Тілдік
мақсаттар:
|
Оқушылар орындай
алады: Өсімдіктерді сипаттай алады,
түр-лерін ажырата алады.
Пәнге тән лексика мен
терминология: тыңайтқыш,
арамшөп
Тыңайтқыш
- құрамында қоректік элементтер
болатын заттар.Өсімдіктердің өсіп, өнім беруі үшін қажет қоректік
элементтердің маңызы ерекше.Өсімдіктер жақсы өсуі үшін тыңайтқыш
себеміз.
Арамшөп–өсетінжабайы
өсімдіктер.Егістік,шалғынды,жайылымды жерлерде,өзен,көл
жағалауларында өседі.Арамшөп ылғалды,қоректік заттарды көп
пайдаланады.Ол егілген дақылды көлеңкелеп,өсімдіктердің өсуіне
кедергі жасайды.
Диалог пен жазу үшін
пайдалы сөздер мен тіркестер:
-
Адам оларға қандай күтім жасай
алады?
-
Өсімдіктер жақсы өсуі үшін не
қажет?
-
Күнделікті өмірде тәжірбие
арқылы тыңайтқышты қалай жасауға болады?
-
Өсімдіктерге күтім жасау үшін
қандай құрал-саймандар керек?
-
Мәдени өсімдіктердің өсуіне не
кедергі келтіреді?
-
Арамшөптен құтылу жолдарынан
қалай шығар едіңдер?
|
Сабақтың
ортасы
5мин
10
мин
5
мин
2мин
8
мин
5мин
|
1тапсырма «Сөзді сипатта»
әдісі /ұ/
Себетке тақырыпқа қатысты
түйінді сөздер жазылған қағаз қиындылары салынады.Себеттен қағазды
алып,сөздің атын атамай сипаттап түсіндіру керек.
Өсімдіктерге қажет құрал-саймандарды ата.
Дескриптор:
-
Өсімдіктерді күтуге қажетті
құрал-саймандарды анықтайды
-
Өсімдіктерге қажет
құрал-саймандарды қалай тиімді пайдалануға болатыны жайлы
айтады
-
Өсімдіктерге қажет
құрал-саймандарды қалай пайдалану жайлы ереже
шығару
Қалыптастырушы бағалау
«Жапырақтар сыры»
Түсіндім Сұрақтарым
Түсінбедім
бар
2тапсырма «Зертте,бақыла»
әдісі /т/
Бөлме өсімдігін (немесе өніп
тұрған гүлдерді), 3 құты (пластикалық стақандар), топырақ, қорап
және “су, жарық”; “су, жарықсыз”; “жарық, сусыз” деген жазулары бар
қағаздарды жабыстырып көрсету.
-
Құтыларға жазулары бар қағаздарды жабыстырып, сол
күнді, топтың атауын немесе оқушының атын жазып
қоямын.
-
Құтыларға топырақ салып,
әрқайсысына бір гүлдің тамырын отырғызу. Тамырды
сабаққа бір тәулік қалғанда сулап қойған дұрыс. Құтыларды терезенің
алдына қою.
-
Бірінші құтыдағы топырақты суарып, қақпағын ашып
қою.
-
Екінші құтыдағы топырақты суарып, қораппен
жабу.
-
Үшінші құтыдағы топырақты ашық қалдырып,
суармау.
Оқушыларға нәтижесінде не болатынын болжауды
тапсырамын.
Нәтиже:
1.Бірінші құтыдағы гүл жайқалып
өседі. Өйткені оның топырағы құнарлы және тыңайтқыш жақсы себілген.
Өсімдіктің өсуіне қажет ауа, жарық, жылу
бар.
2.Екінші құтыдағы гүл ауа
жетіспегендіктен түсі өзгеріп бұзыла бастайды, яғни шіри бастайды.
Бұл өсімдіктің өнуі ақырындап баяулай
бастайды.
3.Үшінші құтыдағы гүлге жарық
түскенмен, су жетіспегендіктен құрғақ тұқымдар
өнбейді.
Дескриптор:
-
Бөлме өсімдіктерінің өсуіне
қажетті жағдайларды анықтайды.
-
Бөлме өсімдіктерінің өсуіне
қандай күтім жасау керектігі жайлы айтады
-
Тәжірбиенің нәтижесін
қорытындылай алады.
Қалыптастырушы бағалау
«Гүлдер әлемі»
Өте жақсы Жақсы
Орташа
3.тапсырма «Ойлан,тап»
әдісі /ж/
Ширату жаттығулары жұмбақ
жасыру
Топырақтың
құнарын,
Дәл тауып
құрамын.
Қай жерде,қай
дақыл,
Қарап бәрін
жүретін,
Кім бәрін
білетін?
/
Бағбан/
Музыка арқылы «Бағбан қимылы»
понтамимика. Көз алдарына елестете отырып, қимыл
жасайды.
Дескриптор:
1.Бағбанның кім екенін
анықтайды.
2.Бағбанның қандай іс-әрекет
жасайтынын көрсетеді
3.Дерек көздерінен қосымша
мәлімет жинақтайды.
Қалыптастырушы бағалау
«Жемістер шеруі»
Түсіндім Сұрақтарым бар
Түсінбедім
Қырда шешек гүл
атып,
Көк шалғынмен
ұласып,
Жауқазындар
жайқалды.
Самал желмен
шайқалды.
4тапсырма «Ойлан, жұптас,
бөліс» әдісі /ж/
Суреттерді
салыстыр. Екі суреттегі мәдени және
бөлме өсімдіктерін салыстырыңдар. Қандай айырмашылықтарын
байқадыңдар? Осы сұрақты жұппен
талқылайды.
Тәжірбие арқылы емдік
қасиеттерін анықтайды, талдау жүргізеді.
Мәдени өсімдік Бөлме
өсімдігі
Лимон
Алоэ
Лимон- цитрустар тұқымдасына жататын
көпжылдық мәңгі жасыл өсімдік. Ол қолдан өсіріледі. Жылу, жарық,
ылғалсүйгіш.
Алоэ- бөлме өсімдігіне жатады.Ол
ылғал мен жарықты жақсы көреді.
Тәжірбие:
1.
Лимон мен балды
араластырып,суық тигенде ішуге болады.
2.Тістеріңіз мықты болсын
десеңіз лимон қабығымен ысқылауға болады.
3.Тырнақтар қаттылығын жоғалтпау
үшін,лимон шырынын жағу керек.
4.Алоэ мен балды араластырып
ішуге болады.Күйік шалғанда немесе ірің жаралар пайда болғанда
алоэны қойып, дәкемен орап тастау керек.
Дескриптор:
-
Лимон мен алоэны салыстырады
және айырмашылықтарын анықтайды.
-
Тәжірбие жасай отырып емдік
қасиеттерін зерттейді.
-
Дерек көздерді пайдаланып
мәлімет жинайды.
Қалыптастырушы бағалау
«Саңырауқұлақ теру»
Түсіндім Сұрақтарым бар
Түсінбедім
5 тапсырма: «Экологиялық
ертегі» әдісі
Сурет желісі бойынша ертегі
құрастырып, ат қою. Өсімдіктерге келтірілетін зардаптарды табу,өз
ойларынан ертегі құрастыру.
Дескриптор:
-
Сурет желісі бойынша ертегі
құрастырып, ертегіге ат қоя алады және ертегі мазмұнын өз ойларымен
толықтыру.
-
Өсімдіктерге келтірілетін
экологиялық зардаптарды анықтайды.
-
Өз ойларынан ертегі
құрастырып,
шығармашылық қабілеттері
қалыптасады.
Қалыптастырушы
бағалау
Шырша –
түсіндім
Балқарағай – сұрақтарым
бар
Қайың -
түсінбедім
|
Қағаз қиындыларындағы сөздер
сусепкіш, күрек, тырма, өсімдік қиятын
қайшы
жапырақтар
Пластикалық
стакандар
бөлме өсімдігі, жазуы бар
қағаздар,суреттер, топырақ, су
гүлдер
Жұмбақ
Қай жұп жемістерді көп
жинайды?
Алма, алмұрт,
жүзім
Музык ырғағымен
билеу
Лимон мен алоэ
суреттері
|
Саралау- оқушыларға қалай
көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға
қандай міндет қоюды жоспарлап
отырасыз?
Тапсырма:
Барлық: Өсімдіктерге байланысты
ырым-тыйымдар құрау.
/тапсырма,
қарқын/
Көкті жұлуға
болмайды.
Шыбықты сындыруға
болмайды.
Көптеген:
Тірек сөздерді пайдаланып өлең
құрау.
/тапсырма/
Кейбір:
Өсімдіктердің өсуіне
байланысты қызықты деректер
табу.
/
дереккөз/
|
Бағалау - оқушылардың
материалдың меңгеру деңгейін қалай тексеруді
жоспарлайсыз?
|
Денсаулық және қауіпсіздік
техникасының сақталуы.
Сергіту сәтін орындауда
түрлі қимылдар,жаттығулар жүргізу.
Интерактивті
тақтаны пайдалануда қауіпсіздік ережесін
сақтау.
|