Саламатсыздарма
құрметті студенттер
Анвар Исмаилов атындағы
кәсіптік колледжі
Сабағыма қош
келдіңіздер!
Тақырып: Бас
бөлігі.
Пәні:Сурет
Сурет салуды бірнеше кезеңге
бөліп қарауға болады.
1-кезең. Ең алдымен бейнелейтін геометриялық денелердің
жалпы нұсқасын тұтастай қабылдап, оны қағаз бетіне орналастыруға
баса назар аудару. Сонан кейін әрбір геометриялық денелердің
биіктігі мен енін шама жағынан салыстыра отырып
бейнелеу.
2-кезең. Суреті салынатын геометриялық денелердің конструкциялық
құрылымына назар аудару керек. Бейнелейтін заттардың өлшем
бірліктері қатынасының дұрыс болуына айрықша
көңіл бөлу қажет. Сурет салу барысында әрбір затты салыстыра
карау үшін көмекші жіңішке сызықтар пайдаланған жөн. Заттардың
негізгі конструкциялық құрылымы табылған соң жарық пен
көлеңкенің шекараларын көмекші сызықпен белгілеп қою керек.
суретті штрихтау ісі көлеңкеден
басталады.
3-кезең. Заттардың жарық көлеңкесін штрихтау арқылы олар-
дың пішінін, көлемін шығарамыз. Заттың өңі жарық пен көлеңке
арқылы айқындалады. Әрбір заттың өңінің көмескі не қараңғы
болуы жасанды және табиғи жарықтың түсуіне
байланысты.
Суреттің өңін айқындағанда
заттың ең жарық, ең қараңғы жерін анықтап алу керек. Яғни реңдік
қатынасты дұрыс айқындауға үйрену керек. Затты штрихтауды меншікті
көлеңкеден бастаған жөн. Мешиікті
көлеңке дегеніміз -
заттың сәуле түспеген бетінде пайда болған
көлеңке. Жарық деп табиғи сәуле мен жасанды жа- рық түскен бетті
айтамыз. Жылт дегеніміз - жарықтың аса мол мөлшерде түскен жері.
Мұны шыны немесе жылтыр темір ыдыстарда айқын байқауға
болады. Түспе
көлеңкедегеніміз - нақты
бейнеленген заттан жазықтықтың бетіне түскен
көлеңке.Жартылай
көлеңке дегеніміз -
меншікті көлеңке мен жарықтың арасында пайда болған
көлеңке. Рефлекс дегеніміз - заттың меншікті көлеңкесінің шет жағында,
артқы жазықтық арасында пайда болған көмескі жарық тәріздес
құбылыс. Сонымен затты штрихтау арқылы өңін, пішінін, көлемін
анықтауда жоғарыда аталған сурет салу заңдылықтарына сүйену
керек.
4-кезең. Бұл бейнелеген заттарды толықтай анықтау кезеңі деп
аталады. Мұнда сурет салу ережелеріне сүйене отырып, кейбір елеулі
артық кеткен жарық пен қараңғы дақтарды бәсеңдетеміз. Біртұтас
реңдік қатынасқа бағындырамыз. Орындалған суреттің жарасымды болып
шығуына баса назар
аударамыз.
Әдебиеттер
тізімі.
-
А. Ростовцев. Академиялық
сурет. М. 1984ж.
-
А.ростовцев. оқу суреті. М.
1976ж.
-
А. Ростовцев. «сурет салуды
үйрету әдістерінің тарихы».
-
А. Ростовцев. Академиялық
сурет. М. 1984ж.
-
А. Ростовцев. Оқу суреті. М.
1976ж
-
Бащ «орта көркемсурет
мектебіндегі сурет».
-
бащ «Нобайлар мен
суреттемелер».
-
В.С. Кузин. «Бейнелеу өнері
сұрақтары». М. Ағарту 1971ж
-
В.С. кузин. «Нобайлар мен
суреттемелер».
-
Г.В. Беда. Бейнелеу
сауаттылығы негіздері. М. 1981 ж
-
«Бейнелеу өнері сауаттылығы
мектебі».
-
М.Ц. Рабинович. «Адамның
төотаяқты хайуанаттар мен құстардың пластикалық анатомиясы. Суретте
олардың қолданылуы».
-
Г.В. Беда. Бейнелеу
сауаттылығы негіздері. М. 1981 ж
-
«Сурет. Оқу қойылымдары». М.
1963ж.
-
«Сурет». А.Н. Серовтың
ред.
Үй
тапсырмасы: Теориялық мәлімет жинақтау,
анықтама сөздермен жұмыс жасау, практикалық тапсырма
орындау.