Өсімдік үш түрлі қарапайым морфологиялық топқа
бөлінеді. Мысалы: ағаштар, бұталар және шөптесін өсімдіктер. Ағаш —
бір ғана сүректенген сабағы бар, көпжылдық өсімдіктің тіршілік
формасы. Ағаштың жуан сүрегі дің деп аталады.
Ал бұта дегеніміз —
бірнеше сүректенген сабағы бар, көпжылдық өсімдіктің тіршілік
формасы. Бұталарда дің болмайды. Бұталардың биіктігі ағаштарға
қарағанда аласа. Шөптесін
өсімдіктер дегеніміз — сүректенбеген, жұмсақ
сабақтары бар біржылдық және көпжылдық өсімдіктер. Қолайсыз
жағдайда шөптесін өсімдіктердің жерүсті бөлігі қурап қалады.
Өсімдіктер мәдени және жабайы
болып екіге бөлінеді. Мәдени өсімдіктерді адам
өзінің қажеттіліктерін қанағаттандыру мақсатында өсіреді. Жабайы
өсімдіктерді адам қолдан өсіруінің арқасында мәдени өсімдіктерге
айналдырған. Мә дени өсімдіктер жеміс, көгөніс, дәнді дақылдар,
сәндік өсімдіктер болып бөлінеді. Жабайы
өсімдіктер дегеніміз — адам күтім жасамайтын
өсімдіктер тобы.
|
Кіріспе тапсырма.
“Өсімдіктер — тірі ағзалар”тарауын толық
меңгерту үшін қарапайым сұрақ қоюдан бастауға болады.
-
Жанды ағзалар жансыз заттардан қалай ерекше
ленеді?
-
Жанды ағзаларға не жатады?
-
Жанды ағзаларға мысал келтіріңдер.
-
Жансыз заттарға мысал келтіріңдер.
Бау-бақшадағы өсімдіктер.
Оқулықтағы кіріспе бөлімді оқып, оқушылардың
назарын суретке аударыңыз. Оқушылардың бейнеленген өсімдік терді
қаншалықты білетіндігін және осы өсімдіктер дің қай жерлерде
өсетінін сұраңыз.
Оқушыларды жұптастыра отырып, суреттегі
өсімдіктердің бір-бірінен қандай ерекшелігі бар екенін сұраңыз.
Жауап беру барысында оқушы лардың назарын өсімдіктің мөлшеріне,
биіктігіне, сабағының санына аударыңыз. Оқушылар өсім діктерді
ағаштар тобы, бұталар тобы, шөптесін өсімдіктер тобы деп
анықтағаннан кейін, екінші суреттен осы топқа жататын өсімдіктерді
табуды тапсырыңыз.
Оқып, білген білімдерін бекіту мақсатында оқу
шылардың өмірлік тәжірибесімен байланыстыра отырып, ойын ойнауды
ұсыныңыз. Тақтаға өсімдіктер топтарының атауларын (ағаштар,
бұталар, шөптер) бекітіп, сыныпты үш топқа бөліңіз. Әр топ өз
атауына сәйкес (бірінші топ — ағаштар, екінші топ — бұталар, үшінші
топ — шөптер) неғұрлым көп өсімдіктерді атауы қажет. Оқытушы осы
атауларды тақтадағы сәйкес бағанға жазады.
Өсімдіктерді ата. Егер ауа райы
қолайлыболса, мектептің ауласындағы өсіп тұрған өсімдік терді
зерттеуге болады. Олардың мөлшерін анық тау үшін оқушыларды
ағаштың немесе бұтаның жанына тұрғызыңыз. Оқушылар ағаш діңінің
жуан дығын құшақ арқылы анықтап көрсін, егер бір оқушының құшағы
жетпесе, онда екі немесе бір неше оқушы бір-бірінің қолдарынан
ұстауына болады. Егер ауа райы қолайсыз болса, өсімдіктер туралы
бейнефильм немесе фотосуреттерді көруді, терезеден қарап,
күнделікті көріп жүрген өсімдік терге қарауды
ұсыныңыз.
Ормандағы
және шалғындағы өсімдіктер.
Бұл тапсырманың мақсаты — “мәдени өсімдіктер”
ұғымымен олардың өсетін жерлерін (бау-бақшада) зерттеу арқылы
таныстыру. Оқушылардың назарын оқулықтағы суретке аударып, келесі
сұрақтарды қойыңыз.
|
Бағалау
|
Оқушылар өсімдіктердің
тіршілік формаларын ажыратып, ағаштардың, бұталардың және шөп
тердің негізгі белгілерін білулері
тиіс.
Өсімдіктер тобы. Оқушыларға әр
өсімдіктің қай топқа жататынын анықтатыңыз. Одан кейін тапсырманы
біршама күрделендіруге болады. Оқу шылардан өсімдіктердің
әрқайсысы қалай атала тынын сұрай отырып, олардың ағаш, шөп және
бұта деп бөлінетінін еске
түсіртіңіз.
Оқушылар мәдени және жабайы
өсімдіктерді ажырата білулері
тиіс.
Суретте не көрсетілген?
Оқушылар суреттегі өсімдіктерді олардың дұрыс атауларымен байла
ныстырып қосып, мәдени өсімдік түрлерін ғана бояйды. Тапсырманы
орындағаннан кейін мәдени және жабайы өсімдіктер дегеніміздің не
екендігін сұрауға болады.
Оқушылардың жұмысын
қадағалаңыз. Әлі де жақсы оқи алмайтын оқушыларға көмек көрсетіңіз.
Тапсырманы орындауда қандай қиындықтарға кез дескенін айтқызыңыз.
Қажет болса, тағы да өсім діктер тобы арасындағы айырмашылықты
түсінді ріңіз.
Жауабы
Орамжапырақты, алманы,
картопты, қызылшаны, сәбізді, пиязды
бояу.
|
Қорытынды
бағамдау
Қандай екі нәрсе табысты болды
(оқытуды да, оқуды да
ескеріңіз)?
1: Оқушыларды сабақтың әр
кезеңінде бағалау.
2: Дарынды және үлгерімі төмен
оқушылардың ерекшелігіне көңіл
бөлу.
Қандай екі нәрсе сабақты
жақсарта алады ( оқытуды да, оқуды да
ескеріңіз)?
1: Сабақтың нәтижесіне көңіл
бөлу.
2:
Рефлексия.
Сабақ барысында мен сынып
немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге
көмектесетін не білдім ?
|