Сабақтың басы
10
минут
|
Оқушылармен
сәлемдесу, оқушыларды
түгелдеу.
-
Сабақ бастамас
бұрын «Көршіңді
сипатта» әдісі арқылы оқушыларға 2 минут ішінде
«Көршім қандай?» деген сұраққа жауап қайтару
қажет.
-
«Пішіндір» әдісі арқылы топқа
бөлінеді.
Пішініді таңдағанда келесі бетінде топ атауы
жазылып
тұрады.
«Күш»
тобы
«Қысым»
тобы
Оқушылардың сабаққа
дайындығын тексеру. Оқушылардың назарын сабаққа
аудару.
-
Үйге берілген
тапсырманы: «Қар кесегі» әдісі арқылы
орындау. Әр оқушы ақ парақтарға сұрақ жазылған қар кесегін
лақтырады, олар оны ашып сұраққа жауап беру
керек;
-
Зат қандай бөлшектерден
тұрады? Зат құрылысы туралы Демокриттің данышпандық болжамы қнадай
еді және ол қалай
дәлелденді?
-
«Дене», «зат», және «материя»
ұғымдары арасындағы байланыстар мен айырмашылықтар
қандай?
-
Зат құрылымының молекулалық
теориясының үш қағидасы қалай
тұжырымдалады?
-
Заттың үш агрегаттық күйі
қалай аталады және олардың бір бірінен айырмашылығы қалай
түсіндіріледі?
-
Диффузия деп қандай
құбылыстарды атайды? Не себепті диффузия туындайды және оның
пайдасы мен зияны қандай?
-
Заттың сұйық күйіне
тән қасеттер қандай
|
Қар кесегін алған оқушы
сұраққа тез жауап беру керек. Жауабын білмеген жағдайда келесі
оқушыға береді.
|
Әр дұрыс жауабы үшін
оқушы жеке стикерлер арқылы
бағаланады
Дескриптор:
-- Заттың құрылысын
біледі
- Әр заттың күйінде
диффузияның өтуін
түсіндіреді.
-МКТ-ның үш
қағидасын біледі.
Жалпы
балл-2
|
Оқулық, пән
дәптерлері,
Слайд, ДК
экран
Қар кесектері қағаздан
жасалған
|
Сабақтың
ортасы
30
минут
|
-
Жаңа тақырыпты
игеру
«Стоп
кадр» әдісі бойынша «Қысым. Қатты
денелердегі қысым» тақырыбын
түсіндіру
Жаңа
сабақ.
Неліктен қалың қар бетінде
адамның жүруі қиынырақ та, шаңғымен жүру
оңайырақ?
Күтілетін
жауап: себебі адамның Жерге түсіретін
қысым күші (салмағы) барлық шаңғы ауданына жайыла
таралады.
Б
ағалау: мұғалім оқушылардың ойын
жүйелеуге көмек көрсетеді; бағыт беріп
отырады.
Қысым деп бірлік ауданға
перпендикуляр түсірілген күш әрекетін сипаттайтын
физикалық скаляр шаманы
айтамыз.
Өлшем бірлігі
[Па]
Қысым
күші – бетке перпендикуляр бағытта
әсер ететін күш, көбіне ол дене салмағы
болады.
(Е) Ойша эксперимент. Қай
жағдайда көбірек қысым
түсіріледі?
Белгілі бір бетке түсетін күш
әрекетінің нәтижесін сипаттайтын шаманы қысым деп
атайды.
Қысым бетке перпендикуляр
бағытта әрекет ететін күштің осы беттің ауданына
қатынасы.
Оқушыларға өз жауабын
түсіндіруді сұраңыз. Және олардың жауабын дұрыс жаққа
бағыттаңыз.
Қорытынды:
Қысымды азайту
үшін
-
Күшті кеміту
керек
-
Күш әсер ететін беттің ауданның үлкейту
керек.
Қысымды көбейту үшін
-
Күшті көбейту
керек
-
Күш әсер ететін беттің ауданның кішірейту
керек.
Бағалау: мұғалім оқушардың жұмысына
баға беріп отырады; қажет жағдайда консультациялық көмек
көрсетеді.
(І) Бекіту
тапсырмалары:
-
Егер дененің бетке
түсіретін күшін 4 есе арттырсақ, онда қысымы
....
-
Егер дене табанының
ауданын 3 есе арттырсақ, онда бетке түсрілетін қысым
...
-
Егер дененің
массасын 2 есе азайтсақ, оның бетке түсіретін қысымы ... , себебі
...
3. «Конверттегі
есеп» әдісі бойынша әр топ бір
конверт таңдап ішіндегі есепті топ болып шығарады. - топтық
жұмыс.
1-топ
1-есеп. 100cм2
ауданға 50Н күш әрекет етеді. Қысымды
анықтаңдар
2-есеп. Массасы 60 т танктың Жерге
түсіретін қысымын анықта,оның шынжыр табанының ауданы 1,5
м2.
2-топ
1-есеп. 200cм2
ауданға 50Н күш әрекет етеді. Қысымды
анықтаңдар
2-есеп. Массасы 90 т танктың Жерге
түсіретін қысымын анықта,оның шынжыр табанының ауданы 1,5
м2.
4.«Көршіңді
тексер» әдісі арқылы тест
тапсырмасын орындайды
Тест
тапсырмалары.
1.Қысымның өлшем
бірлігі?
А)Ньютон
В)
Паскаль
С)
Километр
Д)Метр
2. .Барометр нені өлшеуге арналған
құрал?
А)жүректі
В)
жерді
С) қысымды
Д)аспанды
3. .Қысымның
формуласы?
А)S=F/p
В)P=F/S
С)F=p*S
Д)P=p*S
4. Пішіні мен көлемін сақтау қай денеге тән?
А)Газ
В)Сұйық
С)Қатты Д)Жұмсақ
,дене.
5. Күшті
қандай әріппен белгілейміз,өлшем
бірлігі?
А)F
,А
В) F ,Н
С) S
,Н
Д) A,Н
|
Видеоны қарайды,
слайд қарайды, керек жерлерін жазып
отырады.
Оқушылар оқулықпен
жұмыс жасап, тақырыпты бір-бірінің арасында
талдайды.
Оқушылар постер
қорғау арқылы алған білімдерін практикада яғни ееп шығаруда
қолданады.
Қысым тақырыбын
бекіту нақтылау барысында эксперименттік есептер
шығарады.
|
Дескриптор
-Қатты денелердегі қысымды
түсінеді.
-Формуласымен, өлшем
бірлігімен танысады.
-Қысымға байланысты мысалдар
келтіре алады.
Жалпы
балл-1
Жалпы
балл-2
Жалпы
балл-5
|
Видео,
слайд
Оқулық
Видео,
слайд
Слайд
Есеп жазылған
конверт
Тест
тапсырмалары
Таратпа
қағаздар
|