Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
практикалық араб тілі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Дәріс жоспары №1
Топ |
23-9-71 |
23-9-72 |
23-9-73 |
Дәрістің өткізілетін күні |
|
|
|
Пән аты: Практикалық араб тілі
Оқытушы: Сманова Хабиба
Дәрісхана: №
Дәрістің түрі: Практикалық араб тілі
Оқыту әдісі: Түсіндіру, баяндау, сұхбаттасу, көрнекілік, сөздік
Дәрістің тақырыбы: الاسد و الارنب و الوحوش
Дәрістің мақсаттары:
Білімділік: Араб тілі сөздіктерін жаттайды,сөйлем құрай алады
Дамытушылық: Сөйлем мазмұнын араб тілінде айта алады
Мәтіндегі оқиғадан керекті ғибратты алады
Тәрбиелік: Сөздік қорларын дамытып, еркін сөйлеуге баулу, ой-өрісін ойлау белсенділігін,сөйлеу шеберлігін, тіл мәдениетін дамыту.
Пәнаралық байланыстар: Мәбдәун-наху,Сарф бастаулары,Аш-шифаһия
Дәріске қолданылатын көрнекі құралдар: Топ журналы, қалам Үлестірмелі кеспе, плакат,оқулық, тақта, тақырыпқа қатысты суреттер
Дәріс барысы
І. Ұйымдастыру кезеңі (5мин): Оқушылармен сәлемдесу, дәрісхана тазалығын тексеру, оқушыларды түгелдеу, оқушылардың назарын сабаққа аударту.
ІІ. Оқушыларды мына тақырып бойынша тексеру (25мин):
Сұрақтар:
1. сөздерді арапшаға аудару: жарық, қысу, салбырап түсу, тарап, сына, суырып тастау, өліп кете жаздады, есіне танып қалды, ойда жүру, демалдыру, көңілсіздік, көңіл көтеру, Ахмедті шақырды, солқылдау
2.сөйлемдерді аудару: Науқасқа қарап тұрдым. Киімді ілгішке іл. Атам есіне тана жаздады. Жылап жібере жаздадым. Бұл іс басқа істен анағұрлым пайдалырақ. Алладан денсаулық сұраймыз. Бір жұмысым үшін, оның үйіне бардым. Тамақтануға кірістік
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру жоспары (40мин):
Түсіндірілетін сұрақтар тізімі:
1.Әкесіз - деген тексті оқып баяндап беру.
2.Жаңа сөздер: көз жас, ағу, болу, езілу, ұстау, жылап даусын көтерді, саған не болды
ІV. Жаңа сабақты бекіту (10мин):
Жалпы сұрау, үлестірмелі жазбаша парақшалар арқылы
V. Сабақты қорытындылау және бағалау (5мин):
Оқушыларды сұрақ-жауап арқылы қорытындылап, тапсырмаларды орындау дәрежесіне қарай білімдерін бағалау.
VI. Үй тапсырмасы (5мин):
Қолданылатын әдебиеттер: Мәбдәул-қирағат-3, Мәбдәун-наху,Сарф бастаулары,Аш-шифаһия
Оқытушы:___________________________
Кафедра меңгерушісі: :____________________
Әдіскер:_____________________
Шер, қуён ва ёввойи ҳайвонлар
Ҳикоя қилинишича, суви, ўт ўланлари ва ваҳший ҳайвонлари кўп бўлган ер бўлиб, унда баҳайбат шер бўлар эди. Ҳайвонлар шердан қўрқанликлари учун ундан (ўт ўланлардан) фойдалана олмасди. Кунларнинг бирида ҳайвонлар жамланди ва шернинг олдига келишди ва унга: “Сен бирортамизни қийинчилик ва машаққатдан кейин овлайсан. Бизда сен учун манфаат ва биз учун омонлик бўлган бир таклиф бор. Агар бизни тинч қўйсанг биз сенга ҳар куни тушлик вақтида биттадан ҳайвон келтирамиз”, деди. Шер бунга рози бўлиб, ҳайвонлар билан сулҳ тузди. Улар ҳам унга риоя қилдилар. Навбат қуёнга етиб, шернинг тушлигига айланганди. Қуён ҳайвонларга: “Агар сизларга зарар бермайдиган фикримга шерик бўлсаларинг сизларни шердан қутқаришимга умид қиламан”, деди. Улар: “Бизга қандай таклиф билдирасан?” дедилар. У: “Мени шерга олиб боргувчига, менга бироз муддат беришини буюринглар, мен озгина кечикиб бораман”, деди. Улар рози бўлишди. Қуён шернинг олдига бир ўзи кечикиб шер тушлик қиладиган вақт ўтганда секин келди. Шер оч қолганди, ғазабланиб ўрнидан турди ва у томонга қараб: -“Қаердан келаяпсан?” деди. Қуён. -“Мен ҳайвонларнинг элчисиман, сен учун менга бир қуённи қўшиб жўнатганди, йўлда менга бир шер эргашиб қуённи мендан олиб қўйди ва “Мен бу ерларнинг ва ундаги ҳайвонларнинг бошлиғиман”, деди. Мен унга: “Бу шоҳнинг тушлиги уни ғазаблантирма”, дегандим. У сени сўкиб хақорат қилди. Шуни айтиш учун олдингизга шошилиб келяпман”, деди. Шер: - Қани мен билан юр менга унинг жойини кўрсат-чи, деди. Қуён ичи тоза сувга тўла бўлган чуқур ёнига келди ва сувга қараб: “Мана ўша жой”, деди. Шер қараб, сувда ўзи билан қуённинг аксини кўрди ва қуённинг гапига шубҳа қилмади. Шер олишиш учун унинг устига сакради ва чўкиб кетди. Қуён шер билан қилган ишини бошқа ҳайвонларга билдириш учун уларнинг ёнига кетди.
Дәріс жоспары №2
Топ |
23-9-71 |
23-9-72 |
23-9-73 |
Дәрістің өткізілетін күні |
|
|
|
Пән аты: Практикалық араб тілі
Оқытушы: Сманова Хабиба
Дәрісхана: №
Дәрістің түрі: Практикалық араб тілі
Оқыту әдісі: Түсіндіру, баяндау, сұхбаттасу, көрнекілік, сөздік
Дәрістің тақырыбы: حقوق الولدين
Дәрістің мақсаттары:
Білімділік: Араб тілі сөздіктерін жаттайды,сөйлем құрай алады
Дамытушылық: Сөйлем мазмұнын араб тілінде айта алады
Мәтіндегі оқиғадан керекті ғибратты алады
Тәрбиелік: Сөздік қорларын дамытып, еркін сөйлеуге баулу, ой-өрісін ойлау белсенділігін,сөйлеу шеберлігін, тіл мәдениетін дамыту.
Пәнаралық байланыстар: Мәбдәун-наху,Сарф бастаулары,Аш-шифаһия
Дәріске қолданылатын көрнекі құралдар: Топ журналы, қалам Үлестірмелі кеспе, плакат,оқулық, тақта, тақырыпқа қатысты суреттер
Дәріс барысы
І. Ұйымдастыру кезеңі (5мин): Оқушылармен сәлемдесу, дәрісхана тазалығын тексеру, оқушыларды түгелдеу, оқушылардың назарын сабаққа аударту.
ІІ. Оқушыларды мына тақырып бойынша тексеру (25мин):
Сұрақтар:
1. сөздерді арапшаға аудару:
2.сөйлемдерді аудару:
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру жоспары (40мин):
Түсіндірілетін сұрақтар тізімі:
1.Әкесіз - деген тексті оқып баяндап беру.
2.Жаңа сөздер: көз жас, ағу, болу, езілу, ұстау, жылап даусын көтерді, саған не болды
ІV. Жаңа сабақты бекіту (10мин):
Жалпы сұрау, үлестірмелі жазбаша парақшалар арқылы
V. Сабақты қорытындылау және бағалау (5мин):
Оқушыларды сұрақ-жауап арқылы қорытындылап, тапсырмаларды орындау дәрежесіне қарай білімдерін бағалау.
VI. Үй тапсырмасы (5мин):
Қолданылатын әдебиеттер: Мәбдәул-қирағат-3, Мәбдәун-наху,Сарф бастаулары,Аш-шифаһия
Оқытушы:___________________________
Кафедра меңгерушісі: :____________________
Әдіскер:_____________________
Ота-онанинг ҳақлари
Сени бир неча ойлаб қорнида кўтариб, дунёга келтиришда азоб чеккан, ҳеч нарсани билмайдиган гўдаклигингдан эмизиб, қучоғида тарбия қилган, қанчадан-қанча кечаларни ухлашлигинг учун бешигингни атрофида бедор ўтказган онангнинг зиммангда кўп ҳақлари бор. Сен онангнинг бундай қийналганларидан ҳеч бирини сезмагансан. Агар сенга касаллик етиб, соғлигинг ўзгарса ёлғиз онанг ўлиб қолишингдан қўрқиб, хафа бўлиб, йиғлаб, атрофингда гир айланиб, тезроқ шифо топишлигингни Аллоҳдан дуо қилиб сўрайди. Эй ўқувчи, онанг сенинг роҳатинг йўлида азоб чекканларини кўз олдинга келтиришинг ва барча яхшиликларингни уни рози қилишга сарфлашлигинг лозим. Сенинг зиммангда онанг каби отанг учун ҳам катта ҳақ бор. Чунки у сени борлигингнинг сабабчисидир. У сенинг роҳатинг йўлида ўз қизиқишларини четга суриб, оилани тарбия қилиш учун доимо машаққат чеккан. Онанг тайёрлаб олдингга келтирган таом ва кияётган кийимларинг, ўқийдиган китобларинг ҳаммаси отангнинг касбидан эканлигини билмайсанми? Сен отангга яхшилик қилмоғинг ва уни яхши кўрмоғинг лозим. Ота-онангга яхшилик қилмоғинг Аллоҳ ҳузурида катта савобли иш бўлгани каби, уларга оқ бўлишлигинг гуноҳларнинг каттасидир. Аллоҳ таоло ҳақ сўзида айтади: “Уларга (Ота-онанга) уф дема, уларни жеркима ва уларга энг ширин сўзлардан сўзлагин”. (Исро сураси, 23-оят) Абу Ҳурайра розияллоҳу анҳудан ривоят қилинади: “Бир киши Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васалламнинг ҳузурларига келиб: “Дўстларим орасида яхшилик қилишлигимга энг ҳақлироғи ким?" деди. Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам: “Онанг”, дедилар. У киши: “Сўнгра ким?” деди. Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам: “Онанг”, дедилар. У киши: “Сўнгра ким?” деди. Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам: “Онанг” дедилар. У киши: “Сўнгра ким?” деди. Расулуллоҳ соллаллоҳу алайҳи васаллам: “Сўнгра отанг”, дедилар. Шер: Ким ота-онасига хурсандликда бўйинсиниб қилса эзгулик, Қайтар унга ўғилларидан хизмат, бўлсин у хурсандлик-ҳафалик. Кимки ота-онасига девоналикдан бўлса оқ, Насиб бўлмас унга боласидан яхшилик қилмоқ.
Дәріс жоспары №3
Топ |
23-9-71 |
23-9-72 |
23-9-73 |
Дәрістің өткізілетін күні |
|
|
|
Пән аты: Практикалық араб тілі
Оқытушы: Джанабаева Арайлым
Дәрісхана: №
Дәрістің түрі: Практикалық араб тілі
Оқыту әдісі: Түсіндіру, баяндау, сұхбаттасу, көрнекілік, сөздік
Дәрістің тақырыбы:الخطاف (Қарлығаш)
Дәрістің мақсаттары:
Білімділігі: Араб тілі сөздіктерін жаттайды,сөйлем құрай алады
Дамытушылығы: Сөйлем мазмұнын араб тілінде айта алады
Мәтіндегі оқиғадан керекті ғибратты алады
Тәрбиелігі: Ата-ананы құрметтеудің қаншалықты маңызды екенін түсінеді
Пәнаралық байланыстар: Мәбдәун-наху,Сарф бастаулары,Аш-шифаһия
Дәріске қолданылатын көрнекі құралдар: Топ журналы, қалам Үлестірмелі кеспе, плакат,оқулық, тақта, тақырыпқа қатысты суреттер
Дәріс барысы
І. Ұйымдастыру кезеңі (5мин): Оқушылармен сәлемдесу, дәрісхана тазалығын тексеру, оқушыларды түгелдеу, оқушылардың назарын сабаққа аударту.
ІІ. Оқушыларды мына тақырып бойынша тексеру (25мин):
Сұрақтар:
1. сөздерді арапшаға аудару: азап шегу, құшақ,ояу, ұйқысыз,сезу,сырқаттану, асыру,бағынбау,асырау, жекіру,жылы жұмсақ,ауырлық,жеңілдік,ақымақтық
2.сөйлемдерді аудару: Ата-ананың құқығы деген мәтінді қазақшаға аудару
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру жоспары (40мин):
Түсіндірілетін сұрақтар тізімі:
1.Қарлығаш - деген тексті оқып баяндап беру.
2.Жаңа сөздер: жарып шығу, тосын,шеті, көлшік, сабан, төмен ұшу, бақылау, ескі, сылау, құрғату, азықтандыру
ІV. Жаңа сабақты бекіту (10мин):
Жалпы сұрау, үлестірмелі жазбаша парақшалар арқылы
V. Сабақты қорытындылау және бағалау (5мин):
Оқушыларды сұрақ-жауап арқылы қорытындылап, тапсырмаларды орындау дәрежесіне қарай білімдерін бағалау.
VI. Үй тапсырмасы (5мин):
Қолданылатын әдебиеттер: Мәбдәул-қирағат-3, Мәбдәун-наху,Сарф бастаулары,Аш-шифаһия
Оқытушы:___________________________
Кафедра меңгерушісі: :____________________
Әдіскер:_____________________
Қалдирғоч
Қалдирғоч кўчманчи қушлар синифидан ҳисобланиб, унинг оқ кўкраги ва иккита ялтироқ қоп-қора қаноти бор. Унинг учиш тезлиги поезддан ҳам тез бўлиб, олтмиш мил масофани бир соатда қийинчиликсиз, машаққатсиз босиб ўтади. Уларнинг турлари жуда кўп. Бир тури жуссаси кичик кулранг бўлиб, денгиз соҳилларига мослашгани учун у ерда ин қуриб яшайди. Улардан орқаси қизил доғли яна бир тури бўлиб, бу қалдирғочлар тўтидан кичик бўлади ва уларни Миср аҳли “хузойрий”, деб номлайди. Қалдирғочларнинг қанотлари ингичка, узун тоғларда яшашга мослашган навлари ҳам бор. Қалдирғочларнинг барча турлари пашша, чивин ва ундан бошқа ҳашоротлар билан озуқаланади. Улар инсонларга яқин бўлиб, масканларида ин қурса ҳам, одамларнинг қўлидан овқат емайди ва бирор нарса кутмайди. Қалдирғочлар озуқаланадиган ҳашоротларнинг баъзилари ўлиб, баъзилари қишги уйқуга кетганида, шаҳарларимизни ташлаб, совуқ кунлар келмасидан олдин, Африка ва Осиёдаги иссиқ шаҳарларга йўл оладилар. Шаҳримизга баҳорнинг ўрталарида, кунлар исиб, пашша ва чивинлар тухумдан чиқиб, кўпайиш арафасида қайтадилар. Қалдирғочлар ўз инини ажойиб тарзда уй тўсинлари ёнидан кўча ва кўлмак четидаги лойга соч, самон кабиларни аралаштириб қуради. У инини босқичмабосқич қуриб боради, ҳар куни эрталаб бир қаватдан қуради ва уни қуриши учун эртанги кунгача тарк этади. Эртаси куни қайтиб, уни яна бир қаватга оширади. У шу йўсинда давом этиб, инини ўн кунлар атрофида биткизади. Уни ўз эҳтиёжига кўра қуради. Кўпинча келгуси йили эски инига қайтади ва янги лой билан уни мустаҳкамлайди ва урғочиси унга тухум қўйиб, бола очади. Агар қалдирғочни яхшилаб кузатсангиз уни бошингиз узра учиб ўтиб, ҳавони чинқириққа тўлдирганига гувоҳ бўласиз. Баъзида уни ер сатҳига пастлаб учиб юрганини кўриб, қилаётган ишининг ҳаммасини ўйин деб ўйлайсиз. Ваҳоланки у ўзи ва полапонлари учун ҳашоротларни шу ҳолатда тутишга одатланган.
Дәріс жоспары №4
Топ |
23-9-71 |
23-9-72 |
23-9-73 |
Дәрістің өткізілетін күні |
|
|
|
Пән аты: Практикалық араб тілі
Оқытушы: Сманова Хабиба
Дәрісхана: №
Дәрістің түрі: Практикалық араб тілі
Оқыту әдісі: Түсіндіру, баяндау, сұхбаттасу, көрнекілік, сөздік
Дәрістің тақырыбы: عمر بن الخطاب و العجوز (Омар ибн Хаттаб пен кемпір)
Дәрістің мақсаттары:
Білімділігі: Араб тілі сөздіктерін жаттайды,сөйлем құрай алады
Дамытушылығы: Сөйлем мазмұнын араб тілінде айта алады
Мәтіндегі оқиғадан керекті ғибратты алады
Тәрбиелігі: Ата-ананы құрметтеудің қаншалықты маңызды екенін түсінеді
Пәнаралық байланыстар: Мәбдәун-наху,Сарф бастаулары,Аш-шифаһия
Дәріске қолданылатын көрнекі құралдар: Топ журналы, қалам Үлестірмелі кеспе, плакат,оқулық, тақта, тақырыпқа қатысты суреттер
Дәріс барысы
І. Ұйымдастыру кезеңі (5мин): Оқушылармен сәлемдесу, дәрісхана тазалығын тексеру, оқушыларды түгелдеу, оқушылардың назарын сабаққа аударту.
ІІ. Оқушыларды мына тақырып бойынша тексеру (25мин):
Сұрақтар:
1. сөздерді арапшаға аудару: жарып шығу, тосын,шеті, көлшік, сабан, төмен ұшу, бақылау, ескі, сылау, құрғату, азықтандыру
2.сөйлемдерді аудару: Қарлығаш деген мәтінді қазақшаға аудару
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру жоспары (40мин):
Түсіндірілетін сұрақтар тізімі:
1.Омар ибн Хаттаб пен кемпір - деген тексті оқып баяндап беру.
2.Жаңа сөздер: тарту, зер салып қарау, түрін өзгерту,қараңғы,пікір қылу, ошақ тас, жалығу, құлай жаздады, еңіреу,ақырын, басшы, қарамағындағылар, жұбандыру, жұбаныш,басқару,тастамаймын, азық, мүмкін, рұқсат беру, майда тастар
ІV. Жаңа сабақты бекіту (10мин):
Жалпы сұрау, үлестірмелі жазбаша парақшалар арқылы
V. Сабақты қорытындылау және бағалау (5мин):
Оқушыларды сұрақ-жауап арқылы қорытындылап, тапсырмаларды орындау дәрежесіне қарай білімдерін бағалау.
VI. Үй тапсырмасы (5мин):
Қолданылатын әдебиеттер: Мәбдәул-қирағат-3, Мәбдәун-наху,Сарф бастаулары,Аш-шифаһия
Оқытушы:___________________________
Кафедра меңгерушісі: :____________________
Әдіскер:_____________________
Умар ибн Хаттоб ва кампир
Аббос ибн Абдулмутталлиб айтади: Мўминларнинг амири Умар розияллоҳу анҳунинг уйини қасд қилиб қоронғу кечада кўчага чиқдим. Йўлнинг ўртасида кетаётган вақтимда бир аъробий шахсни кўрдим, у кийимимдан тортиб: “Мен билан юр эй Аббос”, деди. Аъробийга тикилиб қараб билдимки, у мўминларнинг амири бўлиб, юзини ўзгартирган эди. Тўхтаб салом бердим ва унга “Қаерга кетяпсиз эй, мўминларнинг амири?” дедим. У: "Бу қоронғу кечада араб маҳаллаларини айланишни хоҳладим", деди. Кеча салқин эди, мен ҳам унга эргашиб, орқасидан боравердим. У араб чодирлари ва уйлари орасида айланиб, улар ҳақида охирига келгунимизча фикр юритар эди. Маҳалладан чиқишга яқин қолгандик, бир чодир ичида қари аёл ва унинг атрофида йиғлаб бақираётган болаларини кўрдик. Уларнинг ҳузурида бир ўчоқ бўлиб, тагида олов ёнар, ўчоқнинг устида эса қозон бор эди. Аёл болаларига: “Озроқ сабр қилинглар, овқат пишади ейсизлар”, дер эди. Узоқ турдик, Умар гоҳ кампир ҳақида фикр юритар гоҳ болаларига қарар эди, туришимиз чўзилиб кетди. Унга: - “Эй мўминларнинг амири, сизни тўхтатган нарса нима, юринг кетдик”, дедим. Умар: - Аллоҳга қасамки, болаларига овқат қуйиб беришини, ейишларини ва