Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Profession
Материал туралы қысқаша түсінік
Мұғалімдерге арналған сабақ жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
31 Мамыр 2018
342
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
LESSON PLAN
LESSON: Unit 4 Professions | School: Taldysay secondary school | |
Date: 06.12.2017y | Teacher name: Sakyp A. | |
CLASS: 5a | Number present: 8 | absent: |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to | ||
Lesson objectives | All learners will be able to: | |
Most learners will be able to: | ||
Some learners will be able to: | ||
Language objective | Learners can: | |
Key words: hairdresser, vet, footballer, mechanic, teacher, photographer, nurse, secretary, pilot. | ||
Previous learning | ||
Plan | ||
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | Resources |
Start1 min | Greeting (W) | |
2 min | Warm-up (W)«ШАТТЫҚ ШЕҢБЕР»Dear boys and girls! Let’s wish each othergood wishes:I wish you good health and… | |
Middle | ||
4 min 4 min 5 min 8 min 3 min 3 min | People work songVocabulary (Listen\repeat\learn) (G) Divided into two group. Students find the picture in the box. The next tasks: look at the presentation on the new words. I read and your repeats after me, translate these words in English, Kazakh and Russian then open your dictionary and write down new words.1. Teacher [ʹti: tʃə] - мұғалім2. Doctor [ʹdɒktə] - дәрігер3. Painter [ʹpeıntə] - суретші4. Musician [mju:ʹzıʃ(ə) n] - музыкант5. Policeman [pəʹli: smən] - полиция6. Driver [ʹdraıvə] - жүргізуші7. Dentist [ʹdentıst] – тіс дәрігері8. Builder [ʹbıldə] - құрылысшы9. Firefighter ['faiə, faitə] – өрт сөндіруші10. Hairdresser [ʹheə͵dresə] – шаштараз11. Cook [kʋk] – аспазшы Revision Using the verb "to be""To be" - am, is, are Time for Activity About professions | Video Pictures Presentation Power Point Cards computer with projector. |
End3 min 3 min 4 min | (W) Formative assessmentTask Look at the picture and spell the professions.Descriptor A learner • writes the name of professions; • spells the words accurately. (W)Active learning In these pictures you must find professions that working with people, art professions and working with machine . You must divide these types of professions. Feedback Riddles He works at the airport. He likes planes. He is a pilot. She is very kind. She works in the hospital. She is a doctor. She is my mother. She works at home. She is a housewife. Who drivers cars, buses? He is driverShe works in the hospital, too. She treats the teeth. She is a dentist. Who sing different song?She is musicianHe is ten. He studies at school. He likes English. He is a pupil. He is strong and brave. He works in the police station. He is a policeman. Who different images? He is painter | |
Home task: What do you want to be in the future (essay) | ||
Additional information | ||
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment – how are you planning to check learners’ learning? | Cross-curricular links Health and safety check ICT links Values links |
- Were the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all learners achieve the LO? If not, why?Did my planned differentiation work well? Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why? | - Monitor individual / group work, listen to discussions, check sts’ understanding of classroom instructions- Consider results of self-assessment and peer assessment | - Use water based markers- Work with the SMART board not more than 10 minutes. Make short breaks.- Ensure proper ventilation- Monitor classroom space when sts start moving around- Check sockets’ safety |
Reflection | The lesson objectives/learning objectives were enough realistic. The learners have learnt to work individual today. My planned differentiation work well. | |
Summary evaluation What two things went really well (consider both teaching and learning)?1:2:What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?1:2:What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson? | ||
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша