Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Professions 2
Материал туралы қысқаша түсінік
қысқа мерзімді жоспар
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
18 Қаңтар 2019
513
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson plan
Unit 4. The world of work | School:№ 53 G.Musirepov | |
Date: 05.12.2018 | Teacher name: Esentaeva Gulzhamal | |
CLASS: 5 Б | Number present: 12 | absent: |
Lesson title: | Professions 2 | |
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme) | 5.W8 Spell most high-frequency words accurately for a limitedrange of general topics5.L6 Deduce meaning from context in short, supported talk onan increasing range of general and curricular topics5.L7 Recognise the opinion of the speaker(s) in basic, supportedtalk on an increasing range of general and curricular topics | |
Lesson objectives | All learners will be able to understand and use the new words in the sentences.Most learners will be able to deduce meaning from context in short, supported talk on an increasing range of general and curricular topics Some learners will be able recognise the opinion of the speaker(s) in basic, supported talk on an increasing range of general and curricular topics | |
criteria | Learners can:-respond with limited flexibility at sentence-recognise typical features at word, sentence- recognise typical features at word, sentence | |
Values links | 3) A secular society with high spirituality | |
Cross-curricular links | Kazakh, Russian, Self study | |
Previous learning | Names of formal and informal professions. | |
Plan | ||
Planned timings | Planned activities (replace the notes below with your planned activities) | Resources |
Start5 min | Org. moment-Greeting.-Dividing into 2 groups by method “Mozaik”Warm up. Stay in a circle and write only one word wich describe your partner. | pictures |
Middle10 min 10 min 5 min 10 min | Brainstorming: show the video about professions Task 1. Look at the picture and spell the professions DescriptorA learner• writes the name of professions;• spells the words accurately. Answer the question: What is he going to be?Transcript: What will I be when I grow up?When I grow up I’ll work with animals. I don’t know which job yet. Maybe like my brother.He’s a special vet. He looks after scary snakes, some just out of eggs. He says that snakes are easy as they don’t have any legs.My father is a scientist. He works to save rare birds. Some are really clever and can even say some words. “How do you do.”My mother is a dog groomer. She loves dogs big or small. Once she styled a poodle. It looked just like a ball. My sister, she trains dolphins. They practice in the pool. She hears the dolphins talk and sing.That sounds really cool! So many animal jobs to choose but which one’s right for me? Because I’m only ten years old, I’ll have to wait and see.A learner• completes sentences with right words;• chooses True or False;• answers the question. Task2 Listen to the information and fill in the gaps. Write the missing words in the sentences.Example: My brother is a special vet. He looks after scary ___snakes____. He says snakes are _______________ because they don’t have any legs.My father is a scientist who works to save rare _______________.Some birds are very _______________ and can say some words.My mother is a dog groomer. She _______________ all dogs!Once she styled a poodle to look like a _______________.My sister trains _______________ and they practice in the pool.She hears the dolphins _______________ and sing. Listen again and choose the right answer.His brother is a teacher. True FalseHis mother is a dog groomer. True FalseHis sister works with dolphins. True FalseHe is going to be a scientist. True FalseF.T. video about professions Ex: 1 ,P:43 Complete the sentences with the correct word in brackets. | video https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/short-stories/what-will-i-be-when-i-grow-up |
End5 min | «SMS – хабарлама» Оқушыларға қағаздан жасалған қалта телефондарынан SMS хабарлама жазу тапсырылады. Хабарлама ұсынылған сөйлемдердің толықтырылған немесе аяқталған нұсқасы болуы қажет. «Бүгінгі сабақта мен....түсіндім, ... білдім, ақиқатына жеттім»;•«Бүгінгі сабақта мені қуантқаны....»;•«Мен өзімді....үшін мақтар едім»;•«Маған ерекше ұнағаны....»;•«Сабақтан соң мен... жасағым келді»;•«Мен... туралы армандаймын»;•«Бүгінгі сабақта мен....жасай алдым»;•«Мен... орындадым»;•«...қызықты болды»;•«...қиын болды»;•«...мен түсіндім»;•«Енді мен ...»;•«...сезіндім»;•«Мен үйрендім»;•«Мені... таңқалдырды» және т.б. | |
Additional information | ||
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? | Assessment – how are you planning to check learners’ learning? | Health and safety check |
Some learners will be given pictures for support1st group will answer the given questions2nd group will make up questions | OrallyTraffic lightsThrough the observation, giving the cards | Health saving technologies.Using physical exercises and active activities. |
ReflectionWere the lesson objectives/learning objectives realistic? Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why? | I think the lesson objectives and the learning objectives are realistic. Because we'll choose the objectives and use them. In my opinion the learners will achieve lesson objectives well. My differentiation will work better. I chose some learning objectives for my short lesson, because these learning objectives will develop our lesson. |
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша