Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit:3

    Unit 3. Our Countryside

    Teacher’s name:

    Kasymbaeva N.B

    Date:

    23.11.22

    Grade:6 D

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Present perfect vs Past simple. Save the world

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    6.4.5.1- deduce meaning from context on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts;

    6.4.8.1- use independently familiar paper and digital reference resources to check meaning and extend understanding

    6.5.1.1 plan, write, edit and proofread work at text level with some support on a growing range of general and curricular topics;

    Lesson objectives:

    All learners will be able to: use present perfect tense in written and speaking tasks, find the decision to environmental problems and develop critical thinking

    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    3 min.


    Organization moment;

    1Teacher greets students

    Greetings.

    -Good afternoon my dear pupils!

    -Who is on duty today ?

    -Who is absent?

    -What date and what day is it today?

    -What was our home task?

    Making a friendly atmosphere.

    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Checking up home task. Exercise 3 p 32
    Doing grammar exercises

    Aim: Revise the previous lessons material. Find out how much do they remember.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Students respond to greeting and take their places.



















    Students revising the previous lesson material


    At the organization moment T tries to award active Ss.







    T praise active Ss

    Whiteboard















    Student’s book




    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    Team work

    3 min.



























    Warming-up

    2 min

    2.Dividing into subgroups

    Teacher divides learners into two group with the method of ‘Puzzle’ Learners should take picture clips and should build up a picture of water, land and air.

    -I am going to divide you into three groups. First of all come here and take one sheet of paper. If you have a picture of water you will be in the first group, if you have a picture of land you will be in the second group, if you have a picture of air you will be in the third group.

    • How do you think what about is our theme?

    • Look at the pictures. What do you think?

    • The theme is “Save the world”. We will talk about the ecological problems in the world. Our grammar material is Present Perfect with still, yet, already, just. We’ll train using the modal verb should and do many other things. People all over the world think about our planet. They think about air, water, plants and animals. They say our planet is in danger. Many people don’t know how to keep the water clean and the air fresh. But they are ready to do it.
      II. Warm up
      Ask not what your country can do for you,
      Ask what you can do for your country. (John F. Kennedy)

    Aim: improve speaking

    Efficiency:To develop Ss speaking skills.

    Learners should take picture clips and should build up a picture of water, land and air.











    Students answer the questions and try to find the theme of the new lesson



    ‘Puzzle’ method is very interesting way to evaluate Ss to be more active





    T praise active Ss



    Puzzle of water,

    air and land

    Pictures of nature







    Whiteboard






    Middle of the lesson

    Presentation part.

    7 min


    Look at the screen I’m going to show you a video.

    Please pay attention.

    Video “Climate change”.

    • Which things in the video impressed you?

    • What about this video?

    • This song is about ecological problems. This video is about the ecological problems, forests felling and the problem of biological variety. Human action leads to destruction. We should preserve natural resources.

    New words and phrases
    Environment People must care of their environment.
    Harm A lot of harm was done by fire last year.
    To protect Parents protect their children from harm
    Pollute means to make water, air, forests dirty.
    Pollution means the action of polluting
    To kill Oil kills birds.
    To save to cut down
    To solve the problem
    To preserve we should preserve natural resources.

    Presentation.
    1. You should learn grammar and words to know English better. So a little bit of grammar.

    3. Present Perfect and Past Simple

    T explains new grammar material connected with difference between Present Perfect tense and Past Simple tense.

    T explains the structures.

    Shows examples to clarify.

    Aim: practice of grammar.

    Efficiency: To develop Ss critical thinking skills and reading skills

    Students should answer the questions by the video





































    Ss listen to the T instructions and write down structure and examples.








    T evaluate students pronunciation



































    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!”

    Whiteboard

    Video “Climate change”.





























    Student’s book

    Individual work

    5 min.

    T asks Ss to use grammar explanations and check their knowledge in Present Perfect tense.

    T gives exercises 6 on page 33.

    Aim: improve speaking

    Efficiency:

    To develop Ss speaking skills and use new vocabulary Differentiation. T helps Ss use new words in the sentences.

    Ss revise the grammar and do exercise 6 on page 33.

    Complete the sentences with for or since.

    Explain the usage.

    Discuss and choose the correct answer.

    T evaluate Ss correct using grammar structures

    Whiteboard

    Student’s book


    Individual work

    5 min

    Task2Match the problems to the solutions and make sentences.

    Problems Solutions

    1.Wasting energy

    A. Plant trees

    2Animals facing extinction

    B. Clean up beaches

    3Deforestation

    C. Protect endangered species.

    4Polluted beaches.

    D. Use public transport.

    5Air pollution in cities.

    E. Turn off power when not in use.

    Aim: to encourage students to find the solution of this ecological problems

    Efficiency:

    To develop Ss speaking skills

    Answer key; 1/E,2/C,3/A,4/B,5/D..

    Descriptor ;match the problems with solutions.



    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!”

    Student’s book

    Middle of the lesson

    Presentation part.

    3 min

















    Team work.

    7 min.



























    Individual work:

    5 min.

    T. What should you do to protect the nature?
    Look at the screen I’m going to show you a video.

    Please pay attention.

    Video “ Heal the world”.

    • Which things in the video impressed you?

    • Who is he?

    • What is the name of this song?

    • This song is sung by Michael Jackson.

    • This song is called “ Heal the world”.

    This song is about ecological problems. This song is about the problem of forests felling and the problem of biological variety. Human action leads to destruction. We should preserve natural resources.

    Write down your associations with the word
    ▲
    ◄ Save the world ►
    ▼
    - The environment as it known is all living and non-living things that surround us. They are animals and birds, woods and forests, air and water, land and atmosphere. All this may be called natural living conditions and resources.
    Tell me the places of ecological disasters? What are they?
    • The examples are numerous (the Aral Sea are polluted and became smaller and smaller, people from Semey suffer from radioactivity, Bayconur influences greatly on the climate of the region, and in the Atyrau region oil kills birds and animals)
    Aim: to improve speaking and encourage students to find solution of this ecological problems; to develop critical thinking and listening skills

    Efficiency:

    Ss use new vocabulary and practice it with groupmates.

    Ss answer the questions of the teacher by the video.





















    Students should write their associations with the word environment. Descriptor:

    -use grammar

    -ask and answer the questions about video



    T praise active Ss























    T praise active Ss







    Whiteboard

    Video “ Heal the world”.

    Student’s Book













    The Posters

    Write down what we should to do to preserve natural resources. You should write on the sheet of paper and stick to the picture of the tree. And you will see how is our tree blossomed.



    Aim: to develop critical thinking

    Efficiency:

    Ss use new vocabulary and practice it with groupmates.

    • We should preserve natural resources
    • We should use less energy – petrol, electricity and gas.
    • We should use renewable energy such as solar power and wind power.
    • We should protect woods and forests
    • We should take care of living things

    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!”



    The poster of the tree and green, orange and yellow leaves

    End of the lesson.



    Reflection





    Individual work:

    5 min.

    Reflection for students. Students stick to the traffic light.

    The Traffic light method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the Traffic light.

    Reflection

    Red-I know material

    Yellow-I understand the material

    Green-I can use the material

    The Earth is our home, so we must do everything possible to keep our land, air and water clean

    Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.

    Students answer the questions.<

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Касымбаева Надира Багдатовна
    17 Сәуір 2023
    461
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Открытый урок на тему “Present Perfect and Past Simple”

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Открытый урок на тему “Present Perfect and Past Simple”

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Различие времен Past Simple и Present Perfect в английском языке!
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit:3

    Unit 3. Our Countryside

    Teacher’s name:

    Kasymbaeva N.B

    Date:

    23.11.22

    Grade:6 D

    Number present: absent:

    Theme of the lesson:

    Present perfect vs Past simple. Save the world

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    6.4.5.1- deduce meaning from context on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts;

    6.4.8.1- use independently familiar paper and digital reference resources to check meaning and extend understanding

    6.5.1.1 plan, write, edit and proofread work at text level with some support on a growing range of general and curricular topics;

    Lesson objectives:

    All learners will be able to: use present perfect tense in written and speaking tasks, find the decision to environmental problems and develop critical thinking

    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    3 min.


    Organization moment;

    1Teacher greets students

    Greetings.

    -Good afternoon my dear pupils!

    -Who is on duty today ?

    -Who is absent?

    -What date and what day is it today?

    -What was our home task?

    Making a friendly atmosphere.

    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Checking up home task. Exercise 3 p 32
    Doing grammar exercises

    Aim: Revise the previous lessons material. Find out how much do they remember.

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Students respond to greeting and take their places.



















    Students revising the previous lesson material


    At the organization moment T tries to award active Ss.







    T praise active Ss

    Whiteboard















    Student’s book




    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    Team work

    3 min.



























    Warming-up

    2 min

    2.Dividing into subgroups

    Teacher divides learners into two group with the method of ‘Puzzle’ Learners should take picture clips and should build up a picture of water, land and air.

    -I am going to divide you into three groups. First of all come here and take one sheet of paper. If you have a picture of water you will be in the first group, if you have a picture of land you will be in the second group, if you have a picture of air you will be in the third group.

    • How do you think what about is our theme?

    • Look at the pictures. What do you think?

    • The theme is “Save the world”. We will talk about the ecological problems in the world. Our grammar material is Present Perfect with still, yet, already, just. We’ll train using the modal verb should and do many other things. People all over the world think about our planet. They think about air, water, plants and animals. They say our planet is in danger. Many people don’t know how to keep the water clean and the air fresh. But they are ready to do it.
      II. Warm up
      Ask not what your country can do for you,
      Ask what you can do for your country. (John F. Kennedy)

    Aim: improve speaking

    Efficiency:To develop Ss speaking skills.

    Learners should take picture clips and should build up a picture of water, land and air.











    Students answer the questions and try to find the theme of the new lesson



    ‘Puzzle’ method is very interesting way to evaluate Ss to be more active





    T praise active Ss



    Puzzle of water,

    air and land

    Pictures of nature







    Whiteboard






    Middle of the lesson

    Presentation part.

    7 min


    Look at the screen I’m going to show you a video.

    Please pay attention.

    Video “Climate change”.

    • Which things in the video impressed you?

    • What about this video?

    • This song is about ecological problems. This video is about the ecological problems, forests felling and the problem of biological variety. Human action leads to destruction. We should preserve natural resources.

    New words and phrases
    Environment People must care of their environment.
    Harm A lot of harm was done by fire last year.
    To protect Parents protect their children from harm
    Pollute means to make water, air, forests dirty.
    Pollution means the action of polluting
    To kill Oil kills birds.
    To save to cut down
    To solve the problem
    To preserve we should preserve natural resources.

    Presentation.
    1. You should learn grammar and words to know English better. So a little bit of grammar.

    3. Present Perfect and Past Simple

    T explains new grammar material connected with difference between Present Perfect tense and Past Simple tense.

    T explains the structures.

    Shows examples to clarify.

    Aim: practice of grammar.

    Efficiency: To develop Ss critical thinking skills and reading skills

    Students should answer the questions by the video





































    Ss listen to the T instructions and write down structure and examples.








    T evaluate students pronunciation



































    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!”

    Whiteboard

    Video “Climate change”.





























    Student’s book

    Individual work

    5 min.

    T asks Ss to use grammar explanations and check their knowledge in Present Perfect tense.

    T gives exercises 6 on page 33.

    Aim: improve speaking

    Efficiency:

    To develop Ss speaking skills and use new vocabulary Differentiation. T helps Ss use new words in the sentences.

    Ss revise the grammar and do exercise 6 on page 33.

    Complete the sentences with for or since.

    Explain the usage.

    Discuss and choose the correct answer.

    T evaluate Ss correct using grammar structures

    Whiteboard

    Student’s book


    Individual work

    5 min

    Task2Match the problems to the solutions and make sentences.

    Problems Solutions

    1.Wasting energy

    A. Plant trees

    2Animals facing extinction

    B. Clean up beaches

    3Deforestation

    C. Protect endangered species.

    4Polluted beaches.

    D. Use public transport.

    5Air pollution in cities.

    E. Turn off power when not in use.

    Aim: to encourage students to find the solution of this ecological problems

    Efficiency:

    To develop Ss speaking skills

    Answer key; 1/E,2/C,3/A,4/B,5/D..

    Descriptor ;match the problems with solutions.



    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!”

    Student’s book

    Middle of the lesson

    Presentation part.

    3 min

















    Team work.

    7 min.



























    Individual work:

    5 min.

    T. What should you do to protect the nature?
    Look at the screen I’m going to show you a video.

    Please pay attention.

    Video “ Heal the world”.

    • Which things in the video impressed you?

    • Who is he?

    • What is the name of this song?

    • This song is sung by Michael Jackson.

    • This song is called “ Heal the world”.

    This song is about ecological problems. This song is about the problem of forests felling and the problem of biological variety. Human action leads to destruction. We should preserve natural resources.

    Write down your associations with the word
    ▲
    ◄ Save the world ►
    ▼
    - The environment as it known is all living and non-living things that surround us. They are animals and birds, woods and forests, air and water, land and atmosphere. All this may be called natural living conditions and resources.
    Tell me the places of ecological disasters? What are they?
    • The examples are numerous (the Aral Sea are polluted and became smaller and smaller, people from Semey suffer from radioactivity, Bayconur influences greatly on the climate of the region, and in the Atyrau region oil kills birds and animals)
    Aim: to improve speaking and encourage students to find solution of this ecological problems; to develop critical thinking and listening skills

    Efficiency:

    Ss use new vocabulary and practice it with groupmates.

    Ss answer the questions of the teacher by the video.





















    Students should write their associations with the word environment. Descriptor:

    -use grammar

    -ask and answer the questions about video



    T praise active Ss























    T praise active Ss







    Whiteboard

    Video “ Heal the world”.

    Student’s Book













    The Posters

    Write down what we should to do to preserve natural resources. You should write on the sheet of paper and stick to the picture of the tree. And you will see how is our tree blossomed.



    Aim: to develop critical thinking

    Efficiency:

    Ss use new vocabulary and practice it with groupmates.

    • We should preserve natural resources
    • We should use less energy – petrol, electricity and gas.
    • We should use renewable energy such as solar power and wind power.
    • We should protect woods and forests
    • We should take care of living things

    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!”



    The poster of the tree and green, orange and yellow leaves

    End of the lesson.



    Reflection





    Individual work:

    5 min.

    Reflection for students. Students stick to the traffic light.

    The Traffic light method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the Traffic light.

    Reflection

    Red-I know material

    Yellow-I understand the material

    Green-I can use the material

    The Earth is our home, so we must do everything possible to keep our land, air and water clean

    Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.

    Students answer the questions.<

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Презентация 7 сынып
    17.04.2023
    461
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Касымбаева Надира Багдатовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации