Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
практикалық араб тілі
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Дәріс жоспары №1
Топ |
23-9-91 |
23-9-92 |
23-9-93 |
23-9-94 |
Дәрістің өткізілетін күні |
|
|
|
|
Пән аты: Практикалық араб тілі
Оқытушы: Сманова Б
Дәрісхана: №
Дәрістің түрі: Практикалық араб тілі
Оқыту әдісі: Түсіндіру, баяндау, сұхбаттасу, көрнекілік, сөздік
Дәрістің тақырыбы: Жазылмаса да, созып оқылатын әріптер. Жазылса да, оқылмайтын әріптер. Уасл – қосып оқу.
Дәрістің мақсаттары:
Білімділік: Араб тіліндегі сөздердің оқылуындағы ерекшеліктерін үйренеді
Араб тілі сөздіктерін жаттайды,сөйлем құрай алады
Дамытушылық: Құрамында ауру әріптер кездескен сөздерді оқуды үйренеді, араб әріптерінің ерекшелігін біледі
Мәтіндегі оқиғадан керекті ғибратты алады
Тәрбиелік: Сөздік қорларын дамытып, еркін сөйлеуге баулу, ой-өрісін ойлау белсенділігін,сөйлеу шеберлігін, тіл мәдениетін дамыту.
Пәнаралық байланыстар: Құран, тәжуид, сарф
Дәріске қолданылатын көрнекі құралдар: Үлестірмелі кеспе, плакат,оқулық, тақта, тақырыпқа қатысты суреттер
Дәріс барысы
І. Ұйымдастыру кезеңі (5мин): Оқушылармен сәлемдесу, дәрісхана тазалығын тексеру, оқушыларды түгелдеу, оқушылардың назарын сабаққа аударту.
ІІ. Оқушыларды мына тақырып бойынша тексеру (25мин):
Сұрақтар:
1. Араб әріптерінің жазылуы, оқылу ерекшеліктері
2. Мәд әріптерінің ерекшеліктері
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру жоспары (40мин):
Түсіндірілетін сұрақтар тізімі:
1.Уасл- жасалатын, яғни, қосылып оқылатын екі сөздің бірінші сөзінің соңы немесе екінші сөзінің басы харекелі болса немесе екеуіде харекелі болса, әдеттегідей уасл етіп оқылады
2. الاسقاط - түсіру, әріпті оқымау.
*егер бірінші сөздің соңғы әрібі мәд әрібі болып келсе, онда бұл әріп оқылмастан одан алдыңғы әріппен екінші сөзді жалғап оқыды. Мысалы:
قومنا ا تخذوا-قومن ا تجذوا
ІV. Жаңа сабақты бекіту (10мин):
Жалпы сұрау, үлестірмелі жазбаша парақшалар арқылы
V. Сабақты қорытындылау және бағалау (5мин):
Оқушыларды сұрақ-жауап арқылы қорытындылап, тапсырмаларды орындау дәрежесіне қарай білімдерін бағалау.
VI. Үй тапсырмасы (5мин):
Қолданылатын әдебиеттер: Мәбдәул-қирағат-1, Мәбдәун-наху,Сарф бастаулары,Аш-шифаһия
Оқытушы:___________________________
Кафедра меңгерушісі: :____________________
Әдіскер:_____________________
Уасл қосып оқу
Уасл-сөздікте: « бір нәрсені басқа бір нәрсеге жеткізіп, жалғастыру, қосу, бірлестіру» мағыналарына келеді. Тәжуид ілімінде: бір сөзді өзінен кейінгі сөзбен дыбысты тоқтаспастан жалғап оқуды уасл деп атайды.
Құран оқу барысында бір сөзді өзіне көршілес болған келесі сөзге қосып оқуға қатысты жағдайлар:
1) Уасл- жасалатын, яғни, қосылып оқылатын екі сөздің бірінші сөзінің соңы немесе екінші сөзінің басы харекелі болса немесе екеуіде харекелі болса, әдеттегідей уасл етіп оқылады. Мысалы:
бірінші сөзінің харекелі болуы:رب العالمين
екінші сөзінің басы харекелі болуы: وكن من الشاكرىن
екеуіде харекелі болуы: الحمد الله
2) Уасл жасалатын, яғни, қосылып оқылатын екі сөздің бірінші сөзінің соңы мен екінші сөзінің басы сукунды болса, бірінші сөздің сукун болған соңғы әрібі اَلاْسْقاتُ етіледі, яғниоқылмайды немесе التحريك етіледі, яғни хареке беріліп оқылады.
А)الاسقاط- түсіру, әріпті оқымау.
*егер бірінші сөздің соңғы әрібі мәд әрібі болып келсе, онда бұл әріп оқылмастан одан алдыңғы әріппен екінші сөзді жалғап оқыды. Мысалы:
قومنا ا تخذوا-قومن ا تجذوا
Дегенмен متكلم дамирі болған, яғни, бірінші жақ жекеше түр дамирі болғанى
әрібі бұл қағидадан тыс. Олар фатхамен оқылады.
Мысалы:ربى الذي
Тәнуиндер сукунді нуннің үкімінде болғандықтан, бұлар да касралы нун болып оқылады.
Дегенмен мына сөздер касрамен харекеленбейді:
1) حرف الخر من (من жәр әрібі) фатхамен харекеленеді.
Мысалы:من الجنة/ من الله
2) هم/ كم / انتم секілді көпше түр дамирлерінің мимдері даммамен харекеленеді. Мысалы: وانتم الاعلون/ يبلوكم الله/ هم المفلحون
3) Алдыңғы әрібі фатхалы болған көпше түр уәулары даммамен харекеленеді. Мысалы:ولاتنسوا الفضل/ فلا تجشوا الن
Дәріс жоспары №2
Топ |
23-9-91 |
23-9-92 |
23-9-93 |
23-9-94 |
Дәрістің өткізілетін күні |
|
|
|
|
Пән аты: Практикалық араб тілі
Оқытушы: Сманова Б
Дәрісхана: №
Дәрістің түрі: Практикалық араб тілі
Оқыту әдісі: Түсіндіру, баяндау, сұхбаттасу, көрнекілік, сөздік
Дәрістің тақырыбы: Уақф-тоқтау
Дәрістің мақсаттары:
Дамытушылығы: Құран оқу барысында тоқтауларға мән береді;
Білімділігі: Араб тіліндегі сөздердің оқылуындағы ерекшеліктерін үйренедіТәрбиелігі: Сөздік қорларын дамытып, еркін сөйлеуге баулу, ой-өрісін ойлау белсенділігін,сөйлеу шеберлігін, тіл мәдениетін дамыту
Пәнаралық байланыстар: Құран, тәжуид, сарф
Дәріске қолданылатын көрнекі құралдар: Үлестірмелі кеспе, плакат,оқулық, тақта, тақырыпқа қатысты суреттер
Дәріс барысы
І. Ұйымдастыру кезеңі (5мин): Оқушылармен сәлемдесу, дәрісхана тазалығын тексеру, оқушыларды түгелдеу, оқушылардың назарын сабаққа аударту.
ІІ. Оқушыларды мына тақырып бойынша тексеру (25мин):
Сұрақтар:
Уасл деген не?
Уаслдің ерекшелігі;
Жазылуында және оқылуында ерекшелігі бар әріптер
ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру жоспары (40мин):
Түсіндірілетін сұрақтар тізімі: Құран аяттарын оқу арқылы түсіндіру: Уақф- сөздікте: «тоқтау, тоқтату бір сөзді өзінен кейінгі сөзден бөлу, сөзді харекесінен айыру» мағыналарына келеді. Тәжуид ілімінде: Оқуды қайта жалғастыру ниетімен дем алатындай уақыт дыбысты үзу- уақф деп аталады
ІV. Жаңа сабақты бекіту (10мин):
Сұрақ қою арқылы;
Уақф деген не?
Уақфтың қандай түрлері бар?
Уақфты білудің пайдасы
V. Сабақты қорытындылау және бағалау (5мин):
Оқушыларды сұрақ-жауап арқылы қорытындылап, тапсырмаларды орындау дәрежесіне қарай білімдерін бағалау, Тоқтаулардың түрлерін ажырату;
Құран аяттарын қағидаға сай оқу
VI. Үй тапсырмасы (5мин):
Қолданылатын әдебиеттер: Мәбдәул-қирағат-1, Мәбдәун-наху,Сарф бастаулары,Аш-шифаһия
Оқытушы:___________________________
Кафедра меңгерушісі: :____________________
Әдіскер:_____________________
Уақф-тоқтау
Уақф- сөздікте: «тоқтау, тоқтату бір сөзді өзінен кейінгі сөзден бөлу, сөзді харекесінен айыру» мағыналарына келеді. Тәжуид ілімінде: Оқуды қайта жалғастыру ниетімен дем алатындай уақыт дыбысты үзу- уақф деп аталады.
Уәқф белгілерінің кестесі
№ |
Үкімі |
Белгіленуі |
Атауы |
1 |
Яғни міндетті түрде тоқтау керектігін, тоқтамай өтсе мағынаның бұзылатынының белгісі. |
م |
الوقف اللازم |
2 |
Сөздің толық болған жерлеріне қойылады. Уақф абзал, уасл жәйіз. Яғни тоқтаған дұрыс, дегенмен өтсе де болады. |
ط |
الوقف المطلق |
3 |
Бұл белгі қойылған жерде уақф жасау немесе уасл жасау жәйіз. |
ج |
الوقف الجايز |
4 |
Тоқта дегенді білдіреді. Уақф абзал, уасл жәйіз. |
قف |
علامة الوقف |
5 |
Бір жағынан уасл жасау, бір жағынан уақф жасау керек жерлерге қойылған. Уасл абзал, уақф жәйіз. Егер тоқталса керіден алынбайды. |
ز |
الوقف المجوز |
6 |
Уасл абзал, уақф жәйіз. Егер тоқталса керіден қайта алынбайды. |
ق |
علامة الوصل |
7 |
Уасл абзал, уақф жәйіз. Егер тоқталса керіден қайта алынбайды. |
صلي |
الوصل |
8 |
Тоқтама деген белгі Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |