«Өз -
өзіңдітанысаң - істің басы» тренинг -
сабақ
Мақсаты:
оқушылардыңөзін - өзітануына, өзінің не нәрсегеқызығушылығы,
қабілеті бар екендігінанықтауғабағыт беру. Өз -
өзіңдітанибілсеңғанакөздегенмақсатына жете алатындығынұғындыру.
Адам өміржолыныңмаңыздықұрамдасыретіндегіөзін -
өзітанутуралытүсініктерінкеңейту.
Әрадамныңқайталанбастұлғаекендігінестетұтаотырып, өзін - өзітүсіну,
өзін - өзібағалайбілужәнеөзін -
өзітәрбиелеутуралыхалықданалығыментаныстыру. Өзін -
өзітәрбиелеуүрдісіндеруханиқұндылықтардыңқайнаркөзі –
халықтықтағылымдардыңтәжірибесінентәлім ала білуге
баулу.
Күтілетіннәтиже: тренинг -
сабақбарысындаберілгенақпараттардыигереотырып, өз - өзінтаниалуы,
өзмүмкіншіліктерінбілуі.
Оқушыныңойлауаймағыныңшексізекендігінкөрсетеотырып, өз -
өзінтүсінуге, бағалауға баулу.
Байқампаздыққажетелеу.
«Дүниедегіеңоңайнәрсе – біреугеақылайту,
еңқиыннәрсе – өзіңді - өзіңтүсіну» (Әл –
Фараби)
Жоспары:
І.
Кіріспесөз.
ІІ. «Мен
кіммін» тренингі
ІІІ. «Мен
қандаймын» жаттығуы.
ІҮ.
«Өзіңдіғанаемес, өзгені де таны»
жаттығуы.
Ү.
«Өзұстазыңызбенқарым – қатынасыңызқалай?»
жаттығуы.
ҮІ.
Қорытынды:
І.
Кіріспесөз.
«Өзін - өзі»
тану курсы қазіргітаңдағылымижаңабағытболыптабылады.
Оныңстратегиялықбағдары, тұлғаболыпқалыптасуы,
дүниежүзіліккөзқарасынкеңейту, әлеуметтік –
экономикалықтапсырмаларды,
күнделіктіөмірдегікөкейкестімәселелердішешу, қарым -
қатынасжасауғатағыбасқабағытталған.
Тұлғаныңөзін -
өзітануыныңнегізгіқұрамдасбөліктерінэксперименттіктүрдеанықтаумақсатыменоныңтөртнегізгіаумағынжәнеолардыңпараметрлерінбөліпқарастырсақ,
олардытөмендегідейкөрсетугеболады.
1.
Тұлғаныңмотивациялықаумағы: мінез - құлықтыңжәнеіс -
әрекеттіңмотивтері,
әлеуметтікқажеттіліктер.
2.
Белсенділікаумағы: интерналдылық, инициативтілік, өзіне -
өзісенімділік, өзін -
өзітаныту.
3.
Тұлғаныңқұндылықтық - мағыналықаумағы: құндылықтықбағдарлар,
өмірдіңмағынасы мен
мақсаттары.
4.
Тұлғаныңэтникалықөзіндіксанасыныңаумағы –
этникалықжаңсақнанымдардыңнегізіндеқалыптасатынэтномәденисәйкестілік
Р. С. Немовөзiн
- өзiтанудыпсихологиялықбiлiмнегiзiндеқарастыра,
маңыздықайнаркөздерiнатапкөрсетедi:
1. Қоршаған
орта: ата - ана, туған - туыс, достар т. б баланыңіс -
әрекетiнеқарапбағаберiп, ал бала
солбергенбағанысенiмретiндеқабылдап, қандай да бiрөзiндiкбаға бала
бойындақалыптасады.
2. Адам өзiс -
әрекетiнөзгелердiңiс -
әрекетiменсалыстырабағалауы.
3. Өзiн -
өзiтану мен өзгенiтанукөбiнесеәртүрлiөмiрлiкжағдайлардан,
әртүрлiтесттерарқылыжүзегеасыруғаболады.
ІІ. «Мен
кіммін» тренингі
Мақсаты: «Мен
кіммін? дегенсұраққажауап
беру.Өзесімдерінұнатуарқылыөзінбағалауғаүйрету.
Бәріміздеадамболғандықтан, есімберіледі.
Есімдіқоярдабізденешкімсаған осы есімұнайма? депсұрамайды.
Сондықтанкейкездеріөзесімдерімізұнамайқалыпжатады.
Көзінжұмыпұнататындықтарынсаусақпенкөрсету. 1
саусақ – мүлде, 2 саусақ – ұнатпау, 3 саусақ – қанағаттанарлық, 4
саусақ – ұнатамын, 5 саусақ -
өтеқаттыұнатамын.
Өзесімдеріңдіелестетіңдер. Мүмкінсендер оны
жазукүйінденемесесуреткүйіндекөретіншығарсыңдар.Олқандайүлкенбе?
Кішіме? Оныңтүсіқандай?
Дыбысестисіңдерма?
Бізөзіміздіңбағыт – бағдарымыздыанықтап,
өзіміздіғанаемес, қоршағанортадағыадамдарөміріне де араласып,
ұлыадамдарөмірінен, мінез-құлқынан, жүріс - тұрысы,
яғнибірсөзбенайтқандажақсықасиеттеріненүлгі -
өнегеалыпотырсақнұрүстіненұрболареді. Осы мақсаттақазір
«Өзіңдіғанаемес, өзгені де таны»
аттыжаттығуыжүргізіледі.
ІІІ. «Мен
қандаймын» жаттығуы.
Өзмінезіңіздіжаңақырынанбілгіңізкеледіме?
Мынакішігірімтесттенөтіпкөріңіз.
Саусақтарыңыздыайқастырыпұстаңыз.
Жоғарыдақайқолдыңсаусағықалғанынаназараударыңыз.
Нәтижелерінқағазғажазыпотырыңыз. Егержоғарыдаоңқолдыңсаусағыболса,
қағазға "2", солқолдыңсаусағыболса, "1"
депжазыңыз.
Жалғаннысананыкөздеңіз.
Көздегендеқайкөзіңізашыққалды? Солболса "1", оңболса "2"
санынжазыңыз.
Қолыңыздыкеудеңіздеайқастырыңыз.
Қайқолүстіндеқалды? Солболса "1", оңболса "2"
санынжазыңыз.
Шапалақтаңыз...
Жоғарыдақайқолқалды? Солболса "1", оңболса "2"
депжазыңыз.
ІҮ.
«Өзіндіғанаемес, өзгені де таны»
жаттығуы.
Ойыншарты:
Оқушыларғаауылғаеңбексіңіргенадамдардыңсуреттеріберіледі. Балалар
осы кісітуралы, оныңөзінеүлгі, өнегеболарлықісі, мінез –
құлқытуралыәңгімелейді.
Ү.
«Өзұстазыңызбенқарым – қатынасыңызқалай?»
жаттығуы.
Бізбағанаданберісыныпоқушыларыменжұмыстаржүрігіздік.
Ендікүделіктісыныпөмірінеетенеараласып, тәрбие мен
білімдіұштастырыпотырғансыныпоқытушыларыныңсыныпоқушыларытуралықаншалықтыжақсыбілетіндігінбайқаумақсатында,
яғниоқушы мен оқытушықарым –
қатынасықандайекендігінтексерейік.
Жүргізілужолы:
Сыныпқасабақберетінмұғалімдералдын – ала
төмендегідейсауалдарғажауаптолтырады. Мұғалім осы
сыныптағыбіроқушынытаңдапалып,
солоқушыныңатынансауалдарғажауапбереді.
Меніңесімім
Меніңсүйіктітүсім
Меніңсүйіктіісім
Меніңаяқ -
киімөлшемім
Меніңсүйіктіәнім
Меніңсүйіктіфильмім
Осындайсауалдарүлгісісыныпоқытушыларынаналдын
– ала алыныпқойылады да,
оқушыларжауабыменсалыстырылады.
ҮІ. Қорытынды.
Адамныңөз «Менін» сезінебастауын Абай атамызтіліменайтқанда,
кісініңөзіне - өзіұдайыесепберуінен, өзін - өзіаңғара,
байқайалуқабілетіненкөрінеді. Біріншісі -
өзбойындағыберекесіздіктен, екіншісі – тұйықтықтан, үшіншісі –
ұялшақтықтанарылғысыкеледі. Жоғарыдаөздерінбіразкемшіліктертуралы,
көптегенжақсылықтартуралыайтыпөттіңдер. Бәріміз де пендеміз,
жаратылыста кем – кетіксізадамболмайды, дегенменшындапқолғаалса,
адаммінезініңсөзсізөзгеретіндігіжаңалықемес.
Адам ғалам,
ғажайыпжеке - дара,
Жан құмары –
ізденгенмәңгі сана.
Өзіңді -
өзіңтанысаң – істің басы,
Түзегенөзғаламынболған
дана.