4 курс студенті:
Рахманқұлова М. Ү.
Оқытушы: Болтаева
А.М.
Әл - Фараби атындағы
ҚазҰУ
ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ЖОО
СТУДЕНТТЕРІН ОҚЫТУДЫҢ МОТИВАЦИЯСЫ
(ПАКУЛИНА С.А., КЕТЬКО
С.М.)
«Педагогикалық ЖОО
студенттерінің оқу мотивациясы» психологиялық шындықтың мәнін ашуға
мүмкіндік беретін мотивтерді бөліп көрсету болып
табылады.
Әдістеме оқытудың сыртқы және
ішкі мотивациясында мотивтердің үш тобын бөлуге мүмкіндік береді:
жоғары оқу орнына түсу, нақты жұмыс істейтін кәсіби мотивтер және
олардың үстемдігі, оқу мотивациясының даму деңгейлерін анықтау.
Әдістеме жетістікке жету мотивациясының өзара байланысын, жоғары
оқу орнындағы студенттердің оқу мотивациясы мен бейімделуін, жоғары
оқу орнындағы оқу процесінде студенттердің құндылық көзқарастарын,
мотивациялық тренингтегі психодиагностиканы және тұтастай алғанда
тұлғаның әлеуметтік даму болжамын құру үшін пайдалы болуы мүмкін.
Екі мәлімдемені университет мамандығына бейімдеу кезінде әдістемені
педагогикалық емес бағыттағы жоғары оқу орындарында оқу
мотивациясын диагностикалау үшін пайдалануға
болады.
Нұсқаулық: бөлімде келтірілген
университетке түсу мотивтерін, нақты оқу мотивтері мен кәсіби
мотивтерін мұқият оқып шығыңыз. Педагогикалық ЖОО – да оқудың сіз
үшін маңызды себептерін бағалаңыз: 5 балл – өте маңызды, 3-4 балл –
маңызды, 0-2 балл-маңызды емес. Ойланбастан тез жауап
беріңіз.
Сауалнама
тексті:
№
|
Мотивтер
|
Ұпай
|
I. Бұл мамандықты таңдауға
не ықпал етті?
|
1
|
Кіру тегін, оқу ақысы
төмен
|
|
2
|
Мамандандырылған арнаулы
мектепте, арнайы сыныптағы
сабақтар
|
|
3
|
Жоғары білім алуға
ұмтылу
|
|
4
|
Отбасылық дәстүрлер,
ата-аналардың қалауы
|
|
5
|
Достар, таныстардың
кеңесі
|
|
6
|
Жоғары оқу орны мен
факультеттің беделі
|
|
7
|
Мамандыққа
қызығушылық
|
|
8
|
Дәл осы саладағы ең жақсы
қабілеттер
|
|
9
|
Өмірдің алаңсыз кезеңін
өткізуге деген ұмтылыс
|
|
10
|
Балалармен қарым-қатынас
ұнайды
|
|
11
|
Кездейсоқтық
|
|
12
|
Әскерге барғысы келмеу (ұлдар
үшін)
|
|
13
|
Балаларын тәрбиелеу үшін
педагогикалық білімді пайдалану (қыздар
үшін)
|
|
II. Сіздің іліміңізде Сіз
үшін не маңызды?
|
14
|
Келесі курстарда оқуды сәтті
жалғастырыңыз
|
|
15
|
Табысты оқу, емтихандарды
«жақсы» және «өте жақсы»
тапсыру
|
|
16
|
Терең және берік білім
алу
|
|
17
|
Кезекті сабақтарға үнемі дайын
болу
|
|
18
|
Оқу пәндерін оқуды
бастамаңыз
|
|
19
|
Группаластарыңыздан қалмауға
тырысыңыз
|
|
20
|
Педагогикалық талаптарды
орындау
|
|
21
|
Оқытушылардың құрметіне қол
жеткізу
|
|
22
|
Группаластарға үлгі
болу
|
|
23
|
Басқалардың мақұлдауына қол
жеткізіңіз
|
|
24
|
Нашар оқу үлгерімі үшін соттау
мен жазалаудан аулақ болыңыз
|
|
25
|
Интеллектуалды қанағат
алыңыз
|
|
III. Диплом алу сізге
мүмкіндік береді:
|
26
|
Әлеуметтік тануға, құрметке
қол жеткізу
|
|
27
|
Өзін-өзі жүзеге
асыру
|
|
28
|
Тұрақтылық кепілі
бар
|
|
29
|
Қызықты жұмысқа
орналасу
|
|
30
|
Жоғары жалақы алатын жұмысқа
орналасу
|
|
31
|
Мемлекеттік құрылымдарда жұмыс
істеу
|
|
32
|
Жеке ұйымдарда жұмыс
істеу
|
|
33
|
Мектепте жұмыс
істеу
|
|
34
|
Өз ісіңді
бастау
|
|
35
|
Аспирантурада
оқу
|
|
36
|
Өзін-өзі
жетілдіру
|
|
37
|
Диплом бүгінде ештеңе
бермейді
|
|
Зерттеу нәтижелерін өңдеу
және түсіндіру
Оқытудың ішкі мотивациясы
педагогикалық университетке түсудің ішкі мотивтерін, кең танымдық
мотивтерді және тиісті кәсіби мотивтерді қамтиды. Ұпайлардың жалпы
сомасы сұрақтар бойынша 75 балға тең ең жоғары мүмкін көрсеткішті
құрайды:
1) ЖОО-ға түсу себептері 2, 3,
7, 8, 10. Мүмкін болатын ең жоғары көрсеткіш = 25
балл,
2) нақты әрекет ететін оқу
мотивтері 13, 14, 15, 16, 24. Мүмкін болатын ең жоғары көрсеткіш =
25 балл,
3) кәсіби мотивтер 26, 27, 32,
34, 35. Мүмкін болатын ең жоғары көрсеткіш = 25
балл.
Оқытудың ішкі мотивациясының
жалпы ұпайларындағы мотивтердің әр тобы бірдей пайызды құрайды 33,
3 %.
Оқытудың сыртқы мотивациясы
педагогикалық университетке түсудің сыртқы мотивтерін, тар
оқу-танымдық мотивтерді және маңызды емес кәсіби мотивтерді
қамтиды. Ұпайлардың жалпы сомасы 105 балға тең ең жоғары мүмкін
көрсеткішті құрайды:
1) ЖОО-ға түсу себептері 1, 4,
5, 6, 9, 11, 12. Мүмкін болатын ең жоғары көрсеткіш = 35
балл.
2) нақты әрекет ететін оқу
мотивтері 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23. Мүмкін болатын ең жоғары
көрсеткіш = 35 балл.
3) кәсіби мотивтер 25, 28, 29,
30, 31, 33, 36. Мүмкін болатын ең жоғары көрсеткіш = 35
балл.
Оқу мотивациясының екі түрінің
ұпайларын теңестіру үшін оқытудың ішкі мотивациясынан алынған
ұпайлардың қосындысын 1,25-ке көбейту
керек.
ЖАУАП
ПАРАҒЫ
Т. А. Ә.
_____________________________________________________________________
Жынысы________________Мамандығы________________Факультет___________________
Жасы ________Курс______________________Группа_____________________________
Тексеру күні
_____________________________________
Оқытудың сыртқы және ішкі
мотивациясы шкалаларының диагностикалық
мәндері
Оқытудың ішкі
мотивациясы педагогикалық университетке
түсудің ішкі мотивтерін, кең оқу-танымдық мотивтері мен өзін-өзі
тәрбиелеу мотивтерін, тиісті кәсіби мотивтерді қамтиды және келесі
сипаттамаларға ие:
-
оқу процесінің өзінде кең
оқу-танымдық мотивтер бар (мамандыққа деген қызығушылық, табысты
оқу, терең білім алу, интеллектуалды қанағат алу, өзін-өзі жүзеге
асыру, өзін-өзі жетілдіру);
-
оқу пәнінің белсенділігі мен
тәуелсіздігіне негізделген оқу қызметін жалғастыру
тенденциясы;
-
оқу тапсырмасының күрделілігі
мен көлеміне артықшылық беру (оңтайлы қиындықтар мен қиын
тапсырмаларды артық көреді);
-
оқу іс-әрекетіндегі жоғары
когнитивті икемділік;
-
мәселені, оқу міндетін
шығармашылық шешу;
-
оқу пәні ЖОО ортасына және ЖОО
оқыту жүйесіне нәтижелі бейімделеді.
Оқытудың сыртқы
мотивациясы педагогикалық университетке
түсудің сыртқы мотивтерін, тар танымдық мотивтерді, маңызды емес
кәсіби мотивтерді қамтиды және келесі сипаттамаларға
ие:
-
мотивтер оқу процесінің өзімен
байланысты емес, оқу қызметінен тыс (курстастарынан қалыс қалмау,
оқытушылардың құрметіне қол жеткізу, басқалардың мақұлдауына қол
жеткізу, соттау мен жазадан аулақ болу, жеке ұйымдарда жұмыс
істеу);
-
сыртқы күшейтудің болуына,
басқаларға тәуелділікке негізделген оқу қызметін жалғастыру
үрдісі;
-
жеңілдетілген және көп уақытты
қажет етпейтін оқу әрекетіне артықшылық беріледі (қарапайым
тапсырмаларды, бағаны алу үшін қажет нәрсені
қалайды);
-
оқу іс-әрекетіндегі когнитивті
икемділік әлсіз;
-
шығармашылық басылады,
шиеленістің өсуіне ықпал етеді;
-
оқу пәні жоғары оқу
орындарының ортасына және жоғары оқу орындарының оқыту жүйесіне
бейімделеді.