Оқу бағдарламасына
сәйкес оқыту мақсаттары
|
4.3.4.1 кейбір пайдалы
қазбалардың (бор, тұз, әктас,саз, мұнай, гранит, көмір,
табиғи газ) қолданылу саласын
анықтау
4.3.4.2 Қазақстанның негізгі пайдалы
қазбалары өндірілетін кен орындарын картадан
көрсету
4.1.2.2 алынған нәтижені оқушы таңдаған
формада ұсыну
|
Сабақ
мақсаты:
|
Барлық
оқушылар: Табиғат
ресурстарының түрі мен көздерін анықтай алады, шығу тегі бойынша
жіктей алады. Зерттеу жұмысы нәтижесінде көмірдің қасиеттерін атай
алады.
Оқушылардың басым
бөлігі: Оқушылар Қазақстанда қандайпайдалы қазбалар
өндірілетінін біледі, олардың кен орындарын шартты белгілерін
қолданып, картадан
көрсетеді.
Кейбір
оқушылар: Ақпарат көзін және жеке өмірлік тәжірибесін
қолданып, пайдалы қазбалардың тұрмыста, шаруашылықта қолданысы
туралы зерттеу жүргізеді.
|
Басы
10
мин
|
Психологиялық ахуал
қалыптастыру.«Ғажайып жылулық шынжыры» жылулық
шеңбері
Балалар
бір-бірінің қолдарынан ұстап, бір-біріне тілек айтады, жылы
күлкілерін сыйлайды.
Алдыңғы білімді еске түсіру
(ұжымда)
«Сұрақ-жауап»
арқылы
1. Пайдалы
қазбалар дегеніміз не?
2. Пайдалы
қазбалардың қандай түрлері
бар?
3. Шахта
дегеніміз не?
4. Карьер
деп қандай жерді
атайды?
5. Бұрғылау
әдісімен не
өндіріледі?
Жұмбақтың
шешуін табу.
1.
Қызуын
аямайды,
Көлікке азық
жасайды.
(Мұнай)
2. Қара
түсті отын,
Жанады жарқын.
( Көмір)
3.Мөлдір,әрі
түссіз,
Өзі табиғи
отын.
(Газ)
Бұлар қандай
заттар?
Ендеше осы
заттар
жанама?
Бүгінгі
сабағымыздың тақырыбы: Пайдалы қазбалар жана
ма?
|
.
Пайдалы
қазбаларды не
екенін
түсінеді.
Пайдалы
қазбаларды өндіретін орындарды
ажыратады.
Пайдалы
қазбалардың түрлерін ажырата
алады
|
ҚБ: Бас бармақ арқылы
бір-бірін бағалау
|
Жаратылыстану, 4 сынып, 2
бөлім.
30-31
бет.
Бигазина
П.
|
Сабақтың
ортасы
30
мин
|
Пайдалы
қазбалар қолдануына қарай үшке
бөлінеді:
1.Жанғыш пайдалы
қазбалар— тас
көмір,мұнай,газ
2.Кенді пайдалы
қазбалар-темір,алюмений,мыс,қорғасын,күміс,мырыш
3.Кенге жатпайтын пайдалы
қазбалар-(құрылыс материалдары)-ас
тұзы,фосфор,құм,саз,цемент.
Бүгін біз
жанғыш пайдалы қазбаларға тоқталамыз.Яғни: Көмір, Мұнай,
Газ
Мәтінді түсініп оқып, «торт
тілімі» әдісі арқылы сұрақтарға жауап
береді.
Оқушыларға «Атлас» картасынан
шартты белгілер туралы түсіндіріліп кетеді. Оқушылардың мақсаты:
Шартты белгілерді айыру арқылы, Қазақстанның қай жерлерінде жанғыш
пайдалы қазбалардың өндірілетіні туралы карта арқылы
көрсету.
Зерттеу
жұмысы.
-Оқушылар, менің қорапшамда не
бар деп ойлайсыңдар?
-Ия, бұл көмір. Ендеше
көмірдің қасиеттерін зерттеп
көрейік.
-Зерттеу мақсатында қандай
қасиеттерін байқадыңдар? Өз жауаптарыңды кестеге
түсіріңдер.
|
Мәтінді түсініп
оқиды.
Берілген сұрақтарға жауап
береді.
Шартты белгілермен танысады,
нәтижесінде бір-бірінен ажырата
алады.
Атлас картасын қолданып,
жанғыш пайдалы қазбалардың өндірілуі туралы
түсіндіреді.
Зерттеу жұмысына назар
аударады.
Көмірдің қасиеттерімен
таныспды.
Зерттеу нәтижесіндегі
жауаптарын кестеге
түсіреді.
|
|
|
Сабақтың
соңы
5
мин
|
Кері байланыс
«Уно» ойыны арқылы.
Шарты: мұғалім
бір-бір карточкадан әр оқушыға таратып береді(түрді түстер
қолданылуы тиіс)
Ал өзінде әр
түстен бір-бір карточкадан сақтап қояды. Мұғалім сыныпқа қызыл
карточканы көрсетсе, қызыл карточкалары бар оқушылар орындарынан
тұрып, бір-біріне сұрақ қояды(н/е мұғалімнің өзі). Осы арқылы білім
алушылардың сабақты қаншалықты меңгергенін анықтауға
болады.
|
Бүгінгі
сабақтан түйген ойлары мен тұжырымдарына байланысты
кері байланыс жасайды
|
«блоб ағашы» арқылы
кері байланыс жасау
|
|