Материалдар / Өзбек әдебиеті 9- сынып ҚМЖ жаңартылған білім мазмұнында сабақ жоспары
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Өзбек әдебиеті 9- сынып ҚМЖ жаңартылған білім мазмұнында сабақ жоспары

Материал туралы қысқаша түсінік
жас мамандарға, тәжірибе алмасуға
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қараша 2020
721
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Узоқ муддатли режа бўлими

1-БЎЛИМ. ОТАЛАР СЎЗИ АҚЛНИНГ КЎЗИ

Мактаби

Чош тепа” умумий ўрта мактаби

Синфи:

9

Ўқитувчи исм-шарифи

Мамадалиева Камала

Куни:

Қатнашганлар сони: Қатнашмаганлар сони:

Дарс мавзуси

4-дарс. “Алпомиш” достони

Дарс таълимий мақсади

9.1. 1.1 бадиий асарни сюжетли-композицияли таҳлил қилиш

9.2.1.1 насрий, назмий, драматик матнлардаги

Дарс мақсадлари

Ўқувчиинг нутқи ривожланишида адабий тилнинг шевага хос сўзлардан фарқланишига эътибор қаратиш.

Муаллиф қиёфасининг ғоявий-услубий туташтирувчи сифатидаги ролини таҳлил қилиш

Баҳолаш мезонлари



-асардаги адабий тил ҳодисаларини ифодалаш турларини таҳлил қилади;

-муаллиф услубини баҳолашйди ва ўз фикрини билдиради;

- асардаги авлодлар давомийлиги кўринишини замонавий нуқтаи назардан қиёслаб, янгилигига баҳо бера олади.

Инсоний қадриятларни

сингдириш

Инсонпарварлик , ватанпарварлик каби хислатларни камол топтириш. Меҳр-оқибат,дўстона муносабатни онгига сингдириш.

Фанлараро боғланиш

Ўзбек тили, ўз-ўзини таниш, ҳаёт билан боғлаш

Мавзуга оид мақол, ҳаётий мисоллар келтириш орқали боғланиш

АКТ-дан фойдаланиш

кўникмалари

Мавзуга оид слайдлар.

Ўзлаштирилган билим

Алпомиш” достони ҳақида маълумотлари бор


Режаланган вақт

Режаланган машқ ва таҳлиллар (қуйида режаланган машқ ва таҳлилларнинг эслатмаси)

Ресурслар

Кириш

Ташкилий қисм:

2дақиқа






Асосий қисм:

Янги дарс:


10 дақиқа










Янги дарсни мустаҳкамлаш:

5 дақиқа

1.Шодлик давраси.

2.Дарсга ҳозирли кўриш

«Бир дақиқалик суҳбат»

  1. Қўнғирот эли нима учун ўн олти уруғли?

  2. Ойбўри ва Бойсари кимлар?

  3. Тўйларла бийларга қандай “ҳурмат” кўрсатилди?

  4. Ака-укаларнинг бош орзулари қандай?

Дескрипторлар:

- мустақил ҳолда саволларга жавоб беради,

- асар тимсоллари ҳақида ўз кўзқараши бор;

- оғзаки ва ёзма адабиётга хос хусусиятларни аниқлайди;

- тимсолларнинг салбий ва ижобий томонларини аниқлайди;

Янги дарс: «Алпомиш» достонининг қисмлари «Шарҳлаб ўқиш» усулида ўқилади ва мазмунини тушунтирадилар.

Луғатларнинг мазмунини таҳлил қилинг


Тушуниш ва саволларга жавоб бериш

1.Алпомишнинг қалмоқ юртига отланишига ким

сабабчи бўлди? Фикрингизни достон матнига суянган ҳолда далилланг.

2.Алпомишнинг от танлаши ҳикматига эътибор беринг.

3.Алпомиш, Қоражон ва Барчинойнинг бир хил туш кўришининг сабаби нимада деб ўйлайсиз?

4.Барчиной Алпомиш ва қалмоқ полвонлари олдига қандай шартлар қўйди?

Дескриптор

1.Алпомишнинг қалмоқ юртига отланиш сабабини достон матнига суянган ҳолда далиллайди.

2.Алпомишнинг от танлаши ҳикматига эътибор беради.

3.Алпомиш, Қоражон ва Барчинойнинг бир хил туш кўришининг сабабини шарҳлайди.

4.Барчиной Алпомиш ва қалмоқ полвонлари олдига қўйган шартларини билади.

2.Таҳлил ва талқин

1.”Воқеалар тоғи ” усули воситасида достон сюжет-композициясини таҳлил қилинг.

2.Достондан халқ педагогикаси, урф- одатлар, иримлар келтирилган ўринларни аниқланг ва жуфтликда муҳокама қилинг

3.Достондаги Қоражоннинг руҳий ҳолатини таърифланг.


Дескриптор

1.“Воқеалар тоғи ” усули воситасида достон

сюжет-композициясини таҳлил қилади

2.Достондан халқ педагогикаси, урф- одатлар,

иримлар келтирилган ўринларни аниқлайди

3.Достондаги Қоражоннинг руҳий ҳолатини

Таърифлайди.


Баҳолаш ва қиёсий таҳлил

1.”Алпомиш ” достонини сиз ўрганган достонлар билан қиёсий таҳлил қилинг.Ўхшаш ва фарқли томонларини аниқланг.

2.”Дўстлик – бебаҳо неьмат” мавзусида

беш дақиқали эссе ёзинг


Дескриптор

Алпомиш ” достон билан ўзи ўрганган достоннинг ўхшаш ва фарқли томонини аниқлайди

Дўстлик – бебаҳо неъмат ” мавзусида беш дақиқали эссе ёзади

Тушунчалари бириктирилиб, якуний хулоса қилинади.


Стикерлар, рангли фигуралар















Видеоролик


Дарснинг якун:

Ўзаро мулоқат:

Баҳолаш:

Уйга вазифа:

3 дақиқа

«ПОПС» формуласи орқали достонда илгари сурилган ғояни аиқланг Баҳолаш. Қолиплаштирувчи баҳолаш (ўз-ўзини ва бир-бирини баҳолаш).

Қайта боғланиш: «Бешбармоқ» усули орқали дарсдан олган таассуротларини ифодалайдилар


Расмлар

Стикерлар

бош бармоқ

Рефлексия:

1.ТМ ҳаққоний белгиланганми?

2.Ўқувчиларнинг барчаси ТМ га эриша олдими?

3.Эриша олмасалар, нима учун?

4.Дарсда табақалаштириш тўғри олиб борилдими?

5.Дарс босқичларида вақт тўғри сарфландими?

6.Дарс режасидан қандай четга чиқишлар бўлди, нима учун?









Умумий баҳо

Дарснинг яхши ўтган икки жиҳати (ўқитиш ҳақида ҳамда ўрганиш ҳақида ҳам ўйланинг)?

1:

2.

Дарсни яхшилашга нималар ёрдам беради (ўқитиш ҳақида ҳамда ўрганиш ҳақида ҳам ўйланинг)?

1:

2:

Дарс давомида синф ҳақида ёки алоҳида бир ўқувчиларнинг ютуқлари/қийинчиликлари ҳақида нима била олдим, кейинги дарсларда нималарга эътибор бериш зарур?










Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!