Материалдар / Перпендикуляр және параллель түзулер

Перпендикуляр және параллель түзулер

Материал туралы қысқаша түсінік
Материал бастауыш мынып мұғалімдеріне арналады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
09 Қаңтар 2018
1425
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Пәні: математика 4-сынып Сабақтың тақырыбы: Перпендикуляр және параллель түзулер Мақсаты: Оқушыларда параллель және перпендикуляр түзулер жайлы алғашқы ұғымдар қалыптастыруОқушылардың алған білімдерін күнделікті өмірде пайдалану және өздігінен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру. Сілтеме: 4 сынып математика оқулығы, 138-142 беттер Күтілетін нәтиже: - Перпендикуляр және параллель түзулер Түзулерді бір-бірінен ажырата алады, сызуды үйренеді, мағлұмат алады- Өз ойларын еркін жеткізуге тырысады- Шығармашылық тапсырмалар арқылы ой-қиялдары дамиды- Жұппен, топпен жұмыс істеуге үйренедіСабақта қолданылатын ресурстар: таныстырылым, кесте, перпендикуляр және параллель түзулердің сызбасы,бейнероликтер. Оқыту әдістері: жұппен жұмыс, топтық, жұптық, жеке,ой қозғау, сұрақжауап Тапсырмалар: топтық, жұптық, жеке.Көрнекілігі: презентация, суреттер,бейнероликтер.Барысы Ұйымдастыру кезеңі Психологиялық ахуал туғызу «Көңіл-күй шкаласы ».  Тақтада ілулі тұрған термометрге оқушылар өз көңіл-күйлерін білдіретін смайликтер жапсырады. Бағалау шкаласын ілу. Әр тапсырма орындаған сайын смайликтер алып отырады.І. Қызығушылықты ояту «Миға шабуыл»
  • Көшеден жасыл адамды көрсеңдер не істейсіңдер? /жолдан өтеміз/
Ойланайық, пікірлесейік .Сурет бойынша жаңа сабақты жетекші сұрақтар арқылы түсіндіру. Суреттерден жаңа түзу түрлерін табады.1. «Білімланд» бейнероликтер көрсету. Сол бойынша жаңа тақырыпты анықтайды. ІІ. Мағынаны тану. Жаңа ақпарат Бір жазықтықта жатқан екі түзу қиылысуы да, қиылыспауы да мүмкін. Екі түзу қиылысуы үшін олардың ортақ нүктелері болуы керек екені белгілі.Техникада, тұрмыста ортақ нүктелері болмайтын түзулер де кездеседі.Мысалы:түзу жолдағы машинаның дөңгелектерінің іздері, түзу жолдағы темір жолдың, шаршының қарама-қарсы қырлары т.б.





Параллель түзулерді салу үшін сызба бұрыштық пен сызғыш пайдаланылады.

Параллель түзулерді жүргізу үшін:
  • Үшбұрышты сызғыштың бір жағын сызғышқа тіреп, оның екінші жағының бойымен а түзуін жүргіземіз;
  • Сызғыштың бойымен үшбұрты сызғышты жылжытып, екінші в түзуін жүргіземіз.
Алынған а және в түзулері өзара параллель болады.Берілген түзуде жатпайтын бір нүкте арқылы сол түзуге бір ғана параллель түзу жүргізуге болады.Егер жазықтықтағы екі түзу үшінші түзуге перпендикуляр болса, онда ол екі түзу параллель болады.
  • Бір жазықтықта жататын бір-бірімен қиылыспайтын екі түзу параллель түзулер деп аталады
  • Параллель түзулерде жатқан кесінділер параллель кесінділер деп аталады
  • Берілген түзуде жатпайтын бір нүкте арқылы сол түзуге бір ғана параллель түзу жүргізуге болады
Егер жазықтықтағы екі түзу үшінші түзуге перпендикуляр болса,онда ол екі түзу параллель болады.«||-параллельдік белгі.    a ||b Оқылуы: a түзуі b түзуіне параллель Параллель» сөзі гректің сөзі, қазақша баламасы «қатар жүруші» деген сөзінен алынған.

Тік бұрыш жасап қиылысатың түзулер перпендикуляр түзулер деп аталады.Осы суреттегі a және b түзулері 900 градусты бұрыш жасап қиылысады. Суретте тек бір бұрыш қана көрсетілген, бірақ қалған бұрыштар да 900 градусқа тең.a түзуінде жатқан D нүктесі арқылы, осы түзуге перпендикуляр b түзуін жүргізуге болады, және бұндай түзу тек біреу ғана.Перпендикулярлықты «құрылыс геометриясының негіздері» деп атайды.«Перпендикуляр» сөзінің мағынасы (латынның «тік бағыт» сөзінен алынған)Түзулердің перпендикулярлығын белгілеу үшін "" белгісі пайдаланылады. Жазылуы: ABCD. Оқылуы: "AB түзуі CD түзуіне перпендикуляр". Оқып үйренейік: жұптық жұмыс . №4 а) Дәптердің сызықтарын пайдаланып: перпендикуляр ВС және DA түзулерін;  ә) параллель АВ және СD түзулерін жүргіз. №5 Жеке жұмыс Дәптердің сызықтарын пайдаланбай, ТК мен ЕО перпендикуляр түзулерін жүргіз. Сергіту сәті:  Қол қимылдары арқылы параллель және перпендикуляр түзулер көрсету.№6 АВ кесіндісін сыз. Оны тең етіп екі бөлікке бөл (қақ бөл). Кесіндінің ұзындығын өлше. Оны 2-ге бөл. Осындай ұзындықты кесіндінің бір ұшынан бастап өлшеп салып, нүкте белгіле. Сол нүкте кесіндіні қақ бөледі. Топқа бөлу. 3 топқа сурет таратылады. Суреттегі ғимараттарды атайды және қандай түзулер күріп тұрғанын айтады.1-топқа Тәуелсіздік сарайы. Тәуелсіздік Сарайы - мемлекеттік ресми іс-шараларды, форумдарды, мәжілістерді, кездесулерді, съездерді өткізу орны болып табылады. Астана қаласы 2008 жылы 15 желтоқсанда ашылды.2- топқа. Бейбітшілік және келісім сарайыБейбітшілік пен келісім сарайы  архитектуралық құрылыс кешені, сәулет өнерінің бірегей туындысы. Ол Астана қаласының қолдан жасалған жота үстінде орналасқан. Пирамида іспетті етіп тұрғызылған сарай 2006 жылы 2 қыркүйекте салтанатты түрде ашылды.3-топқа . Астана қаласында орналасқан «Астана Опера» мемлекеттік опера және балет театры.21 маусым 2013 жылы ашылды.№7а) Шебер 7 күнде 49 аяқ киім, ал шәкірті 5 күнде 20 аяқ киім жөндеді. Шебер бір күнде шәкіртінен неше аяқ киім артық жөндеді? Ш: 49:7+ 20:5=3 Ж:4 аяқ киім артық жөндеді. Практикалық жұмыс. Тақтада орындау.







Түзулерді әріптермен белгілейді, жазады, оқиды, атайды. а||в , ABCDFM мен GN түзулері перпендикуляр емес, өйткені олардың бұрыштары тік емес,яғни 900 емес. m мен n түзулері параллель емес, өйткені m мен n түзулерінің арақашықтығы әртүрлі.Параллель түзлер бірдей қашықтықта орналасуы керек. «Шығармашылық тапсырма» Таяқшалардан түрлі геометриялық фигуралар құрастыру. - Егер біздің өмірімізде перпендикуляр және параллель түзулер болмаса... (оқушылар ойды жалғастырады.)Үйге тапсырма беру №9, 142 бет Үй тапсырмасын қалай орындау туралы нұсқау беру. Кері байланыс «Білім » шыршасы .Кері байланыс орнату. Стикерлерге оқушылар бүгінгі сабақтан не білгенін, көңіл – күйін жазады, ағаш суретіне орналастырады. Бағалау. 











«№33 жалпы орта білім беретін мектеп» КММ















«Перпендикуляр және параллель түзулер»(математика 4-сынып)















Өткізген:ИскалиеваЗ.Е.































Орал,2017ж.
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ