Материалдар / өзбек тілі пәнінен қашықтық сабақ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

өзбек тілі пәнінен қашықтық сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
оқушыларға және мұғалімдерге
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
05 Наурыз 2021
270
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Узоқ муддатли режа бўлими

Кўҳна дунё сабоқлари

Мактаби


Ўқитувчи исм-шарифи


Синфи: 11

Куни:

Қатнашганлар сони:

Қатнашмаганлар сони:

Дарс мавзуси

Мақсуд Шайхзода. Ҳаёти ва фаолияти

«Жалолиддин Мангуберди» драмаси

Таълимий мақсадлар



11.1.3 - матндан мустақил ҳолда муаммоларга ва муаллиф кўзқараши ифодасига боғлиқ цитата, парчаларни аниқлаш ва ифодали ўқиш

11.2.2 – матннинг бадиий хусусиятларига таянган ҳолда асарнинг мавзу ва муаммолар доирасини аниқлаш

11.3.1 – асар ғояси, қаҳрамонларига нисбатан оғзаки ва ёзма шаклда матннинг муаммолар доирасига шахсий фикрини тушунтирган ҳолда асарнинг маънавий ва эстетик қиймати, муаллиф усуллари нуқтаи назаридан асарга танқидий баҳо бериш

Дарс мақсади

матндан мустақил ҳолда муаммоларга ва муаллиф кўзқараши ифодасига боғлиқ парчаларни аниқлаймиз ва ифодали ўқиш;

матннинг бадиий хусусиятларига таянган ҳолда асарнинг мавзу ва муаммолар доирасини аниқлаш;

асар ғояси, қаҳрамонларига нисбатан оғзаки ва ёзма шаклда матннинг муаммолар доирасига шахсий фикрини тушунтириш, асарнинг маънавий ва эстетик қиймати, муаллиф усуллари нуқтаи назаридан асарга танқидий баҳо бериш.

Тил мақсадлари

Ўқувчиларнинг нутқ бойлигини ошириш. Асардаги луғат сўзларни ёзиб ўрганиш.

Таянч тушунча ва иборалар:

Баҳолаш мезонлари



матндан мустақил ҳолда муаммоларга ва муаллиф кўзқараши ифодасига боғлиқ парчаларни аниқлаймиз ва ифодали ўқийди;

матннинг бадиий хусусиятларига таянган ҳолда асарнинг мавзу ва муаммолар доирасини аниқлайди;

асар ғояси, қаҳрамонларига нисбатан оғзаки ва ёзма шаклда матннинг муаммолар доирасига шахсий фикрини тушунтириб, асарнинг маънавий ва эстетик қиймати, муаллиф усуллари нуқтаи назаридан асарга танқидий баҳо беради.

Инсоний қадриятларни

сингдириш

Инсонпарварлик , ватанпарварлик каби хислатларни камол топтириш. Меҳр-оқибат,дўстона муносабатни онгига сингдириш

Фанлараро боғланиш


Ўзбек тили,тарих ҳаёт билан боғлаш

Мавзуга оид мақол, ҳаётий мисоллар келтириш орқали боғланиш

АКТ-дан фойдаланиш

Мавзуга оид слайдлар, аудио, видеолавҳалар

Ўзлаштирилган билим

А.Қаҳҳорнинг “Муҳаббат” қиссасидан маълумотлари бор

Ресурслар

Рангли қоғоз А4 қоғози Смайликлар, стикер

11-синф ўзбек адабиёти

Саралаш /табақалаштириш

1.Ўқувчиларнинг иқтидорига қараб турлича топшириқлар беришни режалаштираман.

2.М.Шайхзоданинг ижоди ҳақида хронологик жадвал тузиш.

Дарснинг бориши

Режалаштирилган дарс босқичлари

Дарсда режалаштирилган фаолият


Дарснинг кириш қисми

7 дақиқа


Лирик саломлашиш

Ўқувчилар шеър мисраларини бириктириш орқали гуруҳларга бирикади.

Қирқма рангли қоғозларни бириктирганда: Х.Давроннинг “Мақсуд Шайхзода” шеърининг мисралари чиқиши керак:

Токи тирик экан фарзандинг, Ватан,

Улуғбек юлдузи токи осмонда –

Сен сохта ҳисларни олмагайсан тан,

Ўзбек номи мангу яшар жаҳонда.

Дарснинг асосий қисми

5 дақиқа





5-7 дақиқа















5-8 дақиқа



Матнолди топшириқлар:

  1. М.Шайхзода ҳаёти ва ижоди ҳақида нималарни биласиз?

  2. 2.Адибнинг қайси асарларини ўқигансиз?


Серқирра ижод соҳиби Мақсуд Шайхзода ҳаёти ва ижоди ҳақида видеолавҳа кўрсатилади:

https://www.youtube.com/watch?v=jVe5TZwrXUQ



Ҳасратим, қувончим, ғам, изтиробим.

Дунёда бор бўлса неча хил ранглар

Келсин, кўрсин, сенда юз карра кўпроқ

Эй, тилим, эй, элим, эй, она тупроқ…

Хуршид Даврон


Аслида қондош озарбайжон наслидан бўлиб, кейинчалик

ўзбек халқининг чинакам севимли шоири, ёзувчиси,

драматурги, забардаст олими сифатида донг таратган Мақсуд

Шайхзода 1908 йили Озарбайжоннинг Ганжа вилоятига

қарашли Оқтош шаҳрида туғилди.



Рисунок 1

Тушуниш ва саволларга жавоб бериш

1. Мақсуд Шайхзода неча марта сиёсий қатағондан жабр кўрган?

2. Адибнинг илмий ва педагогик фаолияти ҳақида тақдимот тайёрланг.

3.М.Шайхзоданинг шоир бўлиб етишишига сабаб бўлган тафсилотларни «Кластер» усули орқали ёритинг.


Солнце 1

Шайхзода


Дескрипторлар:

1. Мақсуд Шайхзода неча марта сиёсий қатағондан жабр кўргани ҳақида билади;

2. Адибнинг илмий ва педагогик фаолияти ҳақида тақдимот тайёрлайди;

3.М.Шайхзоданинг шоир бўлиб етишишига сабаб бўлган тафсилотларни «Кластер» усули орқали ёритади.


ЖАЛОЛИДДИН МАНГУБЕРДИ
Беш пардали тарихий фожиа

Дарсликдан драманинг БИРИНЧИ ПАРДА БИРИНЧИ КЎРИНИШи ролларга бўлиб ўқилади (220-224-бетлар)


Султон Муҳаммад Хоразмшоҳнинг муҳташам саройи. Султоннинг ўз қизи Султон-

бегимни Самарқанд ҳокими Амир Бадриддинга чиқариш тўйи. Хоразмча кийинган

қизлар қаторида келин – Султонбегим, самарқандча кийинган йигитлар қаторида куёв

Амир Бадриддин ўтирар эди. Бир ёқда ҳофизлар, машшоқлар, раққослар, соқийлар.

Келинга қараб қизлар ялласи

Рисунок 3

Топшириқлар

1. Драмадаги воқеалар қайси тарихий даврни ўз ичига олади?
2. Жалолиддин ким? Унинг шахси, қайси сулолага мансублигини «Кластер» усули асосиди ёритиб беринг.
3. Тасвирланган давр ҳақида билган маълумотлар билан ўртоқлашинг.


Дескрипторлар

1. Драмадаги воқеалар қайси тарихий даврни ўз ичига олганини изоҳлайди
2. Жалолиддиннинг шахси, қайси сулолага мансублигини «Кластер» усули асосиди ёритиб беради;.
3. Тасвирланган давр ҳақида билган маълумотлар билан ўртоқлашади.

Қолиплаштирувчи баҳолаш.


Давомини ўқиш:

Султонбегим оғасига май узатади. Жалолиддин ўзига хос жойда ўтиради. Ёнида Насавий. Хоразмшоҳ ўз вазир ва аъёнлари билан кириб келади. Ҳамма таъзим қилади. Шоҳ тахтга ўтиради. Соқчилар ва маддоҳлар шоҳ ҳузурига бориб мадҳия айтадилар .....


Қолиплаштирувчи баҳолаш.

Таҳлил ва талқин

1. Достон ҳақида ўз фикрларингизни «Тўрт фикр» усули орқали (бир гап билан)
билдиринг.
1. Фикр
2. Далил, исбот
3. Мисол
4. Хулоса, якун
2. Асар қаҳрамонига замон ва ижтимоий муҳитнинг умумлашма вакили сифатида
қаралиши ҳақида ўз фикрларингизни баён этинг.

Дескрипторлар

1.Достон ҳақида ўз фикрларингизни «Тўрт фикр» усули орқали (бир гап билан) билдиради.

2.Асар қаҳрамонига замон ва ижтимоий муҳитнинг умумлашма вакили сифатида қаралиши ҳақида ўз фикрларини баён этади.

Қолиплаштирувчи баҳолаш. «Рангли карточкалар»


«Муаллиф ўриндиғи» усули орқали Ғ.Ғулом фаолиятига ўз кўзқарашингизни ифодаланг.




4-5 дақиқа



2 дақиқа

Дарс якуни

5 дақиқа

ҚАЙТА БОҒЛАНИШ:

Дарс якунида ўқувчилар рефлексия олиб борадилар:

"Учта Л"

Ўқувчиларга дарснинг уч лаҳзасини аниқлаш тавсия этилади. Бунда улар дарс жараёнида уддасидан чиқа олган уч муваффақиятли лаҳзани аташ ҳамда келаси дарсда тузатишни талаб этадиган бир ҳаракатни аташ топширилади.


Уйга вазифа: Драманинг тўлиқ вариантини ўқинг.

Баҳолаш – ўқувчиларнинг материални ўзлаштириш даражасини қандай текширишни режалаштирасиз?

Қолиплаштирувчи баҳолаш (ўз-ўзини баҳолаш)

Қолиплаштирувчи баҳолаш (ўзаро бир-бирини баҳолаш)

Ўқитувчи баҳоси

Соғлик ва хавфсизлик техникасига риоя қилиш

Соғликни сақлаш технологиялари

Дам олиш дақиқалари.

Фаол иш-ҳаракат турлари. Ушбу дарсда қўлланиладиган хавфсизлик техникаси қоидаларининг моддалари

Дарс бўйича рефлексия

Дарс мақсадлари /таълимий мақсадлар ҳаққоний белгиланганми?

Ўқувчиларнинг барчаси ТМ-га эриша олдими?

Эриша олмасалар, нима учун?

Дарсда табақалаштириш/саралаш тўғри олиб борилдими?

Дарснинг босқичларида вақт тўғри сарфландими?

Дарс режасидан қандай четга чиқишлар бўлди, нима учун?


Умумий баҳо

Дарснинг яхши ўтган икки жиҳати (ўқитиш ва ўқиб-ўрганиш ҳақида ҳам ўйланинг)?

1:________________________________________________________________________

2:________________________________________________________________________

Дарс сифатини яхшилашга нима ёрдам бера олади (ўқитиш ва ўқиб-ўрганиш ҳақида ҳам ўйланинг)?

1:_______________________________________________________________________

2:______________________________________________________________________

Дарс давомида синф ҳақида ёки алоҳида ўқувчиларнинг ютуқ/камчиликлари ҳақида нимани аниқладим, келгуси дарсларда нимага аҳамият бериш






Текширди:



Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!