз-ежелгі үнді сансара. Шексіз қайта туылудың қарғысынан құтылу (Үндістанда бұл құтқару мокша деп аталды, Ежелгі Грецияда тиісті термин болған жоқ) орфиктердің тазарту рәсімдері, олардың қоғамдағы өмір салты болды. Қайта туылу дөңгелегінен, метемпсихоздан босатылып, тақуалық орфиктің жаны" бақытты аралға " жетеді, онда ол физикалық немесе психикалық азапты сезінбестен қамқор және бақытты өмір сүреді. Орфиктер тірі тіршілік иелерін өлтірген жоқ. Олар вегетарианшылар болды. Орфизм арқылы Үнді мифологиясы грек тіліне айтарлықтай әсер етті деген пікір бар. Дионис мифінде Дионис Хелладан Сирия арқылы Үндістанға және Фракия арқылы Хеллаға өтті. Дионис лақап аты – Бахус-грек тілінен түсініксіз. Дионис өсіру орны – Ниса-Египетте немесе Үндістанда орналасқан. Дионис киімінің атауы – бассара-грек тектес емес. Алайда, егер мұндай әсер болса, онда ол өте ежелгі. Бірақ Үнді мифологиясының грек мифологиясына тікелей әсері жоқ деген тағы бір пікір бар және олардың кейбір ұқсастықтары олар үшін ортақ прото-үнді-еуропалық тамырлармен түсіндіріледі.
Орфизмнің әлеуметтік тамыры. Ағылшын ғалымы Дж. Томсон құл санасының орфикалық ілімдерінде көрініс туралы гипотеза жасады. Құлдың денесі-құл иесінің меншігі, құл үшін азап пен қорлаудың қайнар көзі. Душқа арналған гель құлдың рабовладельца едім, иә, ол қазір құл жоқ деп танылады. Өйткені, құлдық сендіруге тырыспай, жалаңаш мәжбүрлеуге негізделген. Сондықтан құл өзінің "өзін" өз жанымен байланыстырады. Бұл оның жалғыз меншігі-оның әлем мойындаған адами мәні. Бола тұра бессильным босатылуына нақты, жұм ендігі босату босата отырып, өз жанын от привязывающего оның рабовладельцу дене. Демек, орфиктердің бүкіл өмір салты, дүниетанымның негізгі мәселесін шешу.
Орфизмдегі философия элементтері. Бұл, ең алдымен, әлемнің орфикалық генетикалық бейнесіндегі демифологизация элементтерінің өсуі. Гея мен Уранның орфик ілімдерінің кейбір нұсқаларында жер мен аспан сияқты ғарыштық тұңғыш адамнан пайда болады. Орфизмде монопантеизм пайда болады (ал мифология полипантеизммен сипатталады, оған сәйкес белгілі бір құдайлар табиғаттың, ғаламның белгілі бір бөліктерімен анықталады). Орфиктердің ілімінде Зевс бүкіл әлемді құшақтап, оны өзіне орналастырады. Демек, философияға жақын емес сияқты. Алайда орфизмнің өзі философияға айналмайды. Ол философия пайда болғаннан кейін парафософияның элементі ретінде өмір сүруді жалғастырады. Ол монопантеизмнен тыс жүрмейді.
Бұл монопантеизм Зевстің автократиясы ретінде ежелгі парафософияның ажырамас бөлігі ретінде көркем және мифологиялық дүниетанымда-ежелгі грек трагедияларында көрініс тапты. Эсхил: "Зевстің эфирі бар, аспан Зевс те, Зевс те жер. Зевс-әлемдегі барлық нәрсе"("Гелиадтар"). Эсхилдегі Зевс билігінің жалпы таралуы туралы мұндай идея орфик ілімдерінің әсерінен пайда болды деп болжау табиғи нәрсе. Орфейдің Өлімі. Ежелгі грек ыдысы, шамамен 470 Б. х.
Мұндай денелер, орфиктердің ілімдеріне сәйкес, адамдардың ғана емес, жануарлардың, тіпті жәндіктер мен өсімдіктердің де денелері бола алады. Мұның бәрі бізге ежелгі Үндістанның мифологиялық нанымдарынан таныс. Метемпсихоз-ежелгі үнді сансара. Шексіз қайта туылудың қарғысынан құтылу (Үндістанда бұл құтқару мокша деп аталды, Ежелгі Грецияда тиісті термин болған жоқ) орфиктердің тазарту рәсімдері, олардың қоғамдағы өмір салты болды. Қайта туылу дөңгелегінен, метемпсихоздан босатылып, тақуалық орфиктің жаны" бақытты аралға " жетеді, онда ол физикалық немесе психикалық азапты сезінбестен қамқор және бақытты өмір сүреді. Орфиктер тірі тіршілік иелерін өлтірген жоқ. Олар вегетарианшылар болды. Орфизм арқылы Үнді мифологиясы грек тіліне айтарлықтай әсер етті деген пікір бар. Дионис мифінде Дионис Хелладан Сирия арқылы Үндістанға және Фракия арқылы Хеллаға өтті. Дионис лақап аты – Бахус-грек тілінен түсініксіз. Дионис өсіру орны – Ниса-Египетте немесе Үндістанда орналасқан. Дионис киімінің атауы – бассара-грек тектес емес. Алайда, егер мұндай әсер болса, онда ол өте ежелгі. Бірақ Үнді мифологиясының грек мифологиясына тікелей әсері жоқ деген тағы бір пікір бар және олардың кейбір ұқсастықтары олар үшін ортақ прото-үнді-еуропалық тамырлармен түсіндіріледі.
Орфизмнің әлеуметтік тамыры. Ағылшын ғалымы Дж. Томсон құл санасының орфикалық ілімдерінде көрініс туралы гипотеза жасады. Құлдың денесі-құл иесінің меншігі, құл үшін азап пен қорлаудың қайнар көзі. Душқа арналған гель құлдың рабовладельца едім, иә, ол қазір құл жоқ деп танылады. Өйткені, құлдық сендіруге тырыспай, жалаңаш мәжбүрлеуге негізделген. Сондықтан құл өзінің "өзін" өз жанымен байланыстырады. Бұл оның жалғыз меншігі-оның әлем мойындаған адами мәні. Бола тұра бессильным босатылуына нақты, жұм ендігі босату босата отырып, өз жанын от привязывающего оның рабовладельцу дене. Демек, орфиктердің бүкіл өмір салты, дүниетанымның негізгі мәселесін шешу.
Орфизмдегі философия элементтері. Бұл, ең алдымен, әлемнің орфикалық генетикалық бейнесіндегі демифологизация элементтерінің өсуі. Гея мен Уранның орфик ілімдерінің кейбір нұсқаларында жер мен аспан сияқты ғарыштық тұңғыш адамнан пайда болады. Орфизмде монопантеизм пайда болады (ал мифология полипантеизммен сипатталады, оған сәйкес белгілі бір құдайлар табиғаттың, ғаламның белгілі бір бөліктерімен анықталады). Орфиктердің ілімінде Зевс бүкіл әлемді құшақтап, оны өзіне орналастырады. Демек, философияға жақын емес сияқты. Алайда орфизмнің өзі философияға айналмайды. Ол философия пайда болғаннан кейін парафософияның элементі ретінде өмір сүруді жалғастырады. Ол монопантеизмнен тыс жүрмейді.
Бұл монопантеизм Зевстің автократиясы ретінде ежелгі парафософияның ажырамас бөлігі ретінде көркем және мифологиялық дүниетанымда-ежелгі грек трагедияларында көрініс тапты. Эсхил: "Зевстің эфирі бар, аспан Зевс те, Зевс те жер. Зевс-әлемдегі барлық нәрсе"("Гелиадтар"). Эсхилдегі Зевс билігінің жалпы таралуы туралы мұндай идея орфик ілімдерінің әсерінен пайда болды деп болжау табиғи нәрсе.