Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Қазақ даласы не себепті «Дешті Қыпшақ» деп аталды?
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 7.2A Х – XІІІ ғғ. Қазақстан территориясындағы мемлекеттер |
Мектеп:Талдықорған қаласы, № 2орта мектеп |
|||||||||||||||||
Күні:
|
Мұғалімнің аты-жөні: Тарих және география пәндерінің мұғалімі Мажиратхан Гулдана |
|||||||||||||||||
Сынып: 7
|
Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны: |
|
||||||||||||||||
Сабақ тақырыбы |
Қазақ даласы не себепті «Дешті Қыпшақ» деп аталды? |
|||||||||||||||||
Сабақ мақсаттары |
7.3.1.3 X – XIII ғғ. мемлекеттерді білу және картаны қолдану арқылы саяси үдерістерді түсіндіру; 7.3.2.4 қыпшақтардың Еуразия тарихындағы орнын анықтау 7.2.2.3 көшпелілердің әскери өнері жетістіктерін талдау |
|||||||||||||||||
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) |
Барлығы: ҚыпшақтардыңЕуразия тарихындағы орнын анықтап, көрші елдерменқарым-қатынасын талдау, қыпшақтардың қазақ халқының ата-тегі екендігін дәлелдеу Көпшілігі:ҚыпшақтардыңЕуразия тарихындағы орнын анықтап, көрші елдермен қарым-қатынасын талдайды; Кейбірі: Қыпшақтардың қазақ халқының ата тегі екендігіне қазіргі замандағы жер аумағы, рулар, археологиялық және жазба деректерге сілтеме жасап, дәлел келтіреді. |
|||||||||||||||||
Бағалау критерийлері |
Білу және түсінудағдысы:Жаңаұғымдардың кемінде 4-уінің мағыналарын біледі; Қолдану дағдысы:Қыпшақ мемлекетіне қатысты ақпараттың кемінде 3-уін картадан көрсетеді; Сыни ойлау мен талдау дағдысы:Қыпшақтардың қоғамдық-саяси жағдайының , шаруашылығының мен тұрмысының 3 ерекшелігін анықтайды; Зерттеу дағдысы- Қыпшақтардың Шығыс Еуропа, Кіші Азия, Кавказ, Орта Азия елдерімен қарым-қатынасы туралы мәліметті мәтіннен алып, қыпшақтардың әскери және дипломатиялық өнері жоғары болғанын талдайды; Рефлексия- Қыпшақтардың қазақ халқының ата тегі екендігіне қазіргі замандағыжер аумағы, рулар, археологиялық және жазба деректер негізінде дәлел келтіреді |
|||||||||||||||||
Тілдік мақсаттар |
Қыпшақ мемлекетінің саяси жағдайы, оның этникалық құрылымы, әскери жетістіктері мен шаруашылығы туралы бейнематериалды тыңдайды, оқиды, әңгімелейді, жазады (оқылым, тыңдалым, жазылым дағдылары) Пәнге қатысты лексика мен терминология Қыпшақтар даласы, половшылар, консолидация, дурут, йетиоба, тоқсоба, бөрілер Диалог пен жазуға пайдалы сөздер тізбегі: Қыпшақ хандығының этникалық құрылымы.... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Қыпшақ хандығының әкімшілік құрылымы.... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Қыпшақтардың шаруашылығы мен кәсібі... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Дешті Қыпшақтың Киев Русі/Хорезм/ Византия мемлекеттерімен қандай-қарым қатынасы... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Қорытындысында...... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Біздің тобымыздың ойынша... Қыпшақтардың басты жетістіктері ... Бірқатар факторлар ... ... ... ... ... ... қазақ халқының қалыптасуын баяулатты. |
|||||||||||||||||
Құндылықтарды дарыту
|
-тұлғааралық қарым-қатынасты дамытуға және бағалауға мүмкіндік беретін жұптық және топтық жұмыстарды қолдану; - жеке тұлғаның пікірін ескеру және әрбір ойдың құндылығын құрметтеу; - өз ұлтын, халқын құрметтеу және мақтаныш сезімін қалыптастыру; |
|||||||||||||||||
Пәнаралық байланыстар |
Дүниежүзі тарихы, қазақ әдебиеті, география пәндері |
|||||||||||||||||
АКТ қолдану дағдылары |
|
|||||||||||||||||
Бастапқы білім |
|
|||||||||||||||||
Сабақ барысы |
||||||||||||||||||
Сабақтың жоспарланған кезеңдері |
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет
|
Ресурстар |
||||||||||||||||
Сабақтың басы |
- Сынып жаңа тақырыптың «Халық», «Алаш», «Жүз», «Қазақ» негізгі ұғымдары жазылған карточкалармен 4 топқа бөлінеді. Б. ОЙ ШАҚЫРУ. ТАҚЫРЫПҚА ШЫҒУ - Қола дәуірінен бүгінгі заманымызға дейінгі Қазақстан көрінісі бейнеленген слайдты көрсете отырып, оқушыларға сұрақтар қою: 1.Суреттен не байқап тұрсыздар? 2. Екі суреттің бір-бірімен қандай байланысы бар? 3. Суреттен қандай ақпарат аламыз? 4. Екі суреттің бір-бірімен тарихи сабақтастығы неде деп ойлайсыздар? - Осы қойылған сұрақтар арқылы жаңа тақырыпқа шығу және сабақтың мақсаттары мен бағалау критерийлерімен таныстыру. - Осыдан кейін сыныпқа өздерінің топ аттарының мәні мен мағынасын таныстыру тапсырылады. Оқушылар алдыңғы сабақтарда алған білімдерін қолданады. Әр топ өз топтарын таныстырып отырғанда, тақтадан дұрыс балама жауаптары бар слайдты шығарып отыру керек, бұл оқушыларға алдыңғы білімдерін естеріне түсіріп, қайта жаңғыртуларына көмектеседі. 1-топ: Халық – қандай да бір аумақта тұрақты дамыған адамдар жиынтығы. 2-топ: Алаш – орта ғасырлық және одан ерте кезеңдегі деректерде қазақтың өз алдына ел болып хандық құрғанға дейінгі ежелгі тайпаларының ортақ атауы. 3-топ: Қазақ –Қазақстан Республикасы жергілікті халқының атауы. 4-топ: Жүз – қазақ халқының үш рулық-тайпалық бірлестіктерінің ортақ атауы. 1-тапсырма. Сөйлемді тиісті ұғымдармен толықтырып аяқтаңыз: (қалыптастырушы бағалау) 1. Қазақ халқының ата-бабалары _____ . 2. Казақ халқының ата-бабалары сақтардың тілі ____ , бет келбеті ____ , _____ тайпаларына ұқсас болған. 3. Кейін ____ нәсілге айнала бастаған. 4. Б.з.б. І мыңжылдықтың ортасынан бастап тілдес тайпалар мекендеген. 5. VІ-ХІ ғғ. _____, _____ және ____ Түрік қағанаттары, ____ қағанаты және т.б. түрік мемлекеттері құрыла бастады. 6. ХІ – ХІІ ғғ. Ертістен Еділге дейінгі жерді мекендеген түрік тайпалары өздерін _____ деп атаған. 7. XIII ғ. басында Дешті Қыпшақта басталған қазақ халқының қалыптасу процесін бұзған ______. 8. Қазақ халқының қалыптасу процесі ______ ғғ. аяқталды. Т/Ж. Бұл тапсырма СББР интерактивті материалын (немесе мәтінін оқытып) (http://e-history.kz/kz/scorm/course/148) мұқият тыңдағаннан кейін орындалады. - Оқушылар ресурстың 1-бөлімін тыңдағаннан кейін, тапсырманы таратпа материалға немесе дәптерлеріне орындаулары қажет. Тапсырманы орындап біткеннен кейін, бір-бірін бағалату үшін, дұрыс жауаптары бар бағалау парағын тарату немесе тақтадан көрсету. Бұл тапсырма оқушылардың тілдік дағдыларын ғана емес, танымдық ойлаудың қарапайым дағдысын қалыптастыруға да көмектеседі. М. Соңында мұғалім өз тұжырымдарымен қорытынды жасап, бекітіп отырады. |
- слайдтар; - үлестірмелі материалдар Түрлі түсті қағаз, фломастер, стикерлер http://e-history.kz/kz/scorm/course/148) Мәшһүр Жүсіп Көпейұлы. Қазақ шежіресі /Дайындаған С.Дәүітов. – Алматы: Жалын, 1993. Халид К. Тауарих хамса (Бес тарих) /ауд. Б.Төтенаев, А.Жолдасов. – Алматы: Қазақстан, 1992. |
||||||||||||||||
Сабақтың ортасы |
ТАЛДАУ (саралап оқытуға арналған тапсырма түрлері ) Т. 2-тапсырма. СББР материалының №23, 2-бөлімі (немесе мәтінін) бойынша орындалады. Қазақ халқының қалыптасуы ресурсын тыңдағаннан кейін топтар өздеріне берілген жеке тапсырмаларды орындайды.Бұл деңгейлік тапсырмалар оқушылардың сөйлеу қабілетін және топтық жұмыс дағдыларын білім мен түсініктерін, басқа да тілдік дағдыларынқалыптастыруға көмектеседі. Соңында бір-бірін дұрыс жауаптарымен бағалайды. 1-топ. Тарихи мәтін құрастыру
2-топ. Сұрақтарға жауап беріу
3-топ. Суреттермен хабарлама дайындау
4-топ. Мәтіндегі қателерді табу - "Қазақ" термині туралы ғалымдар арасында бір ғана пікір бар. Бір деректерде "қазақ" атауы туралы "Қазақ» сөзі тұңғыш рет 1242 жылы жазылған араб-француз сөздігінде кездеседі. Бұл сөздікте «қазақ» ұғымы, «сарбаз», «жауынгер» деген мағынада түсіндіріледі. «Қазақ» атауы көне түрік тілінде «малшылар» деген мағынаны білдіреді. Өзбек пен Берке сұлтандар қазақ халқының қалыптасуына, Қазақ хандығының құрылуының негізін салды. Жәнібек пен Керей хан тұсында олардың қоластындағы барлық халық «өзбек» деп атала бастады. Біртіндеп «түрік» атауы, Қазақстан аумағын мекендеген, сыртқы бет-әлпеті, тілі, мәдениеті ұқсас адамдардың біртұтас біріккен тобын қалыптастырды. Қазақ халқының құрамына арғын, найман, дулат, барлас, үйсін, қаңлы, қыпшақ, алшын, монғол, қоңырат, уақ, боржігін, жалайыр, табын, адай және башқұрт басқа да тайпалар кірді. Бұл тайпалардың ортақ тілі – татар тілі болды. Нәсілдік белгілері – монғолоидтық. ЗЕРТТЕУ. ТАЛДАУ Т. 3-тапсырма.Қазақ халқы этногенезінің (шығу тегі) қалыптасу кезеңдерін талдау. (қалыптастырушы бағалау)
-Бұл тапсырмада қазақ халқы этногенезінің (шығу тегі) қалыптасу кезеңдері талданады. Оқушыларға кез-келген этностың қалыптасуы мыңдаған жылдарға созылатынын, шарықтау мен құлдырау кезеңдерін өткеретінін және қазақ халқы да осы өмірлік циклдан өткенін айтып кетіңіз. Осы түсінікті қалыптастырғаннан кейін, оқушыларға мәтін мен кестені таратыңыз. Мәтінді сынып деңгейіне қарай, қысқартып беріңіз. Соңында топтар өз жұмыс нәтижелерін басқа топтардың жұмыстарымен салыстырып, айырмашылықтарын талдайды. Т.4-тапсырма. Қазақ тайпаларының бір “халық” болып қалыптасуын дәлелдеу (қалыптастырушы бағалау)
- Сыныпқа сұрақ қойыңыз:халық болып қалыптасудың белгілері қандай ? М. Халықтың халық болып қалыптасуы үшін қажетті бірнеше шарт бар екенін атап өтіңіз:
|